Skocz do zawartości

Wymiana silnika z 1.8 na 2.5?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

jestem użytkownikiem e36 z silnikiem 1.8 m40

myślę nad zamontowaniem większego silnika o pojemności przynajmniej 2.5 l

i mam takie pytanie czy robił może ktoś coś takiego, jak wiele elementów trzeba wymienić zeby było bezpiecznie,

i jakie mogą być koszty takiej zabawy

Pozdrowienia

Opublikowano

ja robiłem taki swap z silnika m42 na silnik m50 bez vanosa.

Powiem moze tak, najpier zastanów sie nad kosztem (u mnie klient zapłacił 1000 za montaz - demontaz mechaniczny czyli spasowanie wszystkich elementów mechanicznych z wymont/mont silnika i 600 pln za podłącznie elektryki) Dodam ze na miejscu mialem całe 2 istalacje elektryczne i spore zaplecze czesci od e-36. To sa koszta robocizny. Do tego trzeba doliczyc koszta materiałów, czyli pozostała reszta. Inna jest : skrzynia, silnik, dyfer, wał (trudno powiedziec-trzeba by sprawdzic), instalacja elektryczna, zegary musza byc od silnika 6 cyl., wydech, poduszki silnika, łapy, sprzegło, stabilizator ma inny kształt. A tak poza tym to jest to oczywiscie do zrobienia.... Mój klient przyjechał do mnie z pozniania i jak na prawde jestes takim maniakiem swapów jak on to zadzwon to wszystko opowiem i dam numer do niego....

 

 

Pozdrawiam

bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
Witam! Tak sie zastanawialem ostatnio czym dokladnie silniki 1,8 m40 i 1,8is m42 się róznią? Patrzyłem ostatnio do etk i moze sie wydawać że blok i wał sa takie same. Czy to oznacza ze w takim przypadu wystarczy wymienić tylko góre silnika aby zyskać troszke na mocy?? Wiem ze rozrzad sie rozni ale mozna by obudowe przełożyć zeby była na łańcuch. Różnice są takze w cewkach, pierwszym tłumiku, komputerze. Wymiana całego silnik +skrzynia mija sie z cena i korzysciami. Jesli ktos sie orientuje to prosze o odpowiedź?
Opublikowano

JA popieram Bartekm60`a tylko dodam jeszcze aby od razu zmienic zawieszenie na to z 2.5l. Po wymianie silnika zmieni sie rozklad mas i przod bedzie bardziej dociazony.

 

Widzialem cos takiego w e-30 z 1.6 madry czlowiek zrobil 2.0

Problem w tym ze zawiechy nie zmienil i autko latalo po calej drodze.

 

Mistrzu kup lepiej nowe autko a to sprzedaj. Lepiej miec takie jakie fabryka wymislila niz wydawac bez sensu pieniazki na dziwne przerobki,\.

 

Pozdro

Opublikowano

no wlanie, nie powiedzialem jeszcze o hamulcach zawieszeniu i w ogóle. Ten samochód który robilismy był przygotowywany na tor, wiec jak przyjechał był posadzony, mial zrobione hamulce, kubełki i takie tam, ale i tak z dyferecjałem od 1.8 m42 nie dało sie jechac nawet na 3 biegu stawiało go bokiem i predkosc max 210 km/h.

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
bez sensu , to tak jakbys chcial zrobic z kosiarki kombajn :duh: , sprzedaj tego i kup taki jaki bedziesz chcial , zmieniajac z 1.6 na 2.5 trzeba wymienic praktycznie wszystko , zawieszenie , hamulce , wydech .....
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

Wielkie dzieki za odpowiedzi

 

moc silnika m40 1.8 jest za niska:)

teraz muszę poszukać czego konkretnego

o DUUżej mocyi bogatym wyposażeniu

pozostane przy E36 bo na nowsze modele mnie nie stać na razie

 

BMW RZĽDZI

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy okazji mam pytanie czy ktoś kombinował wymienić 2.5 na 2.8? Mam śliczny samochód z bardzo bogatym wyposażeniem, wszystko jest w bardzo dobrym stanie tylko w silniku aktualnie cykają popychacze bo ktoś kiedyś zwlekał bardzo z wymianą oleju kilkukrotnie i ogólnie cały silnik jest w dużej ilości nagaru. Słyszałem ze podobno wystarczy wymienić tylko silnik bo skrzynia bedzie pasowac, mam racje?
Opublikowano

Witam mam okazje nabyć tanio kompletny silnik 1.6 M43. Obecnie mam klekoczący 1.6 M40 do wymiany zapewnie są w nim wałek, dźwigienki i szklanki.

 

Czy robił ktoś taki swap, czy elektryka i reszta podzespołów się czymś różni ?

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

robilem, ten swap nie jest strasznie skomplikowany pod warunkiem ze masz wszystko co jest potrzebne, czyli: sterownik od m43, cewki, przepływka od m42 albo m43(to samo), lekka przeróbka podcisnien, silnik krokowy jest inny, kable zapłonowe sa inne, ale tu jeszcse trzeba wymieniać, ale najlepsze sa ciekawostki... Na przyklad kiedy przyjechalo do mnie e-36 z numerow nadw. wynikało ze ma silnik m40 , realnie w komorze siedzial m43 i chodzil na sterowniku od.........m42 !!! i to cały fenomen ze to chodzilo na dawkach paliwa od 140 konnego is'a, aiec mysle ze wszystkie silniki z grupy m40 sa zblizone i ich przekładki nie sa tak straszne jak na przyklad przejscie z m4X na m50....

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.