Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Czy może ktoś mial kiedys problem z tylną roletą? Tzn czy komuś skrzypiała, czy byla rozsunięta czy nie.

 

Wiecie jak sie pozbyc tych denerwujących dźwięków?

Opublikowano

nie trzeba wywalać. kupiłem filc do mebli, okleiłem na miejscach styku z innymi plastikami, nie mam problemu.

 

pozdr

j

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
nie trzeba wywalać. kupiłem filc do mebli, okleiłem na miejscach styku z innymi plastikami, nie mam problemu.

 

pozdr

j

 

Ciekawy pomysł. Ja mam wrażenie, że ona skrzypi w środku. Przyjże się dokładniej.

Opublikowano

No właśnie i mi sie wydaje, że to skrzypienie jest z wnętrza.

 

Pomysł z oklejeniem filcem juz sam przyszedł wcześniej mi do głowy, ale czasu na realizacje nie ma.

 

Jesli jeszcze ktoś miał juz z roletą do czynienia, tzn rozbierał ją i próbował coś smarowac, poprawiać, prosze o info.

 

Jeśli nie bedę zmuszony eksperymentować, wtedy może mi uda sie w tym temacie komuś pomóc..

Opublikowano
nie trzeba wywalać. kupiłem filc do mebli, okleiłem na miejscach styku z innymi plastikami, nie mam problemu.

 

pozdr

j

 

Ja załatwiłem to piankową taśma samoprzylepną, ale ostatnio znowu coś skrzypi, więc wczoraj w sklepie szukałem takiej taśmy i zobaczyłem właśnie takie samoprzylepne filce i też o tym pomyślałem, teraz widzę że to dobry pomysł :)

Opublikowano

u mnie skrzypiała na styku z kanapą/boczkami.

 

nie mówię tutaj o jakimś "poskrzypywaniu" tylko wkurzającym skrzypieniu na każdej nierówności, co najmniej 5xbardziej niż uszczelki w drzwiach.

 

seryjnie BMW zastosowało gumki/srumki, które niewiele dają po paru latach. Filc kupiłem dość gruby, może nawet i ze 3mm.

 

okleiłem od dołu i od strony boczków.

 

roleta jest dość ciężka, filc wystarczająco elastyczny, mocuje się ją teraz z nieco większą siłą, ale wszystko gra i trąbi. a nie skrzypi :mrgreen:

 

 

gąbka (a dokładniej uszczelka od okien taka naklejana) nie sprawdziła się, jest zbyt elastyczna.

 

wszystkie pomysły na wyciszenie "świerszczy" przetestowane powielokroć w defenderze :mrgreen:

ale pomysł zaczerpnięty z Bentley'a Arnage, gdzie właściwie każdy styk plastik/plastik jest "zaizolowany" filcem :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Panowie bez ironii i szyderstwa .... sam jeżdżę E60 ale normalnie nie mogę jak to czytam :) banan na całej twarzy - podklejanie filcem - taśmą dwustronną - podkładanie "gumek" zupełnie jak w polonezie.

Zaraz dla dopełnienia żeby nie było, będzie lanie WD40 lub smarowanie cyną pasków żeby nie skrzypiały - jakaś totalna abstrakcja.

 

Inna rzecz że całkowicie was rozumie ponieważ mnie uszczelki w drzwiach też skrzypią :) i to potrafi doprowadzić do szału.....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Nie no pewnie, nie podklejac NIECH SKRZYPI NA POTEGE, jak w polonezie!!!

 

No dobra, a tak wracając do tematu, dziś zrobie jazde próbną bez rolety, bo coś zdaje mi sie że jeszcze sa miejsca które skrzypia.

Opublikowano

No i po operacji, jest o niebo lepiej, jeszcze gdzies jakis maly świerszczyk po prawej stronie został, ale to juz nic wielkiego.

 

Udało mi sie kupic cienki filc, ale w niektórych miejscach sa takie odstępy do podparcia, że musiałem użyć tego grubego.

 

Poskrzypuje mi jeszcze podłokietnik jak na nim reke klade, ale na to nie mam juz pomysłu.

Opublikowano (edytowane)

Ja dzisiaj też podklejałem filcem. Czy jest lepiej z roletą zobaczymy. Generalnie zauważyłem, że nie tylko roleta skrzypi ale również te czarne plastiki pomiędzy nią a oknem. Ich nie da się wyciszyć.

 

Co do podłokietnika. Też z nim dzisiaj walczyłem. Okleiłem filcem w koło, dalej skrzeczał i .... doszedłem, że najbardziej skrzypi zamknięcie, zamek czy jak to nazwać. Prysnąłem WD40 i bingo. Przestał skrzypieć.

Edytowane przez pszyman
Opublikowano

W zamek czy w sprezyne?

 

Bo ja juz wlasnie o tym myslalem, ale nie moge znalesc w garazu WD40.

 

A co do tych plastików to chyba masz racje.

 

Ja jeszcze okleiłem wewnątrz tą klapke na nadkolu od strony kierowcy, w bagażniku oczywiście, ale jeszcze skrzypi przy naciśnieciu ten plastik zaraz za zderzakiem.

 

Wogóle w E61 z plastikami sie nie popisali.

 

poprzednio mialem Mercedesa C klase w kombi i tam kompletnie nic nie skrzypialo, o rolecie mogles doslownie zapomniec.

 

No ale E61 zawsze mi sie podobał najbardziej, warto pocierpiec i troche pooklejać :-)

Opublikowano
W zamek czy w sprezyne?

 

W zamek.

 

Nie wiem jak jest w Mercu ale tak jak już kiedyś pisałem, że w A6 spasowanie jest o niebo lepsze. Nic nie skrzypi.

 

W E61, roleta, podłokietnik, uszczelki w drzwiach. Bez kombinacji byłoby gorzej niż w polonezie ;).

Opublikowano

Zgadzam sie.

 

Ale co do uszczelek w drzwiach, mi nic tam nie skrzypi, wokół jest juz taki aksamitny materiał i jest ok, ale juz pare osób pisalo o tych uszczelkach.

 

Ja mam jeszcze jeden mały problem z klapą bagażnika. Coś ciężko sie otwiera i zamyka, wydaje mi sie że siłowniki sa jakies takie suche, jakby zabrudzone, ale boje sie dotykac, bo nie wiem czym to posmarowac.

 

Chciałem je najpierw oczyścić a poźniej nasmarowac, ale nie znam sie na tym aż taj dobrze.

Opublikowano
Ale co do uszczelek w drzwiach, mi nic tam nie skrzypi, wokół jest juz taki aksamitny materiał i jest ok, ale juz pare osób pisalo o tych uszczelkach.

 

U mnie też jest ten "aksamitny" materiał. Są to już podobno "ulepszone" uszczelki. Skrzypiały. Musiałem zastosować procedurę zalecaną przez BMW (!!!). Oklejenie taśmą teflonową wnęk na styku uszczelki plus ich nasmarowane Wurtherm do pielęgnacji gumy. Dopiero to pomogło.

Opublikowano

ja uszczelki smaruję wazeliną techniczną, trzeba raz na jakiś czas powtórzyć...

 

klapa mi też chodzi ciężko... w tym sezonie planuję się za to zabrać, jakieś rozwiązania wdrożone przez innych userów będą bardzo pomocne :D

 

zrobił się nam mały klub majsterkowiczów od E61 :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Ale co do uszczelek w drzwiach, mi nic tam nie skrzypi, wokół jest juz taki aksamitny materiał i jest ok, ale juz pare osób pisalo o tych uszczelkach.

 

U mnie też jest ten "aksamitny" materiał. Są to już podobno "ulepszone" uszczelki. Skrzypiały. Musiałem zastosować procedurę zalecaną przez BMW (!!!). Oklejenie taśmą teflonową wnęk na styku uszczelki plus ich nasmarowane Wurtherm do pielęgnacji gumy. Dopiero to pomogło.

 

A czy to jest sprzedawane jako "zestaw naprawczy" czy masz może zdjęcie jak to wyglada po naklejeniu?

Opublikowano

Rozwiązanie było publikowane w oficjalnym "Technical Reference information". Był również kod do zamówienia taśmy teflonowej, za jakieś koszmarne pieniądze. Taśmę kupiłem więc na ebay'u za część ceny jaką chciało BMW. Przy zamkniętych drzwiach taśmy nie widać. Przy otwartych, owszem, normalne. Nie rzuca się jednak zbytnio w oczy, nawet biorąc po uwagę, że użyta taśma nie jest przeźroczysta. Trudno to przestawić na zdjęciu.

 

http://img42.imageshack.us/img42/2126/dsc03617lm.jpg

 

Link do biuletynu: http://rapidshare.com/files/456748883/uszczelki510205.pdf

Opublikowano

No u mnie by to troche gorzej wygladało, bo moje BMW jest białe :-)

 

na szczeście ten temat mnie jeszcze nie dotyczy...

 

A jeśli chodzi o te siłowniki to tez bede wdzięczny za pomoc kogoś doświadczonego.

Opublikowano
Jeśli chodzi o siłowniki to u mnie też to jakoś dziwnie się zachowuje, Otwiera się w miarę normalnie, ale zamyka cieżko, brak ciśnienia? Do tego tuby w których poruszają sie siłowniki sa brudne jakby od smaru, podejrzewam że coś z nich wycieka. W takiej sytuacji chyba jedyna rada to wymiana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.