Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mma masz prawo tak myśleć. Nie chodziło mi o to, żeby GNIEŚĆ silnik non stop na czerwonym polu. Chodzi o kilkukrotne zwiększenie obrotów w czasie jazdy tak by woda miała możliwość pełnego odparowania z oleju. Jeździmy normalnie, ale ze świadomością potrzeby regeneracji oleju. Co poradzisz użytkownikom, którzy jeździli stylem ECO i zamarzła im ODMA powodując uszkodzenie silnika z konieczną jego wymianą na nowy? (pytanie retoryczne).
Opublikowano
Czyli z waszych wypowiedzi wynika tak ze na krótkich dystanasach kilka krotnie go podciągnac do odcinki, a na dłuższych nie bedzie to konieczne tak ???. Bo naprawde chwale sobie moje auto i nie chce by moje dbanie o nie skonczyło sie włąsnie takim zonkiem.
Opublikowano

jak "odpukać" problemu nie widzę co do panewek czy jakiś stuków...

mam dwa autka z m43 (e36) i na pierwszym mam zrobione ok 100000km (teraz ma ponad 250tyś) od kupna i jeszcze żadnej awarii nie było,

a drugi niedawno kupione e46 z m43tu też ponad 250tyś najechane i nawet oznak nie widać aby coś poważnego miał się dziać ,no ewentualnie te problemy z obrotami na zimnym...

Opublikowano
..... identyczny silnik M43 z E36 którego notabene miałem i był nie do zajechania.

 

Do zajechania też jest M43 z E36. Ja na tym klekocie jak piszecie przejechałem nie oszczędzając silnika z 1000 km. W końcu zajechałem do mechanika i stwierdził, że to straszny fuks, ze się jeszcze nic nie wyleciało przez blok. Na silnik miał 265tyś. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale - ostatnio silnik był zalany castrol magnatec, a wcześniej 15 tyś jeździłem na Liquid Molly (z molibdenem). Wymiana panewek, szlifowanie wału, komplet uszczelek + robota, koło 3,5-4 tyś. Ja wiec zmieniam silnik.

Opublikowano
Jak ma się sprawa z panewkami w M43 316i 1,9??????Konstrukcyjnie są podobne do 318i.W moim 316i pojemność niz w 318i większa kucy mniej(105KM),czy ktoś miał problem z panewkami w tym motorze?
never again N46
Opublikowano
Lepiej jak przejedziemy normalnie 100km niż 5km kręcąc go do odcinki

 

To wiadomo, tylko ze wiele osob takie dystanse (100 km) pokonuje najwyżej pare razy do roku. Mnie również przekonują argumenty, że podczas jazdy miejskiej, warto raz na jakis czas pokręcic auto do wysokich obrotów. Tym bardziej ze benzyniaki BMW to silniki dosc wysokoobrotowe, to nie diesle od mercedesa Beczki :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jasne ,że czasami trzeba trochę przycisnąć bo ciągły eco driving to nic dobrego ale chyba nie musi to być kręcenie do odcinki.Ja przez 3 lata posiadania e46 ani razu nie kręciłem jej do odcinki. Te 5000-6000 obr/min mi wystarczy . Według mnie panewki same z siebie nie padają tylko właśnie przez zbyt ostre traktowanie.Jak ktoś jeździ z głową i wymienia olej na odpowiedni to nie wiem jakim cudem panewki miałby siadać przy takich stosunkowo niedużych przebiegach
Opublikowano
Jak ktoś jeździ z głową i wymienia olej na odpowiedni to nie wiem jakim cudem panewki miałby siadać przy takich stosunkowo niedużych przebiegach

 

Inna sprawa ze 3/4 tych 318i ma nieraz po 100-150 tys km i więcej kilometrów niz na liczniku..... to moze też tłumaczyć, że te panewki siadają...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Inna sprawa ze 3/4 tych 318i ma nieraz po 100-150 tys km i więcej kilometrów niz na liczniku..... to moze też tłumaczyć, że te panewki siadają...

 

Dokladnie !!! Bo z tego co sie dowiedziałem to praktycznie w tym silniku panewki potrafią mieć awarie ale to przy przebiegach powyzej 200 tyś ale ze nie którzy maja na liczniku np 120 tyś bo ktos licznik skrecił z 250 tyś i pisze ze nagle mu panewki siadają przy tak niskich przebiegach to wtedy wałsnie wychodzi na to ze panweki to problem tego silnika i juz nie mówie o złym traktowaniu auta bo wtedy rzeczywiscie moze przy niskim przebiegu miec awarie ale niestety bardzo dużo aut ma kręcone liczniki i nie sposób teraz ocenic czy rzeczywscie ten problem dotyczyc przy nie wielkich przebiegach czy dotyczy to aut tak jak napiałem powzyej 200 tyś lub wiecej km ale uwazam z tego co sie dowiedziałem ze jednak przy normlanym traktowniu tego silnika problem panewek praktycznie nie istnieje wiadomo moge sie myli tyle ile aut tyle opini ale kazdy moze miec swoje zdanie.

Opublikowano
Ja mam przekroczone 280tyś km z czego jakieś 75tyś na LPG i jak na razie odpukać, problem nie występuje. Fakt że moje trasy to zwykle 20-50km bez gaszenia silnika ale od czasu do czasu zdarza mi się docisnąć pedał gazu do podłogi i nic się nie dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.