Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie mam takie pytanie to znaczy posiadam touringa z 2001 roku 3.0 diesel i on nie ma haka i chcę mu założyć ale chciałbym taki hak żebym nie musiał ciąć zderzaka. Czy jest możliwość kupienie takiego haka jeżeli tak to prosiłbym o jakieś linki i tak dalej i jeszcze jedno doczytałem że jeszcze będzie potrzeby jakoś modół czy to prawda.
Opublikowano

Allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=e39+hak

Ceny raczej przystępne :8) Mam taki haczyk w swoim i wystarczy 4 śruby odkręcić i jeździsz bez haka.

A tu dokładnie: http://allegro.pl/hak-holowniczy-modul-bmw-5-e39-4d-1995-2003r-e4-i1486471908.html masz informacje na temat "modułu".

PS. Z hakiem mam jedną uwagę prktyczną - i obyś nigdy nie musiał się o tym przekonywać!!!: jak wjeżdżam / zjeżdżam z lawety :cry2: to nawet po zdjęciu haka jeden element szura dość mocno po ziemi... Ale może można to jakoś poprawić...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
to znaczy co szura po ziemi i ja potrzebuje hak to kombiaka ten drugi linko co został podany to jest do sedana. I to jest przy którym nie będę musiał ciąć zderzaka tak za bardzo nie mam pojęcia ponieważ pierwszy raz stykam się z hakiem i po prostu chcę żeby było dobrze
Opublikowano

Po ziemi szura kawał blachy z konstrukcji haka, ale jak nie będziesz miał awarii na trasie, to nie będzie problemu :mrgreen:

Myśłę, że ewentualny "modół" nie wiąże się z wersją nadwozia, ale raczej z elektroniką. Nie wiem, który model (mowa jest o "nowych") wymaga modółu. Skontaktuj się z wystawiającym na allegro, na pewno Ci podpowie.

Jak rozumiem haki dedykowane do modelu nie wymagają zabiegów hirurgicznych. A tak między nami nie widziałem jeszcze samochodu z "ciętym" zderzakiem pod hak :duh: . Jak Ty widziałeś, to pewnie był to wynik przesadnej oszczędności właściciela samochodu, który np. podłączył hak z malucha do merca :duh:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
No właśnie widziałem jak w touringu był zamontowany hak i zderzak musiał być przycięty. to znaczy jakie awarie mogą spowodować to ze jakaś blacha będzie tarła o asfalt. ja mam wersje poliftową, czytałem ze do sedana są inne mocowania niż do touringa i dla tego zaznaczam cały czas że mam touringa
Opublikowano

Łukasz1989, czytaj chłopie, co wcześniej pisałem :mrgreen:

Trze o asfalt, "jak wjeżdżam / zjeżdżam z lawety". Innymi słowy, jak nie będziesz samochodem wjeżdżał na lawetę (co to jest laweta to wiesz) bo samochód Ci stanął i nie odpalił już więcej w środku lasu, to problemu nie będzie :lol: Ja już dwa razy lawetą wracałem do warsztatu, bo mi silnik się przegrzał, to wiem...

Ten, kto cioł zderzak pod hak był idiotą. Każdy hak dedykowany do modelu zapewni Ci poprawny montarz bez demolki. Czy to sedan, czy kombi. Podobnie jest z elektryką - czy sedan, czy kombi jak ma mieć modół, to trzeba go dokupić. Popytaj sprzedawców na Allegro, poczytaj kto sprzedaje hak do Touringa i modół w zestawie, na pewno Cię oświecą. :norty:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Ten, kto cioł zderzak pod hak był idiotą. Każdy hak dedykowany do modelu zapewni Ci poprawny montarz bez demolki. Czy to sedan, czy kombi. :

Zanim nazwiesz kogos idiotą dobrze zapoznaj sie z tematem. W E39 oryginalny hak jest wypinany i do tego potrzeba ciąć zderzak. W to miejsce przychodzi zaślepka maskująca.

Do sedana jest inny jak do touringa więc trzeba na to zwrócić uwage.

 

http://otomoto.pl/bmw-530-i-e39-m54-navi-skora-C17994450.html

tu widać na jednym ze zdjeć tą zaslepkę

 

http://otomoto.pl/bmw-530-d-e39-xenon-klima-idealna-C17999635.html

na tym z kolei widać hak i wycięty zderzak

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kol. Zyziek masz rację.Ja mam sedana i pod hak jest wycięty zderzak i jest zaślepka i to oryginalna(ma znaczek BMW) wyprofilowana,lakierowana jak zderzak,jest wpinana na takie zatrzaski/blaszki(nie wiem jak to nazwac).

A tak najprościej to podjechac tam gdzie sprzedają montują haki.Zamontują jak trzeba i robocizna nie jest taka droga, kolega zakładał (do Audi A6) to za to co zapłacił to nie chciałbym sobie palca nawet pobrudzic.Największy problem to wyprowadzic wiązkię elektryczną pod światła dla przyczepy,pozatym jest gwarancja na montaż.Pamiętajmy również,że potrzebny jest dokument do wydz. komunikacj potrzebny do wbicia w dowód rej.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Żeby zamontować hak w e39 zarówno w sedanie jak i w kombi trzeba wyciąć mały otwór(kwadrat 5cm)od spodu zderzaka,otwór nie jest widoczny na zewnątrz.Żeby odpiąć hak wystarczy odkręcić dwie śruby i odpiąć wiązkę(ja mam zamontowaną wtyczkę która chowa się w zderzaku,orginalnie tego nie ma,trzeba odpinać od przewodów w bagażniku)Otworu nie zaślepisz bo wystają z niego 5cm. płaskowniki, jest to praktycznie nie widoczne.Do kombi i sedana są inne mocowania.Pozdrow.

 

0

Opublikowano
aha czyli rozumiem że niema możliwości zakupienia haka do którego nie będę musiał docinać zderzak

 

Chyba że masz tak jak ma CiHY,oryginalną zaślepkę.Cały stelaż jest montowany wewnątrz zderzaka,dlatego z dołu potrzebny jest ten otwór,ale tak jak pisałem, jest w ogóle nie widoczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zderzak można tak wyciąć, że oryginalna zaślepka pasuje. Miałem tak w tds, w Niemczech hak był dokładany i wycieli tak, że zaślepka normalnie pasowała.
Opublikowano
Po wewnętrznej stronie zderzaka jest zaznaczona linia cięcia pod oryginalną zaślepkę. Ja wycinałem, a zaślepkę (do lakierowania) kupowałem nową w serwisie BMW, cena około 70,- .
Opublikowano

Panowie, moje ignoranctwo sięgnęło zatem zenitu! :cry: Czuję się słusznie zbesztany i po uszach mi się należało. Wczoraj doczytałem, że faktycznie jest coś takiego jak zaślepka zderzaka pod hak i aż zmartwiałem.

Darujcie proszę za wrowadzanie w błąd! :mad2:

PS. Ja mam hak i nie musiałem nic ciąć, ani wyjmować zaślepek - hak jest i sama gruszka jest demontowalna (śruby). Zderzak mam jednak cały i pewnie dla tego taki byłem pewny swego.

Jeszcze raz sorki wielkie za zamieszanie! :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Siemka.

NetSerwer nie masz co przepraszać bo w moim Touringu jest tak samo. Nic nie jest powycinane i poodcinane czy też nacinane. Zderzak jest cały, bez jakichkolwiek zaślepek.

Łukasz - moja rada: Weź auto i podjedź najnormalniej do odpowiedniego mechanika, który zajmuje się montowaniem haków. Facet Ci dobierze odpowiedni model do twojego auta i tyle. To nie Polonez, Fiat czy VW lub inny badziew aby okaleczać zderzak, spoiler itp.

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.