Skocz do zawartości

330d - drgania kierownicy na postoju automat na D,P,N


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pewnie to już gdzieś na forum było, ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi. Mam taki problem, na postoju przy włączonym silniku często pojawia się dosyć głośny rezonans (drgania+hałas) :cry2: na kierownicy w BMW 330D w automacie. Automat jest na D, P albo na N i rezonans się pojawia a raz nie bez jakiejś zauważalnej prawidłowości ustawienia skrętu kół itp.

Wystarczy lekko przytrzymać kierownicę ręką żeby hałas ucichł - tak jakby z kierownicy przenosiło się na całą deskę rozdzielczą?

 

Czy ktoś miał taki problem, albo wie co może być przyczyną?

 

pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam chyba podobnie, choć moim zdaniem inaczej rezonuje na D i P. Kolega sugerował że to może kończyć się koło pasowe. Może ktoś wie więcej?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
a masz tak, że jak już występują drgania na D,, to przy lekkim dodaniu gazu rezonans mija?

 

Występowały u mnie drgania przy lekkim gazie ( jak i buda wpadała w lekkie wibracje), po wymianie poduszek pod silnikiem nastała cisza ....

Poduchy nie wyglądały na popękane, tylko były ubite...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a masz tak, że jak już występują drgania na D,, to przy lekkim dodaniu gazu rezonans mija?

Dodanie gazu zmienia rezonans, ale powrót do obrotów biegu jałowego i znów to samo. Nadwoziem nie buja, nie wpada w drgania, czuć je głównie na kierownicy....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
poduszki moga być dobre ale moga być rózńce łatwo sprawdzić np. na przekreconych kołach jak rezonans się zmnijasza to raczej poduszki . Niestety ten silnik troche waży tym bardziej w automacie
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

po wymienie poduszek pod silnikiem i pod skrzynia biegow jak reka odjal :)

 

pierwsze wrazenie przy odpaleniu, gaszeniu, jezdzeniu:

jak cicho!

nic nie trzesie, przy odpalaniu bajka, przy gaszeniu nic nie czuc, prawie jak silnik elektryczny :P

Opublikowano
A ile taka przyjemność kosztowała ?? Tzn. ile części a ile robocizna?? Bo jestem ciekaw bo ciągle słysze że to auto jest drogie w utrzymaniu.
Opublikowano

Ja wymieniałem poduchy silnika i skrzyni i razem z robocizną wyniosło mnie to 520zł

360zł - 2x poduchy silnika

40zł - 2x poduchy pod skrzynię

120zł - robocizna

Opublikowano
A ile taka przyjemność kosztowała ?? Tzn. ile części a ile robocizna?? Bo jestem ciekaw bo ciągle słysze że to auto jest drogie w utrzymaniu.

 

jak teraz widze roznice, to moge powiedziec ze "cena nie gra roli" bo komfort jest nieopisywalnie lepszy.

natomiast z portfela wyjalem 700 pln brutto (Lemforder z hydrypodstawa w tym robota okolo 2h)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też po wymianie wszystkich poduszek zrobiło się przyjemnie ciszej, bez drgań...

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

u mnie raczej nie ma drgan na kierownicy ale wibracje i rezonans wydaja sie pochodzic z tylnej czesci auta. Wystepuja wylacznie przy tyrzmaniu na hamulcu na D. Natomiast na po przelaczeniu na N jest cicho i przyjemnie. Pytalem magikow w bmw i ich zdaniem to jest normalne - "po prostu wydech sie napreza a w 2.0 to do tego stopnia, ze glowa puchnie" - stad wiec moje pytanie - czy ciszej juz byc nie moze? W Waszych autach to jest na D, Pi N u mnie wylacznie na D - moze wiec nie nalezy tego laczyc?

z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

mam podobnie tzn na zimnym dość wyraźnie drży mi kierownica, na ciepłym dużo mniej, albo wcale

i teraz cos dodatkowego - czuje na kierownicy prawie każdą dziurę, ale i to głównie na zimnym silniku

 

czy to też poduszki czy cos innego jeszcze wchodzi w grę?

mam manuala ale to chyba nie jest tutaj znaczące...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju skręć kierownicę na maksa i zobacz czy wyczujesz zmianę drgań na kierownicy, możesz wręcz to usłyszeć :arrow: wtedy to ma 99% poduszki silnika.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

nie kręciłem nigdy do full, ale lekkie przekręcenie zmieniało drgania w słabsze, znowu ruch i znowu drgania większe

na pewno na zimnym jest to bardziej widoczne, musze na zimnym spróbować tak jak piszesz

 

tylko teraz czy poduchy silnika maja wpływ na drżenie kiery na dziurach? jazda po bruku jest okropna

chyba że tych drgań na postoju i w czasie jazdy po nierównym nie należy łączyć...

poza tym wyczuwam leciutki luz na kierownicy próbując nią szarpać w kierunku do siebie i z powrotem

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam, by nie powielać tematów zapytam w tym :)

 

a mianowicie w moim BMW 330xd od wczoraj zaczęła drżeć kierownica na postoju, drgania ustają w czasie jazdy oraz po dodaniu lekko gazu, wystarczy 1000 obr/min i drgania ustają, drgania raczej wyczuwalne na kierownicy, na karoserii raczej bym powiedział że w normie

dodam iż po skręceniu kół na maxa w jedna stronę drgania nie ustają

 

z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.