Skocz do zawartości

Wymiana simeringu skrzyni?


rudesmen

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety rozciekła mi się skrzynia manualna, cieknie w miejscu łączenia z wałem. Czy ktoś mógłby opisać jak wygląda wymiana tego simeringu? (nigdy jeszcze żadnego nie wymieniałem).

Może to zbieg okoliczności ale kilka kkm temu wymieniałem olej w skrzyni (Castrol ATF TQ DIII) i sprzęgło.

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź poziom oleju bo może wlałeś za dużo i go wyrzuca. jeżeli poziom OK. to podejrzewam, że możesz mieć luz na łożysku wyjściowym ze skrzyni i wywaliło simering. sprawdź luz na łożysku. jak jest OK to wymiana samego simeringu powinna byż trudna ale chyba trzeba wyrzucić skrzynię.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić poziom. Po drodze przypomniało mi się że wlałem o 100ml za dużo. A aktualny stan to po odkręceniu korka kapie ok 1 kropla na sekundę. Sądziłem że skrzynia jest na tyle szczelna że lekko za wysoki poziom to nie problem.
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wogóle to ten olej też jest nieodpowiedni.

Powinien być dextron II

Ale przyczyną jest zapewne to przelanie. Nie wlewa się z zapasem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to to jest automat czy manual bo zgłupiałem :mrgreen: (olej ATF) jeżeli automat to mierzy się na pracującym silniku i gdy temp oleju w skrzyni osiągnie 50 st.
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewny że od wału simering a nie od drążka zmiany biegów

w moim miałem ten od drążka a olej lał się na simer wału...

jak można wlać więcej oleju? przecież śruba z boku to także poziom, a oleje w manualach są dwa (zależnie od naklejki na skrzyni)atf lub longlife.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Uszczelniacz ori kosztuje 50 zeta(jakaś podróba 20).Roboty troszkę jest ale nie do przesady,ogólnie to trzeba poodkręcac to co przeszkadza,czyli osłony i inne pierdoły(już nie pamiętam dokładnie).Przeszkadza również wydech,po odpięciu z wieszaków można trochę przesunąc.Trzeba odkręcic wał napędowy od skrzyni i przesunąc go żeby nie przeszkadzał i największy problem to odkręcic flanszę od wałka skrzyni do której przykręcony jest wał napędowy.Jest tam nakrętka na klucz chyba 32 musi byc nasadka,przeważnie zawsze jest za gruba i trzeba naokoło zeszlifowac na szlifierce lub stoczyc,no i odkręcic to masakra :mad2: .Problem jest w tym, że nie ma jak zablokowac żeby skrzynia sie nie kręciła,a kluczem pneumatycznym nie idzie,o ile pamiętam to blokowaliśmy jakąś łychą o skrzynię i dopiero kluczem na bardzo długiej przedłużce.Po odkręceniu i zdjęciu flanszy zostaje wyjąc stary i wbic nowy uszczelniacz.Ale udało się i nie ciecze.

Co do oleju to nie wiem czy dobrego wyboru dokonałeś,ja mam nie wymieniany od nowości i jest czyściutki a nalatane trochę mam,skrzynka chodzi lekko i precyzyjnie.Na skrzyni jest naklejka(chyba żółta) i napisane jest MTF-LT-1 i jakieś tam inne numery(mam spisane).Chciałem kupic z litr w razie gdyby okazało się mało(był stan :D ) i nie mogłem kupic w żadnym sklepie,wszędzie słyszałem, że mogą sprowadzic ale z serwisu(drogi jest).Co do serwisu to na temat wymiany oleju w skrzyni usłyszałem-"nie ma potrzeby".

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIHY525 bardzo dziękuję za opis :)

Manualne skrzynie też chodzą na ATF.

Podobno Dexron III jest syntetyczny, a II nie (albo mniej syntetyczny) :mrgreen: dlatego wybrałem III, ale może jednak różnica jest większa?

A wlewałem 100ml strzykawką, po wstrzyknięciu ostatniej 100 (straciłem rachubę nie wiedziałem czy to 15 czy 16) olej zaczął wyciekać więc szybko zakręciłem - tak można przelać.

Upuszcze tego oleju do normalnego stanu i będę się modlił żeby przestało ciec bo wymiana nie wygląda na prostą.

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dextron II to minerał

dextron III to syntetyk

Mają różne parametry i nie warto nigdy nadgorliwie ULEPSZAĆ auta.

Powinno się lać to co kazał producent.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.