Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z kolektorem ssącym w moim bmw 530d z 2005 roku.

Mianowicie - w 2009 roku przy przebiegu 110tyś km servis stwierdził uszkodzenie i wymienił kolektor ssący na nowy. Koszt całej operacji wyniósł niecałe 3tyś zł.

Niedawno byłem w servisie na przeglądzie przy przebiegu 134tyś km i servis ponownie stwierdził że wokoło kolektora są wycieki i trzeba go wymienić.

Gdy odpowiedziałem - że przecierz niedawno był wymieniany - usłyszałem że to jest wada tych modeli i trzeba sie z tym liczyć.

Najlepsze jest to że w dniu przeglądu upłynał dokładnie miesiąc od zakończenie dwuletniej gwarancji udzielanej przez BMW na ten kolektor !!!

Przecierz to jest jakaś paranoja !!! :mad2:

Poradźcie co mam zrobić z tym fatem -dodam iż auto od nowości , systematycznie jest servisowane w autoryzowanym servisie BMW

Opublikowano

Separator oleju był wymieniony po ostaniej wymianie kolektora ssącego .

Nie mam pojęcia co teraz z tym zrobić - czy to rzeczywiście aż taki badziew te kolektory ssące w tych silnikach, że pomiędzy przeglądami się rozsypują ?

- czy servis coś zawalił przy montarzu nowego kolektora i ten po 20tyś km znowu zaczął przeciakać ?

Opublikowano

W kolektorze normalnie nie powinno być oleju. Skoro separator wymieniony to pozostaje tylko turbina. Ja mam 270 tys km na kolektorze od nowości i nic mi tam nie cieknie.

 

Pozdro

Opublikowano

Siemanero...

 

Mysle ze twoj service man wcisnal tobie dobry farmazon itd

Wedlug mnie to wcale nie jest wada fabryczna na wysoka skale.Mechanicy poprostu podpieraja tymi kolektorami i wykozystuja to jako trwala usterke w celu dojenia klijenta.Ja swoj kolektor zdejmowalem pare tyg temu tylko z przyczyny domyslow i spekulacji,bo na forum duzo sie o tym mowi itd.Stan techniczny super,zero przeciekow,EGR malo zabrudzony (mocowanie klapek tez bylo dobre,ale je zdemontowalem zeby nie bylo znowu wibracji w glowie urwa sie czy nie urwa sie itd).Odme wymienialem troche wczesniej ale chce zaznaczyc tylko ze zdarza sie ze mlode jak i nowsze modele piatek maja defekt kolektora ale bez przesady.Jezeli wymienil tobie kolektor na nowy i zaczal przeciekac to raczej klaniaja sie tutaj zagrywki ponizej pasa :wink:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

U mnie też było zero przecieków, czysto i mocno sie trzymały, a jakoś pare tyś km późiej odleciały. Ale tutaj jeśli kolektor był faktycznie wymieniony na nowy to nie ma sie co przejmować klapkami, a jedynie tym wyciekiem. Ten olej tam sie znikąd nie bierze.

 

Pozdro

Opublikowano
Niedawno byłem w servisie na przeglądzie przy przebiegu 134tyś km i servis ponownie stwierdził że wokoło kolektora są wycieki i trzeba go wymienić.

 

Jak wyciek spod kolektora to znaczy, że olej tam się skądś dostaje a ponadto uszczelki słabe lub kolektor źle przykręcony (i na to bym stawiał). Najpierw jak koledzy sugerują, należy sprawdzić filtr odmy i ew. czy turbina nie puszcza oleju. Jeżeli ilość oleju jest niewielka, i nie stwierdzasz znacznego zużycia oleju, to raczej chodzi o uszczelnienie pod kolektorem.

Normalnie w układzie dolotowym jest mokro od niewielkich ilości oleju, który przedostaje się przez odmę, a jak uszczelnienie pod kolektorem dolotowym jest kiepskie, to zobaczysz wyciek na silniku.

Pozdrowienia od lenia
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Podłączę się do tematu. Byłem ostatnio w serwisie bo silnik zalany jest olejem i dowiedziałem się, że kolektor ssący jest do wymiany. Czy jest to możliwe żeby przez kolektor wyciekał olej i zalewał silnik? Chciałbym uniknąć wiadomości po wymianie kolektora, że to jednak nie to i trzeba jeszcze wymienić .... niewiadomo co. Podpowiecie coś żebym z lepszą wiedzą pojawił się w serwisie.

Opublikowano

Kolektory ssące w wersji 3.0d 231 M57N2 maja już wzmacniane klapki lecz mają tendencję do rozszczelnianią się w tym miejscu:

http://images35.fotosik.pl/611/910001a1a2f70769med.jpg

Wersje 204/218

http://images49.fotosik.pl/807/dd28526aee1fd335med.jpg

nie rozszczelniają sie i nie maja wzmocnionych klapek. Jeżeli ktoś nie chce wymieniać kolektora na nowy polecam lekturę z zagranicznego forum:

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=117782&hilit=swirl+flap

W moim przypadku również jest wyciek, zamówilem zaślepki ktore maja grubszy oring taki jak w wersjach 218:

http://images43.fotosik.pl/808/93c822a2bb56fd1a.jpg

możliwe ze w przyszłym tygodniu będę je montował, sprawdzimy czy to zda egzamin. Jeżeli nie, to wtedy bedzie nowy kolektor ktory wczesniej czy pozniej sie rozszczelni.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

1. jesli kolektor dolotowy nie jest pęknięty i nie widać wycieku z okolicy mocowania klapek to jaki jest sens ponownego go wymieniania? Przecież nie jest on z gumy albo z czegoś co się może odkształcić w trakcie użytkowania. Jesli kolektor nie ma uszkodzeń to wymienic wszystkie uszczelki gumowe i tyle.

2. Jeśli masz stary już kilkuletni kolektor i boisz się o latające klapki to można je usunąć. Ale jeśli Twój kolektor ma 2 lata to raczej problemu z klapkami mieć nie powinien a co najwyżej warto wymienić uszczelki.

3. Jeśli chodzi o ew. pocenie się czy wycieki to u mnie też widze troche jakiegoś starego pocenia się już pokrytego pyłem w górnej częsci przy kolektorze gdzie są wtryskiwacze. Ale nie widać aby cokolwiek ciekło spod kolektora dlatego kolektor wykluczam, wtryski oryginalne jeszcze z fabryki, nie wyciągane więc z pod nich też raczej nic nie cieknie. Przy wymianie odmy zauważyłem, że pocenie się miało źródło najpewniej tu. Albo była niedokładnie zamontowana albo przy wymianie komuś wcześniej się trochę rozlało.

 

Dlatego warto sprawdzić skąd dokładnie jest ew. wyciek.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
doda tez swoje dwa grosze. Mam silnik 231km. Ostatnio osobiście zajołem sie kolektorem i przy 193tys km były wycieki tylko nie wiedziałem gdzie. tera już wszystko wiadome. po prostu trzy klapki były rozszcvzelnione nie na tych oringach lecz na tych ośkach co są klapki przymocowane do obudowy. nie powiem troszke sie pomeczyłem bo bardzo dobrze sie trzymają w tych obudowach. również uszczelki te kwadratowe też przepuszczały a były prawie takie twarde ze starości jak plastik. Odme wymieniłem również . pozostała mi turbina bo widze że mam rzeczke z oleju w rurze przepustnicy chyba co jest przed EGRem.Myśle że regeneracja powinna jej styknąć. pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

uszczelki 100zł

kolektor 1500zł i tez mi to zaproponowali

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

no, no- mi terz w servisie Bmw powiedzieli - kolektor ssacy do wymiany! koszty 1200€!

Nie pozwolilem- kupilem wszystkie uszczelki zy 20€- wymienilem w 2godz. i od 30.000 cisza

Powiem tak Service musza organizowac prace dla pracownikow i tyle :shock:

Opublikowano

no musza organizowac prace ale czemu chca za robote az ponad 800€ ??

tylu pracownikow musi przy tym robic ;) ?

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie każ{dy jest taki orzeł.

zrobi ktoś gotowca z nr kat ?

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/t/j/216.png

 

Przecież są jak byk te uszczelki widoczne...

 

numer 2 Uszczelka 11617790198 $5.44

numer 3 Uszczelka 11612246945 $3.62

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no ja chyba nie widze tych uszczelek co zaznaczone są strzałką na wcześniejszych zdjęciach....
Opublikowano

Powyżej pokazane są uszczelki kolektora...

...natomiast uszczelki klapek to nie są częściami do kupienia w ASO - to integralna część kolektora (jak i same klapki)

 

Można poszukać takich uszczelek u producentów, którzy wytwarzają tego typu części...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.