Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam proszę o rade mianowicie po odkręceniu na zapalonym silniku nakrętki tej co się wlewa olej właśnie rzyga mi olejem i dymi tak jakby spalinami tak samo jest po wyciągnięciu bagnetu.Był u mnie potencjalny kupiec i po stwierdzeniu ze tak się dzieje od razu zrezygnował.Proszę o rade co to może być i z jakimi kosztami mam się liczyć?Powiem tak ze auto nie kopci,rura wydechowa ładnie wypalona,oleju trochę musiałem dolać po niespełna roku a przejechaniu około 8tys.Potencjalny kupiec powiedział ze może być wiele przyczyn takich jak uszczelka pod głowica,pierścienie ze najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju ze kompresja gdzieś ucieka i coś tam jeszcze ale ja się zbytnio nie znam ja tylko jeżdżę i naprawiam ewentualnie jak coś się zepsuje a póki co nic mi się nie zepsuło no do tej pory proszę o rade!!
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie nic takiego nie wymieniałem nawet o tym nie słyszałem a za swojej kadencji to wymieniałem olej tylko raz no i zaraz będę wymieniał drugi.a to są takie objawy przez to ze nie wymieniłem tej odmy?
Opublikowano
To nie mechanik błyska taka wiedza tylko potencjalny kupiec co oglądał auto.gdzie szukać tej odmy i jakie to koszta?i pytanie czy to od tego?a nie od tego ze po prostu łańcuch pracuje i wywala olej nie wiem piszcie dalej jaka może być przyczyna!!
Opublikowano
Witam proszę o rade mianowicie po odkręceniu na zapalonym silniku nakrętki tej co się wlewa olej właśnie rzyga mi olejem i dymi tak jakby spalinami tak samo jest po wyciągnięciu bagnetu.Był u mnie potencjalny kupiec i po stwierdzeniu ze tak się dzieje od razu zrezygnował.Proszę o rade co to może być i z jakimi kosztami mam się liczyć?Powiem tak ze auto nie kopci,rura wydechowa ładnie wypalona,oleju trochę musiałem dolać po niespełna roku a przejechaniu około 8tys.Potencjalny kupiec powiedział ze może być wiele przyczyn takich jak uszczelka pod głowica,pierścienie ze najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju ze kompresja gdzieś ucieka i coś tam jeszcze ale ja się zbytnio nie znam ja tylko jeżdżę i naprawiam ewentualnie jak coś się zepsuje a póki co nic mi się nie zepsuło no do tej pory proszę o rade!!

 

 

chwila- jak dokladnie bylo to sprawdzane?

calkiem odkrecony i sciagniety korek na wlaczonym silniku? czy tylko odkrecony (poluzowany) -ale wlew oleju zasloniety?

bo jesli ktos Ci calkowice zdejmie korek to IMO normalne ze bedzie walil olejem! przeciez po cos ten korek jest...

IMO ktos nie do konca ze zrozumieniem przeczytal jak sprawdzac stan silnika- nie chodzi o sciagniecie korka i patrzenie jak wywala olej, ale o lekkie poluzowanie i sprawdzenie czy "cisnienie" nie wypycha korka;

u mnie moge odkrecic korek calkowicie (ale zostawiam go na wlewie oleju) i po prostu sobie lezy... nic go nie "wypycha" czyli skrzynia korbowa jest wlasciwie odpowietrzona

 

 

pozdrawiam K.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

A czy ten kupujący przypadkiem nie opierał się jeszcze na krawędzi samochodu i nie naciskał z góry sprawdzając zawieszenie ;) ?

 

Na poważnie - ja nie miałem diesla który po ściągnięciu korka oleju nie chlapałby olejem - zależy od konstrukcji jeden będzie mniej a drugi bardziej chlapał... nawet w fabrycznie nowym aucie jak przejedziesz jakiś dystans i odkręcisz korek to zobaczysz że od wewnątrz jest on mokry (suchego jeszcze nigdy nie widziałem w żadnym aucie).

Powiem więcej nawet jak sprzedawałem VW to kupiec przyjechał i rzucił hasło ..." Panie to auto jest zarżnięte.... chlapie olejem przedmuchy ma ".... dopiero jak pojechaliśmy do wybranego przez niego ASO to go uświadomili.

 

Mogę się mylić bo nie skończyłem mechaniki pojazdów ;) ale to wynika z moich obserwacji.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Odkręcanie korka i wyciaganie bagnetu na zapalonym silniku i sprawdzanie przedmuchów to znaki szczególne oglądaczy i kupców z lat 90 kiedy to transakcje robiło się na giełdzie. Sprawdzało się również amortyzatory w stylu "Stasiu pobujaj tam autem" :duh: Generalnie to jest objaw kupującego który chce pokazać sprzedającemu , że zna się na samochodach :mrgreen: co nie ma zreguły żadnego pokrycia jeżeli chodzi o stan techniczny nowoczesnych samochodów. Jeździłem kiedyś na giełde w tamtych latach i obserwowałem tego typu zachowania :D Wracając do korka i oleju , może być nawet tak , że jak odkręcisz korek oleju to samochód zgaśnie co jest właśnie naturalnym objawem sprawnego silnika ale ludzie odbierają to odwrotnie.
Opublikowano
Odkręcanie korka i wyciaganie bagnetu na zapalonym silniku i sprawdzanie przedmuchów to znaki szczególne oglądaczy i kupców z lat 90

 

No cóż taka prawda że wiele się od tamtego czasu zmieniło, ale podstawowa zasada pracy tłokowego silnika jest niezmienna od czasu jego wynalezienia. I nie jest to naturalne żeby ciśnienie w skrzyni korbowej było bardzo wysokie, tymbardziej jeżeli zakładamy że odpowietrzenie jest sprawne. Są silniki które się dziwnie zachowują po otwarciu wlewu podczas pracy np. M46, ale nie plują olejem

 

jimmisek, jak koledzy powyżej pisali sprawdz odpowietrzenie (odmę) część kosztuje koło 187 zł w ASO, a jak nie zmieniałeś napewo nie zaszkodzi

Opublikowano
A wiec jest tak po odkręceniu wlewu oleju i pozostawienie go luzem korek po prostu tańczy :cry: czyli co skrzynia korbowa jest zapowietrzona?wiec co mam zrobić?
Opublikowano
A wiec jest tak po odkręceniu wlewu oleju i pozostawienie go luzem korek po prostu tańczy :cry: czyli co skrzynia korbowa jest zapowietrzona?wiec co mam zrobić?

zatem wszystko jest ok-tanczy od wibracji silnika...

Twoj samochod jest sprawny(przynajmniej odpowietrzenie skrzyni korbowej ;) ); mozesz spac spokojnie :)

 

pozdrawiam K.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Ale to nie jest taniec od wibracji silnika przynajmniej tak nie wygląda ewidentnie go wypycha!

a czy po zdjęciu tego korka silnik powinien pracować inaczej przynajmniej u mnie tak jest?

Opublikowano
Ale to nie jest taniec od wibracji silnika przynajmniej tak nie wygląda ewidentnie go wypycha!

a czy po zdjęciu tego korka silnik powinien pracować inaczej przynajmniej u mnie tak jest?

 

nagraj filmik to zobaczymy jak to wyglada :8)

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Nie wygląda to zachęcająco, proponuje sprawdzić u kogoś innego z takim silnikiem. U mnie w benzynie nic nie dmucha, nie dymi można sobie na wolnych obrotach ogladac jak wałek się kręci i olej w środku przelewa. Diesel ma więkzszą kompresje przy podobnej konstrukcji uszczelnień na tłoku więc może z natury więcej przepuszcza. No nic jak pisałem najlepiej proównać to z innym egzemplarzem diesla
Opublikowano
Wygląda to tak!

Wiec chyba nie jest dobrze?

 

 

http://img132.imageshack.us/i/78427082.mp4/

 

tak nie powinno byc-za duze cisnienie; korek podskakuje-wiec cisnienie go wypycha;

nie wiem jak dlugo z tym jezdzisz; zbyt duze cisnienie moze doprowadzic m.in. do uszkodzenia turbiny

szybko wymien filtr odmy i zobacz czy cos sie zmienilo;

 

 

ps jaki masz olej w silniku?

 

pozdrawiam

Konrad

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Ok zabiorę się za wymianę tego filtra odmy!Potem napisze na jakim jeżdżę oleju.Zbliża mi się wymiana oleju powiedzcie co wymienić po za filtrami paliwa,oleju?co ile powinno wymieniać się filtr powietrza?i jakie jeszcze filtry?
Opublikowano
Pojeździłem dzisiaj trochę po warsztatach i spotkałem się z kilkoma stwierdzeniami w najgorszym wypadku pierścienie w najlepszym odma!to ze korek skacze to ok najgorsze jest to ze dymi z bagnetu i spod korka oczywiście jak odkręcony korek i trochę wyciągnięty bagnet.najpierw wyczyszczę filtr odmy i zobaczę co dalej!
Opublikowano
Pojeździłem dzisiaj trochę po warsztatach i spotkałem się z kilkoma stwierdzeniami w najgorszym wypadku pierścienie w najlepszym odma!to ze korek skacze to ok najgorsze jest to ze dymi z bagnetu i spod korka oczywiście jak odkręcony korek i trochę wyciągnięty bagnet.najpierw wyczyszczę filtr odmy i zobaczę co dalej!

 

Wyczyścisz filtr odmy :duh: :?: Stary tam nie ma co czyścić tylko trzeba go wymienić. Koszt filtra jest śmieszny (w ASO 189zł tu masz nr katalogowy całego komletnego z uszczelkami 11127799224 pozycja nr 11 tutaj http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC31&mospid=48801&btnr=11_3668&hg=11&fg=15&hl=15), a wymienić można samemu. Wymiana napewno nie zaszkodzi :D

PS. Szkoda że mieszkasz tak daleko bo bym ci wymienił, jakieś 40minut roboty (za darmo). Jak chcesz to ci mogę wysłać mój stary (za darmo). Wszystko z nim OK, ale wymieniłem po zakupie auta bo nie wiem ile czasu poprzedni właściciel na nim jeździł.

Opublikowano

Witam,

A u mnie za to korek leży swobodnie nie skacze ale za to jak go zdejme to pojawia sie dymek ale tylko na gorącym silniku.

Ten dymek ma woń gotowanego oleju. Ojciec powiedział mi ze tak ma byc na gorącym silniku.

A wy co na to?

Czy to dobrze???

Opublikowano
Witam,

A u mnie za to korek leży swobodnie nie skacze ale za to jak go zdejme to pojawia sie dymek ale tylko na gorącym silniku.

Ten dymek ma woń gotowanego oleju. Ojciec powiedział mi ze tak ma byc na gorącym silniku.

A wy co na to?

Czy to dobrze???

 

filmik z mojego auta-3.0d

http://img862.imageshack.us/i/tgh.mp4/

 

silnik goracy; dymkow, wibracji, podskakiwania, tanczenia i wypychania korka ani podobnych historii brak...

 

pozdrawiam

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
To już nie wiem co mam robić czy wymieniać ten filtr odmy?czy przez zapchany ten filtr tak się dzieje z moim silnikiem?nie wiem gdzie dalej szukać?!
Opublikowano (edytowane)
To już nie wiem co mam robić czy wymieniać ten filtr odmy?czy przez zapchany ten filtr tak się dzieje z moim silnikiem?nie wiem gdzie dalej szukać?!

 

Kolego zacznij od wymiany tego filtra odmy, tylko całego tak jak ci napiseł powyżej. Kup w ASO pod tym nr katalogowym co ci napisałem, jak to nie pomoże to dopiero będziesz się martwić :roll: . Czy ty czytasz posty? Czy tałeś to co napisał kolega http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html. Jak cię stać na E60 to chyba i na wymianę odmy też :mad2: .

Edytowane przez macio116
Opublikowano
Witam,

A u mnie za to korek leży swobodnie nie skacze ale za to jak go zdejme to pojawia sie dymek ale tylko na gorącym silniku.

Ten dymek ma woń gotowanego oleju. Ojciec powiedział mi ze tak ma byc na gorącym silniku.

A wy co na to?

Czy to dobrze???

 

filmik z mojego auta-3.0d

http://img862.imageshack.us/i/tgh.mp4/

 

silnik goracy; dymkow, wibracji, podskakiwania, tanczenia i wypychania korka ani podobnych historii brak...

 

pozdrawiam

 

Sprawdziłem jeszcze raz i ten dymek jest przez jakies 20 sekund i później ginie, zapytam tylko na jakim oleju pomykasz?

I czy zalezy to od wilgotnosci powietrza.

Ja mam olej MOBIL 1 0w40 zielony ( do dpf-a)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.