Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wczoraj zmieniałem opony no i się okazało że jeden z amortyzatorów wylał kompletnie

przebieg niewielki 23 T km, nigdzie nie wleciałem w żadną dziurę

zrobiłem test amorków i wyszło że ten co wylał ma identyczne tłumienie jak ten sprawny (nawet mechanik się zdziwił)

możliwe że za tydzień (miesiąc jak pojadę) to będzie gorzej

 

zastanawiam się nad takimi opcjami

 

1. wymienić 2 nowe Bilstein B6 - 850 sztuka

2. wymienić 2 nowe w ASO BMW oryginały - 1100 zł sztuka

3. wymienić 1 nowy w ASO BMW oryginalny (drugi ma przecież tylko 23 T km)

 

Czy ktoś z Was ma te Bilstein`y ?

 

BMW 530xD

Opublikowano (edytowane)

A jak ci wychodzi tłumienie drgań w % ? Pytam gdyż jest to dziwne dla mnie ponieważ, u mnie jak wpadłem w dziurę w zeszłym tygodniu też wylał (prawy) amortyzator i jak pojechałem na diagnostykę lewy miał 75-77% a prawy 26-28% więc coś jest nie halo z urządzeniem do pomiaru lub obydwa amortyzatory masz padnięte.

Sprawdź sobie jeszcze raz.

Ja wymieniłem jeden amortyzator- dzisiaj jadę akurat podbić stan techniczny to napiszę później jakie ma tłumienie drgań ;)

EDIT

BYŁEM NA BADANIU TECHN. wymieniony amortyzator ma 77% skuteczności tłumienia drgań

 

Zamontowany mam SACHS lub BILSTEIN (znajomy mechanik kupował i fakturę mi dał do wglądu na 723 PLN/sztuka). Nie widzę różnicy przed a po wylaniu.

 

PS.

Rozmawiałem z mechanikiem na temat ilości wymienianych amortyzatorów. Mówi mi tak: jeśli jeden padnie na osi TEORETYCZNIE wg sztuki naprawczej powinno się wymienić dwa. Ale jeśli ten drugi - dobry ma przyzwoite tłumienie drgań 70-85% nie ma potrzeby wymieniać dwóch ponieważ jest to generowanie kosztów - a i tak ten wymieniony nie będzie miał 100% sprawności ponieważ na jego sprawność wpływają tuleje, wahacze, końcówki i inne el. zawieszenia które są już zużyte i nie będą miały tej "sztywności". Producenci amortyzatorów zalecają dwie sztuki z marszu - tłumacząc to bezpieczeństwem bla bla bla, co więcej "strasząc" że jak wymienisz jeden stracisz gwarancje i nie biorą odpowiedzialności jakby się coś stało. I ostatnio miał przypadek w Fordzie S-Max ->jego klient uszkodził prawy i wymienił dwa amorki (bo tak zalecał producent amortyzatorów nagadali mu i kupił dwa), zrobił 40tkm (dużo jeździł) i nie minął rok czasu padł prawy amortyzator(znów). NAGLE okazało się przy reklamacji (chyba Monroe), że na gwarancji wymienią tylko jeden bo nie ma potrzeby wymieniać dwóch gdyż ten drugi jest sprawny i nie rzutuje na jakość prowadzenia pojazdu oraz na bezpieczeństwo.

Edytowane przez Prezioso
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

w serwisie gdzie mają autoryzację SACHSA robili mi to badanie tłumienia

lewy i prawy amorek pokazuje prawie identyczne wartości, też byli lekko zdziwieni

 

ale chyba tak jak piszecie wymienię 1 sztukę oryginał

w samochodzie nic nie stuka nic nie dobija, prowadzi się idealnie (z tym wylanym jednym amorkiem)

Opublikowano

Jeżeli masz 23k km to znaczy, że albo bardzo mało jeździsz, albo autko młode. Nie jest może przypadkiem jeszcze na gwarancji? Bo amortyzatory podlegają gwarancji.

Możliwe, że tylko uszczelniacz poszedł.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.