Skocz do zawartości

320d geometria - ściaganie na nierównościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

po wymianie opon na letnie pojawił sie następujący problem:

 

kierownica nawet na niewielkich nierównościach drogi dość mocno ciągnie w lewo lub prawo w zależności w która stronę pochylona jest droga,

na autostradzie wszystko ok, natomiast w mieście jest to uciążliwe,

 

czy jest to problem z geometrią?

 

problem nie występował na zimówkach,

czy możliwe jest że mechanicy którzy nie obchodzą sie zbyt delikatnie z srubami/kołami poruszyli coś w geometri?

 

ciśnienie w oponach sprawdziłem

opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55/16 nowe

opony letnie Goodyear Eagle F1 GSD3 205/55/16 nowe

 

pozdrawiam

Piotr

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no jest z tym lipa bo mnie też tak ciąga a do tego przy szybszej jeździe też tak jest np. na autostradzie... niby nie ma luzów nigdzie? Będę chyba zmieniał amory przednie może coś to da....?
Opublikowano
u mnie też amorki nówki Bilsteina B4, ale za to gumy dosyć duże 225/45/17 fela 7,5 cala... no i bimmer "MYSZKUJE" po pasie że strach :lol: w większość muszę walczyć z kierą, ale tak samo jak u Was na expresówkach itp w miarę równych drogach jedzie jak trzeba. Chyba ta zawiecha była projektowana pod niemieckie drogi, a nie na polskie "poligony"... :think:
Opublikowano
u mnie też amorki nówki Bilsteina B4, ale za to gumy dosyć duże 225/45/17 fela 7,5 cala... no i bimmer "MYSZKUJE" po pasie że strach :lol: w większość muszę walczyć z kierą, ale tak samo jak u Was na expresówkach itp w miarę równych drogach jedzie jak trzeba. Chyba ta zawiecha była projektowana pod niemieckie drogi, a nie na polskie "poligony"... :think:

 

ja nie mam tak dużych kół a i tak myszkuje nawet po autostradzie... nie mam pojęcia co to może być

Opublikowano

miałem ten problem z kołami 225/45/R17 z przodu w zeszłym roku. zrobiłem dwie rzeczy:

* wymieniłem tuleje wahacza z przodu

* zmieniłem z przodu opony na 205/50/R17 (z tyłu mam dalej 225)

 

któraś z tych rzeczy pomogła, bo jest znacznie lepiej (nie twierdzę że idealnie, bo na gorszych drogach z porządnymi podłużnymi koleinami dalej prowadzi się trochę "niepewnie")

Opublikowano
jceel z tymi oponami to chyba byłoby to. Jak się przerzucam na zimę [195/55/15] od razu jak ręką odjął, zatem najpewniejszym rozwiązaniem będzie odpowiedni wymiar koła. pozd
Opublikowano
jceel z tymi oponami to chyba byłoby to. Jak się przerzucam na zimę [195/55/15] od razu jak ręką odjął, zatem najpewniejszym rozwiązaniem będzie odpowiedni wymiar koła. pozd

 

no tak, tylko nie ma nic za darmo, zimą jeździłem na 205/50/R17 na obu osiach i znów trakcja była tragiczna... jak na 330d to są tragicznie wąskie opony... na tył chciałem nawet szerzej, ale chyba to nie wypali by z tyłu mieć 245/40/R17 a z przodu 205/50/R17? mam na myśli taką różnicę w szerokości...

Opublikowano

Panowie, przy sprawnym zawieszeniu, układzie kierowniczym i szerokich oponach auto może "chcieć" w koleinach zmienić tor jazdy, ale jak trzymamy mocno kierownicę ma to być niemożliwe. Czytałem gdzieś kiedyś na zagranicznym forum o niepewnym prowadzeniu e46 mimo, że wszystko było w zawieszeniu praktycznie nowe(objawy jak u nas), a winowajcą okazał się krzyżak kolumny kierowniczej element nr 2 na rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/s/98.png

Element niestety, ale jest metalowo gumowy.

U siebie przy oponach 225/45/17 przód podczas jazdy w koleinach miałem wrażenie, że kierownica staje się gumowa, że nie odzwierciedla dokładnie skrętu na kołach co na kole kierowniczym. Jak bardziej naprężałem tą "gumową" kolumnę kierownicy to auto wyskakiwało z kolein. Oczywiście jak pisałem wcześniej zero luzu na maglownicy i pozostałych elementach zawieszenia. Kiedyś jak robiłem coś pod autem w kanale to doszedłem ręką do tego elementu i stwierdzam, że guma na nim była bardzo miękka, ale nie, że naderwana czy coś. Podobna rzecz też się stała z poduszkami skrzyni biegów po 9 latach gdy wymieniałem na nowe lamfordera porównałem ich sztywność. Oczywiście bez porównania sztywniejsza była nowa(starą poduszkę mogłem wykręcać w rękach), a wibracji w aucie jeszcze mniej :) Dlatego u siebie w tym roku postanowiłem wymienić ten element bo podejrzewam, że guma użyta do produkcji tego krzyżaka po 10 już latach stała się za miękka. Jeśli nikt mnie nie uprzedzi obiecuje zdać relację po tym zabiegu.

Opublikowano

U mnie sprawa wygląda podobnie. Kupiłem auto na felgach styling 136 z oponami 225/50/16 (dla tego modelu jest to fabryczny rozmiar). Zauważyłem że podczas jazdy na gładkich drogach auto jedzie jak po szynach bez żadnych tendencji do ściągania, jednak wystarczy że pojawią się koleiny i już trzeba trzymać kierownicę dość pewnie. Było to dla mnie dość zaskakujące ponieważ poprzednio 4,5 roku miałem mercedesa 124 coupe którego niezależnie od stanu drogi prowadziło się "jednym palcem". Na zimę założyłem ori stalówki bmw do tego nowe opony 205/55/16. Zapomniałem o problemie aż do wiosny ;) Moim zdaniem przyczyną są szerokie opony, szczególnie na przedniej osi. Jak przyjdzie do wymiany to zakupię komplet letnich 205/55/16 :cool2:

 

Teraz doczytałem że kolega ma taki sam rozmiar na lato i zimę hmmmm.... Może taka jest poprostu specyfika tej jakby nie patrzeć sportowej opony, że przenosi w większym stopniu na kierownicę to co dzieje się na drodze?

Opublikowano
To, że trzeba trzymać kierownice pewnie w koleinach przy szerokich oponach to chyba dlatego, że w BMW jest trochę usportowione wspomaganie(chyba). Problem się pojawia, jak mocne trzymanie nie wystarczy, żeby auto jechało prosto, tylko potrzeba walczyć - trochę w lewo trochę w prawo, bo auto "myszkuje". I tu właśnie pojawia się problem, jeśli zawieszenie i układ kierowniczy jest prawie nowe zero luzów, a mimo to tak się dzieje. Na zagranicznym forum (nie pamiętam jakim) doszli do tego, że wymiana tego krzyżaka na nowy usunęła ten problem w znacznym stopniu, bo podejrzewam, że to, że jest to element metalowo-gumowy nie usuwa całkowicie problemu(chyba, że guma jest wyjątkowo twarda, ale o tym się sam przekonam).
Opublikowano

element nr 2 o którym piszesz możesz mieć rację, bo jest to element z " wadą konstrukcyjną" .... który to już z kolei..., to gumowe kółko jeśli ma symbol lemfordera czyli taka sowa tzn że jest to element starego typu do wymiany . Nowy poprawiony powinien mieć liczbe 50 w kółku.

na samym dole :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=134053

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Mimo, że teoretycznie moje auto się nie zalicza to wymienię ten element bo i tak uważam go za winowajcę. Wg. informacji z TIS-a tyczy się to auto produkowanych do 10/99 później zostało to naprawione, ale tak czy siak 10 lat na gumę robi swoje, dokładnie tak samo jak stało się z poduszkami silnika, mimo, że na poduszki działała większe obciążenie.
Opublikowano
Panowie ja mam coś podobnego u siebie i wydaje mi się że to będzie ten łącznik do wymiany, jeśli wiecie jak dbam o autko to mam u siebie w zawieszeniu wszystko porobione, wymienione tarcze i klocki i właśnie tak jak ktoś zapodał temat o drżeniu kierownicy z prędkości 130-140 do 60 km/h to ja własnie mam takie drżenie kierownicy, już myslałem że tarcze pokrzywione ale przecież delikatnie je traktowałem i nie chciało mi sie wierzyć że znowu tarzce do wymiany, chyba będę musiał to wymienić i myślę że będzie ok. Bardzo by było dobrze kolego trandolf gdybyś opisał wymianę tego łącznika chyba że wymienię pierwszy to opiszę co i jak i jakie wrażenia po wymianie, ale z swojej obserwacji wiem że napewno będzie z tym roboty co niemiara.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Wg. mnie to nie jest strasznie trudna wymiana tego krzyżaka jeśli ma się kanał. Wystarczy poluzować śruby na krzyżaku i opuścić maglownicę o kilka cm. To tylko tak w teorii na razie nie mam dostępu do kanału dlatego czekam jeszcze(aż tak pilne to nie jest), aż będę miał dostęp do kanału. Na pewno zdam relację. W razie jak będziecie szybsi dajcie znać. Jest to gra warta świeczki, jeśli macie odczucia gumowej kolumny kierownicy, jest to stosunkowo nie dużo za wymianę jak na BMW i oryginalną część.
Opublikowano
Panowie zeby okrecic ten krzyzak trzeba odkrecic maglownice i ja wysunac lecz pierw trzeba poluzowac obie sruby na krzyzaku tzn jedna na gorze druga na dole tego ustrojstwa klucz 10 o ile sie nie myle ... Da rade zrobic to bez kanalu wystarczy lewarek z bagaznika .

" Ucz sie pracuj ciezko dnia kazdego

trening czyni mistrzem duzo w tym dobrego

pierwszy krok to poczatek by osiagnac szczyty

dzialaj swiadomie przestan na farta liczyc ... " HG

Opublikowano
Panowie zeby okrecic ten krzyzak trzeba odkrecic maglownice i ja wysunac lecz pierw trzeba poluzowac obie sruby na krzyzaku tzn jedna na gorze druga na dole tego ustrojstwa klucz 10 o ile sie nie myle ... Da rade zrobic to bez kanalu wystarczy lewarek z bagaznika .

Tak tylko by wysunąć maglownicę trzeba najpierw ją odkręcić a to jeśli ktoś nie ma kanału to będzie trudne, trzeba zdemontować osłonę silnika i wzmocnienie stalowe, następnie jest problem z maglownicą która jest przykręcana do podpory silnika śrubami na przekot gdzie nakrętki znajdują się góry co bardzo pięknie ogranicza nam do nich dostęp miska olejowa, najlepiej trzeba popuścić podporę silnika by mieś dostęp do tych nakrętek ale do tego trzeba odkręcić nakrętki poduszek silnika i lekko zadźwignąć silnik i wtedy powinno udać się włożyć klucz płaski i odkręcić sruby mocujące maglownicę i tutaj najlepiej mieć kanał i trochę doświadczenia w tego typu robotach, ja akurat już to przerabiałem przy okazji wymiany poduszek silnika szkoda że wcześniej o tym nie wiedziałem to bym to jednym razem machnął no cóż ale jeśli ktoś to zrobi niech zda relację a jeśli zrobię to jako pierwszy zdam relację co i jak. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Wymienialem maglownice u siebie jakis miesiac temu po stluczce i robilem to na podjezdzie do garazu , wiec wiem co pisze ... Jesli chodzi o nakretki to doszedlem do nich zwyklym plaskim kluczem chyba 17 albo 19 nie pamietam ... Dostep jest troche trudny masz racje ale spokojnie wsadzisz tam reke i przytrzymasz nakretki ... chyba ze masz dlon o rozmiarze xxxl to mozesz miec problem

" Ucz sie pracuj ciezko dnia kazdego

trening czyni mistrzem duzo w tym dobrego

pierwszy krok to poczatek by osiagnac szczyty

dzialaj swiadomie przestan na farta liczyc ... " HG

Opublikowano (edytowane)

wybrałem sie wczoraj na sprawdzenie geometrii - były tylko niewielkie odchyłki, zrobili korekty

 

problem dalej jest - ale tak jak pisałem tylko w mieście na krzywych drogach z koleinami albo wzdłużnymi nierównościami,

 

na autostradzie prowadzi sie pewnie - próbowałem do 180km/h :)

gdybym mieszkał w Niemczech pewnie żadnego problemu bym nie zauważył ...

 

może chodzi o te opony GY GSD3, ktoś napisał że to opona o sportowym charakterze,

dotatkowo mają wysoki index prędkości W (270km/h), moje zimówki miały tylko 210

Edytowane przez zipi
Opublikowano
może chodzi o te opony GY GSD3, ktoś napisał że to opona o sportowym charakterze,

dotatkowo mają wysoki index prędkości W (270km/h), moje zimówki miały tylko 210

 

Opony zimowe zawsze mają sporo niższy index prędkości ;) więc to normalka.

Jeżeli Chodzi o opony gsd3 to jest to model sportowy/tuningowy czy jakby to nazwać :cool2: Ładnie wygląda, niestety na naszych drogach takie oponki średnio sie spisują. Index W oznacza przede wszystkim inną mieszankę gumy (bardziej miękka - lepiej się trzyma, ale i szybciej zdziera), sztywniejsze boki opony (aby nie uginały się w zakrętach i przy dużych prędkościach), do tego jodełkowy kształt bieżnika wydaje mi się że "trzyma sztywność" bardziej niż opony ze wzdłużnymi rowkami. Są to tylko moje domysły ale chyba dość prawdopodobne skoro masz taki sam rozmiar opon na lato i zimę, a taki krzyżak jak piszą koledzy wyżej raczej z dnia na dzień się nie popsuł :cool2:

Opublikowano
Ale nikt nie twierdzi, że ten krzyżak jest zepsuty, a jedynie, że guma w nim po 10 latach za bardzo poddaje się na odbijanie kół przy szerokich oponach. To, że kierownice trzeba mocniej trzymać przy szerokich i twardych oponach to normalka, ale to, że auto myszkuje i trzeba korygować tor jazdy kierownicą to już nie. A gdyby krzyżak był całkowicie zepsuty powstały by luzy w układzie kierowniczym, a nikt takowych nie posiada, jedynie "gumowy" układ kierowniczy w koleinach przy szerokich oponach.
Opublikowano
chyba też bym się skłonił w stronę tego krzyżaka bo pływanie auta nie zaczęło mi się wczoraj a trwa już długo tylko tak jakby się nasila z czasem (guma się coraz bardziej wyrabia???) bo w tamtym roku było chyba mniejsze a w zawieszeniu mam wszystko ok. (nie wiem w sumie jak amorki ale będę chyba je zmieniał choć na szarpakach wyszły jak nowe ale wszyscy wiedzą że to nie jest wiarodajne). Opony też nie mogą być winne bo letnie mam 205/55 R16 więc wąskie... żebym znalazł na allegro jakiś porządny to bym już dziś zamówił bo już ręce opadają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.