Skocz do zawartości

Blokujace sie tylne kola/ Wymiana plynu hamulcowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem jak w temacie, a mianowicie ostatnio zmienialem klocki hamulcowe i po jakims czasie zaczely mi hamowac tylne kola. Poprostu klocki nie odpuszczaly i jak troche pojezdzilem to az dym z tylnych kol lecial.

Czytalm na forum ze to pewnie przez moja niechlujnosc, bo nie wyczyscilem wszystkiego dobrze. Postanowilem wiec dzisiaj sie za sprawe zabrac pozadnie i wyczyscic wszystkie powieszchnie na styku klocka z zaciskiem, posmarowac pasta miedziana oraz zmienic plyn hamulcowy bo to tez moze byc jedna z przyczyn nie odpuszczania hamulcow.

Zaczalem od tylnego prawego kola tego najdalej od zbiorniczka z plynem, acha musze dodac ze operacje przeprowadzam z wyjentymi klockami i zaciskiem podlaczonym tylko wezykiem. W kazdym razie wyciagnalem klocki, odkrecilem odpowietrznik i palcami wcisnalem tloczek az plyn siknal przez odpowietrznik.

Tutaj pojawia sie moj problem. Gdy pompuje hamulcem ani plyn nie wyplywa przy otwartym odpowietrzniku, ani tloczek sie nie wysowa przy odpowietrzniku zamknietym.

Zachowuje sie tak jakby plyn tam nie docieral.

Czy ktos rozpoznaje takie objawy? Moze cos zle robie ??

 

Prosze o rady z gory bardzo dziekuje.

Opublikowano

Tutaj pojawia sie moj problem. Gdy pompuje hamulcem ani plyn nie wyplywa przy otwartym odpowietrzniku, ani tloczek sie nie wysowa przy odpowietrzniku zamknietym.

 

I w tym momencie narobiłeś sobie bigosu..... Z tego co zrozumiałem z tego zdania to zapowietrzyłeś sobie układ hamulcowy, jeżeli przy otwartym odpowietrzniku coś pompowałeś... Wracając do sprawy, to wogóle nie trzeba było ściągać zacisku. Na odpowietrznik powinien być nałożony wężyk i ten wężyk powinien być zanurzony w słoiczku z płynem hamulcowym (zapobiega to zassaniu powietrza przy odpowietrzaniu) i umieszczony poniżej odpowietrznika. Jedna osoba powinna pompować pedał hamulca i w pewnym momencie go wcisnąć. Ty z kolei w tym momencie delikatnie popuszczasz odpowietrznik i sprawdzasz czy leci powietrze czy sam płyn..... Jeśli płyn to ten zacisk powinien być odpowietrzony. Nie dopuść aby przy odpowietrzaniu osoba która wciska pedał, go popuściła albo żeby pedał nie zszedł do końca.. Stale oczywiście kontroluj ilość płynu w zbiorniczku...Tak jak opisałem, sam osobiście robie, i zawsze to działa....(chyba że jest tak jak kolega wyżej napisał ) Powodzenia :cool2:

Opublikowano

Dzieki za rady.

Sytuacja wyglada tak ze plyn wyplywa z odpowietrznika ale idzie ledwo ledwo poprostu kapie.

Jutro auto wstawiam do mechanika i po problemie. Mysle ze tu w warunkach domowych byloby mi ciezko to zrobic wiec zrobia to fachowcy

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kolego jak masz DSC i zapowietrzysz pompe to bedzie bardzoooooooo duzy problem

 

zapytam z ciekawości o co Wam chodzi z zapowietrzoną pompą bo ja u siebie wymieniałem pompę (ABS) 2 razy i układ się 2 razy zapowietrzył i 2 razy bez najmniejszych problemów go odpowietrzyłem.

 

także moja prośba o opisanie sytuacji jakie wam się przytrafiły. czy tylko tak słyszeliście. :cool2:

 

a odnośnie przypadku kolegi to też stawiam na przyrdzewiały tłoczek i prowadnice i ewentualnie zatkany odpowietrznik - a ogólnie zapowietrzony układ hamulcowy. ewentualnie coś nie halo z regulatorem siły hamowania tylnych kół

 

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.