Skocz do zawartości

Nie odpala po zmianie wiazki na high


SHADOW520

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawa dotyczy bmw e34 1990r 2.0 M50. Ponieważ w aucie była uboga wersja wyposażeniowa została włożona kompletna instalacja elektryczna kabiny + kompletna wiązka spod maski (Skrzynka przekaźników cała instalacja świateł itd) od e34 M50 2.5 z 1991r. Wszystkie kostki itd do abs swiatel itd wszystko pasowalo i jest juz podlaczone... Sama instalacja silnika z osprzetem i kompem zostala od 2.0 (bosch 3.1) Instalka od auta 2.5 też była na Boschu 3.1 Wiec instalka silnika i wiazka komory silnika ładnie się połączyły w okrągłym gnieździe... Cała elektryka wnetrza mi juz działa elektryczne szyby itd... Problem polega na tym, że jak przekręce kluczykiem to jest cisza... Rozrusznik nie kręci kompletnie nic... Wsyztkie kable są na 100% podłączone, Przekażniki przy sterowniku silnika cykają (głowny i pompa paliwa) Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego to nie działa? Instalka silnika jest ponoć taka sama od m50b20 bez vanosa i m50b25 vanosawiec nie wiem juz co robic... rano przed przekladka na starej instalacji wszystko dzialalo a wiazki silnika rozrusznika itd nie ruszalem... co to moze byc? Jak ktoś trafi przelewam na konto 50zł na krate browarów jak nie bede musial sciagnac elektryka ;/ Licznik się włącza check control dziala cala elektryka wnetrza dziala... swiatla tez
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli masz automat to mogłeś zapomnieć o wiązce ze skrzyni. Jeżeli masz manual(jeśli masz automat to ten punkt też Cię dotyczy) to musisz pamiętać, że jest jeszcze przekaźnik immobilizera K1w, na jego pinie numer 4 powinna być masa, znajduje się w nogach kierowcy na ściance po lewej. Jest to przekaźnik pierwszy od lewej na górze. Można go ominąć, poprzez zwarcie pinów po nóżkach 6 i 2. Nie napisałeś, czy tylko nie odpala, czy przekręcenie kluczyka w żadną z pozycji nie daje reakcji. Jeżeli to drugie to sprawdź, czy do stacyjki dochodzi 12V, powinno zawsze nawet jak nie ma kluczyka. Mogłeś zapomnieć tego podłączyć lub urwać, ponieważ te 12V idzie ze skrzynki z bezpiecznikami po stronie kierowcy. Jeżeli nie działa tylko rozrzusznik to zobacz, czy do niego dochodzi 12V z akumulatora oraz czy przewód sterujący na rozruszniku łączy się z wyjściem 2 z przekaźnika immobilizera. Taka jest procedura odpalania, później dopiero komputer silnika, jeżeli nie będzie działał to auto nie zapali, ale rozrusznik musi kręcić.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manual i wiazka nowe tez z manuala... na stacyjce jest stale 12v na czerwonym kablu tak jak mowiles od skrzynki z przekaznikami... na pozostalych + pojawia sie po przwekreceniu stacyjki czyli jest ok... alternator rozrusznik itd odpada bo tak jak mowilem wiazki silnika wogole nie ruszalem a pare godzin wczesniej dzialalo wszystko... po przekreceniu kluczyka cykaja przekazniki wlacza sie licznik check control dziala... jedyne dziwne to mi wyswietla blad ze zbyt niski poziom oleju wiec moze jednak wiazka silnika od m50b20 nie jest identyczna i sie nie zgralo wszystko mimo ze gniazdo pasuje... po przekreceniu kluczyka w pozycje opdalania auta jest poprostu cisza ptzn przekaznik pompy cyka ale silnik nie wydaje zadnego dzwieku... myslalem ze to moze jakis ews ale to przecieznie ten rocznik pozatym nie widzialem nic takiego jak przekladalem wszystko i alarmowi i imobilajzerow tez zadnych nie ma...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiązki nie są jednakowe kolego.M50 to motronic 3.1 a m50 vanos to 3.3.1 i różnią się troszke mimo że wtyki pasują.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem przeciez ze m50b25 tez byl bez vanosa... zreszta to 91r a vanos jest od 92
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, tak jak napisałem w schematach elektrycznych dla silnika M50 jest na początku immobilizer przekaźnik. Później zastąpił go moduł EWS. Tak jest w zarówno w roczniku 90 jak i 91. Musisz to sprawdzić, dokładnie Ci napisałem, gdzie masz szukać, można to ominąć, też napisałem Ci jak. Ponadto nawet jak komputer by nie pasował, to rozrusznik musi kręcić, najwyżej auto nie odpali. Kręcenie rozrusznika determinują tylko czynniki jak poniżej:

- w automacie przełącznik położenia lewarka skrzyni

- immobilizer

- stacyjka

- przełącznik elektromagnetyczny na rozruszniku

 

nie ma nic innego

 

p.s W pierwszym poście napisałeś, że silnik 2.5 był z vanosem, jeżeli nie to popraw, bo wprowadziłeś kolegę w błąd

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Srki kolego ale zmyliło mnie to zdanie

Instalka silnika jest ponoć taka sama od m50b20 bez vanosa i m50b25 vanos a wiec

To się zgadz są jednakowe.Najpierw sprawdz immo tak jak radzi ttrol

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec mozeto faktycznie jest jakis przekaźnik tylko problem w tym ze wsadzalem ta wiazke i nie mam zadnego ktory jest w nogach kierowcy... W starej wiazce faktycznie byly jakies 3 przekaźniki tam ale w nowej nic takiego nie ma... a napewno nic nie jest urwane bo sprawdzalem... chyba ze ten przekaznik jest normalnie w skrzynce bezpiecznikow... Sprawdzalem przewody w kostce od stacyjki sa tam 4 grube przewody czerwony na ktorym jest stały plus, zielony na ktorym + pojawia sie po wlaczeniu zaplonu, fioletowy to samo, i jest rowniez czarny z zoltym paskiem na ktorym nie ma + w zadnym wypadku... sprawdzilem gdzie ida poszczegolne kable zielony i czarny z zoltym paskiem wchodza do gniazda w ktorym laczy sie wiazka z wiazka silnika wiec moze w tym problem... dodoam tez ze ten czarny z zoltym idzie najpierw do przekaznika w skrzynce przekaznikow, po czym idziedalej zinnego pinu z tego przekaznika... wie ktos czy tam ma byc + czy to jest kabel masowy?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie coraz bardziej wydaje mi sie ze to jednak ten przekaznik bo ja przekladalem przekazniki do tej skrzynki co teraz mam z takiej samej wersji tylko automatu i mozektorys nie pasuje... mam taki rozklad u siebie http://img49.imageshack.us/img49/6986/dsc01965xx.jpg ale to nie jest foto mojej skrzynki tylko jakies z neta... Na schematach jest ze przekaznik k1 jest calkiem u gory z lewej a jak widac u mnie jest tam puste miejsce wiec gdzie go wpiac? i jak on wyglada (kolor i ksztalt nr ilosc nozek cokolwiek)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przekaznik rozrusznika to przekaznik pomarańczowy,patrząc na zdjęcie to pierwszy górny lewy.Wyjmij przekaznik przekręć kluczyk w pozycje 2(auto na luzie) i połącz na chwile piny 30 i 87(na przekazniku są rozpisane piny) rozrusznik powinien zacząć kręcić
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ech i znowu moje niedopatrzenie bo kolega nie ma tego przekaznika :D .Jeżeli ma 4 kable to standardowy 85 i 86 zasilanie 30 i 87 obwód łączony kolor nie ma znaczenia .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.