Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z goracym powietrzem we wnętrzu auta krutko mówiąc mam saune

gorące powietrze leci z nawiewów na nogi i na szybę

wydaje mi sie ze coś sie dzieje z elektrozaworami nagzrewnicy

i czy to mozna w jakis sposób rozkrecić i przeczyścić lub w jakoś sposób naprawić czy w gre tylko wchodzi wymiana

bo robi sie coraz cieplej i juz powoli nie wytrzymuje w aucie

Opublikowano

Pokazuje błąd w Inpie Auxiliary water pump,

 

Czy to będzie wina tego zaworu ???

 

Może ktoś podpowiedzieć gdzie szukać tego testu w INPIe.

Opublikowano

A można go w jakiś sposób naprawić lub przeczyscic czy tylko wymiana

co w nich sie wogole psuje?

Opublikowano
bardzo prosta konstrukcja, elektromagnetyczna cewka dookoła trzpienia - iglicy zaworu, im więcej prądu tym bardziej iglica jest przyciągana upuszczając więcej wody. niestety owa cewka się najczęściej przepala w uzwojeniach, przy samym podłączeniu do wtyczki także lipa. jedno lato przejeździłem kiedyś na zepsutym rozbierając ten zawór - 4 torxy jak dasz rade odkręcic - i podrzucasz między iglicę a sprężyne nakrętke 8 m5, to dociśnie iglicę do końca i zamknie przepływ pod spodem ale to macgajwerstwo, nowy zawór jest w miarę tani
Opublikowano

Pokazuje błąd w Inpie Auxiliary water pump,

 

Może ktoś podpowiedzieć gdzie szukać tego testu w INPIe.

 

1. Body -> Air conditioning IHKA -> Read error {to odnośnie mojego pytania :P}

 

2. A co jeszcze może być przyczyną grzania zawsze na nogi i szybę? Bo INPA nie znajduje żadnych błędów?

Tylko, że jak wchodzę w ten moduł dostaje komunikat mniej więcej taki: "No match versions... " Ale chyba błędy gdyby były to by zczytał?

Co do pytania o cenę to używane chodzą na Allegro za 150-250zł. Nie wiem ile nowe i gdzie można je dostać oprócz ASO może ktoś jeszcze się wypowie...

Opublikowano
To że daje cały czas ciepło na nogi to wina właśnie tego zaworka

Ceny mniej więcej znalazłem używki nie są drogie w ASO kosztuje 866zł (dane z z http://www.boxer-parts.eu/miniKoszyk.php)

Będę miał chwilkę to rozbiorę go i zrobię fotki.

To że daje cały czas ciepło na nogi to wina właśnie tego zaworka

Ceny mniej więcej znalazłem używki nie są drogie w ASO kosztuje 866zł (dane z z http://www.boxer-parts.eu/miniKoszyk.php)

Będę miał chwilkę to rozbiorę go i zrobię fotki.

 

Tylko pytanie czy w moim E46 320d po 2001r można zmienić sam zawór, bo u mnie jest połączony z dodatkową pompą wody: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=64_1084&hg=64&fg=18&hl=20 a na allegro oczywiście jest co najmniej kilka różnych typów i oczywiście wszystkie niby powinny pasować, a te co wg mnie powinny pasować to kosztują min 170zł: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=zaw%C3%B3r+wody+e46&order=p&change_view=1

 

edit:

Jeszcze słyszałem, że to może być wina panelu klimatrona, ale nie wiem jak to sprawdzić.

Opublikowano (edytowane)
Tylko pytanie czy w moim E46 320d po 2001r można zmienić sam zawór, bo u mnie jest połączony z dodatkową pompą wody

 

Bo to jest wersja do Diesla z obiegiem na Elektryczny podgrzewacz i wersją z automatyczną klimatyzacją dlatego jest zawór i pompka w jednym. Czyli Auxiliary water pump i water valve w jednym :)

Te pojedyncze zaworki są raczej z benzynówek

Edytowane przez Patryk_nowak

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano

a czy przy samym odkreceniu tego cylinderka w celu sprawdzenia uzwojeń dostanie sie popietrze do układu??

 

i drugie pytanie czy przy wymianie elektrozaworu trzeba odpowietrzac układ?

Opublikowano
jak ściągniesz tylko dekielek to nie poleci nic lub bardzo niewiele, odpowietrzanie absolutnie zbędne dolej tylko do stanu i staraj się nie trzymac otworu zbyt długo otwartego ewentualnie go czymś przytkaj, nie ma tam ciśnienia i płyn jak już to się zaledwie sączy - oczywiście najpierw otwórz korek wlewu by spuścic ciśnienie i z powrotem dobrze zakrec to utrudni cyrkulacje przy otwartym obiegu, przy wymianie najlepiej zacisnąc węże jakimś śrubunkiem lub zaciskami wise-grip np i szybko poprzemieniac węże ze starego na nowy a również obędzie się bez wielkich ubytków czyli problemów z zapowietrzeniem, układ uzupełnij po dłuższej jeździe próbnej, będziesz miał pewnośc że już wszystko zeszło
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie też mam ten bład, ale nie mam sauny w aucie, wyłączam nawiew i momętalnie robi mi sie zimno w aucie mam w opisie zwarcie do masy.

Ta pompka daje obieg na elektryczny podgrzewacz? moze ten zaworek jest padniety? jest taka możliwość czy sie myle?

Podgrzewacz chodzi na 100% sprawdzilem go

Ale z nawiewów troche trzeba odczekać zanim cieple powietrze poleci

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem w pełni działającego klimatronika. Wymieniłem zawór wraz z pompką, po rozebraniu starego okazało się że przepaleniu uległa cewka, której wyjąć mi się już nie udało (no chyba że za mało siły w to włożyłem). Miałem też mocno zielone styki łączące gniazdo na kabel z cewką elektromagnesu także może u was tylko w tym miejscu nie łączy. Roboty na pół godziny bez spuszczania płynu z chłodnicy, jedyny ubytek to trochę z węża i to co zostało w pompce. Polecam tam zajrzeć jeśli pojawia się błąd water valve.
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktos wyjaśmi mi jak działa ta pompka. Mam ten sam błąd co wszyscy w tym temacie. Sauny w aucie nie mam , nawiew działa dobrze. Rozebrałem tylko elektrozawór i go przeczyściłem. Po złożeniu podpiąłem go na krótko tak jak silniczek i wszystko działało.

Wyczytałem ze zawór służy do podgrzewania auta na postoju na wł zapłonie kosztem gorącej cieczy w układzie.

Dlatego też zrobiłem mały test.

Gdy z nawiewu zaczęło dmuchać gorące powietrze zatrzymałem się zgasiłem auto wł zapłon i przez chwile z nawiewu leciało ciepłe powietrze z tym ze szybko przestało tak jakby pompka nie pompowała.

Otworzyłem maske i nie słyszałem by silniczek pracował.

I tu właśnie mam pytanie jak on działa kiedy powinien się załączyć i czy rzeczywiście jest on od ogrzewania postojowego kosztem gorącej cieczy w silniku. Chyba ze jest jakis przekaznik tej pompki który jest uszkodzony bo pompka po podłączeniu na krótko działała

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
pompka zasilana z IHKA, jeżeli wyświetla błąd i sama pompka jest sprawna to albo kabelki po drodze albo IHKA, w e46 nie ma jeszcze żadnych fajerwerków dookoła tej pompki i jeżeli przykładowo byłby temu winny jakiś czujnik - solar sensor, auc, itp - to jego też by wyświetlało. panel IHKA w sumie czasami pada ale zacznij od przetestowania kabelków, bezpieczników
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzę to bo jeszcze tego nie zrobiłem. A czy to co wyczytałem na temat tej dodatkowej pompki to ze dogrzewa auto na postoju kosztem gorącego płynu w silniku to prawda ? Czy moze ona ma inne działanie i dlatego nic sie ne działo dy to sprawdzałem. Wiem ze w BMW 5 jest specjany do tego przycisk reset u mnie takiego nie ma

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bezpiecznik ok

Została jeszcze tylko wiązka

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem tak że na początku mi się zawieszał i nie dawał ciepła dopiero po bardzo długiej jeździe zaczęło ogrzewanie grzać tez myślałem że to panel automatycznej

klimatyzacji się psuje, ale po jakimś czasie zrobiło się odwrotnie, w ogóle się nie zamykał, zaczęło tak grzać, że myślałem że mi się konsola w środku stopi,

pomagało tylko całkowite wyłączenie klimatyzacji, wymieniłem elektrozawór razem z pompą przetłaczająca i od tamtej poru jest idealnie.

 

Po wymianie, nie zapomnijcie odpowietrzyć układ chłodniczy jest z 5 odpowietrzników, jak się podniesie przed odkręceniem węży do góry zawór to nawet jedna kropla płynu się nie wyleje.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświerze temat mam błąd Auxiliary water pump ale po podłączeniu samej pompki to pracuje normalnie ,ale zauważyłem że ten zawór z iglicą jest bardzo gorący i nawet parzy jak sie go dotknie ,czy tak powinno być .kupiłem drugi ma takie same numery i jest od 3.0.i teraz czy mogę przełożyć sam zawór z iglicą

4 torxy bez zakładania całego elektrozaworu i czy trzeba odpowietrzać układ.

 

6118414727.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.