Skocz do zawartości

Duze klopoty z odpalaniem i niskimi obrotami


Scigany

Rekomendowane odpowiedzi

Ratujcie mnie , bo juz mi sie pomysly koncza, nie wiem juz co robic, doslownie tragedia. Szukalem juz wszedzie, pytalem... Chodzi o to, ze jak odpalam auto rano to juz teraz nie chce mi zalapac za pierwszym razem, tylko zalapie, zadlawi sie i gasnie, i tak za trzecim razem, przy czym musze gaz trzymac wcisniety, i poki nie przekroczy progu 4000obr to bulgocze, strzela w wydech itd. Od 4000tys obr plynnie gazuje, ale ponizej przy dodaniu gazu strasznie sie dlawi. Wcisniecie gazu z niskich obrotow powoduje, ze auto wkreca sie bardzo ciezko. Sytuacja taka dzieje sie do momentu az silnik sie nie nagrzeje, jak juz jest nagrzany, to z poziomu 850obr do odciecia plynnie wchodzi na obroty i rowno trzyma te obroty. Najciekawsze jest to, ze wszystko to sie dzieje tylko na benzynie, na gazie mi trzyma obroty rowno na zimnym silniku, i jest wszystko ok, ale gdy tylko na nierozgrzanym przelacze na benzyne to dusi sie i od razu gasnie. Przy porannym odpaleniu puszcza z tylu chmure szarego dymu. Wymienialem juz przeplywomierz, dzisiaj zalozylem przeplywke od Slawo, bo myslalem, ze moze to felerna przeplywka, ale dalej to samo. Pozatym zalozylem na chwile przeplywke ze sprawnego auta i dalej syf:| takze przeplywka odpada, pozatym problemy ustaja po nagrzaniu sie silnika. W zeszlym roku wymienilem sonde lambde, ale nie pomoglo. Dzisiaj sobie poradzilem w ten sposob, ze w przeplywomierzu przestawilem wskazowke na potencjometrze, co skutkuje tym, ze przy standardowym przeplywie powietrza przeplywka podaje info ze ma dawac wiecej paliwa i tylko przy takim stanie rzeczy na paliwie pracuje w sposob taki, ze nie faluje i nie gasnie, ale np juz na wskazniku zuzycia pokazuje mi astronomiczne zuzycia itd, i wiecej tez mi pali, przeplywka teraz pokazuje zamiast proporcji 1:1 paliwo-powietrze to pokazuje 1:1,3 paliwa i tylko na takich ustawiniach pracuje, niby powinno go zalewac, ale na standardowej przeplywce z oryginalnie ustawionym potencjometrem poprostu od razu gasnie. Mam wymieniony caly rozrzad, walek , popychacze wszystko nowe, swiece NGK, nowe przewody, nowy filtr paliwa, silnik krokowy az lsni tak jest wyczyszczony, nowa sonda lambda i juz do cholery nie wiem co zrobic, zalamany jestem, bo idzie zima i on coraz gorzej pali na tej benzynie, rano musze kilka razy zapalic zeby wogole przekroczyl te 3000obr i zeby sie przelaczyl na gaz. RATUJCIEEEE! !!!

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także uważam, że to wina bardziej wtrysków (są zapchane) niżeli pompy - przy padniętej pompie powyżej 4000 obr nie wkręciłby się silnik.

Usterka czujnika położenia przepustnicy mogłaby powodować nie równą pracę silnika i jego szarpania oraz falowania ale silnik by pracował na niskich.

 

Silnik na zimnym potrzebuje większej dawki paliwa czego zapchane wtryski nieumożliwiają, a gdy się zagrzeje wzbogacona dawka znika, ale wtrysk dalej podaje ograniczoną dawkę co spróbowałeś zrekompensować zwiększając ją na przepływce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupe aut naprawiłem ale zapchaych wtrysków jeszcze nigdy nie widziałem to nie diesel

 

w benzynie raczej jest odwrotnie problemy z wtrskami są takie że one za dużo leją - jedyny objaw przy 2000-3000 auto pływa lekko faluje (wówczas przy ustawianiu zapłonu jest to trochę uciążliwe - ale to nie w bmw)

 

moja propozycja ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury płynu chłodniczego i spróbuj zapalić i napisz co się dzieje

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zauwazylem, ze przy tym zimnym silniku przy odpieciu sondy kompletnie nic sie nie dzieje, zadnej reakcji silnika, czy podpinam czy odpinam silnik tak samo pracuje. Sonde kupilem rok temu, czyzby juz padla ? to byla taka jakas uniwersalna boscha.

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że brniesz w miejscu nie sprawdziłeś tego co wcześniej napisałem?

 

w twoim aucie z sondą lambda jest w szystko dobrze!

 

nie kombinuj zacznij elimnować element po elmencie :nienie:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma sonda do odpalania na zimnym silniku????

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.