Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem nowym użytkownikiem i za bardzo nie wiem jak do tego się zabrać...

 

problem jest następujący:

czasami nie chce wkręcać się na obroty nawet na luzie (zauważyłem że dzieje się to jak jest ciepły... czasem wystarczy przejechać się 5km i już odcina) nie chce przekroczyć 3tyś. obrotów trzymając gaz do deski. jeśli chwile poczekam wystarczy pare sec. i odrazu idzie do czerwonego pola...

 

sprawdzałem już pąpe paliwa i podłączyłem na komputer na którym wyszło "błąd sterowania turbiną" sprawdziłem już przewody podciśnieniowe sterujące zaworem od turbiny (całkowita wymiana) i nie wiem jak do tego dalej sie zabrać ??

 

pomocy!!

Opublikowano

podam sposób sprawdzenia pracy turbiny i elektrozaworu sterującego jej pracą:

żeby sprawdzić pracę turbiny zrób następujący eksperyment ( b.prosty)-- na wolnych obrotach dzwignia sterowania geometrią turbiny jest wciągnięta do środka tej puszki podciśnieniowej na turbinie- turbina wtedy ma niskie doładowanie, w tym momencie zdejmij wężyk podciśnieniowy ( górny, czarny) z zaworu sterującego pracą turbiny( zawór ten jest w pobliżu turbiny, połączony z nią właśnie tym czarnym gumowym przewodem) i jeżeli z turbiną jest wszystko w porządku dzwignia sterująca geometrią turbiny powinna się maksymalnie wysunąć, co powoduje maksymalne doładowanie turbiny, zrób wtedy ( na odłączonym przewodzie i wysunientej dzwigni ) próbną jazdę, jeżeli auto dostanie kopa i przestanie kopcić, to oznacza to , że jest zła praca eletrozaworu sterow.

Sprawdź też , czy nie pomylone jest podłączenie tych 2 przewodów podciśnieniowych na elekrozaworze.

Opublikowano

a to sory moj blad zwracam honor dla kolegi co pisal wyzej ;)

jesli nie wymieniales...to tak jak pisze kolega, omin ten zaworek sterujacy

 

zalaczam zdjecie pomocnicze...

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/uf2240_Zrzut_29.jpg

Opublikowano

Jestem po odłączeniu przepływomierza i jak narazie autko idzie jek burza chyba znalazłem przyczynę tych dolegliwości ijak narazie jestem zadowolony.

Tylko mam jeszcze pytanie czy przy odłączonym przepływomierzu można tak jeżdzić czy czasami komputer nie zgłupieje ?

 

Czy może ktoś kontynuował w ten sposób eksploatację BMKi ?

Jaką funkcję pełni ten przepływomierz jeżeli jest odłączony i auto chodzi bez zstrzeżeń ?

Opublikowano

generalnie nie slyszalem aby sie komus cos stalo gdy jezdzil na odlaczonym przeplywomierzu...daje wieksza dawke paliwa...

odlaczenie przeplywki to tylko dla diagnostyki, wiec wymien ja raczej...

Opublikowano

kolego wiedzminatorzyca poczytaj na temat przepływomierza, można zrobić mały otwór w przepływomierzu i w ten sposób go reanimować, nie potrzeba w pewnych wypadkach kupować nowego , ja tak jeżdżę już od dłuższego czasu i jest ok.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=68e8d146ea1a57f0b1f43cc71b74d321&start=20

Opublikowano

Witam ponownie.

Parę dni temu pisałem o swoich problemach z bmką i miałem wtedy nadzieję że jest to wina przepływki

ale niestety po jej odłączeniu było dobrze kilka godzin,po czym wszystko wróciło.

Dzisiej zainwestowałem w nową przepływkę i niestety nic to nie pomogło.

Czy może ktoś z was miał podobny problem i doszedł do przyczyny tego,

niestety ostatnio to już prawie cały czas jest auto nie do jazdy bo ma siły tyle co maluch,

aczkolwiek jeszcze czasami odzyskuje swoją moc ale na bardzo krótko,wygląda to tak jakby coś działo się z gazem,

imomentami jakby coś zskoczyło i idzie jak rakieta, ale w 95% nie można uzyskać więcej niż.2700 obrotów nawet na postoju.

Pozdrawiam pomóżcie !!!!!!!!

Opublikowano

podepnij auto pod komputer .. u jakiegoś mechanika diagnosty niech ci odczyta błąd.... komputer ma go w pamięci nawet jeżeli już przeminął.

 

przyczyn niesprawności może być bardzo wiele

zaczynając od dostarczenia paliwa, np pompy wtryski,

pompa podciśnienia może siadła?

turbosprężarka? może czujnik ciśnienia w kolektorze... , EGR , można gdybać.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Witam

Właśnie wróciłem od kompa

Po skasowaniu wszystkich błędów jakie były do tej pory wystąpił następny że niby za małe ciśnienie paliwa

w zbiorniku wyrównwczym jest czujnik ciśnienia może on padł ?

Czy może ktoś zwas miał taki przypadek ?

Opublikowano
pompa podprogowa?

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Witam

Jestem już po wszystkich badaniach jakie są tylko możliwe i nie uwierzycie jaka była przyczyna tej mojej udręki

taka pierdoła nawalił czujnik ciśnienia paliwa montowany na filtrze paliwa.

A jeśli miałby ktoś kiedyś podobne problemy do moich to pierwsze co zróbcie zdjąć kostkę elektryczną z tego czujnika zapali się wówczas

awaria silnika ale auto chodzi wówczas bez zastrzeżeń i macie wtedy przyczynę.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam wszystkich mam taki problem siadla mi turbina w E60 530D 218KM Euro 3 i autko na postoju chodzi jak trzeba w chodzi a obroty -ale jak jade slabo przelacza biegi automat jak wrzuce na sport i reczne przelaczam czasem wchodzi a czasem nie przy 3500 obrotow udalu mi sie uzyskac 100Km/h -jak wyjolem wezyk z gruszki autko troche lepiej chodzilo i biegi lepiej zmienialo -ale to jeszcze nie to co powino byc Inpa podaje mi blad w Niemieckim 4530 4530 (1297) Ladedruckreglung,Regelabwiechung Sterowanie czyscilem ten zaworek Niewiem jak sie dostac do wezyka sterowania podcisnieniem bo go wcale ie widac a co dopiero wymienic a mam nowy w czasie jazdy wcodzi na obroty ale to nie to co mam byc brak zmiany biegu i przyspieszenia nie wiem czy tro zapchany KAT czy problem ze sterowaniem -moze ktos da JAKAS RADE ß dZIEKI Z GORY PRZYDA SIE kazda mysl w wyszukiwanniu problemu
Opublikowano

Witam.Nie wiem czy ktoś jeszcze zagląda do tego wątku ale wczesniej forumowicz napisal: żeby sprawdzić pracę turbiny zrób następujący eksperyment ( b.prosty)-- na wolnych obrotach dzwignia sterowania geometrią turbiny jest wciągnięta do środka tej puszki podciśnieniowej na turbinie- turbina wtedy ma niskie doładowanie, w tym momencie zdejmij wężyk podciśnieniowy ( górny, czarny) z zaworu sterującego pracą turbiny( zawór ten jest w pobliżu turbiny, połączony z nią właśnie tym czarnym gumowym przewodem) i jeżeli z turbiną jest wszystko w porządku dzwignia sterująca geometrią turbiny powinna się maksymalnie wysunąć, co powoduje maksymalne doładowanie turbiny, zrób wtedy ( na odłączonym przewodzie i wysunientej dzwigni ) próbną jazdę, jeżeli auto dostanie kopa i przestanie kopcić, to oznacza to , że jest zła praca eletrozaworu sterow.[/b

] Jakos to nie pasuje w moim aucie ponieważ po wykonaniu tej czynnosci moja beatka nie jedzie w ogóle choc dzwignia turbo wyraznie wychodzi do gory po odłaczeniu tych wężyków . Po wsadzeniu ich z powrotem zaczyna pedałować dopiero od 2500 lub 3000 obrotow, a z dołu mół!!! Czemu automatem nie można agresywnie ruszyć?
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.