Skocz do zawartości

Ciagle za niska temperatura silnika :<


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otoz od momentu kupna samochodu mam za niska temperature silnika, prznajmniej takie sa wskazania da desce - podczas jazdy rowno 1/4, czyli pierwsza kreska za niebieskim polem.

 

Wymienilem termostat, byl 80* i taki tez zamontowalem. Przed montazem sprawdzilem jak sie zachowuja gotujac je w garnku, ale zachowywaly sie bardzo podobnie(oba sprawne albo oba trafione, przy czym zdaje sie ze ciezko byloby trafic 2 zepsute tak samo :wink:). W kazdym razie problem nie ustal. Wymienilem wiec czujnik temperatury wody (nr 14)(ten brazowy), lecz problem nadal nie ustal.

 

Dalej poszlo wisko, myslalem ze moze nie odpuszcza a nigdy nie widzialem jak dziala sprawne. Generalnie zdawalo mi sie, ze na zimnym chodzi za mocno, natomiast na rozgrzanym silniku moglem zatrzymac palcem (czyli niby odwrotnie niz powinno, jakkolwiek teraz dochodze do wniosku, ze poprostu nigdy nie dostalo odpowiedniej temperatury zeby sie zalaczyc :doh:). Postanowilem zmienic (mialem Behr`a i takie tez zamontowalem). Niestety nic to nie dalo.

Nadal tak jak mialem 1/4 tak mam.

Zdawalo by sie ze to ten nieszczesny wskaznik, ALE jak samochod postoi dluzej na jalowym, to wskazowka osiaga w koncu ten jakze upragniony pion :wink:. Czyli zakladajac ze wszystkie elementy chlodzenia sa teraz sprawne(bo nowe :S) a temperatura ok 80, to powinien pokazywac poprawnie, bo jakby te 80* pokazywal przy 1/4 to jaka miala by byc przy 1/2 :S. Z czego wynika moj wniosek, ze nadal mam za zimno.

 

Co do odpowietrzania, to odpowietrzany byl wiele razy, zarowno przez ta srubke w chlodnicy, jak tez w obudowie termostatu, po wymianie tegoz jak i po wymianie czujnika. Nagrzewnice podczas odpowietrzania otwarte.

Nie wiem juz co robic :<. Myslalem juz ze moze dostalem liczniki takie jak do m50(mam samochod z `04.90 a m20 byly montowane do 09.90 wg realoem.com, czyli tak jakby koncowka serii). m50 maja "cieplejsze" termostaty i moze maja inaczej preskalowana ta wskazowke miernika, ale to nadal nie zgadza sie z tym ze na postoju temperatura potrafi dojsc do polowy skali :< Nie wiem juz co robic :/ Moze cos pominalem, albo zle mysle z tym wskaznikiem. Zaznaczam ze nie zagladalem jeszcze do wksznika, bo szczerze mowiac nie wiem jak sie do tego zabrac.

Co wy na to?

Opublikowano

Co do czujników temperatury to występowały aż trzy rodzaje:

-czujnik dla wskazań licznika zintegrowany w jednym korpusie z czujnikiem temperatury dla modułu- czterpinowy, ale raczej stosowany w nowszych modelach,

-czujnik koloru czarnego - na dwa piny wykorzystujący masę systemową licznika,

-czujnik koloru brązowego - na jeden pin pobierający masę z obudowy, czyli masę silnika.

Musisz się zorientować, czy we wtyczce od czujnika masz jeden wykorzystany pin czy są dwa, a następnie sprawdzić w czujniku.

 

Co do termostatu to 80 jest przewidziany dla niektórych silników M50, ale najczęściej stosowany był 88 lub który ja zakładam 92.

Jeżeli chłodnica zaczyna się nagrzewać to jest to moment otwarcia termostatu i więcej nagrzać sie nie nagrzeje - chyba że chłodnica będzie już mocno nagrzana w wyniku słabego odprowadzenia ciepła przez wentylator lub powietrze w czasie jazdy, to wtedy temperatura może wzrosnąć.

Sprawdź po numerze karoserii w Etk jaki jest przewidziany termostat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy okazji mam pytanie, u mnie wskazówka cały czas pokazuje ciut ponad środeczek, w związku z tym ze M50 jest łatwo uszkodzić przez przegrzanie myślałem żeby zmienić na chłodniejszy o kilka stopni termostat i tu mam pytanie jaki ja mam? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=11_1503&hg=11&fg=35
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha :) A myślisz że warto w to się bawić i wymieniać na zimniejszy termostat? Czy może być tak że jest zawsze ciut powyżej środkowej kreseczki? I nigdy jeszcze nie wychyliło się dalej. Jak działa wszystko ok to tak powinno być zgadza się?
Opublikowano
Otoz od momentu kupna samochodu mam za niska temperature silnika, prznajmniej takie sa wskazania da desce - podczas jazdy rowno 1/4, czyli pierwsza kreska za niebieskim polem.

 

Wymienilem termostat, byl 80* i taki tez zamontowalem. Przed montazem sprawdzilem jak sie zachowuja gotujac je w garnku, ale zachowywaly sie bardzo podobnie(oba sprawne albo oba trafione, przy czym zdaje sie ze ciezko byloby trafic 2 zepsute tak samo :wink:). W kazdym razie problem nie ustal. Wymienilem wiec czujnik temperatury wody (nr 14)(ten brazowy), lecz problem nadal nie ustal.

 

Dalej poszlo wisko, myslalem ze moze nie odpuszcza a nigdy nie widzialem jak dziala sprawne. Generalnie zdawalo mi sie, ze na zimnym chodzi za mocno, natomiast na rozgrzanym silniku moglem zatrzymac palcem (czyli niby odwrotnie niz powinno, jakkolwiek teraz dochodze do wniosku, ze poprostu nigdy nie dostalo odpowiedniej temperatury zeby sie zalaczyc :doh:). Postanowilem zmienic (mialem Behr`a i takie tez zamontowalem). Niestety nic to nie dalo.

Nadal tak jak mialem 1/4 tak mam.

Zdawalo by sie ze to ten nieszczesny wskaznik, ALE jak samochod postoi dluzej na jalowym, to wskazowka osiaga w koncu ten jakze upragniony pion :wink:. Czyli zakladajac ze wszystkie elementy chlodzenia sa teraz sprawne(bo nowe :S) a temperatura ok 80, to powinien pokazywac poprawnie, bo jakby te 80* pokazywal przy 1/4 to jaka miala by byc przy 1/2 :S. Z czego wynika moj wniosek, ze nadal mam za zimno.

 

Co do odpowietrzania, to odpowietrzany byl wiele razy, zarowno przez ta srubke w chlodnicy, jak tez w obudowie termostatu, po wymianie tegoz jak i po wymianie czujnika. Nagrzewnice podczas odpowietrzania otwarte.

Nie wiem juz co robic :<. Myslalem juz ze moze dostalem liczniki takie jak do m50(mam samochod z `04.90 a m20 byly montowane do 09.90 wg realoem.com, czyli tak jakby koncowka serii). m50 maja "cieplejsze" termostaty i moze maja inaczej preskalowana ta wskazowke miernika, ale to nadal nie zgadza sie z tym ze na postoju temperatura potrafi dojsc do polowy skali :< Nie wiem juz co robic :/ Moze cos pominalem, albo zle mysle z tym wskaznikiem. Zaznaczam ze nie zagladalem jeszcze do wksznika, bo szczerze mowiac nie wiem jak sie do tego zabrac.

Co wy na to?

 

Rozumiem. Zatem samochód podczas jazdy nie osiąga optymalnej temperatury, w trakcie postoju jest wszystko ok, tak? Skoro visco jest nowe (rozumiem 4 sruby, wiatrak 11 smigieł), nowy termostat (od razu spytam jakiej firmy), chłodnica nie ruszana to jest dziwna sprawa. Ale mozna sie jeszcze zastanowic nad jednym.... Wziąc sobie miernik ustawic na sprawdzanie napięcia i.... zmierzyc napięcie na czujniku niebieskim(tym co daje info do sterownika) i zmierzyc wartosc przy odpowiedniej temp. Najłatwiej bedzie sprawdzic i zweryfikowac wartosć na silniku rozgrzanym tj. wskazówka na srodku.

Zmierz ta wartosc i napisz co wyszło, a ja zweryfikuje dane.

 

P.S. mialem juz raz taki problem w m50b25 i.... okazało sie ze to termostat niewłasciwy a kombinowalismy ze wszystkim....(klient utrzymywał ze wymieniał termostat)

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
Co do czujników temperatury to występowały aż trzy rodzaje:

-czujnik dla wskazań licznika zintegrowany w jednym korpusie z czujnikiem temperatury dla modułu- czterpinowy, ale raczej stosowany w nowszych modelach,

-czujnik koloru czarnego - na dwa piny wykorzystujący masę systemową licznika,

-czujnik koloru brązowego - na jeden pin pobierający masę z obudowy, czyli masę silnika.

Musisz się zorientować, czy we wtyczce od czujnika masz jeden wykorzystany pin czy są dwa, a następnie sprawdzić w czujniku.

"....."

Sprawdź po numerze karoserii w Etk jaki jest przewidziany termostat.

 

A wiec jest tak:

 

Stary czujnik byl jednopinowy i mial brazowa koncowke. Nowy czujnik jest takze jednopinowy, ale ma czanra koncowke ;]. Zauwazylem, ze ten nowy jest krotszy, srednica i gwint takie same. O czujnikach bedzie jeszcze dalej.

Co do wtyczki, to nie sprawdzalem jej wczesniej ale okazuje sie ze jest ona dwupinowa. Byly wtyczki jednopinowe, czy tez robili tylko uniwersalne?

 

.....

visco jest nowe (rozumiem 4 sruby, wiatrak 11 smigieł), nowy termostat (od razu spytam jakiej firmy), chłodnica nie ruszana to jest dziwna sprawa. Ale mozna sie jeszcze zastanowic nad jednym.... Wziąc sobie miernik ustawic na sprawdzanie napięcia i.... zmierzyc napięcie na czujniku niebieskim(tym co daje info do sterownika) i zmierzyc wartosc przy odpowiedniej temp

...

 

Wisko na 4 sruby, wiatrak 11 lopatek.

Co do termostatu to zgodnie z vin`em i katalogiem, jak tez starym termostatem jest 80*. Niestety nie jest to Wahler :( tylko francuski Vernet.

Chlodnica nie jest taka swieta :). Zapomnialem napisac ale byla nieszczelna na pierwszym od gory zeberku - pekniecie wzdluz, okolo 10mm. Zostala zaklejona poxipolem, i narazie jest ok, nie cieknie, cisnienie w ukladzie jest.

A teraz czujniki.

Mierzylem dzisiaj ich rezystancje, bo zdaje sie, ze sa to termistory. W kazdym razie pomiar napiecia nic poza zerem nie dawal.

Otoz nie bylo to takie proste bo silnik nie chcial sie wcale zagrzac do tej polowki tak jak wczesniej :| . Moze nie tyle nie chcial co szlo to niemilosiernie powolii. Zakrylem wiec chlodnice gazeta coby zmerzyc te wartosci. Efekt natychmiastowy. Natomiast po wyjeciu gazety temperatura zaczela spadac. Wolno ale spadac :evil:.

 

W kazdym razie wyniki pomiarow sa takie:

czujnik niebieski - dla 1/4 skali - 259omow , dla 1/2 skali - 137omy

czujnik brazowy - dla 1/4 skali - 65omow, dla 1/2 skali 41omow

 

Z ciekawosci zmierzylem tez stary brazowy czujnik. W temperaturze pokojowej (20*) ma ok 700omow. Po zalaniu wrzatkiem rezystancja spada do ok 100omow.

Nie wiem jaki opor ma nowy czujnik na zimno, musze poczekac az ostygnie :)

 

dzieki za zainteresowanie

Pozdrawiam

Opublikowano

We wtyczce do czujnika temperatury masz dwa piny jak napisałeś i powinieneś założyć czarny czujnik na dwa piny. en drugi pin jest to masa systemowa podawana z licznika na czujnik i podłączenie czujnika brązowego lub czarnego ( choć z takim akurat się nie spotkałem) na jeden pin, który masę bierze z obudowy, czyli masę silnika powodować może nie właściwą pracę wskaźnika.

Tak więc oba te czujniki są niewłaściwe na jeden pin. Musisz mieć czarny na dwa piny.

 

Coś tam wspominane było o wentylatorze, ale dokładnie nie czytałem. Dodam tylko że silnik ma osiągnąć właściwą temperaturę czyli moment otwarcia termostatu i dopiero ten moment decyduje o wyrzuceniu płynu gorącego na chłodnicę i zaczyna się rola działania wiatraka. Dopóki silnik temperatury nie osiągnie nie zależnie od tego jak wentylator się kręci i termostat jescze nie otworzy to to niem co gdybać że wentylator nie pozwala się zagrzać silnikowi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.