Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od dluzszego czasu staram sie uporac z check engine na moim wyswietlaczu w bmw 528i 99r m52b28tu przebieg 180000 km z 4 miesieczna instalacja gazowa

kme diego g3

Check engine zapalil sie pare dni po zalozeniu instalacji gazowej i po kazdym skasowaniu wychodzi od nowa. Dzieje sie tak na gazie i na benzynie.

Inpa wykazala problem z sondami lambda {widac na screenach ponizej}

Wymienilem swieczki na nowe a takze separator oleju nic to nie zmienilo

Zabralem sie wiec za wymiane wszystkich sond lambda na nowe uniwersalne. Inpa dalej pokazuje te same bledy. Wszystkie sondy martwe te przed katem maja problem z grzalka z tego co pisze ale jak to sprawdzic blizej?

Czy w takim razie check engine jest wynikiem zlych map i ustawienia gazu?

Gazownik stwierdzil ze screeny od gazu wygladaja ok a moze sie myli?

Auto jezdzi w miare dobrze na gazie, obroty nie faluja ale ostatnio strasznie tarpalo w okolicach 2000-2500 rpm . Ciekawe jest to ze to sie zawsze zdarza po przejechaniu co najmniej 20-30 km nie wczesniej. Po wylaczeniu silnika i uruchomieniu od nowa wszystko wraca do normy do kolejnych 20 - 30 km. Szarpie gdy jade z jednostajna predkoscia ale gdy wcisne gaz ladnie przyspiesza bez szarpania. O co tu chodzi :idea: :?:

Spalanie na gazie 12.5 - 15l w cyklu mieszanym 50/50 {trasa/miasto}

Auto nie jest jakos specjalnie zamulone dobrze sie wkreca do 6.500 rpm na niskich biegach

Blad vanosa wynika z tego ze ostatni wlasciciel wymienial lozyska w vanosie bo jeczaly przez jak mysle nie regularna wymiane lub zly olej. Byl to handlarz wiec skrecil na szybko bez wyeliminowania luzu. Moze to zrobie jak bede wymienial oringi vanosa w przyszlosci. Blad caly czas wyskakuje.

Myslalem ze odma powodowala warjacje sond bo byla nie drozna. Po wymianie silnik nabral oddechu :P a ze starego separatoru i przewodow wylalem sporo majonezu. Wymiana tego nic nie zmienila dalej swieci :idea:

Z elekrtryki jestem slaby wiec prosba o interpretacje parametrow bledow inpa

Czy z tymi kablami do sond jest wszystko ok :?: Jak sprawdzic te grzalki :?: Co pwoduje check engine :idea: moze zle ustawiona instalacja gazowa

Prosze o pomoc

 

pozdro

 

screeny:

 

 

http://img825.imageshack.us/i/33317083.jpg/

http://img859.imageshack.us/g/90899177a.jpg/

Opublikowano

Miałęm błąd grzałki jednej sondy lambda (mam 528i + LPG '97 na STAG 200) i jak serwis stwierdził wymienia się w tedy całą sondę. Ponadto stwierdzili, że jak samochód przechodzi na gaz, to problem z sonda nie powinien mieć wpływu na jazdę, bo mapa idzie z gazu, anie standardowa (mogę nie być fachowy w słownictwie, ale jakoś tak...). Odradzili mi uniwersalną i założyli markowy zamiennik za jakieś ~300 PLN (w wolnej sprzedaży ponoć ~500 PLN). Nim wymieniłem silnik nie było z jazdą problemu, ale silnik był trefny i dopalał olejem, więc było to niewiarygodne. Po wymianie (silnik identyczny jak poprzednio, tyle że sprawny :mrgreen: ) zaczęły się drgania silnika na luzie, poszarpywanie przy przyspieszaniu i jeździe w korku na niskich obrotach. Wymiana sondy rozwiązała problem.

Co do Check Engine - jak długo jeździłeś bez gazu? Na twoim miejscu spróbowałbym skonsultować problem u innego, sprawdzonego gazownika. "Każda myszka swój ogonek chwali", ale jak jest żetelny to może wyłapać błędy innego gaziarza i wskazać, co trzeba reklamować. Tak czy siak obstawiałbym gaz i zalecał szybką diagnozę...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
źle ustawiona instalka gazowa, na wolnych szybkość wtrysku pb na benzynie masz 3,27 na innym screnie szybkość wrtysku pb na gazie jest 2,96. Wartość dla pb powinna być jednakowa na benzynie i po przełączeniu także na gazie, w przeciwnym razie rozjeżdża mapy ECU i masz Checka. Ponadto jak masz zakładkę z mapami to wciskasz ustal model/ lub oblicz nastawy - nie pamiętam/ i wtedy czerwona linia musi przebiegać przez środek punktów zielonych tj. gazu. U ciebie chyba w koncówce /16ms/ chyba nie bardzo się pokrywa i masz mało punktów benzynowych. Zastanawia mnie jeszcze czy valteki dadzą radę bo mogą być za wolne. Jeśli nie da się tego wyregulować to ich wina.
Opublikowano

dzieki

Bede sie przymierzal do zrobienia nowych map wkrotce , nie moze to byc takie trudne co ? wIdzialem jak robil to gazownik chociaz nie patrzylem na screeny bo prowadzilem a on zbieral punkty. Byly trudne warunki na drodze w zimie i test drogowy chyba nie wypadl najlepiej wiec warto to powtorzyc. Nigdy tego nie robilem ale duzo czytalem . Ma ktos jakies wskazowki na co zwrocic uwage szczegolnie? Sondy nie sa podlaczone do instalki.

Wtryski istotnie troche wolne nie potrzebnie chcialem na tym zaoszczedzi :mad2: , moze zmienie jak bedzie jakis szelest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.