Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam!!! potrzebuje pomocy!!! mam bmw5 518 i mam problem z zaciskiem do hamulców w przednim kole a mianowicie zacisk mi sie rusza na boki na srubach na imbus sa tam 2 takie sruby zeby klocki wyciagnac . chce zapytac czy musze kupic cały zacisk czy wystarczy wymienic te sruby prosze o pomoc Edytowane przez karakons
Opublikowano
518 Zaciski hamulców

Tak powinien być zatytuowany wątek..

 

 

dziekuje za zprostowanie ;-) ale wolałbym zebys mi pomogł drogi kolego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
MUsiało się to zapiec.Najpierw młotkiem od czoła w śrube a potem wykręcić i wyczyścić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
sruby raczej nie sa zapieczone, tylko zaciski mi chodzi na boki na tych srubach na imbusy i niewiem czy te sruby sa moze zrypane czy cały docisk. na zimowkach było ok a teraz jak przełozyłem koła na letnie to jak jade to mi stuka ze strach jezdzic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczynam kumać.Zacisk lata na tych śrubach imbusowych bo tam powinny być gumki które kasują ten luz.Musisz kupić te gumki i założyć albo cały komplet naprawczy,element 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0443&hg=34&fg=05

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
dzis sciagałem koło ten element mam ktory proponojesz. a czy jest taka mozliwosc ze te sruby sie obrobiły??? a i jeszcze jedno tarcza na tym kole jak sciagne koło mi lata moze byc tak ze te sruby sei odkreciły??? wiesz nie jestem mechanikiem tylko kucharzem takze niewiem i szukam pomocy bo chce sam sobie radzic no i oczywiscie z pomoca wasza;-)
Opublikowano
wiesz co tak siedze i mysle ze chyba masz rzeczywiscie racje z tymi gumkami,. musze to rozebrac i przyczaic moze te gumki sie wykruszyły ze starosci i przez to tak sie dzieje bo wiesz tam sa takie osłonki na te imbusy a ta gumka powinna wychodzic dalej??? no nie??
Opublikowano

Witam.

Te gumki nie mają zadania niwelować luz tylko uszczelniać żeby woda i bród tam się nie dostał.Wątpię też żeby śruby się wyrobiły.najszybciej tulejki w zaciskach są wyrobione,one raczej są nie wymienne(być może się mylę) dlatego pozostaje wymienić cały zacisk.Wykręć śrubę inbusową i zobacz czy sworzeń(ten gładki przed gwintem) nie jest wyrobiony,ale wątpię bo to utwardzony metal,niestety obstawiam jednak tulejki w zaciskach.Tarcza może ci trochę latać na szpilkach bo dociskasz ją razem z kołem. Pozdrawiam. ,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tarcza nie powinna latać bo jest tam śruba nr 3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0025&hg=34&fg=07

Te gumki o których pisałem to inaczej prowadnice kolego bogi124 :D .Bez problemu dostaniesz komplet naprawczy(śruba imbusowa prowadnica i zatyczka).Te gumki nie kasują luzu i nic nie uszcelniają służą do prowadzenia zacisku.Co do wyrobienia śrub to bardzo prawdopodobne że się wyrobiły jak zacisk nie miał prowadnic i latał na luza..

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Czytam , i aż się wróciłem na początek - bo czegoś nie rozumiem :

 

1. pytanie - czy Ci dobrze hamowało ?

Nic o tym nie piszesz , więc hamulce są dobre .

 

2. Co do tego ,że zacisk chodzi na boki . To odpowiedź jest prosta . Tak ma być .

Ma chodzić na boki . Taka jest jego konstrukcja / i zasada działania .

 

Bowiem działa tak : - ty hamujesz , i klocki / po obu stronach są ściskane/przyciskane do tarczy

hamulcowej . Gdy zacisk jest dobry/ czyli niezablokowany / czyli chodzi na boki - to siła

docisku klocków jednakowo przyciska klocki do tarczy .

 

Gdy zacisk nie chodzi na boki / to wtedy jeden z klocków hamulcowych mocniej jest dociskany

do tarczy . bardziej się zdziera . Szybciej się zuzywają takie klocki .

Stąd obsługa po zimie - to przede wszystkim czyszczenie tak , aby zacisk chodził na boki.

Oraz przegląd głównego zacisku , czy guma osłonowa tłoczka jest cała , ...

panta rei
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba mało kto już rozumie o co właściwie koledze chodzi :D Jedyne co tam można wymienić i co może powodować problem to te gumki(prowadnice)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
hamowało mi dobrze cały czas a teraz przy hamowaniu stuka i podczas jazdy zacisk obciera mi o felge a to ze docisk ma chodzic to wiem ale nie az tak bardzo z z drugiej strony niechodzi tak bardzo. dziekuje wszystki za pomoc. jutro rozbieram to i bede wiedział co to dokladnie jest.
Opublikowano
sciagnołem koło i gumki do wymiany miałes racje kolego juz zamowiłem i czekam. dla pewnosci ze to gumki sciagnołem tez drugie koło i obczaiłem .takze dziekuje za pomoc. serdecznie pozdrawiam
Opublikowano
serdecznie dziekuje piotr520 za pomoc.!!! juz zrobione kupiłem same gumki bo sruby były ok wymieniłem i jest zajebiscie :D
Opublikowano
dziekuje za pomoc piotr520!!!! juz zrobiłem :D kupiłem same gumki bo sruby były ok i teraz wszystko jest ok :D jeszcze raz serdeczne dzieki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.