Skocz do zawartości

Nie gaśnie kontrolka od klocków


Gizbern

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj chciałem zająć się świecącą cały czas kontrolką od klocków. Chociaż czujniki wyglądały na nieruszone wymieniłem je na komplet nowych. Niestety kontrolka dalej się pali :mad2: Ktoś ma jakieś pomysły co by tu jeszcze zrobić?
http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz poprostu zuzyte klocki

Hahahaha!! :D

A tak a propos, u mnie też się ciągle świeci ta kontrolka ;) Nie przeszkadza mi to zbytnio, no ale jeśli to się da łatwo naprawić, to też skorzystam ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe u mnie to samo, kontrolka swieci mi sie od zakupu auta :D podobno jak sie zaswieci to czujnik juz tylko do wymiany (ten przez ktory sie zaswiecilo), prawda to?

Ja sprawdze ten motyw u siebie, bo bede wymienial tarcze i klocki, ale to za ok. miesiąc do półtora :)

 

Gdzies czytalem ze mozna zewrzec obwod i wtedy nie bedzie opcji zeby sie kontrolka swiecila, ale wtedy stracisz to "powiadomienie" i jezdzisz bez czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jak się zapali kontrolka to czujnik tylko do wymiany bo już jest wtedy przetarty. Ale kosztuje 12 zł więc tragedii nie ma.

 

Sęk w tym, że moje czujniki były całe, a dla pewności wymieniłem je na całkiem nowe i kontrolka dalej świeci :mad2: Zwieranie kabelków przy wtyczce zamiast czujnika nie ma więc w moim przypadku sensu, ponieważ czujnik stanowi zwarcie. Poza tym dla mnie to nie rozwiązanie bo mi akurat zależy żeby te czujniki działały - po to tam w końcu są. Wolę dowiedzieć się o kończących się klockach poprzez kontrolkę niż poprzez tarcie żelastwem o tarczę.

 

Nie sądzę, żeby kontrolkę klocków po wymianie trzeba było kasować komputerem, zresztą auto stało kiedyś cały dzień bez aku więc błąd by się sam wykasował. Podejrzewam, że może być gdzieś przerwa na przewodach idących do czujników. Nie wiem tylko jak to zmierzyć - gdzie się wpiąć. Zaraz po wyjściu z nadkola przewód wchodzi do grubszej wiązki i ślad po nim ginie. Wie ktoś gdzie one idą? Bezpośrednio do licznika czy do jakiegoś kompa?

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę, że nie tylko u mnie powiadomienie od klocków się cały czas pojawia. Ja mam ten komunikat od momentu kiedy kupiłem samochód (mam pełny CC i mi sie wyświetla komunikat odpowiedni). Miesiąc temu wymieniałem klocki tył i przód i razem z nimi wymieniłem czujniki oba i niestety komunikat dalej się pojawia. Myślałem, że może kable faktycznie gdzieś się przetarły ale skoro tyle osób ma taki problem to może być coś innego. Może któs to w końcu wyjaśni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam też to samo po wymianie klocków tylnych i czujki tak samo więc patrzę z przodu zwarte styki wymieniłem więc czujnik i dalej pali. Ale jak poruszałem ostatnio kierownicą to tak mrugał i słabł poruszałem tym kabelkiem z powrotem od przedniego i znów się pali więc trzeba pewnie szukać z przodu przyczynę jak nie to tak jak mój kolega wyjąć żarówkę :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się konkretnie i znalazłem :cool2:

 

Urwany był kabel we wtyczce, pod gumową osłonką, w miejscu gdzie wpina się wtyczkę od czujnika. Odciągnąłem trochę gumkę i widać było gołym okiem, że jeden z kabelków pożegnał się z pręcikiem z wtyczki :8)

 

Co prawda po odpaleniu auta kontrolka dalej mi świeciła i już miałem zacząć siarczyście kląć ale zastosowałem się do patentu przeczytanego gdzieś na forum - przytrzymałem pedał hamulca wduszony ok. 15 sek. i zgasła :mrgreen:

 

Tak więc kasowanie komputerem zdecydowanie nie potrzebne :D

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zapalonym silniku.

 

W sumie nie jest to jakiś konkretny "patent" :mrgreen: Myślę, że jak bym sam tego nie "wymusił" to po prostu samo by się szybko wykasowało podczas normalnej eksploatacji. Zwłaszcza w automacie jak się na stopie stoi. Po prostu chwilę musi zatrybić jakiś czujnik albo komp po wymianie klocków - widać taka procedura :)

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.