Skocz do zawartości

[E39] Szpera, wał, dyfer... I sprzęgło visko.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poczytałem w gazecie, na Allegro, na google i mam pytanko: co świadczy o zużyciu defera (dyfra?)? Co to jest szpera i czy każdy E39 to ma? Czy to sie naprawia, czy kupuje nowe / używane?

Podobnie w temacie sprzegła viskotycznego: co świadczy o jego zużyciu? Jakieś obiawy, nim się silnik stopi?

Szukam co by tu jeszcze u siebie sprawdzić / zrobic, nim na wakcje z dzieckiem w trase ruszę... :mrgreen: :8)

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak zużyje ci się most,to zapewne usłyszysz to,będzie wyło,pojawją się luzu na ataku i kole talerzowym oraz mechaniźmie różnicowym.

Szpera to na chłopski rozum :mrgreen: blokada mostu.Jest wtedy ograniczony uślizg kół,czyli normalnie jak podniesiesz auto i wrzucisz bieg(na uruchomionym silniku) to kręcic się będą koła,gdybyś zatrzymał jedno to znaczy że szpery brak,bo przy szperze(w zależności od %,czyli na ile procent można wychamowac dane koło względem tego drugiego) wychamował byś to koło ale tylko do pewnej prędkości nigdy do zera.Szpery stosuje się głównie do driftu nawet takie 100%(nie nadaje się do normalnej jazdy)wtedy koła wprowadzone w poślizg zawsze obracają się z jednakową prędkością.100% polega to poprostu na zaspawaniu mechanizmu różnicowego,a takie %-towe(profesjonalne)mają zastosowane tarczki na mechaniźmie różnicowym.O ile się nie mylę w BMW była stosowana szpera w mostach aut z silnikiem diesla,aby ograniczyc uślizg kół,coś koło 25%,ale tak na bank to nie powiem dokładnie.

Visko jak na zgaszonym zimnym silniku da się zakręcic bez nadmiernych oporów to jest dobrze,a na rozgrzanym powinien byc duży opór przy próbie zakręcenia nim,co niektórzy sprawdzają to na uruchomionym silniku wtedy wiatrak kręci się bezwładnościowo i próbują go zatrzymac powinno stanąc,a na rozgrzanym silniku nie da się zatrzymac,to wtedy visco jest ok.(ja jednak lubię swoje palce i sprawdzam na zgaszonym silniku :mrgreen: )

Ech,za mało miałeś chyba problemów i ciągle wyszukujesz nowe,odsapnij trochę i przez jakiś czas(przynajmniej)już przestań naprawiac.Twój portfel i nerwy będą Ci wdzięczne :mrgreen:

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Cichy525, ty wiesz, jak mnie już to wszystko boli... :mrgreen:

Wolę wszystko posprawdzać, żeby spokojnie z dzieckiem jechac na wakacje. Na razie wygląda, że wszystko jest OK, samochód jeździ i jedynie co robię, to tankuję :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Moderatorzy
Opublikowano

I tak trzymac :cool2:

Jeszcze żeby te ceny były normalne.Byłem wczoraj zalac świeżynki i 5,13 za litr ON,spojrzałem na benzynę to 5,19 :cry2: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja na BP za 3/4 baku + 60 l gazu zapłaciłem 430 PLN :shock: . Jak mnie ocucili to dali płytę DVD na pocieszenie...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.