Skocz do zawartości

320d 136KM wyrzuca plyn chlodniczy i przegrzewa sie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

No i stalo sie ...320d po ponad 4 latach eksploatacji u nas dzis pierwszy raz odmowilo posluszenstwa.

 

Zacze od poczatku:

 

w styczniu 2011 wymienialem w tym aucie oba termostaty, plyn chlodniczy (wlalem motula inugel optima ultra od -54C do +134C), swiece zarowe. Po tych wymianach temp. plynu w tescie 7 ciagle 86-88C, wskazowka temperatury w pionie.

 

Ale jakis 1 tydzien po tym serwisie cos w okolicach silnika zaczelo cicho terkotac/rytmicznie stukac na wolnych obrotach (obstawiam ze wczesniejsze czynnosci serwisowe nie mialy na to wplywu) - wystarczylo dodac gazu tak zeby bylo 1000obr/min i juz tego dzwieku slychac nie bylo. Na zimny cisza totalna. Jezdzilem tak, czekajac na rozwoj "sytuacji".

 

Na poczatku marca to stukanie/terkotanie na rozgrzanym silniku nasililo sie znacznie - bylo to slychac nawet w odleglosci 50m od pracujacego samochodu. Ale wciaz tylko na cieplym silniku i przy wolnych obrotach (rzedu 800obr/min) . Do tego jakby pasek klinowy zaczal piszczec - jak popryskalem go sprayem do paskow to na 5 sekund przestawal. Wiec wymienilem oba paski na Gatesy nowe. Paski przestaly piszczec.

Przy okazji zauwazylem tez ze jakby wokol pompy wodnej jest nieco opilkow metalu - tak jakby cos sie wycieralo i pylilo drobnym proszkiem metalowym.

Dolalem tez wtedy ze 200ml plynu (wczesniej przez 2 lata nic nie dolewalem), a teraz od stycznia do marca musialem dolac 200ml, troche dziwne. Bylo to 5 dni temu. Wskazowka temp. ciagle w pionie, pozatym dzwiekiem terkotania wszystko idealnie.

 

Lecz stukanie/terkotanie na cieplym wciaz bylo. Z braku pomyslu co to moze byc pojechalem do pobliskiego serwisu bmw (uchodzi za dobry) i tam mily pan posluchal i stwierdzil ze to na 70% albo sprezarka klimy albo rolka paska sprezarki klimy. Chcial badac to w jakis sposob stetoskopem - ktos przy okazji moglby mi wyjasnic jak sie to robi ? ale do tego by trzeba zdjac obie oslony (gora/dol) a akurat nie mieli czasu, i chcieli za taka diagnoze 100zl :lol: wiec podziekowalem.

 

Po powrocie do domu zdjalem pasek od klimy calkiem - terkotanie na cieplym nie ustalo - wiec pan z 70% pewnoscia sie mylil.

 

No i dzis w koncu stalo sie. Moja mama pojechala tym samochodem, wraca - slysze ze pracuje wentylator od klimy (nigdy wczesniej sie on nie wlaczal tylko po to by wychlodzic silnik - nawet nie wiedzialem ze jest taka opcja w tym samochodzie). Patrze na wskaznik temperatury - wyszedl sporo poza pion w strone goracego. Podobno ok 3 km przed domem samochod jakby stracil moc - obstawiam ze przelaczyl sie w tryb awaryjny. Pod maska - zarzygane plynem od gory i od dolu - plyn wydostawal sie raczej gdzies z prawej strony. Pasek rozchlapal plyn od prawej do lewej strony. Dolalem z 2l plynu do chlodnicy. Wiatrak chlodzil silnik jeszcze z 10min na postoju :shock: .

 

Przypatrzylem sie i miejsca skad sie plyn wydostawal nie widze :(. Wlaczylem silnik jak ostygl - na wolnych obrotach nic nie leci.

Poziom oleju w normie.

 

Przejechalem sie kawalek z wlaczonym testem 7.0 (Moc silnika - jak najbardziej OK przy tej probie) i temperatura doleciala jak szalona do 100C po przejechaniu 2km. Max widzialem 111*C. Potem zaczalem muli tak 50km/h 4.bieg zeby dojechac do domu, temperatura spadla do 90C. Zapalila sie kontrolka od poziomu plynu chlodniczego. Na wolnych obrotach to terkotanie/stukanie glosne jak cholera . Otwieram maske - znowu wszystko w plynie, dolalem 1.5l plynu i tak to wszystko zostawilem, wstawilem samochod do garazu. Oleju po tej przejazdzce nie przybylo ani nie ubylo.

 

Co to moze byc ?

Kurcze nie moge znalezc miejsca skad wali plyn, moze to na wyzszych obrotach tylko wypluwa plyn, a dzis nie bylo komu wcisnac mi gazu na postoju zeby popatrzec.

 

Mam to terkotanie nagrane na filmie, wrzuce dzis jesli to ma cos pomoc jak sie przespie troche ;).

 

Zczytalem dzis bledy - w silniku nic istotnego poza bledem wtrysku sterujacego, ale to akurat nie powinno miec absolutnie wplywu na takie cuda.

 

Z gory dzieki za pomoc.

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Po cichu tez tak sobie myslalem ale czekalem az ktos sie wypowie, nic nie sugerujac.

 

Tyle ze jak niesprawna pompa moze byc powodem wyrzucania plynu na zewnatrz? :roll:

 

Przy wymianie paska obracalem kole pasowym pompy - obracalo sie lekko i bez zaciec. Byl jednak luz gdy poruszalo sie kolem pasowym ma pompie.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Jest reperaturka w pompie od spodu jak zajrzysz, i nią wyrzuca płyn, a paski wszystko rozchlapuja. Napisałeś, że na kole pompy wodnej masz luz więc nic więcej nie trzeba dodawać, tak jak sugerowali przedmówcy wyjmuj pompę wody.
Opublikowano
A moglby mi ktos opisac jak sie bada stetoskopem skad dochodza takie dzwieki ? Przeciez nie da sie przylozyc stetoskopu do obracajacego sie kola pasowego/rolki ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

bo ten stetoskop trochę inaczej wygląda ma kształt rurki ..... to że koło pasowe pompy się obraca to nie świadczy o niczym !!!

zmieniałem raz pompę u znajomych w e46 320d ... na trasie zerwało im pasek okazało się że właśnie przez luz na pompie , ale do rzeczy , wyciągnąłem pompę i z wirnika nie zostało absolutnie nic .... ale nie dziwi mnie to skoro wirnik pompy jest z plastyku , w e32 750 wirnik był żeliwny także pompa chyba dożywotnia ..... także nawet jakby nie zerwało paska to ta pompa nic nie dawała , a terkocze pewnie to co z niej zostało ....

aha jak będziesz zakładał nową pompę to daj na silikon bo te uszczelki co dają razem z pompą to nic nie dają .....

aha co do opiłków to niestety ale chyba czeka Cię wymiana koła pasowego !!!! jak masz kasę to rób wszystko na raz ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
z wirnika nie zostało absolutnie nic .... ale nie dziwi mnie to skoro wirnik pompy jest z plastyku

no i co z tego że z "plastiku"??

 

Z plastiku są bardziej awaryjne, nawet teraz jak kupujesz w sklepie to są już z metalowym wirnikiem

Opublikowano
z wirnika nie zostało absolutnie nic .... ale nie dziwi mnie to skoro wirnik pompy jest z plastyku

no i co z tego że z "plastiku"??

widzisz po co się odzywasz jak nawet nie widziałeś jak ta pompa wygląda .... po raz kolejny pokazujesz jakąś dziwną niechęć do mnie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Pompe planuje kupic SKF'a. Dobry wybor ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Właśnie o to chodzi, że znam budowę tych pomp, tylko ty nie potrafisz merytorycznie obronić własnej "wypowiedzi". Proponuję zapoznać się z podstawowymi wiadomościami odnośnie rozszerzalności termicznej i składu chemicznego jak to ty określiłeś "plastikowego" wirnika. Darmowa podpowiedź z mojej strony: zawory jak i śruby odpowietrzające są wykonane z [powtórzę ciebie] "plastiku"... co do niechęci to po prostu nie lubię czytać głupot, a jednak twoja ranga powinna świadczyć o jakimś poziomie wiedzy :cool2: pozdr
Opublikowano

A z czym Ruville jest lepsze od SKF'a ? Pytam z ciekawosci.

 

Co do kola no wlasnie ...kurka wydaje mi sie ze te dzwieki dochodza wlasnie z niego :( . Tutaj IDENTYCZNY problem z terkotaniem jak u mnie (na wolnych halasuje, powyzej 1000obr cisza) :

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=6328

Pozatym jeszcze 5 dni temu bylo tak ze jak sie na wolnych obr na postoju wlaczylo klime, to to terkotanie na jakas minute ustawalo a potem znowu zaczynalo. Pewnie zmienialo sie wtedy obciazenie na kole pasowym i przez chwile te drgania ustawaly.

 

Zastanawiam sie takze czy musze wymieniac pasek klinowy ktory wymienialem 4 dni temu. Zalal sie plynem chlodniczym a jak wiadomo wg instrukcji serwisowej bmw taki pasek nadaje sie juz tylko do wymiany :(. Wymieniac czy zakladac poki co ten co jest ? Narazie nie piszczy. Troche szkoda jeszcze wywalac te 60-70zl i tak w ten samochod juz w tym roku poszlo sporo kasy.

 

Ale znowu na raz by mi poszla pompa wody i kolo pasowe ? :?

 

A kolo mozna brac Corteco z allegro za 465zl ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

a to że urywają się łapki od obudowy termostatu to też nie jest wina słabego platysku ?????? specjalnie dla \ciebie zrobię zdjęcie tej pompy bo dalej twierdzę że jej nigdy w życiu nie widziałeś ..... "profesorze "od dziś będziesz moim mistrzem :norty:

a co do śrub odpowietrzających to tez często się ukręcają ..... właśnie przez to że są osłabione temperaturą .... pękające zbiorniczki płynu , niestety bmw nie popisało się jakością tworzyw w e46 ....

:D teraz doczytałem kolega yoshi ma kompleksy na punkcie rangi i ilości postów ... pewnie spać po nocach nie możesz .... :norty:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Propononuje skonczyc sprzeczanie sie bo chyba nie ma o co panowie. Byscie lepiej merytorycznie odpowiedzili na moje pytanka jesli macie wiedze (a widze ze macie) i chce sie wam postukac w klawiature.

 

A termostaty sie nie koniecznie lamia...moj glowny po ponad 200kkm przelotu nie byl nigdzie polamany, lecz nie dzialal prawidlowo.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

najczęściej części różnią się ceną .... bierz która będzie tańsza , na pewno nie będzie jakiś znacznych różnic w jakości , zaproponowałem \ruville ponieważ zmieniałem właśnie na taką pompę i jest to producent który zajmuje się od dłuższego czasu pompami .....

pasków nie ruszaj zostaw te co są ......

a co do koła to jak najbardziej prawdopodobne .... a nie bije na boki ???? ale jestem pewny że te opiłki pochodzą własnie od wewnętrznej strony koła pasowego na styku metalowych częsci które zaczęły trzeć o siebie poniewaz guma się rozwulkanizowała ..... dla kolegi Yoshi fotkę też moge zrobić bo mam takie zużyte koło pasowe :norty:

a co do Corteco z allegro to możesz śmiało zakładać ..... słyszałem też o drożysz Corteco II podobno wytrzymalsze ale kosztują coś koło 800 zł i nie wiem czy nie są tylko do poliftowych modeli czy przed liftem tez ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a to że urywają się łapki od obudowy termostatu to też nie jest wina słabego platysku ?

zupełnie inna konstrukcja.

specjalnie dla \ciebie zrobię zdjęcie tej pompy bo dalej twierdzę że jej nigdy w życiu nie widziałeś

a ja uważam, że doskonale wiesz że ją widziałem :norty:

"profesorze "od dziś będziesz moim mistrzem :norty:

Mt 23:10-12

co do śrub odpowietrzających to tez często się ukręcają

prawda

właśnie przez to że są osłabione temperaturą

nieprawda.

pękające zbiorniczki płynu

zgadza się... tylko jest konkretny tego powód.

teraz doczytałem kolega yoshi ma kompleksy na punkcie rangi i ilości postów

ja dbam o jakość, a nie o ilość :wink:

pewnie spać po nocach nie możesz ....

...no cóż... te kobiety :wink:

Opublikowano

Ruville jest tansza.

 

Ale mowisz ze uszczelka ktora jest w zestawie z pompa jest lipna tak ?

Tak sie sklada ze mam na stanie uszczelke nr2 ori bmw (zamowilem kiedys przez pomylke):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2105&hg=11&fg=35

 

Wiec juz chyba silikonu dawac nie musze.

 

Cos jeszcze musze kupic do zmiany pompy ? chodzi mi o pierdolki jak sruby czy uszczelki.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Moze mi ktos jeszcze opisac jak zablokowac wal korbowy przy wymianie tego kola pasowego ?

 

Moment jego dokrecania jest 100Nm (dane z TIS'a), wiec nie tak znowu bardzo mocno.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ruville jest tansza.

 

Ale mowisz ze uszczelka ktora jest w zestawie z pompa jest lipna tak ?

Tak sie sklada ze mam na stanie uszczelke nr2 ori bmw (zamowilem kiedys przez pomylke):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2105&hg=11&fg=35

 

Wiec juz chyba silikonu dawac nie musze.

 

Cos jeszcze musze kupic do zmiany pompy ? chodzi mi o [bAD] jak sruby czy uszczelki.

a z czego jest zrobiona ta uszczelka ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Moze mi ktos jeszcze opisac jak zablokowac wal korbowy przy wymianie tego kola pasowego ?

 

Moment jego dokrecania jest 100Nm (dane z TIS'a), wiec nie tak znowu bardzo mocno.

mi pomagał kolega tzn trzymał hamulec przy jednoczesnym wbiciu 5 biegu !!! co nie znaczy że jest to zgodne ze sztuką montażu....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a to że urywają się łapki od obudowy termostatu to też nie jest wina słabego platysku ?

zupełnie inna konstrukcja.

specjalnie dla \ciebie zrobię zdjęcie tej pompy bo dalej twierdzę że jej nigdy w życiu nie widziałeś

a ja uważam, że doskonale wiesz że ją widziałem :norty:

"profesorze "od dziś będziesz moim mistrzem :norty:

Mt 23:10-12

co do śrub odpowietrzających to tez często się ukręcają

prawda

właśnie przez to że są osłabione temperaturą

nieprawda.

pękające zbiorniczki płynu

zgadza się... tylko jest konkretny tego powód.

teraz doczytałem kolega yoshi ma kompleksy na punkcie rangi i ilości postów

ja dbam o jakość, a nie o ilość :wink:

pewnie spać po nocach nie możesz ....

...no cóż... te kobiety :wink:

:mad2:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Okazalo sie ze zsunal sie waz z termostatu :oops: Nie dopchnalem go do konca przy montazu :oops: :duh: . Dziwne ze dopiero po 3 miesiacach jazdy to wyszlo na jaw ;/.

 

Wszystko wrocilo do normy, nawet poki co ustalo to trykotanie/dzwonienie :shock: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.