Skocz do zawartości

320d 2004r., dziwne odglosy przy ruszaniu i gaszeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przyznam sie ze przeczytalem cala mase postow na forum i sam juz nie wiem co zrobic z tym moim samochodem, (sprzedaz nie wchodzi w gre))):

Mianowicie walcze z gaszeniem silnika, przyznam ze wymienilem juz kolo dwumasowe LUK oraz komplet sprzegla ORI. Sprzeglo wymienialem jakies 15tys. km wczesniej od dwumasu - slizgalo, potem wiekszy problem z autem wiec dolozylem jeszcze dwumas. Drzenie kierownicy ustalo po wymianie lekkie drzenie sprzegla pozostalo. Wymienilem tez poduszki pod silnikiem i skrzynia oraz poduszek dyfra dalej to samo. Gaszenie jak bylo okropne tak jest nadal ale teraz jeszcze doszly dziwne odglosy przy zmianie biegow przede wszystkim z 1 na 2 pozniej malo slyszalne. Odnosnie zmiany biegow to jest slyszalny dziwny odglos tylko przy bardziej energicznej jezdzie lub jesli silnik jest obciazony tzn. zjezdzamy z gorki niewielkiej tak zeby samochod byl hamowany silnikiem na 1 i chcemy przelaczyc na 2 bez dodania gazu po wcisnieciu sprzegla slychac taki odglos stlumiony nie metaliczny ale slychac tak jaby sie cos obijalo tzn. jakis luz cos w tym stylu takie gruchotniecie. Slychac to tez przy zgaszonym silniku tzn. nie zapalmy silnika auto stoi na pochyleniu i nie zaciagamy recznego - naciskamy na sprzeglo i slychac identyczne gruchotniecie - pukniecie tak jakby jakas czesc wracala na swoje miejsce takie gluche puk. Dodam jeszcze ze zasanawiam sie nad kolem pasowym choc przy wymianie kpl sprzegla mechanik stwierdzil ze jest OK i nie ma sensu. Dodatkowo pojawil sie dziwny odglos takie buczenie w samochodzie przy obrotach pomiedzy 1700-2000 potem jest wzgledna cisza. Prosilbym o jakies podpowiedzi co to moze byc. Naczytalem sie juz duzo na tym forum ale nie moge odszukac czegos w podobie.

Ktos pisal o pompie wody, klimatyzacji czy wspomagania lub o calym ukladzie pasowym itd. oraz o podporze walu i laczniku elastycznym.

Opublikowano
Jesli chodzi o buczenie to wylacz klime i zobacz czy buczy, bo jesli nie to wystarczy nabic na nowo czynnik a klima ucichnie.
Opublikowano

Dzieki za odpwiedz.

Jesli chodzi o klimatyzacje to nie to. Buczenie jest nadal. Problem w tym ze to buczenie to taki pieprzyk najmniej istotna sprawa jak dla mnie, gorzej z tym gaszeniem i zmiana biegow z 1 na 2 jesli ktos mialby jakis pomysl to z gory dziekuje za podpowiedz od czego zaczac poszukiwania.

Czy zaczac od kola pasowego czy tez od podpory walu i lacznika leastycznego walu czy jakos tak sie to nazywa ta guma na skrzyni.

 

pozdrawiam

meggiel

Opublikowano

Rozumiem ze tlumik drgan to tokolo pasowe tak?

Wykluczam kolo dwumasowe poniewazgo wymienilem jakies 15-18tys. km temu.

Jesli chodzi o wymiane kola pasowego to wymieniac razem z wszystkimi rolkami i napinaczami i paskami??

Czy zastanowic sie tez nad pompa wody - auta ma przejechane jakies 180tys. - jezdze nim od 4 lat wiec pewny jestem tych 80-90 tys. km. i nie robilem nic z pompa wody ani tez ze wspomaganiem a czytalem na forum ze ponoc mozna od razu wymienic bo przy takim przebegu i tak pompa wody sie konczy czy to prawda?

Opublikowano
Kur .... to u mnie tez musi byc na wykonczeniu a u kolegi z pracy to juz chyba padla choc dalej jezdzi. No bez paranoi ... w moim poprzednim dieslu pompa wody miala 320 tys przebiegu i nic z niej nie cieklo choc przy kazdej wymianie paska rozrzadu zalecali wszyscy spece wymiane bo na pewno za tysiac km padnie. Ocen stan rolek o kola pasowego i wtedy sie bierz za wymiane.
Opublikowano

OK OK OK

Dzieki za stonowanie i uspokojenie sytuacji - choc musze przyznac ze dosc energiczne uspokojenie - tego mi chyba bylo trzeba.

W sobote bede u machanika i zaobaczymy co z tym kolem pasowym jesli bedzie dobre to problem nadal nie bedzie rozwiazany zobaczymy

Jesli ktos mialby jakies sugestie to chetnie wyslucham-przeczytam tak wiec prosze o nie.

 

pozdrawiam

meggiel

Opublikowano
Kolego ja miałem podobnie jak ty, tylko że u mnie jak kupiłem auto było takie grzechotanie przy ruszaniu i cofaniu do tego głuche stuknięcie na pierwszych trzech biegach, według kolegów z forum na 100% koło dwumasowe do wymiany, więc przyszedł czas na wymianę przy okazji sprzegło kompletne również wymieniłem i co jedyne co się poprawiło to, to iż sprzegło pracuje teraz z wielką lekkością a grzechotanie i puknięcia pozostały, nastepnioe poszły poduszki silnika pod nóż, wymieniłem choć moje stare wyglądały na w bardzo dobrym stanie, oczywiście kupiłem ori poduszki i nic to nie dało, najbardziej niepokoiło mnie to że podczas wymiany koła dwumasowego i sprzęgła, miałem baqrdzo duże luzy na wałku sprzegłowym skrzyni biegów ale po zapytaniach u kilku mechaniorów, każdy oznajmiał że tak ma być, mnie nie dawało to spokoju, postanowiłem zakupić skrzynię z E90 udało mni się znaleźć w idealnym stanie niestety nie pasuje do e46 bo ma inne koło dwumasowe i tarcze sprzegłową, więc szukałem do mojego modelu e46, ja mam sześciobiegową, znalazłem skrzynię zakupiłem i postanowiłem oddać do remontu kapitalnego, skrzynia została rozebrana, wymnienione wszystkie łożyska i uszczelnienia i złożona ponownie, niecałe dwa tygodnie temu skrzynia została wymieniona i teraz jest rewelacja zero grzechotania zero stuków i puków przy zmianie biegów a biegi chodza rewelacja a miałem przy wymianie dwumasy to zrobić za jednym razem i posłuchałem kilku mechaniorów i to był błąd, na szczęście ja sobie sam wszystko w aucie wymieniam i nie musiałem płacić za robociznę, wcale nie twierdzę że u ciebie moze byc to samo ale przy wymianie sprzegła i dwumasy, każdy mech zauważył by że łącznik elestyczny jest do wymiany lub podpora wału choc przy wywalonej podporze miałbyś wibracje na karoserii podczas jazdy, moim zdaniem wymiana całego napedu pasowego nic nie pomoże ja wymieniłem również i to juz po wymianie skrzyni biegów bo pozostało mi przy gaszeniu takie stuknięcie typu tyk, tyk ale wymiana nic nie pomogła, więc u ciebie albo skrzynia już na wykończeniu i ma duże luzy albo łącznik elastyczny do wymiany. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ja również mam podobnie. Początkowo walczyłem z drganiami kierownicy i lewarka zmiany biegów. Wymieniłem kolejno poduszki pod silnikiem i skrzynią, łącznik elastyczny wału, koło pasowe wraz z paskami, napinaczem i rolkami oraz koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem. Dopiero po wymianie wszystkich tych elementów drgania na kierownicy praktycznie są niewyczuwalne ale na drążku zmiany biegów niestety pozostały. Okazało się jednak, że po wymianie sprzęgła + dwumasy słyszalne zaczęło być chrobotanie z okolic skrzyni (wcześniej chyba nie słyszałem tego przez hałasy towarzyszące drganiom). Wszystko wskazuje na to, że przyczyną tego jest skrzynia biegów. Kolego Czerwony, czy możesz podzielić się informacją ile kosztowała Cię druga skrzynia oraz jej remont? Możesz polecić jakiegoś mechanika? Czy ktoś z forumowiczów może polecić jakiegoś mechanika z Wrocławia albo okolić który wykona dobrze remont skrzyni? Pozdrawiam
Opublikowano

WOW

No to pocieszyliscie mnie jak cholera. Nie ma co baaaaardzo pozytywne wiesci. Przy tych informacjach to wymiana kola dwumasowego to chyba pozytyw.

W sobote i tak musze wymienic tzw. pierscienie uszczelniajace na IC bo jest nieszczelnosc wiec przygladne sie wraz z mechanikiem temu lacznikowi elastycznemu walu . Az sie boje ze nic nie znajde - tak na marginesie jak mozna zajechac skrzynie biegow, przy ilu tys km sie rozwala nie rozumiem tego.

 

Dzieki za infromacje

Chcialo by sie powiedziec milych snow a jest o czym snic

 

Coz pozdrawiam

meggiel

Opublikowano

Witam

Iteresuje mnie wycena takiej operacji jak remopnt skrzyni, po wstepnych ustaleniach z machanikiem doszed do wniosku ze jednak to bedzie cos w skrzyni chyba lozysko bo okazalo sie ze jest przypocona polaczenie skrzyni z silnikiem wiec jest jakis maly wyciek.

Czy jestescie w stanie odpowiedziec mi na nastepujace pytania:

1. Ile wyniosl remont cena czesci przypuszczalnie najgorszy scenariusz?

2. Czy warto jest remontwac moja skrzynie czy lepiej od razu kupic uzywke i oddac do remontu

 

prosze o odpowiedz poniewaz do swiat chcialbym sie z tym uporac a czas leci

 

pozdrawiam

meggiel

Opublikowano
Kolego to zależy w jakim stanie jest skrzynia biegów a zapocenie przy połączeniu silnik/skrzynia wcale nie oznacza że skrzynia pada tylko być może masz zużyte uszczelnienie na wałku sprzęgłowym a jeśli zużyte uszczelnienie to i łożysko do wymiany a wymiana łożyska pociąga za sobą rozebranie skrzyni, zresztą na privie ci odpisałem co i jak ale dla innych użytkowników napiszę że koszt rozebrania i złożenia to 500 złotych do tego koszt demontażu skrzyni z samochodu i montażu to 300-400 zeta ja sobie sam to robiłem więc ten koszt mnie ominął, nastepnie koszt łożyska to na wałek sprzegłowy to koszt 50 złotych NTN Japan lub SKF ja miałem NTN i takie kupiłem na wałek główny łożysko najdroższe koszt 150 złotych i to dwa najważniejsze łożyska, koszt uszczelnień i zaślepek tylko ASO to koszt około 250 złotych, najgorsze jest to że do skrzyni sześciobiegowej nic nie dostaniecie w ASO tylko uszczelnienia nic poza tym, jeśli chcecie części takie jak łożyska lub wałki, trybki itp to nie ma co się łudzić nic nie można kupić ja szukałem długo firmy która załatwi mi łożyska na wałek sprzęgłowy i główny i znalazłem ale trwało to miesiąc lub dwa już nie pamiętam ale najważniejsze że znalazłem dystrybutora który załtwił dla mnie te łożyska i w super cenie w różnych innych firmach chcieli za takie łożysko 100% więcej niż ja zapłaciłem, myslę że pokrótce wyjaśniłem co i jak jeśli chodzi o skrzynię pięciobiegową to w ASO dostaniecie wszystko czego zapragniecie. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.