Skocz do zawartości

320D Elektrozawór nagrzewnicy


Mattsy

Rekomendowane odpowiedzi

Wkońcu wymieniłem i mam pytanie czy ten zawór z iglicą działa poprawnie otóż jak go dotkne to czuć że zamyka po chwili znowu zamyka czyli zamyka i otwiera ,ale to było sprawdzane na zimnym silniku po odpaleniu nie sprawdzałem jeszcze na nagrzanym .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Podepnę się pod temat.

W moim przypadku elektrozawór przy włączonym ogrzewaniu jest ciągle otwarty.

Po wyłączeniu ogrzewania zamyka się.

Czy to tak powinno wyglądać czy tez faktycznie powinien cyklicznie się otwierać i zamykać. Czy jeśli daje oznaki życia tzn. na wyłączonym ogrzewaniu czuć że się zamyka i już nie otwiera a w momencie włączenia ogrzewania czuć że się otwiera i również nic więcej tzn. nie pracuje cyklicznie co kilka minut to czy to znaczy że jest popsuty?

Czy wystarczy wymienić uszczelki gumowe w takim przypadku jako zestaw naprawczy, czy też mogę kupić jakikolwiek inny działający elektrozawór i przełożyć samą górę tzn cewkę.

BMW e46 320D

 

meggiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupiłem używany elektrozawór. Objawy identyczne jak w moim. Po włączeniu ogrzewania zawór się otwiera - po wyłączeniu ogrzewania zawór się zamyka.

Kupioną część podłączyłem na włączonym silniku bez montowana go - identyczne oznaki - otwiera się jeśli włączę ogrzewanie - jeśli wyłączę nadmuch zamyka się.

Wcale nie chodzi cyklicznie no chyba że zależy to jeszcze od czegoś innego np od jakiegoś czujnika temperatury cieczy???, temperatury silnika???.

Nie wiem czy kupować kolejny używany czy też tak to ma być. Z racji długiego nagrzewania się silnika i walki z elektrozaworem wymieniłem już szczotki w pompce ponieważ początkowo się zacinała tzn. pracowała w momencie gdy ją delikatnie stuknąłem. Teraz jest OK pracuje za każdym razem a stare szczotki w zasadzie już ich nie było.

Mam jeszcze pytanie - czy praca zaworu jest sterowana w zależności od temperatury cieczy??? - czy jeśli silnik ma temperaturę powiedzmy 70 stopni to ten zawór wówczas nie pracuje cyklicznie??? Czy pracuje cyklicznie tylko na zimnym silniku??? Miało by to sens w podgrzewaniu cieczy.

Czy zawór powinien pracować cyklicznie - jeśłi tak to czy w momencie zamknięcia zaworu pompka powinna się wyłączyć - przecież wówczas nie ma gdzie tłoczyć?? obwód zamknięty.

Czy jeśli np podgrzewacz wody byłby niesprawny to zawór będzie pracować wadliwie???

Pytam ponieważ jeśli kolejny raz mam kupić używkę za około 100,00zł, i znów ten sam problem że będzie albo cały czas otwarty lub zamknięty to może lepiej kupić w ASO za około 550,00zł i mieć pewność że działa prawidłowo.

pozdrawiam

meggiel.

 

P.S.

Czy wewnątrz zaworu powinna być ciecz??? tak gdyby te gumowe uszczelniacze nie trzymały - czy też tak ma być???

 

Jak sprawdzić podgrzewacz - przyznam że w momencie gdy wyłączę pompkę tzn. podgrzewacz staje się bardzo szybko gorący więc moim zdaniem działa - ale gdy włączę pompkę podgrzewacz stygnie tak jak gdyby nie nadążał podgrzewać płynu. Więc nadal podejrzewam zawór pytanie tylko jak wymusić na zaworze cykliczne otwieranie zamykanie skoro działa tzn zamyka się i otwiera w zależności od włączonego/wyłączonego ogrzewania.

 

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Mam pytanko czy elektrozawór nagrzewnicy podczas włączonego ogrzewania ma być gorący czy zimny?

oczywiście że gorący przecież przepływa przez niego gorąca ciecz chłodnicza, jest w małym obiegu gdzie temp jest ok 90stopni

jak jest cały czas zamknięty i pompa nie działa to będzie zimny ,

ale jak masz automatyczną klimatyzacje to może czasami się przymykać aby wyrównać temp, ale nie zimny

spotkałem już wady zacinających sie elektrozaworów i czuć zimno wtedy , restart silnik i wszystko ok

ja miałem kiedyś w e46 tak go przycięło że miałem full ogrzewanie cały czas nawet klima nie pomagała :D

szybko musiałem wymienić i na nowy i było już ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktos rozbierał i próbował naprawić ta dodatkową pompkę obok tego elektrozaworu ?

Sprawa wygląda tak że poodginałem te blaszki które trzymają obudowę ale nie mogłem jej rozpołowić i wyciągnąć silniczka. Nie chciałem szarpać by nie urwać przewodów która ida do wtyczki u góry tej pompki. Jest na to jakis patent ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos rozbierał i próbował naprawić ta dodatkową pompkę obok tego elektrozaworu ?

Sprawa wygląda tak że poodginałem te blaszki które trzymają obudowę ale nie mogłem jej rozpołowić i wyciągnąć silniczka. Nie chciałem szarpać by nie urwać przewodów która ida do wtyczki u góry tej pompki. Jest na to jakis patent ?

 

Ja to wyciągałem.Ciężko to zdjąć.Podważać ostrym śrubokrętem i dociskać mocno.Mi akurat na ostatniej blaszce śrubokręt zleciał i wbił się z 2cm w palec :evil: ale wydarłem dziada.Generalnie nic tam ciekawego nie ujrzysz.Wyleci ze szczotek pył czarny.Potem przy składaniu może być problem z poprawnym zaciśnięciem tego.Zrobi się to luźne i będzie się ruszać.W konsekwencji musiałem kupić drugi zawór bo ten już zaczął''buczeć'' przez to rozbieranie.Jedynie polecam samemu zdjąć górę.Lub oddać komuś kto wymieni szczotki i zrobi to profi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Grzanie na max to już skrajność elektrozaworu, całkowite jego uszkodzenie ale może też uszkodzić , zaciąć się w pozycji zamkniętej

i w ogóle nie grzeje , w lecie ok a w zimie dopiero odczujesz ,

może też okresowo się zacinać ,

jeszcze jeden problem to uszkodzenie panelu klimatyzacji, zwłaszcza czujnika temperatury wewnętrznej który jest na panelu klimy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie chce wymienic tam szczotki bo silniczek raz działa raz nie czasem wystarczy w niego puknąc i załapie. Powiedz mi bo jest tam na tym silniczku u góry wtyczka. Jak to jest połączone jak sciągne ta pokrywe z ta wtyczką te przewody nie pourywają sie ? Jak to jest tam rozwiązane?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok znalazłem fajny link z opisem w którym wszystko jest pokazane co i jak.

Przyda się wszystkim kto bedzie chciał zregenerować sobie ta pompkę sam

https://www.drive2.ru/l/463568396995265522/

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chce wymienic tam szczotki bo silniczek raz działa raz nie czasem wystarczy w niego puknąc i załapie. Powiedz mi bo jest tam na tym silniczku u góry wtyczka. Jak to jest połączone jak sciągne ta pokrywe z ta wtyczką te przewody nie pourywają sie ? Jak to jest tam rozwiązane?

 

od góry jak wtyczka masz szczotki,zdjęcie górnej części spowoduje,że szczotki zlecą z komutatora taki efekt jak byś regulator napięcia wyjął z alternatora.Tylko z włożeniem tego jest trochę zabawy.Trzeba taki krążek ustawić pomiędzy szczotkami inaczej na siłę jak byś pchał to byś pourywał szczotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK. Dzięki za pomoc :cool2: . Właśnie przed chwila znalazłem opis który tez sie przyda

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Robota prosta. Najważniejsza jest ta okrągła pofalowana blaszka. Tak jak koledzy pisali. Dzięki niej rozszerzysz szczotki, aby wszystko poskładać. Bez niej będzie męczarnia. NIE ZGUB JEJ. Szczotki z tego co pamiętam mają wymiar 5mmx5mm i długość 10mm. Podłączenie od dłuższego boku. Możesz kupić najbardziej pasujące i je na papierze dotrzeć do wymiaru, jak nie znajdziesz identycznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi Ci o ustawienie kierunku nawiewu na szybę czy funkcję odparowania przedniej szyby osobnym przyciskiem do tego (podobny do podgrzewania tylnej szyby)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.