Skocz do zawartości

Kilka pytan nt. 520 24V


rafal735r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Odrazu na wstepie napisze ze watek dotyczacy 740i w dziale E32 nalezy do brata. Poporstu nie chce zakldac nowego konta.

mam kilka pytan odnosnie silnika 2.0 24V. Jak jest u niego ze spalaniem benzyny i gazu, bo spotkalem sie z kikoma wartościami. Ogolnie czy ten silnk dobrze pracuje na gazie? Jak z awaryjnoscia?

Na poczatku chcialem kupic 2.5 24V. Potem wogole postawilem na Audi 100 2.6 lub 2.8, ale ostatnio przegladajac allegro natknelem sie na ladna 520i 24V, ktore sprzedaje gosc z bloku obok i mam dylemat. Auto jest w swietnym stanie wizualnym i technicznym i zastananawiam sie nad jego zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałeś i nie było wytłumaczone? Hmm... No to szarpnę się na wykład.

Vanos: Variable Nockenwellemsteuerung czyli zmienne fazy rozrządu. Systemem działania jest przestawianie faz rozrządu(momentów otwarcia i zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia silnika i jej prędkości obrotowej). Choć jest głównie przystosowany do pracy przy wyższych obrotach to przy niskich nie traci na elastyczności. Różnicę można zobaczyć w danych aut bez systemu Vanos i z nim. Np. silnik 520 bez Vanos osiągał 129 KM a przy jego zastosowaniu już 150 KM. To jest taka prosta alternatywa wzmocnienia silnika bez dodawania turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Np. silnik 520 bez Vanos osiągał 129 KM a przy jego zastosowaniu już 150 KM" - chyba coś źle przeczytałeś. Silnik który ma 129km to m20b20(12v)[w tym silniku nie było vanosa], a 150km to m50b20(24v) i niema wpływu na to czy ma vanosa czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że kolega walnął bzdurę, bo to co dodał to dotyczyło silników z głowicą 12-zaworową... Po wprowadzeniu w 1990 roku głowicy 24-zaworowej wzrosła moc, ale elastyczność (zwłaszcza w wersji z 2.0 litrowym motorem) nie była zadowalająca. Wtedy wprowadzono system VANOS.

Czyli koledze sie po prostu pomieszało i pewnie zrozumiał, że wprowadzenie głowic 24-zaworowych było JEDNOZNACZNE z wprowadzeniem vanosa... :)

Nie było kolego, nie było :)

Sam VANOS był zastosowany pierwszy raz we wrześniu 1992 roku - przy okazji faceliftingu e34 - w standarcie była poduszka powietrzna kierowcy, ABS, montowano inne lusterka, a automaty zmieniono z czterobiegowych na pięciobiegowe.

Drugi facelifting był w 1994 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sa 24V z vanosem i bez. Czy we wszystkich modelach po lifice byl stosowany Vanos? Bo mam zamiar taka kupic. Czyli mialem czesciowo racje ze lepiej ciagna od dolu, czyli sa elastyczniejsze w zasadzie. A sa jakies wykresy momentu silnikow z Vanosem i bez czy cos w tym stylu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie wykresy są ale patrząc na nie mocy nie poczujesz ani różnicy.Proponuje silnik 2,5 m50(najlepiej z vanosem) bo 2 litry troszke mało i będziesz żałował tak jak ja że to niby mniej spali.Silnik 2,5 jest bardzo elastyczny jak do tej budy i daje fajne wrażenia z jazdy i myśle że to wszystko w tym temacie szkoda dalej wałkować.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuuu panie kolego darek myslalem, ze masz wieksza wiedzę, a tym zdaniem: "Np. silnik 520 bez Vanos osiągał 129 KM a przy jego zastosowaniu już 150 KM" mnie rozwaliles...

Silniki 12 i 24V i vanos w 24V to calkiem odzielne sprawy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz że były silniki 2.0 12V bez Vanosa 150KM? Z tego co wiem to 24-zaworówki i Vanos po prostu zostały "zbratane" w mniejszych silnikach. W większych silnikach nie wiem bo nie wiałem styczności i się nie interesowałem specjalnie. To że akurat nie napisałem że jest różnica w ilości zaworów to tak wyszło bo nie jestem żadnym ekspertem żeby prace doktorackie pisać i coś tam ogłem pominąć. A poza tym nie o to było pytanie. Bez Vanos 24-ki miałyby chyba z 10KM więcej a tak jeszcze siłą urosła :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się m20 12zaworów(129km i chyba coś koło 170 w wersji 2,5) tam nie było vanosów i ku sprostowaniu vanos nie zwiększa mocy silnika tylko przesuwa max moment obrotowy tzn uzyskujemy pełną moc przy niższych obrotach.Wszystkiego to panowie nie wie nikt.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Prawdopodobnie zakupie niedlugo 520i w kombi. Niestety ciezko znalezdz 2,5 w przyzwoitym stanie dlatego wybor padl na 2.0 w swietnej kondycji. Mam jeszcze takie pytanie do was. Jak sie obsluguję tą klime manualną ze zdjecia ponizej?

 

http://img847.imageshack.us/img847/916/c185544648.jpg

 

I jeszcze jedno. Są wnetrza z takimi wstawkami grafitowymi w tym mjejscu gdzie zawsze jest drewno. Co to jest za tworzywo?

Czemu niektore roczniki '95 maja pomaranczowe kierunki a nie biale? Albo niektore maja boczne, a niektore nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima manualna - nie ma co obsługiwać :) Włącza się przyciskiem z gwiazdką (pokrętła od temp. na min.) i działa. Pozostałe przesuwaki i pokrętła służą do regulacji nawiewów (góra/dół), temp. ogrzewania i siły nadmuchu.

 

Nie wiem o jakie grafitowe wstawki chodzi ale być może widziałeś wersję z ciemnym drewnem? Normalne drewno jest "brązowo drewniane" ale w niektórych egzemplarzach było "czarno drewniane" :D Miało to co widziałeś jakąś fakturę/wzorki? Czy całkowicie jednolite było? Może kto sprayem listwy pociągnął? :lol:

 

Nie wiem czy w ogóle wychodziły e34 z fabrycznymi białymi kierunkami :roll: Ja mam białe ale z Alledrogo za 20 zł szt. :mrgreen:

Co do bocznych to już nic nie wiem.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 94 po lifcie i miałem pomarańczowe, z tym że nie wiadomo czy od nowego :mrgreen: Przeglądałem wszystkie prospekty i katalogi jakie mam i wszystkie poliftowe e34 (poprzez Executive do M5 włącznie) mają na zdjęciach pomarańczowe.

 

W katalogu wyposażenia dodatkowego z 94 r. białe kierunki są jako opcja. Do sedana można było zamówić białe kierunki z przodu i z tyłu, do kombiwara białe tylko na przód.

 

Z tego co wiem nawet e39 miały z początku pomarańczowe seryjnie i dopiero po lifcie ładowali białe.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi kierunkami to na forum wieczny galimatias i ile ludzi tyle opini, ale jak piszesz ze do sedana byla opcja przod i/lub tyl to troche mnie uspokoiles, bo ja mam na przod biale na tyl pomarańcze :) patrze czasem na alledrogo, ale ceny lamp na tyl z bialymi kierunkami osiagaja ceny absurdalne, co nie zmienia faktu ze z moją czarnulą ladnie by sie komponowały :P

 

co do e39 to sie zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakie grafitowe wstawki chodzi ale być może widziałeś wersję z ciemnym drewnem? Normalne drewno jest "brązowo drewniane" ale w niektórych egzemplarzach było "czarno drewniane" :D Miało to co widziałeś jakąś fakturę/wzorki? Czy całkowicie jednolite było? Może kto sprayem listwy pociągnął? :lol:

 

Juz zauwazylem ze to takie ciemne drewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.