Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
najlepszym rozwiązaniem jest po prostu wsiąść do 1.8is a później do 2.o i wtedy zaczniemy rozmowę co jest lepsze 6 cylindrów to 6 cylindrów i tyle może 10 km to nie duża różnica ale wrażenia z jazdy zupełnie inne. spalanie mojego bmw to trasa 8 litrów miasto 12 bez szaleństw. jak zaczniesz trochę przyciskać to wiadomo że spalanie pójdzie w górę ale to chyba logiczne. uważam że 2.0 to dobry kompromis między spalanie i osiągami a przede wszystkim dźwięk silnika który jest o wiele lepszy niż w 1.8is.
Opublikowano
Moja stara e30 1.8 is ze szperą połykała takie sztuki jak e36 2.0,jezdziłem wieloma e36 2.0 i nie kupiłbym takiej,a to tylko dlatego że jak 6 garów to minimum 2.5,zresztą już to pisałem.To jest moje zdanie,piszcie co chcecie

 

to chyba ścigałeś się z jakimiś jeżdżącymi trumnami po drugie znalezienie dobrego bmw 2.5 graniczy z cudem

Opublikowano
może 1.8is jest oszczędne ale tylko wtedy jak delikatnie obchodzisz się z gazem, a jak zaczniesz trochę wariować to okaże się że wcale nie pali tak mało i za chwile będzie brakowało mocy
Opublikowano

To,że is ma 10 KM mniej nie oznacza ,że jest słabszy,plusem jest jego mniejsza waga.

Przy max pałowaniu is nie jest w stanie spalić więcej niż 13 litrów,a 320 nawet 16 litrów.

320 M50 miałem, is-a M44 1,9 mam.

Nie patrząc na spalanie wybrałbym 320i ,bo to R6,natomiast osiągi identyczne.

Opublikowano
Japoniec fajny ale części drogie. Becina wbrew opinii obiegowej cenowo jest do zniesienia tylko musisz poszukać przyzwoitego egzemplarza - chyba że chcesz tak jak ja ratować życie szrociakowi.
Opublikowano
Nie patrząc na spalanie wybrałbym 320i ,bo to R6,natomiast osiągi identyczne.

Ale masz jakiś argument przemawiający za R6?? Bo pisanie że wybrałbym R6 bo to R6 niewiele tłumaczy.

Wiadomo, koszty utrzymania większe bo świec do wymiany masz już 6 a nie 4, z drugiej strony 6 cylindrów powinno lepiej znieść(mniejsze zużycie silnika przy danym przebiegu) dany przebieg niż 4 cylindry.

Nie jestem pewien ale w 2.0 R6 chyba jest tyle cewek co cylindrów a one tanie nie są, w R4 jest jedna. Kwestia jeszcze jak często się wymienia cewki i fajki lub cewkę i kable WN.

Opublikowano

Here we go again! Nawet pozwolę na ten temat wyjątkowo, bo mam dobry humor, ale autora proszę o ogarnięcie sprawy tytułu.

 

Oczywiście zapraszam do przeczytania mojego artykułu o E36. Może znajdziesz tam pomocne informacje.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

To ja tęz dorzuce swoje 3 grosze i możesz się sugerować w 100% moją wypowiedzią drogi kupujący przyjacielu bo ja też miałem ten sam dylemat i zebrałem troche informacji które Ci teraz przedstawie :

 

Mam Coupe z silnikiem 2.0 z 92r. Jak na 19-letni samochód 149,1 KM to super wynik. Silnik jest po poprostu bezobsługowy jeżeli jest w dobrym stanie, i masz z nim zero problemów. Chciałem kupić ISa, ponieważ nigdy nie miałem wcześniej doświadczenia z R6, bałem się, ale teraz wiem że to był doskonały wybór. Mam kolegów którzy latają ISami, i ogólnie nie ma w nim nic zlego, ładnie się zbiera, nie jest awaryjny. Ale w porównaniu z 2.0, wypada trochę gorzej. Po pierwsze, osiągi.

 

Nie spotkałem seryjnego ISa, który obleciał moje seryjne 2.0 Vanos. Podaję Ci rzeczywiste przyspieszenie ( mówię o nieskatowanych silnikach) :

 

2.0 - 0-100km/h - 8,4 sek.

1.8 IS - 0-100km/h - 9,8 sek.

 

Pomiaru dokonywaliśmy kilkakrotnie..

 

Także IS sobie radzi, fajnie się nim przyspiesza, ale 2.0 jest szybsze w sprincie, elastyczność i moment robią swoje..

Poza tym, spalanie, w 100% rzeczywiste.

 

Rozbieżność silnika 2.0 jest duża, bo może palić w mieście 11, może 16. Ja jeżdżąc niekoniecznie oszczędnie, spalam na mieście na krótkich dystansach 14/100km. Minimalny wynik jaki udało mi się uzyskać w mieście to 10,3l/100km. W trasie spala jadąc 100/110km/h 8,5 - 9,0l benzynki. A najniższy wynik w trasie to 6,8/100km. 80/90km/h na piątce i masz taki wynik.

 

W ISie spalanie w mieście przy optymalnej jeździe wynosi 11,5-12l/100km. Jak kolega poszaleje sobie to nawet 13,5l. W trasie spalanie przy 90/100km/h wynosi 8l/100km. Najnizsze jakie udało się uzyskać to 6,7l/100km, także podobnie do 2.0.

 

Moja ocena jest taka : Patrząc w stosunku Spalanie/Osiągi/Utrzymanie/Awaryjność, stanowczo polecam 2.0, choć jak Ciebie to nie przekonuje i masz jakieś obawy to IS też jest dobrym wyborem, dobrze się tym jeździ. Ale zapewniam Cię, że jeśli wybrałbyś 2.0, nigdy tego nie pożałujesz, a jak już się przejedziesz będziesz skakał do nieba że pod maską Twojego auta nie siedzi 4cyl. kolcuszek, tylko piękny, rzędowy silnik o niesamowitej kulturze pracy, lepszych osiągach i NAPRAWDĘ niewielkich kosztach utrzymania, ja przez rok do silnika nie włożyłem złotówki (poza 250zł wydanych na wymianę płynów, filtrów i oleju, za to koledzy trochę muszą kombinować przy ISach, ale to też nie są wielkie pieniądze, bardziej po prostu częstsze zaglądanie pod maskę.

 

Oba silniki są ok, ale 2.0 górą w stosunku do ISa, myśle że róznica w spalaniu 1,5-2l (choć też można dyskutować) nie powinna być sprawą decydującą o wyborze i siłą ISa nad 2.0.. Bo żadna to siła kiedy spalanie jest porównywalne, a osiągi i radość z jazdy wyprowadzają 2.0 na 1 miejsce.

 

Szukaj E36 320, małe spalanie, niskie koszty utrzymania i kultura pracy. Bedziesz bardzo zadowolony, tylko dobrze się rozglądaj i nie kupuj pierwszego lepszego egzemplarza, dokłanie obejrzyj i posłuchaj, i bedziesz się długo cieszył...

 

Powodzenia !!

Opublikowano

ok 8 sekund do 100 km/h to ma 325i i ma 192 KM i 245 Nm

320i ma co najmniej 9,5 sekundy .

Testy robione urządzeniem amerykańskim ( nie pamiętam nazwy)do prędkości 60 mil= jakieś 97 km/h

Start, stop robiony automatycznie.

Były to silniki w dobrej kondycji.Test kilkukrotny.

Nie miałem jeszcze wtedy is-a, więc nie wiem jak by wyszedł.

Co do różnicy to między 320i i 318 is (1.9) to 10Nm i i jakieś 10 KM na korzyść 320i ,natomiast waga dla is-a.

 

 

Sądzę ,iż ta rozbieżność wyników to błąd pomiarowy ,nie wiem czym robiłeś pomiary?,ale te 8,4 sek które podałeś :nienie:

Opublikowano
Zapraszam do Olsztyna, nie mam żadnych dodatków pod maską, cudowanych wydechów czy innych dodatków - czyściutka seria. Pojedziemy, zmierzymy i Ci pokażę że można.. przeważnie wynik to 8,7sek, ale najlepszy jaki udało się uzyskać to 8,4. Katalogowe 9,9 ma się nijak do rzeczywistości. 2,5 katalogowo ma 8, a chłopaki na luziku mieszczą się w siedmiu sekundach do pierwszej setki, nie widziałem 2,5 które do 100 przyspiesza w więcej niż 8 sekund.. 2.8 za to ok. 7 sek. do 100, oczywiście coś przed 7.. Także nie mów mi o katalogowych osiągach bo są nieprawdziwe.. Ja mieszczę się do 100 poniżej 9 sekund i nie ma większego problemu z osiągnięciem takiego wyniku...
Opublikowano

Mark_vr89, a czym mierzyles osiagi?

Ja mierzylem mojego E36 320iT G-techem (0-60 mph, czyli 0-96 km/h) wychodzilo miedzy 9,5 i 10 sekund przy paru pomiarach.

G-tech byl nowy, mierzylem nim tez pare innych samochodow (nowych, prawie nowych, albo w stosunkowo dobrym stanie) i bledy w porownaniu z danymi katalogowymi byly na poziomie 0,1 sekundy.

Co do roznicy miedzy R6 a R4: mialem IS-a i mial bardzo ladny dzwiek, ale kultura pracy i dzwiek silnika R6 to po prostu inna bajka.

A cewek w IS-ie jest 4, po jednej na kazdy cylinder.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Takie tematy sensu nie mają !

 

KAŻDY CHWALI SWOJE !

Tak było, jest i będzie.

 

Jeśli chodzi o oszczędność oczywiście ze ISa. Mniej pali, mniejsze opłaty itd. a mocy praktycznie to samo ... 10 kucy na rzecz 2.0 ...

Ale moc to nie wszystko 2.0 jest cieższy od 1.8 wiec równa sie wszystko ..

 

Oczywiście dzwiek r6 nie ma co przyrównywać do r4...

Aczkolwiek jak ktoś szuka autka do pracy i do zabawy w weekendy to polecam ISa.

Opublikowano
Kopyto mierzyliśmy gps-em wysokiej klasy i najnowszym oprogramowaniem, zero przekłamań, kolega uzywał go do wielu pomiarów, 1/4 mili itp i zgadzał się z maszynami pomiarowymi których uzywała organizacja wyścigów.. tylko nie powiem Ci nazwy sprzętu bo nie pamiętam, musiałbym z kolegą udostepniajacym nam go pogadać. Ale wiem że bylo to cacko. I co ważne - kiedy mierzyłem przyspieszenie miałem koła zimowe 185/60/R15. Teraz mam 225/55/R15 to nie wiem jakby wyszło, parę setnych więcej. Dlatego zwróćcie uwagę na to jakie macie gumy w trakcie pomiaru, ale zapewniam was że do ludzi walących kit na siłe nie należe i wynik jest prawdziwy. Nie chwalę swojego, bo jak może przeczytałeś, chwalę także iSa, bo jest to dobre auto. Ja przedstawiłem porównanie obu silników. I nie ma co tu dyskutować, proszę o podanie jakiegoś trafnego argumentu przemawiającego za tym że iS jest lepszy. Tylko proszę, opłaty czy spalanie darujmy sobie bo jest to bez sensu, jeżeli takie argumenty przemawiają za tym aby wybrać iSa to o czym tu gadać.. Jest to jak pisałem dobry silnik, ale R6 to jest kwintesencja każdego BMW, i kązdy z Nas to wie.. Waga?? hehe.. 320 waży 1315kg, a iS 1240.. uważasz że to wyrównuje szanse??:) to spoko.. :norty: 10 kucy? Chłopie, a Vanos, moment obrotowy i elastyczność 2.0 której brakuje w iS, to juz nie ważne tak??:) tak jak pisałem, mierzyłem się nie raz z iSem i zawsze byłem z przodu.. Jak wy oblatujecie 2.0 - nie mam do tego nic i jak najbardziej może tak być, po prostu tego nie widziałem i się nie wypowiadam.. Także swojego nie chwalę, bo iS przyspiesza też świetnie, niewiele jest silników o tej pojemności które mają taka moc.. Ale idz, wsiądz w 2.0, przyspiesz se kilka razy, przeleć się jakąś długą prostą, dodaj gazu przy 160 i zobacz co się dzieje.. Wtedy raczej zmniejszy się ilość argumentów.. Ale nie o tym jest ten temat, kupujący auto mysle że wyciągnie jakąś swoją średnią opinie na temat tych dwoch aut i wybierze coś, czym bedzie mu sie pieknie jezdzilo, czego mu serdecznie życzę..
Opublikowano

Mark_vr89,napisał

I co ważne - kiedy mierzyłem przyspieszenie miałem koła zimowe 185/60/R15. Teraz mam 225/55/R15 to nie wiem jakby wyszło, parę setnych więcej. Dlatego zwróćcie uwagę na to jakie macie gumy w trakcie pomiaru.

 

Nie do końca jesteś pewien wyniku?

 

Miałem 4 lata 320i i silnik w świetnym stanie,więc mam porównanie.

Wykonałem też wiele testów i pomiarów.

Nikt nie pisał,że is-em oblatuje 320i,raczej ,że osiągi są bardzo zbliżone.

Silniki w E36 2 litry i 1,8is i 1,9 is to nie demony prędkości,ale dają dużo frajdy z jazdy.

Opublikowano
Mark_vr89,napisał
I co ważne - kiedy mierzyłem przyspieszenie miałem koła zimowe 185/60/R15. Teraz mam 225/55/R15 to nie wiem jakby wyszło, parę setnych więcej. Dlatego zwróćcie uwagę na to jakie macie gumy w trakcie pomiaru.

 

Nie do końca jesteś pewien wyniku?

 

 

Haha, przecież masz napisane jak BYK :D że pomiar 8,4sek wyszedł na kołach 185/60/r15 :D a teraz mam szersze kapcie i nie wiem jakby to bylo bo nie mierzylem na nich - proste przeciez i logiczne ze raczej wiecej :duh: chodzi mi o to ze jak ktos mierzy przyspieszenie swojej beemki 2.0 i robi to na R17 to niech nie liczy na zejscie ponizej 9 sek... Na to ta wypiowiedzia zwracalem uwage...

Opublikowano

W pierwszym poście jakim padło 8,4 sekundy nie napisałeś, że na takim rozmiarze opon.

Zrobiłeś to dopiero w kolejnym ,próbując tłumaczyć ten wynik.

 

Zbędna gadka i zaczyna odbiegać od tematu

Pozdr :D

Opublikowano

'Wysokiej klasy GPS' nie zapewnia dokladnego pomiaru przyspieszen - raczej stalej predkosci, z ktora jedziemy np. przez parenascie sekund.

Jezeli juz mierzyc przyspieszenia, to albo akcelerometrem, chociaz z niektorymi egzemplarzami tez bywa roznie, albo fotokomorka. Oczywiscie rozmiar opon tez ma duze znaczenie, ale bez przesady. No chyba, ze samochod jest porzadnie wybebeszony, ale mowimy tu o zrzuceniu co najmniej 100-150 kg, co nie jest juz takie latwe.

 

A co do zakupu: jezeli ktos nie jest fanem R6, albo silnika M42/M44, to najlepiej trafic to, co bedzie w lepszym stanie. Prawodpodobnie latwiej bedzie kupic zadbane 320i, niz 318is, ale reguly nie ma. A juz najlepiej wybrac sie po taki samochod samemu do Niemiec, chociaz w przypadku tej polki cenowej nie jest to zbyt oplacalne. Za to przynajmniej ma sie duzo wieksza pewnosc, ze samochod nie ma skreconego licznika z 350 tys na 150 tys.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.