Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bardzo głupia sprawa, ale kompletnie nie umiem sobie z nią poradzić :D Cholernie mocno parują mi szyby w samochodzie (nie, nie jeżdżę na kacu :D), a jak na dworze pada deszcz, to już po prostu masakra... Nie, auto nie jest popowodziowe, nie mam wilgoci w środku ani nic z tych rzeczy. Czy w E34 jest jakiś filtr powietrza dostającego się do kabiny? Może to jest przypchane? Auto w ogóle słabo mi dmucha (ale to jak mniemam z powodu tej pompki pod elektrozaworami, którą zmuszony byłem wywalić i zastąpić trójnikiem bo puszczała płyn, na nową mnie na razie nie stać a nie będę wadliwego gófna z alledrogo kupował...), i, jeśli to ma jakieś znaczenie, to mam wersję z klimatyzacją. I wyjaśni mi ktoś, o co chodzi z tym przyciskiem zamkniętego obiegu powietrza? Jaka jest różnica, gdy jest włączony na Auto lub sam obieg bez auto (I tak go teraz nie używam z powodu tych cholernych zaparowanych szyb, z ciekawości pytam :D)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Pewnie wina filtra kabinowego, aby się do niego dostać musisz zdemontować schowek pasażera, poszukaj w necie jest tego sporo.

A co do obiegu wewnętrznego, to masz wybór czy chcesz, aby powietrze było zasysane ze środka auta czy też z zewnątrz.

Opublikowano
Zwroc uwage czy szyby paruja ci tylko w momencie kidy pada deszcz czy również jak jest sucho. Jeśli paruja jak jest sucho to zobaczy czy na wlaczonej klimatyzacji, jesli tak to znaczy ze wymienic musisz filtr przeciwpylkowy i dodatkowo udroznic odplyw skroplin z ukladu klimatyzacji, adokladnie z parownika. Filtr przeciwpylkowy masz wsuwany z boku na konsoli srodkowej, dostepny jak wymontujesz schowek po stronie pasazera. Jesli nie czujesz slodkiego posmaku w ustach i szyby nie sa tluste to znaczy ze nagrzewnica raczej nie puszcza.
.
Opublikowano

Już kiedyś to doradziłem i zrobię to ponownie. Na początek porządnie umyj szyby ze 3 razy. Powinno pomóc przynajmniej doraźnie.

Wewnętrzny obieg powoduje zamknięcie dopływu powietrza z zewnątrz i "mieli" to samo powietrze ze środka, tym samym przerzuca wilgotne powietrze w kółko a wilgoć i tłuszcz osiada na szybach.

Opublikowano
jak masz obieg zamkniety ustawiony na automacie, to przy wiekszym zanieczysczeniu powietrza zewnetrznego dostajacego sie do wnetrza samochodu zadzialaja czujniki i przelaczaja na tryb zamkniety,przy okazji automatycznie powinna zalaczyc sie klimatyzacja by wyeliminowac wilgotnosc powietrza...taki myk co bys sie czasem nie udusil przejezdzajac kolo huty lub stojac w korku za starem spalajacym hektolitry oleju...
iZzI
Opublikowano
Kilka drobnych spraw które też mogą pomóc: gazety pod dywaniki - powinny pomóc nieco wilgoci wyciągnąć. Mycie szyb od środka. Filtr kabinowy i inne filtry - wiadomo. I coś co chyba nie zostało wspomniane - popatrz czy nie masz zatkanych otworów wywiewowych (4 x W w 1 słowie, nieźle hehehe). Jak możesz to zostaw furę otwartą na parę godzin przy ładnej pogodzie.
Opublikowano
Koci piasek do kuwet świetnie ciągnie wilgoć. No i porządne odkurzenie auta też pomaga.
Opublikowano
U mnie sprawe zalatwila wymiana filtra kabinowego... :cool2:
Opublikowano

Ludzie czytajcie trochę to co jest napisane, bo robicie taki bałagan, a niektóre podpowiedzi....

To jest dobre "Koci piasek do kuwet świetnie ciągnie wilgoć" -może całe wiadro niech nasypie :D Przecież napisał "nie mam wilgoci w środku ani nic z tych rzeczy" to może na szyby niech tego piachu nałoży?

Czy kolega pisał że ma mokry pod nogami, czy zaparowane szyby? Czytajcie trochę, a nie na pałe piszecie kto walnie więcej postów :D

Opublikowano

Kaylo, dostosuj się do swoich słów! A dlaczego wg. ciebie są zaparowane szyby? Pewnie z nadmiaru słońca.

Zapytaj wuja Google co to jest to to na szybie przy dodatnich temperaturach gdy jest wilgoć.

P.S. Mówiąc że nie ma wilgoci w aucie miał pewnie na myśli że nie ma mokrej tapicerki.

Opublikowano

Zanim kupiłem E34 miałem Omegę B i też ciągle miałem kłopot z parującymi szybami. Cudowałem nawet z osuszaczami powietrza i innymi pierdołami, aż w końcu po części z powodu tych szyb ją sprzedałem no i problem znikł jak ręką odjął :cool2: . A tak na serio to mi pomagało (tzn. moim szybom pomagało) raz na jakiś czas porządne umycie szyb jakimś dobrym środkiem i wytarcie do sucha papierami (to ważne żeby używać do tego chustek papierowych lub ręczników, bo szmaty zawsze są trochę tłuste), znaczenie pomogło odgrzybienie klimy i nabicie jej od nowa, poza tym tak jak piszą koledzy wyżej odkurzyć i gazety pod dywaniki, wymienić filtr kabinowy i to chyba tyle. Trzymam kciuki za twoje szyby :D

 

Aha i nie sprzedawaj swojej 5er :norty:

Brokatrot Metallic
Opublikowano
Numer z gazetami już wypróbowany dawno. Co dziwne, gazety suchutkie po kilku dniach jazdy. Czyli - nie w tapicerce problem. A w jaki sposób dokładnie mogę dostać się do tego filtra kabinowego? :D Kuźwa wczoraj mnie tak wzięło porządnie na klęcie na te nieszczęsne szyby, zaparowały mi w nocy przy ostrym deszczu tak, że nic nie widziałem, i przetarłem szmatą jaką miałem pod ręką, zapomniawszy, że wcześniej przecierałem tą szmatą PLAK na plastikach :D Kuźwa, 140/h, noc, tafla wody na drodze i jak na złość pełno samochodów z naprzeciwka - efekt wiadomy po tym przetarciu :D Dobrze, że nie wylądowałem na drzewie ani w rowie hehe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
ja u siebie nie mam wogóle przeciwpyłkowego i jest ok;) nie muszę wymieniać co chwile i nie paruje też ani troche więc naprawdę w porządku;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Ok wywaliłem filtr, poczekać muszę do jakiegoś deszczu co się będzie działo :D A powie mi ktoś jeszcze, czemu klima i obieg wewnętrzny raz działają raz nie? :D Chodzi jak czapka stanie, nieraz działa, a nieraz nie i się w ogóle diodki na przyciskach nie zapalają wtedy

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Sterowniki albo same włączniki może są źle poskładane. Może ktoś już tam wcześniej grzebał. Miernik powinien pomóc.
Opublikowano
ja mam tak że jak włączam obieg zamknięty to automatycznie załącza sie klima i też jakieś takie to dziwne według mnie bo chyba nie powinno tak byc..

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
ja mam tak że jak włączam obieg zamknięty to automatycznie załącza sie klima i też jakieś takie to dziwne według mnie bo chyba nie powinno tak byc..

:mad2: ...jak juz napisałem wczesniej ,klima zalacza sie by wyeliminowac wilgotnosc powietrza ,podczas aktywowania obiegu zamknietego,wiec jest wszystko ok

iZzI
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam podobny problem co kolega, a żeby dużo nie pisać powiem, że na przedniej szybie osadzał mi się płyn chłodniczy, a więc nagrzewnica. Rozebrałem cały przód aby dostać się do nagrzewnicy w końcu się udało, wyciągam z niej mokrą chłodnice (cała brudna w środku pełno, liści, patyczków kurzu, brudu, itp), tylko nie wiem za bardzo czy to na pewno chłodnica czy może puszcza płyn gdzieś na oringach przy łączeniu, chłodnica umieszczona jest pod takim kątem, że jak otworzyłem tą zaślepkę która prowadzi nawiew do tyłu to wyleciała mokra maź z płynu i tego całego brudu. Jutro, a w sumie to już dzisiaj będę chciał sprawdzić tę chłodnice. Albo zatkam jakieś dwa otwory a w trzeci wpuszczę powietrze pod ciśnieniem i sprawdzę pod wodą czy uchodzą pęcherzyki powietrza albo naleje wody ze szlaucha i zobaczę czy gdzieś nie cieknie. Na razie napełniłem ją wodą i przez noc zobaczę czy jej ubyło. Jak byście chcieli to mogę wstawić zdjęcia z przeprowadzonej naprawy :)
Opublikowano
Jak byście chcieli to mogę wstawić zdjęcia z przeprowadzonej naprawy :)

Dawaj, pewnie, że tak. A najlepiej do działu Zrób to sam. :cool2:

Opublikowano
nie możesz całkowicie wywalić filtra kabiny... caly syf, kurz bedzie walil Ci do wnętrza..... filtr trzeba wymieniac co roku przed sezonem letnim jest to niewielki koszt i uważam że warto zaiwestować :) co 2 lata wypada też odgrzybić caly układ i sprawdzić stan płyny chłodziącego.... a jak masz szyberdach to sprawdz odpływy bo może Ci tamtędy woda walić w niewielkich ilościach do kabiny i to może być przyczyną parowania
Opublikowano
U mnie też zaczynają parować, tylko ja mam wersję bez klimy. A paróją mi tylko jak puszcze ciepłe powietrze i dodatkowo dziwnie śmierdzi. Porozbierałem pod schowkiem i nic nie znalazłem, prawdopodobie nie mam takiego filtra. Czy ktoś wie czy jest jakiś inny filtr kabinowy czy zasysa powietrze bezpośrednio z zewnątrz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.