Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy wiecie, że podczas wymiany pompy wspomagania LUK LF-20 należy ją wumienić na LUK LF-30 , która ma innaczej umiejscowione wyprowadzenia i w związku z tym należy wymienić przewód ciśnieniowy?

To informacja jakby komuś wspomaganie wydawało się za słabe lub zbyt czsto padała pompa. Firma wystosowała odnośnie tego problemu notę serwisową.

Co ciekawe to wydajniejsza pompa jest tańsza od zastosowanej LF-20.

Jeszcze technikalia:

LUK LF-20 ciśnienie 110 bar, przewężenie trzpienia(urywanie osi koła od osi łopatek)

LUK LF-30 ciśnienie 120 bar, trzpień jednolity(inny kształt to samo mocowanie inne wyprowadzenia, konieczność wymiany przewodu ciśnienowego)

Opublikowano

Czy można prosić o link do tej noty?

Wymieniałem pompę w ASO, ale nikt mi nie zaproponował wymiany przewodu ciśnieniowego.

Obecnie mam zapocenia na tym przewodzie i zastanawiam się co z tym zrobić.

Mechanicy mówią jeździć, jednak świadomość, że coś mi się tam poci dnerwuje mnie bardzo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg realoem patrzylem na m52 i m54 w tym pierwszym pokazuje lf30 w drugim lf20. Skoro ta 30 lepsza to czemu mam slabe wspomaganie :( no i gdzie mozna te pompe kupic oprocz aso

🙃🙃

Opublikowano

Miałem pompę LF-20 o numerze 32 41 6 760 034 i została wymieniona na taką samą, czyli nie musiałem wymieniać węża ciśnieniowego.

Znalazłem tą notę w necie wpisując w google numer AG 4690692.

Rozumiem ją następująco:

Jeżeli klient narzeka na większą siłę potrzebną do przekręcenia kierownicy, to należy zastosować pompę LF-30.

Jeżeli mamy LF-20 o numerze 32 41 6 750 423 to zastępujemy ją LF-30 o numerze 32 41 1 094 965 plus wąż o numerze 32 41 6 76 725

Jeżeli mamy LF-20 o numerze 32 41 6 760 036 to zastępujemy ją LF-30 o numerze 32 41 1 094 965 plus wąż o numerze 32 41 6 76 725

Jeżeli mamy LF-20 o numerze 32 41 6 760 034 to zastępujemy ją LF-30 o numerze 32 41 6 756 582 plus wąż o numerze 32 41 6 76 725

Jeżeli problem z pompą jest inny niż zwiększona siła potrzebna do kręcenia kierownicą (np. wycieki) to stosujemy ponownie LF-20.

Nota dotyczy E46 z silnikami M52 M52/TU M54 M56.

UFF to chyba tyle.

Jeśli moje rozumowanie jest złe, to proszę o sprostowanie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No właśnie.

Podsumowując, przy oryginalnie zastosowanej pompie LF-20, która uległa uszkodzeniu w silnikach M54 należy ją zastąpić pompą LF-30 wraz z wężem ciśnieniowym.

Niestety ten wężyk kosztuje 700 zł i dlatego nie robi się takiej permanentnej naprawy.

Miałem okazję obejżeć co mój M54 zrobił z pompką lf-20, totalnie powyginane, połamane i zablokowane łopatki pompy co doprowadziło do złamania (ukręcenia) trzpienia głównego i to była pompa LUK LF-20. Pierw wibracje na zakrętach a potem totalny spokój ale bez wspomagania(trzpień totalnie ukręcony siłą silnika).

Opublikowano

Przymierzam się do zamiany mojej pompki 110 Bar LF-20 na 120 Bar LF-30 tak jak powinno być.

Niestety nie jest to takie łatwe.

Otóż taką pompę już kupiłem używaną oryginalną zupełnie sprawną za 200 zł. Jednakże problem stanowi przewód ciśnieniowy, którego nie sposób dostać na allegro do tego modelu.

Oryginalnie ten przewód kosztuje najtaniej z przesyłką 700 zł.

Znalazłem dostawcę części BMW , który ma ten wąż za 115 dolarów no i właśnie jestem na etapie dogadywania kosztów przesyłki i sposobu realizacji wysyłki.

W USA jest mnóstwo firm niezależnych od BMW (mało popularna marka) i tamtejsi dystrybutorzy pozbywają się częsci za niskie ceny.

Szacuję, że po wszystkich pertraktacjach i nawet gdybym trafił w Polsce na Vat to i tak zapłacę jakieś 500 zł. To ze dwie stówki w kieszeni lub więcej. Dziwaczne zjawisko rynkowe ale do wykorzystania dla ludzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Właśnie dotarł do mnie przewód ciśnieniowy nowiutki prosto z Nowego Yorku w USA.

U nas kosztuje 750zł a ja zapłaciłem za ńówkę z USA 480 zł z cłem i Vatem z przesyłką. Koszt ostateczny z USA 480 zł.

Jaka oszczędność. Tak samo mam zamiar sprowadzić koło dwumasowe ze sprzęgłem(oryginał). To będzie przebitka.

Opublikowano
Właśnie dotarł do mnie przewód ciśnieniowy nowiutki prosto z Nowego Yorku w USA.

U nas kosztuje 750zł a ja zapłaciłem za ńówkę z USA 480 zł z cłem i Vatem z przesyłką. Koszt ostateczny z USA 480 zł.

Jaka oszczędność. Tak samo mam zamiar sprowadzić koło dwumasowe ze sprzęgłem(oryginał). To będzie przebitka.

 

obowiazuja takie ceny jak na realoem.com?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie rozumiem ostatniego pytania.

Chodzi o część z numerem 32416764725 .

Proszę sobie sprawdzić cenę na kontynencie, ja sprowadziłem to z USA i towar przeszedł wszystkich możliwych urzędników typu Cło, VAT i inne opłaty a i tak wyszło 480 zł.

Biorąc pod uwagę to, że ten produkt z Europy pierw wędruje do USA a potem wraca z niższą ceną świadczy o tym, że BMW w USA jest marką niszową mającą zaledwie jakieś umowy z dystrybutorami.

Co innego Europa tutaj BMW narzuca własne ceny i jest niepodzielnym Panem.

Opublikowano

Nie ma zamienników. Dokładnie przeczytaj. Te węże produkują tylko dwie firmy z Europy Burgaflex i Codan i nie ma możliwości od nich wydębić produktu poza okrężną drogą przez USA. Bmw ma tylko lokalne umowy na części w USA bo tam jest niszową marką a w Europie kładzie łapę na wszystko.

Inna sprawa jest np. ze sprzęgłami czy kołami dwumasowymi bo na przykład LUK chce też sprzedawać indywidualnym użytkownikom.

Opublikowano
Nie ma zamienników
A MTC to niby oryginał ?

 

Poza tym nie jest tajemnicą że daną część produkuje zazwyczaj jeden, dwóch producentów a reszta to rebranding.

Ja też ostatnio remontowałem cały układ wspomagania i np. zbiorniczek płynu kupiłem z lemfordera (obecnie marka ZF) za 60 zł a ewidentnie było widać zeszlifowane logo BMW bo nawet numery OE zostały, kiedy to oryginał z ASO kosztuje 60 dolarów czyli prawie trzykrotnie więcej.

Z Twojej wypowiedzi wynika jakoby oryginalne części w USA były dużo tańsze niż w EU a tak nie jest. Po prostu jest tam dostępny zamiennik którego w Polsce nie ma. Poprzez zamiennik rozumiem część nie logowaną marką pojazdu. Tak jak ja kupiłem zamiennik zbiorniczka, tak można kupić zamiennik tego węża.

Na pewno nie da rady kupić go w tej cenie z oficjalnego źródła BMW NA za tą cenę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zbiorniczek jest akurat złym przykładem bo to plastikowy odlew i każdy producent zamienników jest w stanie go wyprodukować.

Ten dziwaczny wąż ciśnieniowy wspomagania o którym mowa jest tak naprawdę kawałkiem systemu wspomagania gdyż zawiera w sobie odpowiednie końcówki, tłumik drgań, mocowanie, redukcje zwężające chłodzące.

Gdyby były zamienniki to by były również w Europie. Ale nie ma zamienników są tylko oryginały.

Żałuję, że przed montażem nie spisałem nadrukowanych symboli na przewodzie. Tak czy innaczej przewód spisuje się doskonale a ja mam parę stów w kieszeni.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Na konkurencyjnym forum przeczytalem, ze przewodow nie trzeba zmieniac. Podobno wystarczy je dogiac i tyle. Moze sie ktos jakos ustosunkowac do tego? Czy tam jest taka sama srednica i rodzaj gwintu na przewodach?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

MEYLE robi ten przewod pod nr. 359 202 0020

na zdjeciu wyglada jak waz do pompy lf-20 ale z opisu wychodzi, ze jest do lf-30.

napisalem zapytanie o cene ale napewno bedzie tanszy od oryginalu :D

Opublikowano

Hej,

Mi ukrecilo trzpien w pompce jakiś rok temu. Pompa nie nadawala sie do regeneracji wiec w warsztacie, w którym robione sa regeneracje zamontowali mi pompe, ktora nie jest zadna z tych ktore normalnie ida do e46. Co prawda uchwyt orginalny nie pasowal, przewod tez trzeba bylo delikatnie nagiac, ale wspomaganie pracuje bardzo dobrze i nie narzekam.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze raz do M54 można i nawet trzeba włożyć pompę LF-30.

Ale ma ona inne wyprowadzenia i dlatego Musi być wymieniony ten nieszczęsny wężyk za 700 stów.

Wyginanie króćców "końcówek" to jakieś szmondactwo i w krótkim czsie doprowadzi do usterek w obwodzie wspomagania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.