Skocz do zawartości

kapiący olej


pulanski

Rekomendowane odpowiedzi

pisze w imieniu kolegi auto 530d automat,jest taki problem że przy spokojnej codziennej jeździe nie ma nic ale jak tylko wyskoczy na trase i pojeździ mocniej ,to potem w domu mokro pod autem, kapie olej od spodu ,nie ma osłon i widać cały spód mokry od połaczenia silnik skrzynia w tył auta ofajdane wszystko ,silnik od góry suchy ani kropli oleju tylko od spodu,może ktoś podpowie od czego zacząć ,z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najpierw zdiagnozuj jaki olej kapie, ze skrzyni, silnika, wspomagania?

Z silnika moze z pod miski kapać, z podstawy filtra oleju, ze skrzyni to z węży od chłodnicy oleju, ze wspomagania gdzieś przy pompie.

Zobacz gdzie tego oleju ubywa i daj znać, będziemy diagnozować dalej. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w dieslach, ale w silnikach benzynowych bardzo czestym powodem jest wyciek oleju spod uszczelki obudowy filtra oleju i wtedy sa wlasnie takie objawy jak u Ciebie... z góry suchutko, a dół cały zafajdany. Przerabiałem to u siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Uszczelniacz wału korbowego.

Przypadkiem nie przymarzła ci w zimę odma?

Trochę roboty cię czeka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wycieka mniej wiecej jak silnik się łączy ze skrzynia nawet miska od skrzyni mokra i tłumik i tylko od spodu od góry wszystko suchę

 

Wygląda na to że simering puszcza olej,nie wiadomo tylko czy z silnika czy ze skrzyni,a sprzęgło się nie ślizga?,jak tak pojeździsz to tarcza będzie do wymiany.Myślę że wyjęcie skrzyni cie nie minie ,chyba że naprawdę wyciek jest z pod filtra oleju albo z pod miski olejowej(tam uszczelka może puściła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia automat ,a uto jezdzi w grecji temp powyzej zera cały rok podkreslam tylko jak np wczoraj 200 ponad na autostradzie jechaliśmy a wczesniej parę miesięcy ani kropelki

 

Jak mocniej przyciśniesz to ciśnienie oleju jest większe i normalka że ci wtedy cieknie,ale już nie długo będzie ciekło nawet na wolnych obrotach,samo na pewno się nie naprawi.Jak olej jest czarny to leci pewnie z silnika tak jak pisze Dyzio255(uszczelniacz wału),jak jest jasny lub czerwony to ze skrzyni ci kapie a tam są dwa główne uszczelniacze(simeringi) z przodu i z tyłu.Między skrzynią a silnikiem jest sprzęgło, chodzi na mokro i przelewa się tam ok.2l oleju z tego co słyszałem to w tym miejscu często są przecieki.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej n apewno silnikowy bo czarny a stan raczej tak pod max na bagnecie ale na pewno nie ponad max radzicie odessac troche oleju że niby za dużo? czy raczej uszczelniacz wału sie kłania

 

Raczej uszczelniacz wału się kłania :cry: ,oleju jak nie ma ponad max to nie masz co odsysać,zresztą to i tak by nie pomogło bo uszczelniacz już poszedł.Być może miałeś za dużo :mad2: i dla tego wywaliło,jak tak to masz szczęście w nieszczęściu że turbo oleju nie zaciągnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilą podnosiliśmy auto i dokładnie widać że cieknie będąc pod autem na wysokości miski od skrzyni biegów i patrząc do przodu auta to wyciek jest dokładnie z takiej luki co skrzynia łączy się z silnikiem ,widać przez nią koło zamachowe idokładnie na dole jest wyciecie przez które wycieka a potem chlapie po podwoziu podczas jazdy ,co to waszym zdaniem od czego zacząć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No nic nowego nie dopisałeś. W zasadzie masz pewnośc , że uszczelniacz na wale korbowym.

Trzeba wymontować skrzynię biegów. konwerter , i wymienić uszczelniacz.

Kosztuje coś koło 180zł ale tego nie jestem pewny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jak sciągną skrzynie to trzeba będzie olej od razu zmieniać w skrzyni czy jakoś spuszczają i potem go zalewają ,pytam bo zmieniał niedawno i szkoda by było znowu płacić

 

Skrzynię możesz wyjąć razem z olejem i włożyć tak samo, tylko jak będziesz miał na wierzchu to sprawdź uszczelnienie od strony silnika,gdybyś spuszczał olej to nie wlewaj go z powrotem ,taka jest ogólna zasada i lepiej się tego trzymać ,tym bardziej jeśli chodzi o skrzynię automatyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
auto naprawione,szok uszczelka 30euro, robocizna 170euro,i ma być niby kryzys w grecji hahahhah!!!!

Mi jeden mechanior tutaj powiedzial, ze cieknie mi olej z uszczelki pomiedzy silnikiem a skrzynia (rear main seal). Uszczelka jakies grosze, ale za robocizne chcial 1000 USD. :D

 

Na dodatek, to wcale nie stamtąd ciekł olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poniedziałek polecą głowy ,to jednak nie to co zrobili, dziś zrobiliśmy trase auto mokre od spodu na dodatek wytarłem papierem i to ma czerwony kolor czyli skrzynia,jak pisał bogi124 simering skrzyni,chyba że też nie, w poniedziałek sie okaże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.