Skocz do zawartości

320d e46 99r lekkie przerywanie przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w tytule samochod na cieplym silniku lekko przerywa (szarpie) przy ruszaniu z jedynki, na zimnym silniku jest normalnie. Co to może być sprzęgło czy dwumas? z góry dzięki za odpowiedź.
Opublikowano
a jak ruszasz z 1500-2000 obrotów to jest ok? ja też tak mam czasem jak mu coś odbije ja obstawiałbym sprzęgło bo dwumas to wali przy gaszeniu, obsłuchaj to, może być i sprzęgło i dwumas.
Opublikowano
przy gaszeniu jest normalnie, jak się ruszy z większych obrotów też jest ok, tylko od zera przerywa, tez obstawiałbym sprzęgło, poduszek silnika nie brałem pod uwagę.
Opublikowano
poduszki silnika

Też mam podobne objawy i wszystko na to wskazuje, że mam uwaloną jedną poduszkę silnika - chociaż 1,5 roku temu wymieniałem obie. Zastanawia mnie tylko dlaczego tak szybko poszła. Koło pasowe mam wymienione. Już kiedyś myślałem czy czasem sprawcą tego nie jest ten sztywny łącznik elastyczny rury wydechowej-bo przenosi duże wibracje. Ktoś kiedyś pisał, że te zamienniki powinny być wsadzone dwa. :|

Dolo
Opublikowano
Dolo wiesz ja miałem u siebie te objawy, czyli: żabkowanie/szarpanie TYLKO na ciepłym silniku i TYLKO przy ruszaniu z pierwszego biegu. Również uważałem jak Koledzy wyżej sugerują, że to któryś z elementów sprzęgła: tarcza lub docisk. Jednak po wymianie poduszek silnika i skrzyni ruszanie z pierwszego biegu przeobraziło się w subtelną, miękką i delikatną pracę :mrgreen: Nigdy wcześniej nie było tak jak jest teraz... dlatego też z własnego doświadczenia wiem, że przyczyną "żabki" na ciepłym i TYLKO przy ruszaniu z 1 biegu będą na 100% zużyte poduchy. Pozdrawiam.
Opublikowano
Dzięki YOSHIMURA01 -> właśnie u mnie najgorzej jest na ciepłym silniku i tylko na 1 biegu z innych jest OK! na zimnym czasami też się zdarza. Stąd po Twoim opisie jestem już całkowicie przekonany, że to poduchy. Poza tym zaobserwowałem, że są jakby większe wibracje odczuwalne w kabinie. Wcześniejsze poduchy które zamówiłem w ASO - były niby LEMFORDER, ale teraz zastanawiam się nad kompletem kupienia faktycznego LEMFRODERA łącznie z poduchami skrzyni - ale nie w ASO. :o
Dolo
Opublikowano
u mnie podobny problem, ale wali na ciepłym i zimnym silniki, a do tego jak się lekko wdusi pedał sprzęgła to wali na luzie, gdy do końca to cisza. najgorszy jest moment początkowy,wiecie panowie co to może być?
Opublikowano
Wcześniejsze poduchy które zamówiłem w ASO - były niby LEMFORDER, ale teraz zastanawiam się nad kompletem kupienia faktycznego LEMFRODERA łącznie z poduchami skrzyni - ale nie w ASO

faktem jest że nie ma czegoś takiego jak poduszka silnika Lemforder. Dotyczy to jedynie pudełka z OEMowskim numerem części. Poduszki pod silnik są produktem firmy CORTECO. No i na poduszkach widnieje logo Freudenberg Group... a najlepiej przedstawił to Kolega Maciek: viewtopic.php?f=69&t=146787&start=15

wiecie panowie co to może być?

tak, koło dwumasowe.

Opublikowano
Dzięki za rozjaśnienie tematu! czyli co Koledzy Polecacie i jak właściwie rozpoznać, że jest to faktycznie właściwa poduszka o jakiej pisze Kolega SEKATOR87? skupić się na szukaniu LEMFORDER i pytać co za logo się na niej znajduje, czy to samo tylko pod nazwą FEBI? Pozdro
Dolo
Opublikowano
Dolo ja kupiłem FEBI [tzw w pudełku FEBI] a oczywiście poduszki były CORTECO. Zatem jakich byś nie kupił LMF, FEBI to będą i tak w środku CORTECO. Osobiście polecam zakupy u Maćka. FEBI są najtańsze :wink: dziwne, ale prawdziwe.
Opublikowano
YOSHIMURA01-> wrzuć mi proszę na priv namiar na Kolegę Maćka, bo rozumiem, że u niego kupowałeś? - zobaczę jakie ma ceny. Pozdro
Dolo
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam! zgodnie z obietnicą wypowiadam się na temat z którym też miałem problem - jak w tytule!

Otóż za trafną diagnozą oraz radą Kolegi YOSHIMURA01 wymieniłem poduszki pod silnikiem oraz skrzynią biegów (koniecznie LEMFORDER) i....... SUKCES!!!!! Aż miło ruszać z 1 - zero skakania szarpania itp. Cisza w samochodzie, zero wibracji i ogólna satysfakcja. A przyznam się szczerze, że myślałem o najgorszym czyli uwalonym dwumasie. A tu proszę, zwykłe - niezwykłe poduchy!!! Po wyjęciu starych okazało się, że też miałem LEMFORDERY, ale one pod obciążeniem silnika jakoś niżej siedziały. Te nowe mimo obciążenia stoją znacznie wyżej. Stare poduszki nie były wcale uszkodzone (przynajmniej z zewnątrz bo nic nie było widać) ale mogło z nimi coś być nie tak w środku czyli z tą tzw. hydropodstawą. Wydaje mi się, że uszkodziłem je na własne życzenie - podczas wymiany koła pasowego, kiedy to nie mogłem odkręcić śruby i ciągnęliśmy ją 2m brechą - widocznie musiałem je wtedy w środku pozrywać. Ale już jest OK. Dziękuję wszystkim, którzy naprowadzili mnie na właściwy trop, gdyż dzięki opisowi wymiany poduszek - również na tym FORUM - ich wymiana była prosta. W moim przypadku bez pośpiechu nie całe 2 godz. Pozdro

Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.