Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam,pierwsz\y raz pisze na tym dziale,a to dlatego ze przymierzam sie do e60,obecnie jezdze e39 530ia,jestem bardziej niz zadowolony ,bo udany egzemplarz,e 60 tez chcialbym ,kupic z takim,lub mocniejszym silnikiem,czy przesiadal sie ktos z 530 w e39 do e60 o podobnej mocy,jakie jest wrazenie ?czy jakies wyrazne odczucia na plus?np prowadzenie,chalas itp.chociaz i tak jestem zdecydowany,jednak chetnie przeczytam,cos w tym temacie,dzieki :D
Opublikowano

Witamy!Rozumiem że zadanie domowe odrobione i przynajmniej te tematy przeczytane: :wink:

 

viewtopic.php?f=73&t=145616&hilit=usterki

viewtopic.php?f=73&t=112284&hilit=usterki

 

Co do różnic to e39 530i nie jeździłem ale to bodajże ten sam silnik (231KM) pod maską co u mnie więc pokrótce o moich odczuciach pomiędzy e60 530i a 530d (przed FL)

Silnik (osiągi) – tutaj duży plus dla Diesla za

- szybszą reakcję na pedał gazu

- charakterystykę silnika sprawiającą wrażenie że przyśpiesza sprawniej niż benzyna

(napisałem wrażenie ponieważ po przestudiowaniu katalogu ku mojemu zdziwieniu okazało się że to benzyna do 100km/h jest szybsza o 0,2s co nie znaczy że do innych prędkości będzie też ta tendencja)

- mniejsze spalanie

Silnik (hałas) – wiadomo

- jak pierwszy raz wsiadłem do „d” to myślałem że coś jest nie tak z tym autem

(pewnie brak przyzwyczajenia bo nigdy nie miałem Diesla)

- w benz. cisza, spokój i lekki pomruk (nie mylić z ciarami na plecach w V8) ale to już znasz z e39

niestety okupione spalaniem (przy moich warunkach użytkowania)

spokojna trasa ~8L/100

miasto ~16L/100

Prowadzenie – jeździłem tylko e39 520i manual więc to całkiem inna bajka e60 jest sztywniejsze i twardsze ( zawieszenie)

Powodzenia w wyborze i użytkowaniu!

Opublikowano
Ja jeździłem e39 i e60 oba w 3.0d. No cóż, dla mnie bardzo duża różnica w prowadzeniu. Tym bardziej, że mam active stearning co na prawde można docenic. Jeżeli chodzi o przyspieszenia, to nawet jak w benzynie jest ten sam silnik, to jest inna skrzynia (chodzi mi bynajmniej o automat) co na pewno poprawi osiągi. Ogólnie wszystko chodzi lżej, sprawniej. Musiałbyś się przejechać parę km i zrozumiesz:)
Opublikowano
dziekuje,faktycznie o dieslu nie mysle,ale to twoje spalanie ,jest podobne jak u mnie przy 140 autostrada 8l,miasto najczesciej ok 16,usmiech sie tez do mnie kilka 545,cena zblizona ale koszty wieksze,to niezle jak e60,jest sztywniejsze,pojde w przyszlym tygodniu,do dilera moze czyms sie przejade :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed E60 530d miałem E39 520i, sprzedałem go koledze i po kilku tygodniach od zakupu E60 przejechałem się ponownie E39. To była jakaś masakra i absolutnie nie porównuje silnika, dla mnie różnica jest kolosalna, we wszystkim, prowadzenie, wyposażenie nie dostępne dla E39, automat - bajka! itp. Weź tylko jedno pod uwagę, potencjalne koszty użytkowania E60 mogą być wielokrotnie wyższe niż E39...
Opublikowano
Przed E60 530d miałem E39 520i, sprzedałem go koledze i po kilku tygodniach od zakupu E60 przejechałem się ponownie E39. To była jakaś masakra i absolutnie nie porównuje silnika, dla mnie różnica jest kolosalna, we wszystkim, prowadzenie, wyposażenie nie dostępne dla E39, automat - bajka! itp. Weź tylko jedno pod uwagę, potencjalne koszty użytkowania E60 mogą być wielokrotnie wyższe niż E39...
chyba przesadzasz ze koszty moga byc kilkakrotnie wyzsze,to niemozliwe,mysle nawet ze jezeli bylby to tak udany egzemplarz jak moj obecny,to koszty bylyby nizsze,auto z tym samym silnikiem ma ,przyjajmniej wg.ksiazki palic mniej,a tu gdzie mieszkam placilbym nizszy podatek,auto mniej emituje co2i jest chyba lzejsze,a koszt oleju i innych plynow pewnie taki sam albo podobny,mowie oczywiscie o 530 231KM.W gre wchodzi automat,czy to jaks nowa inna skrzynia w modelach 2004-2005?,wiem ze pozniej silniki 3ltrowe mialy 258KM,i napewno inne skrzynie,ta ktora mam teraz to ZF,spisuje sie dobrze,a wiec jest we wspomnianych modelach jakas nowsza?mowie o benzynie pozdrawiam
Opublikowano

Kolego rok temu stałem przed identycznym wyborem.

530d czy 530i -> podczas poszukiwań miałem okazje jeździć różnymi E60 i zgodzę się z Frodo na temat odczuć do jazdy dieslem. Ma większy moment obrotowy jest bardziej elastyczny, ma niższe spalanie i ogólne wrażenie jakby auto było szybsze. Natomiast o przyspieszeniu frodo pisał - papierowo lepiej jest w benzynie.

Nic interesującego (egzemplarza) w dieslu nie znalazłem - postawiłem na benzynę - nie żałuję tej decyzji !! Zwłaszcza jak patrzę jakie diesle mają problemy i przebiegi to podziękowałem. Zresztą cena paliwa identyczna a benzynowe spalanie to nie jest znowu przepaść (owszem może 520d vs. 530i) ale nie przy podobnych pojemnosciowo i mocowo silnikach.

Spalanie - trasa 8-9,5L/100km zależy jaka jest prędkość przelotowa ;) ale zakładam że tam gdzie mieszkasz możesz jechać na autostradzie 120-130 km/h więc spalanie będzie jakieś 8,5L/100km.

Miasto - u mnie od 12,5L/100km (lato) do 16L/100km w zimie przy mrozach -10/-15*C - auto pod chmurką. Średnio masz w stopce moje spalanie.

Zawsze możesz zapodać LPG - obniży koszty jazdy - i będziesz jeszcze bardziej EKO w tych krajach (chociaż nie wiem jak tam z dostępnością tego paliwa).

 

Silnik mamy ten sam 231KM więc jego pracę z pewnością znasz :) płynna z cichym pomrukiem. Co jakiś czas trzeba dolać oliwy ;) ja za 12kkm dolałem około 500ml. Najbardziej mnie kręci ;) jak silnik po chwilowym letargu pięknie i dostojnie (nie tak jak V8) kręci się niemal pod czerwone pole .....

 

Skrzynia z tego co wiem jest ZF 6-biegowy automat - z teoretycznie olejem lifetime ;) który co 80-100kkm powinno się wymieniać. Koszt w ASO - olej+robocizna+ części (kupić trzeba filtr razem z miską) około 2300PLN - poza ASO jakieś 1200-1300PLN. Co jakiś czas trzeba jej zapodać reset gdyż uczy się stylu jazdy i po dłuższym czasie lubi się nieco zawiesić (objawy przetrzymywanie obrotów, "niezdecydowanie" się jaki bieg zapodać, mieszanie biegami). Wtedy robi się reset i powraca do rzeczywistości. Przy zakupie sprawdź możliwe wycieki i pocenie się skrzyni.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Kolego rok temu stałem przed identycznym wyborem.

530d czy 530i -> podczas poszukiwań miałem okazje jeździć różnymi E60 i zgodzę się z Frodo na temat odczuć do jazdy dieslem. Ma większy moment obrotowy jest bardziej elastyczny, ma niższe spalanie i ogólne wrażenie jakby auto było szybsze. Natomiast o przyspieszeniu frodo pisał - papierowo lepiej jest w benzynie.

Nic interesującego (egzemplarza) w dieslu nie znalazłem - postawiłem na benzynę - nie żałuję tej decyzji !! Zwłaszcza jak patrzę jakie diesle mają problemy i przebiegi to podziękowałem. Zresztą cena paliwa identyczna a benzynowe spalanie to nie jest znowu przepaść (owszem może 520d vs. 530i) ale nie przy podobnych pojemnosciowo i mocowo silnikach.

Spalanie - trasa 8-9,5L/100km zależy jaka jest prędkość przelotowa ;) ale zakładam że tam gdzie mieszkasz możesz jechać na autostradzie 120-130 km/h więc spalanie będzie jakieś 8,5L/100km.

Miasto - u mnie od 12,5L/100km (lato) do 16L/100km w zimie przy mrozach -10/-15*C - auto pod chmurką. Średnio masz w stopce moje spalanie.

Zawsze możesz zapodać LPG - obniży koszty jazdy - i będziesz jeszcze bardziej EKO w tych krajach (chociaż nie wiem jak tam z dostępnością tego paliwa).

 

Silnik mamy ten sam 231KM więc jego pracę z pewnością znasz :) płynna z cichym pomrukiem. Co jakiś czas trzeba dolać oliwy ;) ja za 12kkm dolałem około 500ml. Najbardziej mnie kręci ;) jak silnik po chwilowym letargu pięknie i dostojnie (nie tak jak V8) kręci się niemal pod czerwone pole .....

 

Skrzynia z tego co wiem jest ZF 6-biegowy automat - z teoretycznie olejem lifetime ;) który co 80-100kkm powinno się wymieniać. Koszt w ASO - olej+robocizna+ części (kupić trzeba filtr razem z miską) około 2300PLN - poza ASO jakieś 1200-1300PLN. Co jakiś czas trzeba jej zapodać reset gdyż uczy się stylu jazdy i po dłuższym czasie lubi się nieco zawiesić (objawy przetrzymywanie obrotów, "niezdecydowanie" się jaki bieg zapodać, mieszanie biegami). Wtedy robi się reset i powraca do rzeczywistości. Przy zakupie sprawdź możliwe wycieki i pocenie się skrzyni.

dzieki,o to mi chodzilo,tak podejrzewalem ze skrzynia 6ostka,ja jestem zadowolony z tego auta w sumie,ok ale juz chcialbym nastepce,co do spalania to podobne jak widze,benzyna to wiekszy rozsadek jak tutaj,bo diesel jest w podatku duzo drozszy,i liczyc nalezaloby wlasne przebiegi,no ale i ropa tutaj od jakiegos czasu nawet drozsza od benzyny,gazu niema,jest tylko ziemny ,chyba,ale tez drogi,autobusy i niektore uslugowe na tym jezdza rzadko osobowe,choc sporo taxi,tak ze benzyna to optymalne rozwiazanie, dzieki pozdrawiam
Opublikowano
ok . Mówicie ,że benzyna robi 100 o 0,2 s szybciej . A nie przypadkiem na 2 biegach? bo w dieslu , muszę do 100 zapiąć jeszcze trójkę.

Mowa w obu przypadkach o automatach.

Opublikowano
A co to ma do rzeczy ? zmiana biegu w automacie , też trwa . Przecież to nie Multitronic

Ano to ma do rzeczy że w obu przypadkach zmianą biegów steruje mechanika/elektronika a rola kierowcy się kończy na wduszeniu w podłogę pedału gazu i odliczaniu upływających sekund.Jak twoim zdaniem winę za te katalogowe 02s/100 ponosi dodatkowa zmiana biegu w dieslu to zadzwoń do BMW AG i tam ich opier……!! :wink: :wink:

Opublikowano
Nie do końca chyba rozumiesz o co mi chodzi. Po prostu , diesel przyspiesza wolniej . Ale do 100 km/h mamy dodatkową zmianę biegu , która też trwa . No chyba ,że się mylę i benzyna również potrzebuje 3 biegów do 100.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.