Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Po przestudiowaniu podobnych przypadków rozbolała mnie głowa bo wspólnym mianownikiem zawsze były uszkodzone panewki - podobno fabryczna wada w/w silnika. W silniku w okolicach 3000obr/min zaczyna się nieznośny klekot tak jakby kamień w pustej puszce. Po dodaniu gazu na postoju znika. Niestety po mocnym dodaniu gazu podczas jazdy po 3000 zaczyna się aria :) Silnik nie bierze oleju. Parametry katalogowe. Pali zaskakująco mało. Rozsądek nakazuje udać się do mechanika ale wiadomo jak to jest - nie wydam 3000PLN żeby potem usłyszeć że "jeszcze może to". Mam kilka pytań.

1. Czy można panewki zdiagnozować "na aucie" zdejmując miskę?

2. Czy jeżeli wał nie oberwał to wymianę panewek można zrobić na samochodzie?

3. Cena kompletu panewek i z jakiej firmy wybrać.

4. Orientacyjny koszt takiej naprawy w serwisie?

 

Najzabawniejsze jest to że na zimnym silniku tego nie ma. Podczas jazdy do 3000obr/min kultura pracy silnika jest nienaganna. Wymieniłem olej (TWS 10W60). Na bagnecie oraz korku spustowym nie było żadnych opiłków ale klekot pozostał. Silnik ma przejechane 230000 km. Do 140000km jeździła nim kobieta w Niemczech i do tego czasu mam udokumentowaną historie serwisową. Diagnostyka nie wywala żadnych błędów. Szkoda mi zamieniać silnik. Moje jedyne spostrzeżenie to takie że w poprzednim M43(e36) mogłem spokojnie otworzyć korek wlewu oleju podczas pracy silnika i jedyne co szło zauważyć to zakłócenie pracy silnika (lewe powietrze) a w obecnym M43TU dodatkowo wywala olej tak że mam wszystko pochlapane na około - może to jakaś wskazówka. Nie ukrywam że najchętniej oddałbym do serwisu i niech to zrobią do porządku bez generowania niepotrzebnych kosztów. Zna ktoś taki serwis w okolicy Katowic byle polecony? Postaram się w miarę możliwości wrzucić video.

Opublikowano

1. nie

2. nie

3. ori nominały albo nadwymiary w zależności czy wał będzie szedł do obróbki

4. sporo

Moje jedyne spostrzeżenie to takie że w poprzednim M43(e36) mogłem spokojnie otworzyć korek wlewu oleju podczas pracy silnika i jedyne co szło zauważyć to zakłócenie pracy silnika (lewe powietrze) a w obecnym M43TU dodatkowo wywala olej tak że mam wszystko pochlapane na około - może to jakaś wskazówka.

Tak. Uszkodzony odpowietrznik skrzyni korbowej czyt "zamknięty".

Opublikowano
bardzo trudno jest to określić. Generalnie to uszkodzenie panewek zawsze daje się poznać po drobniutkich opiłkach żelaza w oleju. Może Twoim problemem są zawory [??]. Sprawdziłbym przede wszystkim kompresje cylindrów... to Ci powie o sprawności silnika, oraz kondycji "dołu" i "góry".
Opublikowano
Można zdiagnozować panewki po zdjęciu miski. Luz na korbowodzie powinien być wyczuwalny.
Opublikowano

Witam. Diagnoza postawiona - Uszkodzona górna panewka na drugim cylindrze. Jutro ciąg dalszy. Możecie mi powiedzieć o co chodzi z tą fabryczną usterką w M43TU ??? To że siada panewka drugiego cylindra to wiem - nie wiem natomiast ani nigdzie nie mogę znaleźć informacji dlaczego tak się dzieje?? Przecież to prawie identyczny silnik M43 z E36 którego notabene miałem i był nie do zajechania.

 

Czysto informacyjnie dla innych użytkowników podaje odpowiedzi (z dzisiejszego własnego doświadczenia) na pytania, które sam zadawałem. Panewki korbowodowe można bez problemu zdiagnozować a wał w ich miejscu zmierzyć mikrometrem nie wyciągając silnika z auta - zaznaczam ZDIAGNOZOWAĆ. Do tego celu trzeba zdjąć miskę olejową i tu bardzo ważna informacja - nie da się tego zrobić bez uprzedniego podniesienia silnika o około 10cm oraz opuszczeniu belki przedniego zawieszenia nie rozłączając wahaczy - może się mylę ale nam się udało to dopiero po wykonaniu tych czynności - i bardzo ważne - nie ma sie czego bać a roboty z belką jest naprawdę niewiele. Jeżeli jest prostszy sposób (oprócz wyjęcia silnika lub skrzyni) na zdjęcie miski olejowej to proszę mnie poprawić. Logicznym wydaje się że ta sama operacja na panewkach głównych niestety nie uda się bez wymontowania silnika. Jutro kolejne info z placu boju :)

Opublikowano
Up. Mogę tylko powiedzieć że miałem niezłego farta i dobre ucho. Wał ani korbowód nie oberwał więc skończyło się na wymianie panewek. Auto zagrało przepięknie i po 100km mogę powiedzieć że jest cisza. Nie wiem ile tak jeździć żeby wszystko się dotarło. Zastanawia mnie i to bardzo ile bym zapłacił za taką operacje w serwisie. Ja i człowiek od myślenia :) zrobiliśmy to w warunkach garażowych w 8 roboczogodzin bez uprzednio wytyczonej ścieżki - z obecną wiedzą było by tego z 4 roboczogodziny. W żadnym serwisie ASO BMW w okolicy Katowic nie mieli panewek na stanie - kpina - czas oczekiwania w najlepszym przypadku 2 dni robocze. Intercars - 146PLN - załatwiło sprawę. Jeżeli ktoś robił podobną operacje to niech podzieli się informacją o kwocie jaką zapłacił w serwisie - sam jestem ciekaw. Pytanie po za konkursem - czy wałki zrównoważające mają jakieś znaki do ustawienia względem wału? Osadziliśmy je tak jak były uprzednio oznaczając je przed wymontowaniem. Próbowałem szukać jakichś znaków - niestety bezskutecznie. Pozdrawiam.
Opublikowano

U mnie w M43 padla na 3 cylindrze...

 

aha i wymieniłem wał korbowy ...bez wyciągania silnika.

 

 

Wyjąlem skrzynię :)

Opublikowano
Już było trochę tematów odnośnie panewek w m43 ale jeszcze nikt nikt nie napisał co jest powodem tego ,że się obracają.Rozpadaja się te panewki czy co ? Występuje to w każdym roczniku i każdego właściciela m43 to czeka ? Aż mi się wierzyć nie chce że BMW mogło taka lipe odwalić w silniku.W żadnym innym chyba nie ma takiego problemu.Tylko do m43 włożyli panewki z "plastiku" ?
Opublikowano
W żadnym innym chyba nie ma takiego problemu.Tylko do m43 włożyli panewki z "plastiku" ?

nie uwierzysz, ale E46 M3 [początek serii] miało wadliwe panewki. Koncern wzywał właścicieli na darmową naprawę lub w ciężkich przypadkach wymieniali silnik.

Opublikowano
Ja rozumie ,że można popełnić błąd przy konstrukcji silnika ale trzeba wtedy zrobić to tak jak w przypadku M3 czyli bezpłatnie naprawić.W przypadku M3 jak twierdzisz bezpłatnie to naprawiali a w przypadku 318i klientów olali,więc coś tu jest nie tak
Opublikowano
Problemem być może jest materiał panewki i to że górna różni się od dolnej. Według realoem górna zwie się czerwona a dolna niebieska i myślałem że są jakoś obmalowane czy coś ale nie - górna ma odcień materiału miedziany a dolna taki jak by przepalona tarcza hamulcowa taki fioletowo niebieski. Po oględzinach doszedłem do wniosku że nie są z tego samego materiału. Co ciekawe panewki jakie kupiłem nie są różne - wszystkie osiem jest z tego samego materiału. Może w tym jest problem. Miałem takie nieodparte wrażenie że górna panewka jest wykonana z miększego materiału ale to tylko domysły. Nigdzie nie znalazłem tez informacji że może to układ smarowania jest winny całemu problemowi. Tak czy owak mija 400km i jest cicho. Na razie nie przekraczam 3500 obr/min i tak dociągnę do 1000km i obaczymy co będzie.
Opublikowano
Prawidłowo smarowana i chłodzona panewka nie ma prawa się wytrzeć. Można upatrywć przyczyny np w zbyt intensywnej jeździe z za niskim stanem oleju, na oleju żużytym, ochrzczonym wodą lub rozcienczonym benzyną.
Opublikowano
Jestem ciekaw jaki jest odsetek 318i w których wystąpiła wspomniana awaria panewek.Jeżeli np. w co drugiej to bym sobie profilaktycznie te panewki wymienił i spokój ,jeżeli w co dziesiątej to raczej głowy nie będę sobie tym zawracał.Swoją drogą najdziwniejsze jest to ,że firma z takim doświadczeniem w budowie silników może wpakować wadliwe panewki.Przecież wkładają je do silników pewnie od 80 lat więc jak można produkować je jeszcze z jakąś wadą
Opublikowano
Jestem ciekaw jaki jest odsetek 318i w których wystąpiła wspomniana awaria panewek.Jeżeli np. w co drugiej to bym sobie profilaktycznie te panewki wymienił i spokój ,jeżeli w co dziesiątej to raczej głowy nie będę sobie tym zawracał.Swoją drogą najdziwniejsze jest to ,że firma z takim doświadczeniem w budowie silników może wpakować wadliwe panewki.Przecież wkładają je do silników pewnie od 80 lat więc jak można produkować je jeszcze z jakąś wadą

 

Nie przeceniaj BMW ;)

 

Nie zawsze to jest wina panewek. Wyobraź sobie, że jedziesz autostradą, pedal w podłodze na dystansie 150 km, Twoj olej ma przebieg 30 tys km i jest go minimum na miarce. W dodatku ciśnienie oleju jest dalekie od ideału...

Opublikowano
No właśnie dzisiaj jechałem autostradą do Gdyńskiego akwarium i tak się ostatnio naczytałem o tych panewkach ,że moja maks prędkość wynosiła 140km/h.Co prawda na oleju mam przejchane jakieś 2000km i wlany syntetyk zamiast półsyntetyka, który był wcześniej ale wolałem nie ryzykować :D
  • 1 rok później...
Opublikowano
Moze odświeże temat ale jak poczytałem o tych problemach z panewkami w tym silniku i ze to jest juz wada fabryczna to troche dało mi to do myslenia dltego ze jak narazie mój silnik ma przjechane aktulanie 100.500 km , olej jaki zalewam to 0w30 Castrol EDGE wczesniej były Castrol SLX BMW LL 0w30 , wszytko dbane przezemnie wszytko wymieniane na czas historie pojazdu takze potwierdzona i był serwisowany praktycznie do samego konca w aso BMW w niemczech jezdze bardzo rozsądnie nie szaleje nie butuje stosuje ecodriving nigdy na silniku zimnym nie przkraczam 2500-3000 obrotów a po rozgrzaniu silnika nie przkraczam praktczynie 4 tys jak juz to bardzo sporadycznie poprostu staram sie jezdzic płynnie non stop , predkosci rzędu powzyje 160 Km/h takze bardzo ale to rzadko bo praktycznie jezdze po miescie non stop. I teraz pytanie czy przy tym wszytkim moge sie obawiac o awarie Panewki :/ czy raczej tyczy sie to mniejszego szanowania silnika ??? Bo tez prkatcyznie nie chce mi sie wierzyc ze od tak moze to sie stac. Bo miałem wczesniej e36 318i zrobiłem nim ponad 40 Tyś i nawet nie miał minimalnej zadyszki a traktowałem go dużo ostrzej niż teraz i nic sie nie działo. Aktualnie w tym silniku mam zrobione 25 Tyś bez najmniejszych przygód.
Opublikowano
Witam. Miął rok od mojej przygody z panewkami. 25000km później jedyne co mogę powiedzieć to to że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Co do sprawy panewek to czy ktokolwiek miał styczność z jakąś oficjalna notą BMW dotyczącą tej usterki?
Opublikowano

@ Bartek1982Sce

Twój styl jazdy spokojnie może doprowadzić do uszkodzenia panewek. Dlaczego? W oleju wytrąca się woda i ta emulsja hydro-olejowa przepływa sobie przez silnik. Jak wiadomo WODA nigdy nie była i nie będzie dobrym medium smarnym. Właśnie stała jazda ECO powoduje niebezpieczne nagromadzenie się wody w oleju, która powoduje zacieranie się półpanewek i dalsze konsekwencje wynikające z "zacieśniania" się łożysk ślizgowych układu korbowo-tlokowego. Smarowanie turbin w dieslach ma ogromne znaczenie i tutaj woda także przyczynia się do awarii i wykorbienia wałka wirników spowodowanych zatarciem się łożyskowania. Również owa emulsja odkłada się na membranie odpowietrznika skrzyni korbowej powodując przymarzanie membrany do obudowy, powodując niedrożność odpowietrzenia i tym samym niemiłą awarię silnika. Aby temu wszystkiemu zapobiec NALEŻY przy każdej jeździe mocno przybutować silniki do odcinki, aby z oleju odparowała woda. Wtedy olej ulega regeneracji i zachowuje swoje właściwości pozostając nie zmącony wodą. Po prostu niech ten silnik "nie zapomni", że ma spory zakres obrotowy i do tego typu obciążeń również został zaprojektowany :wink: Widzę po Twojej wypowiedzi, że dbasz o auto ale zadbaj także o najważniejszy element - olej. Przy każdej jeździe poddawaj do regeneracji.

Opublikowano
Pierwsze słyszę żeby przy każdej jeździe trzeba było silnik kręcić do odcinki i jaki niby to ma sens ? Silnik najlepiej jak jest dogrzany (wspomniane odparowanie wody) i tyle ale nie mają tu znaczenia obroty tylko długość przejeżdżanych odcinków.Lepiej jak przejedziemy normalnie 100km niż 5km kręcąc go do odcinki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.