Skocz do zawartości

320d - Szarpie pomiędzy 1800- 2100 obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam do Szanownych Forumowiczów pytanie

Co to może byc?

 

Coś jak szarpanie, tak jakby nie dostawał paliwa, najczęściej w okolicach 2000 obr/min na 2 i 3 biegu przy stałej prędkości z dosłownie delikatnym trzymaniem nogi na gazie.

 

Dodam ze wszystkie filtry były wymieniane miesiac temu.

 

Co to może być?

Byłem już dwa razy na kompie w jakimś serwisie(nie Bmw) ale nic nie znaleźli, a swoje musiałem zapłacić!!!

Model: Bmw 320d 150km

 

Dziękuje serdecznie za każdą odpowiedz na zadane przeze mnie pytanie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam dokładnie tak samo jak kolega wyżej. Bez znaczenia czy zimny czy ciepły silnik. Tak samo wszystkie filtry wymienione a na kompie 0 problemów.
Opublikowano
czujnik ciśnienia CR.

 

Witaj yoshimura01

 

Rozchodzi Ci się o czujnik który znajduje się z tylu silnika w dolocie?

Opublikowano
Nowy 689,66zł :|

 

:shock: Chyba ten czujniczek pozłacany jest :D Jak takie małe gówienko może tyle kosztować. Pozostaje tylko głowę spuścić i z pokora do serwisu.

 

PS. Jeszcze zapytam: Nie ma absolutnie żadnej możliwości wyczyszczenia go albo naprawy?

Opublikowano
oj tego to już nie wiem sam... ale przecież można kupić używany na gwarancji rozruchowej i sprawdzić w INPIE czy trzyma wartość zadaną przez ECU.
Opublikowano
No i tak chyba trzeba będzie zrobić bo jakoś nie widzi mi się 7 stówek wywalać na taka pierdółkę. Bardziej obawiam się tego ze mogę zakupić uszkodzony z drugiej reki a sprawdzić nie mam jak bo nie posiadam żadnego softu.
Opublikowano
Przede wszystkim należałoby sprawdzić wartości livedata za pomocą INPY [najszybciej i najłatwiej]. Tak jak napisał autor, że był już 2x na diagnozie i nic nie wyszło to nie znaczy, że czujnik pracuje optymalnie. Najpierw diagnoza pod obciążeniem, dopiero po tym działanie w zakupie części :cool2:
Opublikowano
Co ciekawe: wymontowałem dziś ten czujnik o którym wspominał yoshimura01. Przeczyściłem lekko szmatka potem preparatem do czyszczenia olejów a następnie kąpiel z ropie. O dziwo drgania zniknęły ale przejechałem tylko jakieś 5 km. Jutro postaram się powiedzieć coś więcej.
Opublikowano

Aż jestem w szoku, myslałem że będzie cisza w temacie, a tu miła niespodzianka.

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

Też słyszałem juz gdzieś że może to być czujnik CR, chyba nawet na tym forum ktoś miał podobny przypadek, ale było to jakiś czas temu, wysłałem do autora wątku priv, ale nigdy nie uzyskałem odpowiedzi.

Tak jak wyżej ktoś napisał nie ważne czy zimny czy ciepły, a opisany problem odbywa się nieregularnie, ale konsekwentnie od kilku miesięcy nic gorzej, nic lepiej. Z racji faktu że mieszkam w Dublinie i koszty tutejszych pseudo mechaników graniczą z bankructwem klienta, szukam,czekam, sprawdzam aż będę wiedział na 100% co jest przyczyną.

Jeden z w/w "mechesów" już chciał wymieniać wszystkie wtryski, ale stwierdziłem że przyjże się sytuacji i chyba miałem racje bo nie kopci jakoś specjalnie, a problem, który opisuje odbywa się tuż przed włączeniem turbiny czyli właśnie w granicach 2000obr/min. Czyli raczej nic nie wskazuje na to że są to wtryski, a do tego zastosowałem już prze różne preparaty do czyszczenia, więc przypuszczam że jest tam wszystko wporządku.

 

Jeszcze tylko wspomne o czymś pocieszającym, a mianowicie właśnie dostałem jakąś książeczke do drzwi w postaci ulotek-zniżek i okazało się że jedna z nich to darmowy przegląd w salonie BMW HAPPY DAYS :))))))))))))))

 

Więc przy okazji zasugeruje im że może to czujnik CR.

 

Pozdrawiam i czekam na wyniki walki z danym problemem

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś nowego w temacie? Mój kolega ma ten sam problem, staram się mu pomóc dlatego pytam czy ktoś zakończył ten temat sukcesem ?
  • 11 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Wiem, ze odgrzewam starego kotleta, ale ten temacik pasuje do mojego problemu.

320d poliftowe sedan 150koni.

Szarpie w zakresie 1800-2000 obrotow. Szarpie ani na zimnym ani na cieplym, dokladnie w zakresie wskazowki temperatury przedstawionej na zdjeciu:

http://images37.fotosik.pl/1930/802c3867c9b98dbd.jpg

 

Komputer nie wywala, zadnych bledow.

Przeczytalem na, ktoryms forum zeby sprawdzic przeplywke wrzucajac 3 bieg i gaz do dechy - powinna sie zamknac skala spalania chwilowego. Wedlug tego testu przeplywka jest sprawna.

 

Problem pojawil sie po demontarzu kolektora ssacego. Wszystko zostalo zalozone jak nalezalo.

Chce jeszcze zaznaczyc, ze szarpanie wystepuje tylko na chlodnym silniku, jak juz sie nagrzeje do pelnej temperatury - wszystko pracuje jak nalezy.

 

Widze, ze wielu mialo ten sam problem. Czy ktos sie z tym w koncu uporal?

bmw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.