Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sam zakodowałeś? Działa wszystko, nie wyrzuca błędów?

 

Wszytko zrobiłem sam. Brak bledów w BC. Pełna funkcjonalność tak jak z fabryki.

 

Programowanie oraz kodowanie modułu FRM także zrobiłem sam. Nie ma potrzeby programowania całego auta. Wystarczy zaprogramować i potem zakodować FRM'a i oczywiście moduły SMC (te od skręcania i regulacji zasięgu. Są dwa - lewy i prawy).

 

We wszystkim jest tylko mały haczyk. To, że masz już fabrycznie moduł FRM3 nie oznacza wcale, że obsłuży xenony zwykłe, nie wspomnę o AHL. Zakodować owszem się da ale w wewnątrz modułu brakuje obwodów elektrycznych sterujących np. przesłoną Xenonu czy też światłami AE. Tak było u mnie. Xenon dało się zakodować ale nie było sterowania przesłoną xenonu i funkcji AHL.

 

Przed rozpoczęciem całej zabawy zalecam sprawdzenie co jest napisane na FRM'ie. To, że jest to FRM2 czy FRM3 nie ma zupełnie znaczenia. Ważny jest typ.

 

Poniżej krótka lista identyfikująca poszczególne możliwości modułów:

 

LOW: bez przeciwmgielnych, bez xenonów, bez AHL

NSW, BASIS: z przeciwmgielnymi, bez xenonów, bez AHL

XE: z przeciwmgielnymi, z xenonami, bez AHL

AHL: z przeciwmgielnymi, z xenonami, z AHL

MAX: pełna opcja. Obsługuje wszytko łącznie z lusterkami, dodatkowym oświetleniem, hakiem, etc....

 

Dodatkowo dodawane jest także oznaczenie "LED" informujące o obsłudze kierunkowskazów w technologii LED (nowe auta LCI).

 

Poniżej zdjęcia modułów FRM. Po lewej zdjęcie FRM3. Zaznaczyłem na nim brakujące układy. Po prawej pełna wersja.

http://images47.fotosik.pl/982/bf4144c7c8672adfm.jpghttp://images41.fotosik.pl/964/1baa4742e86e3ccbm.jpg

 

Jeśli ma być 100% pewności, że wszytko ruszy zalecam zakup poniższego modułu.

http://images43.fotosik.pl/982/85d4dd7ee11b7d27m.jpg

 

Pozdrawiam :cool2:

 

 

 

Nie jest to do konca prawda jesli chodzi o FRM poniewaz jak dolozylem do mojej jedynki bixenon od 1M I zakupilem FRM2 NSW I wszystko gra jak trzeba , przelozylem tylko 4 piny w kostkach od FRM-u I lampy hulaja jak trzeba malo tego pisza ze ringi nie beda sie sciemniac przy wlaczaniu xenonu ,a u mnie jest wszystko jak w fabryce. Malo tego moj FRM jest od E90/E91 tak bylo na nalepce a podszedl do mojej E87. AHL owszem nie bedzie obslugiwac ale ja nie mam dynamikow wiec bylo to dla mnie zbedne. Przy okazji chcialbym podziekowac koledze CHANKY bo jako jedyny bezinteresownie pomogl. Pozdrawiam.

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sam zakodowałeś? Działa wszystko, nie wyrzuca błędów?

 

Wszytko zrobiłem sam. Brak bledów w BC. Pełna funkcjonalność tak jak z fabryki.

 

Programowanie oraz kodowanie modułu FRM także zrobiłem sam. Nie ma potrzeby programowania całego auta. Wystarczy zaprogramować i potem zakodować FRM'a i oczywiście moduły SMC (te od skręcania i regulacji zasięgu. Są dwa - lewy i prawy).

 

We wszystkim jest tylko mały haczyk. To, że masz już fabrycznie moduł FRM3 nie oznacza wcale, że obsłuży xenony zwykłe, nie wspomnę o AHL. Zakodować owszem się da ale w wewnątrz modułu brakuje obwodów elektrycznych sterujących np. przesłoną Xenonu czy też światłami AE. Tak było u mnie. Xenon dało się zakodować ale nie było sterowania przesłoną xenonu i funkcji AHL.

 

Przed rozpoczęciem całej zabawy zalecam sprawdzenie co jest napisane na FRM'ie. To, że jest to FRM2 czy FRM3 nie ma zupełnie znaczenia. Ważny jest typ.

 

Poniżej krótka lista identyfikująca poszczególne możliwości modułów:

 

LOW: bez przeciwmgielnych, bez xenonów, bez AHL

NSW, BASIS: z przeciwmgielnymi, bez xenonów, bez AHL

XE: z przeciwmgielnymi, z xenonami, bez AHL

AHL: z przeciwmgielnymi, z xenonami, z AHL

MAX: pełna opcja. Obsługuje wszytko łącznie z lusterkami, dodatkowym oświetleniem, hakiem, etc....

 

Dodatkowo dodawane jest także oznaczenie "LED" informujące o obsłudze kierunkowskazów w technologii LED (nowe auta LCI).

 

Poniżej zdjęcia modułów FRM. Po lewej zdjęcie FRM3. Zaznaczyłem na nim brakujące układy. Po prawej pełna wersja.

http://images47.fotosik.pl/982/bf4144c7c8672adfm.jpghttp://images41.fotosik.pl/964/1baa4742e86e3ccbm.jpg

 

Jeśli ma być 100% pewności, że wszytko ruszy zalecam zakup poniższego modułu.

http://images43.fotosik.pl/982/85d4dd7ee11b7d27m.jpg

 

Pozdrawiam :cool2:

 

 

 

Nie jest to do konca prawda jesli chodzi o FRM poniewaz jak dolozylem do mojej jedynki bixenon od 1M I zakupilem FRM2 NSW I wszystko gra jak trzeba , przelozylem tylko 4 piny w kostkach od FRM-u I lampy hulaja jak trzeba malo tego pisza ze ringi nie beda sie sciemniac przy wlaczaniu xenonu ,a u mnie jest wszystko jak w fabryce. Malo tego moj FRM jest od E90/E91 tak bylo na nalepce a podszedl do mojej E87. AHL owszem nie bedzie obslugiwac ale ja nie mam dynamikow wiec bylo to dla mnie zbedne. Przy okazji chcialbym podziekowac koledze CHANKY bo jako jedyny bezinteresownie pomogl. Pozdrawiam.

 

To co napisałeś jest dość dziwne, ponieważ w FRM2 NSW, nie ma elementów na płytce PCB, odpowiedzialnych za czujniki poziomu na wahaczach. Tak więc samopoziomowanie nie ma prawa działać.

Poza tym wersja najprostsza FRM2 NSW, nie obsługuje przesłony bi-xenonu. Tu także brakuje elementów elektronicznych w FRMie.

 

Co prawda sterowanie przesłoną można obsłużyć z innego obwodu w module FRM oraz tzw. "customowe" kodowanie ale tu już odchodzimy od ścieżki OEM doposażenia.

 

Proponuję podłączyć auto pod ISSS i spróbować zrobić update. Na dzień dobry pojawi żądanie wymiany modułu na odpowiedni dla Twojego auta.

 

Pozdrawiam :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Mój frm2 to dokładnie NSW E90/E91 ,a auto to E87 z 2006 roku. Bixenon z modelu 1M z ledowa brewka oraz ringami na zarowce H8 i ledowymi lampami tylnymi działa w 100% prawidłowo lacznie z przeslona przelaczajac na długie. Jeśli chodzi o samopoziomowanie to nie mogę zaprzeczyc twym wypowiedziom, ponieważ jeszcze nie zainstalowałem czujnikow,ktore sa w planie na następny miesiąc.Choc możliwe ,ze okaze się po instalacji ich ze trzeba będzie zmienić frm na inny,lecz na razie się tym nie będę martwil dopóki nie zalozylem samopoziomowania ;) . Wiem jedno ,ze jak będę musial zmienić frm to zmienie na frm3 :norty: .

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Świtała tylne będą działać bez problemu. Wymagane będzie tylko odpowiednie kodowanie.

 

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Byłem na zakupach dzisiaj.

Nie wiedziałem jak z wiązką no to też kupiłem.

Pytanie co jeszcze potrzeba. Czy wiązka będzie pasowała do jbbf.

Mam zamiar wykastrować ją zostawiając kable do lamp i junction box. Tak samo do tylnego czujnika.

Zmienić vin, przekodować cas pod xenon, ahl, spryski i potem frm tak samo.

Pozostają tylne lampy (stare). I nie wiem na czym polega kodowanie modułów skrętu.

Czy ktoś posiada opis pinów do frm 3 led ahl?

 

 

http://imageshack.us/scaled/landing/35/20130525154301.jpg

Opublikowano

Ktoś z was orientuje się jaki jest numer części - wiązki elektrycznej wraz z wtyczką od pompki spryskiwaczy Xeon'ów? Oraz numer katalogowy wiązki wraz z kostkami od czujników poziomu Xeon?

Byłem w ASO, odesłano mnie z kwitkiem. Odp. moje auto jak wyjeżdżało z fabryki nie miało spryskiwaczy Xeon, więc Pan nie mógł sprawdzić tego.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

wydlubalem kable z ori wiazki i zrobilem nowa wiazke. do swiatel do czujnikow na wachacze.

pozostaly dwa kabelki do jbbf X14271. . no i mam pytanie - czy to koniecznie musi byc przy jbbf czy gdzie kolwiek w wiazce moge sie podpiac do czerwonego i niebiesko-czerwonego kabelka. -czy te kabelki (poskrecane) wszedzie w aucie sa PT-CAN_L i PT-CAN_H.

druga sprawa czy moge je poprostu przeciac i polaczyc. zamawiajac miniature connection Y prawdopodobnie bede musial czekac 3 tygodnie..... jak ze wszystkim z serwisu do tej pory.

 

ps. DZIEKUJE kolegom prmax, dziqsek, chanky. za mase wiedzy. wprawdzie z innych forow ale znalazlem odpowiedzi na 80% swoich pytan :cool2:

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Najważniejsze ,że się przydało :cool2: Pamiętaj że nie zawsze wszystko można wszędzie pisać, a i odpowiedzi udzielane na różnych forach kompletnym laikom nie na wiele by się zdały a mogły by jeszcze tylko szkody niepotrzebnie wyrządzić :?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Założyłem lampy. Spiąłem kable jak w schemacie. Instrukcję mam od serii 1i 100% wiem że schemat jest taki sam jak w e90. Ale czy cała instrukcja -nie wiem. Nie wiem skąd ją wyrwać.

Dodałem VO i odziwo poszło bez błędów.

No i zrodziło się parę problemów.

1. Winkfp nie znajduje numeru zb.

http://imageshack.us/scaled/avatar172/585/20130525154312.jpg

To fotka z modułu i ten sam numer odczytuję inpą ale w winkfp go nie ma.

Może ktoś sprawdzić u siebie?

2. Podłanczając kable do rigów (piny 14 i 41 przy module) musiałem wypiąć dwa kable -zewnętrzne pozycje w tylnych lampach -teraz nie wiem gdzi je wpiąć aby było prawidłowo.

3. Włączyłem lampy i prawie wszystko działa. Nie działają tylko boczne kierunki i wywala błąd grzania lusterek.

Za każdą pomoc z góry dziękuję.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nic, wystarcza lampy, dwa kabelki masowe i zakodowanie modułu świateł :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Gwoli ścisłości to chyba jeszcze potrzebny będzie znajomy na stacji kontroli pojazdów. Teoretycznie musi być spryskiwacz i poziomowanie do ksenonów.
Opublikowano
Nic, wystarcza lampy, dwa kabelki masowe i zakodowanie modułu świateł :cool2:

 

Ok.. Lampy, widze duzo na allegro lamp ktore sa "gole" rozumiem ze do kazdej lampy musze tez miec przetwornice?

A co z tym kabelkiem masowym? Skad dokad go podlaczam?;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie, a jak by tak w lampy np. DEPO chciało się włożyć xenon. To jak to zrobić , aby oszukać kompa co do spalonych żarówek i żeby przetwornice nie przygasały co chwilkę. Chcę coś wykrzesać z tych lamp, ale nie wiele się zda na żarówkach H7. Jak wsadzi się przetwoernice, to żarniki zabłysną, ale zaraz zaczyna się zabawa z gaśnięciem i zapalaniem. Próbowałem na przekaźnik, żeby prąd szedł z aku, ale komp sprawdza obciążenie i przekaźnik zaczyna tylko terkotać. Już nie chce mi bawić w wymianę lamp na ori. xenon przed lci. Może coś się da z tym zrobić?
  • 6 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie witajcie,

temat trochę ucichł a ja mam jedno niedyskretne pytanie.

Ktoś we wcześniejszych postach wspomniał, że jest inne zasilanie ringów? Co to oznacza? Należy przełożyć jakiś pin czy może pociągnąć od modułu jeszcze jeden kabel? Proszę o pomoc, bo jak na razie ringi mi ni świecą :<

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkich, jestem aktualnie w trakcie zmiany lamp przednich w e90 na lampy z LCI AHL czy jest ktos w stanie udzielic mi odpowiedzi co trzeba zrobić przy kodowaniu aby wszystko działo jak należy chodzi mi o doswietlanie i o 3 tryby pracy miejskie autostradowe itd?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, może ktoś mi pomoże. Wiem że ten wątek już długo istnieje ale jednak spróbuję. Doposażam u siebie xenon ahl od lci, auto pre lci. Mam już wszystko prawie, lecz mam wielki problem z kablami. Numer katalogowy 61120395932 już nie istnieje. Czy ktoś wie pod jakim numerem jest teraz ta wiązka?? W BMW nie potrafią mi pomóc.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Też mam pytanie odnośnie okablowania. Czy w LCI wystarczy podmianka lamp halogen > xenon a co z kablami? da sie wpiąć w prosty sposób w istniejące?
Opublikowano
Niestety nie da sie, wymaga to sporo kombinacji a nawet po podmianie PINow czesc funkcji z lampy AHL nie dziala dlatego nie polecam kupowania skrętnych ;)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Witam. Proszę o poradę odnośnie doboru modułu frm do e90 preLCI 2007, fabrycznie jest zamontowany moduł PL2 FRMFA E9X-E8xCA-XE , lampy były: bixenon+ h7 drogowe+postojowe ringi 10W i kierunki żarówka 21W + poziomowanie - D1S+ h7+H10W+PY21W (niestety uległy uszkodzeniu ). Teraz mam lampy LCI bixenon+H8 ringi+ ledowe kierunki+ledowe obrysówki + poziomowanie. Po podłączeniu nowych lamp świecą tylko ringi, cały czas słabo mrugają kierunki, jak włączę drogowe to gasną ringi i trzeba odpiąć aku aby znowu zaczęły świecić ringi. Przesłona działa prawidłowo, kierunki po włączeniu też. Mam pytanie czy ten moduł da się zakodować do tych lamp, czy trzeba kupić inny i czy trzeba modyfikować wiązki. Spryskiwacze i samo-poziomowanie też jest w samochodzie. Z tyłu są lampy oryginalne na żarówkach. Edytowane przez gargus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.