Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam parę problemów z którymi nie mogę sobie sam poradzić.

Mam e46 320d z 2001r touring

 

Zmienione zostały:

-Przewody wacu

-Przepławka BOSCH z 0 928 400 468 na nową 0 928 400 527

w instrukcji jest napisane że należy przeprogramować ECU tylko jeśli była starsza 0 928 400 314 (bez siatki)

-zawory turbo i egr

-czyszczenie dolotu, czujnika doładowania

-na 4-tym biegu zamyka ekonomizer ale zauważyłem że lekko pulsuje wskaźnik ponad 20L

Bawaria nie puszcza dyma, wyciąga max km/h

-sprawdzałem szczelność intercoolera, jest mała dziurka wielkości szpilki

 

Problemy :(

1. Podczas przyśpieszania w czasie zmiany biegów czuć zanik mocy, czyli po zmianie biegu ma chwilowe zawahanie

2. Czasami podczas ruszania z miejsca, auto zaczyna szarpać, po dodaniu więcej gazu jest to mniej zauważalne, Czy to może być wina poduszek ???

3. Wyciek w okolicach 1 wtrysku (ten obok korka oleju) bardziej przypomina olej, czy zdarzały się jakieś nieszczelności korka ??

 

Z góry dzięki za odp ;)

Pozdro

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano
Dla świętego spokoju sprawdź nr softu jaki masz wgrany do sterownika silnika, bo nigdy nie wiadomo czy przepływka z siatką znalazła się w aucie razem z reprogramacją, a nie podałeś miesiąca w jakim zostało wyprodukowane Twoje auto, a w 2001 zaczęto wkładać przepływki z siatką. Z Twojego opisu wynika, że zawór EGR może się zacinać tzn. bardzo wolno zamykać stąd zawahanie mocy po zmianie biegu i tzw kangur podczas ruszania z miejsca. Wyczyść go jego sztangę od środka nasmaruj, a jak to nie pomoże spróbuj podmienić na inny na chwile. Najlepiej jednak jak podepniesz auto pod kompa i zobaczysz jak szybko osiąga żądane przez ECU ciśnienie doładowania po zmianie biegu, jeśli schodzi mu to długo to albo turbo za późno wstaje, albo jak pisałem zawór EGR się za długo zamyka. Do wspomnianego testu w silnikach M47 tylko DIS, bo on pokaże ci co oczekuje ECU, a co aktualnie zmierzyły czujniki.
Opublikowano
Przypomniałem sobie, jak auto masz wyprodukowane przed wrześniem 2001 znaczy, że w aucie montowana była przepływka bez siatki i ECU wymaga reprogramacji. Dlatego jeśli auto masz z przed września sprawdź soft dla świętego spokoju za pomocą INPA czy DIS. A do tego co wyżej pisałem może na początek odepnij przewód podciśnieniowy od zaworu EGR i go zaślep. Wtedy spróbuj jak auto jeździ, powinno wyraźnie głośniej chodzić na biegu jałowym(klepać jak stary mercedes), jeśli ustanie zmulenie po zmianie biegu to znasz winowajce, jak nie to po sprawdzeniu szczelności EGR zacznij szukać w okolicy turbo, a dokładnie jego sterowania. Ale zanim doszedłbyś do turbo bądź pewny nr softu z ECU.
Opublikowano
Problemy :(

1. Podczas przyśpieszania w czasie zmiany biegów czuć zanik mocy, czyli po zmianie biegu ma chwilowe zawahanie

2. Czasami podczas ruszania z miejsca, auto zaczyna szarpać, po dodaniu więcej gazu jest to mniej zauważalne, Czy to może być wina poduszek ???

3. Wyciek w okolicach 1 wtrysku (ten obok korka oleju) bardziej przypomina olej, czy zdarzały się jakieś nieszczelności korka ??

Czytając pierwsze dwa podpunkty od razu przyszła na myśl zapieczona zmienna geometria łopatek turbiny, ale po przeczytaniu 3ego masz zapewne nieszczelność: wężyka przelewu, wtryskiwacza lub nieszczelnego gniazda tego wtrysku przez co kompresja 4ego cylindra jest błędna i stąd pojawiają się problemy z mocą. Rada: wyeliminować usterkę nieszczelności. pozdr

Opublikowano

yoshimura01 - Dzięki sprawdzę to dokładniej :)

 

trandolf - Bmka jest ze stycznia 2001r. (po nr vin) numery softu z inpy :

 

http://img534.imageshack.us/img534/8645/67229117.jpg

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano

Więc tak, popatrz niżej:

http://img14.imageshack.us/img14/1629/softq.jpg

Wg. Tis masz stary soft i od reprogramacji sterownika bym zaczął. Dodatkowo skłaniam się do tego co napisał yoshimura01, a mianowicie wymień czym prędzej przewody przelewowe na wtryskach, bo jak tam zacznie ciągnąć lewe powietrze to w najlepszym wypadku będziesz mieć problemy z mocą i odpalaniem, w najgorszym uszkodzisz pompę(ale to raczej mało prawdopodobne). Po wymianie przewodów oczyść okolice wycieku i zobacz czy nie dmucha spod wtrysku. Co do samego EGR jak pisałem wcześniej nie zaszkodzi odpiąć na chwilkę i zobaczyć czy zmulenie się nie zmniejszy. Powodzenia.

 

EDIT: Wg. screen-a tego co wkleiłeś wynika, że ktoś reprogramował już sterownik, mimo to wgrał stare oprogramowanie, czyżby przewijanie przebiegu?(czego nie życze) Miało to miejsce jak widzisz w 2004r

Opublikowano

a co jeśli przepływka działa jest sprawna a w aucie mamy stary soft i nie wymieniona przepływkę ?????

ktoś próbował reprogramacji w takim przypadku ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Przelewy zmieniłem ale dalej jest to samo.

 

Chyba będę musiał się w końcu wziąć za instalacje DISa :)

Ściągałem od Ciebie trandolf :cool2: ale instalacja tego programu mnie przeraża :D

 

Może ktoś zmieniał przepływkę i wgrał aktualny soft. W starszej wersji TIS ten numer był najnowszy.

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano
a co jeśli przepływka działa jest sprawna a w aucie mamy stary soft i nie wymieniona przepływkę ?????

ktoś próbował reprogramacji w takim przypadku ????

To tak jak ma założyciel wątku ma BOSCHA nowego a stary soft. A ja miałem jeszcze inaczej nowy soft i uszkodzona przepływka(jakiś zamiennik co zaniżał na wysokich obrotach prawdopodobnie miała udawać 314) objawy to 2-3 razy odpływ mocy w przedziale 2000-3000 obr najlepiej odczuwalne na 4 biegu pod lekką górkę.

 

Patryk_nowak Ja zmieniałem, objawy miałem takie jak wyżej napisane, sam reprogramowałem sterownik i teraz cieszę się autem.

Opublikowano

Może ktoś zmieniał przepływkę i wgrał aktualny soft. W starszej wersji TIS ten numer był najnowszy.

 

A w starszym TIS-ie był dział dotyczący wadliwych przepływomierzy 314? Bo jak pod tym działem w tabelce ten soft wtedy był pod nową przepływkę to nie musisz reprogramować. Ja informacje biorę z nowego TIS-a w którym ten nr softu jest brany jako stary i w przypadku wymiany przepływki trzeba reprogramować. Jeśli tak to wyjaśniło by to reprogramację Twojego sterownika w 2004 i wyeliminowało podejrzenie o przewijanie przebiegu. Jak możesz daj zdjęcie tej tabelki ze starego TISa.

Opublikowano

Szkoda że nie mieszkasz bliżej :)

No nic muszę się trochę pomęczyć to może coś zdziałam :)

Dzięki jak zrobię to pojadę na hamownie i wrzucę wykres

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano
a co jeśli przepływka działa jest sprawna a w aucie mamy stary soft i nie wymieniona przepływkę ?????

ktoś próbował reprogramacji w takim przypadku ????

To tak jak ma założyciel wątku ma BOSCHA nowego a stary soft. A ja miałem jeszcze inaczej nowy soft i uszkodzona przepływka(jakiś zamiennik co zaniżał na wysokich obrotach prawdopodobnie miała udawać 314) objawy to 2-3 razy odpływ mocy w przedziale 2000-3000 obr najlepiej odczuwalne na 4 biegu pod lekką górkę.

 

Patryk_nowak Ja zmieniałem, objawy miałem takie jak wyżej napisane, sam reprogramowałem sterownik i teraz cieszę się autem.

chyba mnie nie zrozumiałeś .... spotkałem się z przypadkiem że wszystko działa ok ale jest stara przepływka i stary soft.....

i teraz pytanie czy w ogóle jest sens wgrywać nowy soft pod starą przepływkę ??

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
hmmm ja u siebie miałem typowo stary soft 788361 i wgrałem 794717 i problem znikł. Teraz już pewien nie jestem co do powodu odpływu bo skoro w starym tis-ie istniała tabelka do reprogramacji z powodu wadliwej przepływki znaczy to ze mimo, że soft nie najnowszy to i tak powinien dobrze odczytywać wskazania przepływki. Gdzie się dowiedziałeś, że musi być to nr softu z nowego TIS-a? Może ten ze starego jest też wystarczający? Reprogramacja nie zaszkodzi będzie najnowszy soft, ale czy to powoduje to szarpanie mocą?
Opublikowano

chyba mnie nie zrozumiałeś .... spotkałem się z przypadkiem że wszystko działa ok ale jest stara przepływka i stary soft.....

i teraz pytanie czy w ogóle jest sens wgrywać nowy soft pod starą przepływkę ??

 

Dokładnie jeśli przepływomierz nie ulegnie uszkodzeniu z powodu wady fabrycznej (przegrzewa się z powodu zabrudzenia) to działa wszystko tak jak fabryka przykazała podczas produkcji. Oryginalny soft i przepływka z wadą(wtedy o tym nie wiedzieli). Jeśli ktoś pod starą przepływkę zmieni soft to nabawi się objawów podobnych jak w przypadku nowej przepływki i starego softu.

Opublikowano

Nie dowiedziałem się ale tak przypuszczałem.

Przepływomierz założyłem wczoraj

Najpierw zrobię porządek z tym wyciekiem i egr zaślepię. Zobaczymy czy będzie poprawa.

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano

To dobra kolejność. tylko pamiętaj zaślepienie EGR to tylko tak tymczasowo, aby zdiagnozować czy to ten winowajca. Sprawdź jeszcze cięgno od turbo jak pisał yoshimura01 może ciężko chodzi. A na pewno to sprawdzić trzeba cały układ podciśnienia, ale o tym to już zapewne wiesz :)

 

EDIT: Do tego wszystkiego dokładnie sprawdź szczelność dolotu między turbo a przepływką. Nie musi być tam strasznie ciasno wszystko pozakładane, ale żeby nie ciągnęło lewego powietrza tamtędy, bo dodatkowe nie zmierzone powietrze to też może wywoływać dziwne zachowania się silnika.

Opublikowano

Egr tylko na chwilkę, można zdjąć sam przewód podciśnienia i go zatkać ??

 

Szczelność dolotu sprawdziłem, wszystko się trzyma jak by co to odme też zmieniałem :)

 

To jeszcze przesmaruję gruszkę od turba i sprawdzę geometrie :)

Będę miał zabawę w garażu :D

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano

Przewód podcisnienia od EGR zatkaj śrubką 5mm lub kulką z łożyska, oczywiście nie za małą żeby jej nie wessało :D Kolego, a najlepiej będzie zrobić test przepływomierza w DIS-ie. Będziesz wiedział czy tak komputer chce widzieć odczyty przepływomierza. A wtedy jednoznacznie rozwiążemy problem czy ten Twoj teraźniejszy soft wymaga wymiany. Oto przykładowy test uszkodzonego przepływomierza mojego autorstwa :mrgreen:

Opublikowano
Co do DIS-a jak masz WIN7 to link masz w moim podpisie. Jak masz XP to sprawa jeszcze prostsza, bo ściągasz samego gotowca z DIS-em montujesz pod VMWARE i odpalasz wymagane programy na winXP nak emulator głowicy i program IFHSRV32.exe z pakietu INPA. Wiadomo, że wymagana jest działająca INPA i dobrze skonfigurowana sieć mam na myśli wyłączone firewalle i odpowiednie wpisy w ediabas.ini. Instalując z mojego gotowca dostaniesz kodowanie z wersji 44 i diagnozę z wersji 57, a przede wszystkim unikniesz problemów standardowych przy konfiguracji DIS-a. Ale wybór należy do Ciebie, żeby nie było, że namawiam :)
Opublikowano

Zaślepiłem rano właśnie ten wężyk podciśnienia. Problem praktycznie znikł, z miejsca nie szarpie, lepiej rusza. Przy zmianach biegu jest jeszcze mały lag ale to raczej turbo dziura. Sprawdzę tą geometrię i dla świętego spokoju soft :)

Dzięki

Pozdro

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano
To w takim razie czyszczenie i nasmarowanie EGR powinno pomóc, jeśli nie to w ostateczności wymiana na nowy lub używany. I tak jak napisałeś dla świętego spokoju sprawdź resztę, i koniecznie nie zapomnij o obserwacji tego wycieku w okolicy wtrysku. A tak poza tym to teraz przyjemności z jazdy :cool2:
Opublikowano

koledzy to jak to w końcu z tym jest? Bo na przepływce jest 0 928 400 488 a soft mam:

 

http://img200.imageshack.us/img200/5522/unled6l.jpg

 

co w takim razie? Przepływka była zmieniana? (auto z sierpnia 2000) i ten soft co mam pasuje do niej??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.