Skocz do zawartości

M30B35- zimny ideał,ciepły muł.(NAPRAWIONY)


kamilf

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś objechałem całe Puławy w poszukiwaniu fachowca od Beemek, bo do BRJ do Lublina muszę jechać specjalnie a po Puławach pojeździłem po resecie kompa i mam dwie rzeczy załatwione na raz. Wnioski:

Po 1: Reset kompa według instrukcji z Forum nie przyniósł żadnego efektu,auto się nie wkręca, przyspiesza jak jakieś Seicento czy inna Panda, wizyta w BRJ nie unikniona.

Po 2: W Puławach nie ma kompetentnych mechaników. Jest może z jeden zdolny podłączyć E34 do kompa, i niestety więcej zrobić nie umie. Odwiedziłem z 10 fachowców żaden nie doradził nic sensownego, przeważnie wymiana jak leci wszystkiego po kolei. Najbardziej miło będę wspominać pana który stwierdził że e34 pod komputer się nie da podłączyć bo to auto jest za stare by mieć komputer, po czym stwierdził że pierścienie do wymiany, nawet nie podchodząc do zgaszonego auta które stało 200metrów od warsztatu, no magik i jasnowidz kurde :norty: Szkoda zachodu w tym mieście.

Po 3: Jutro jadę do fachowców pod Lublin i do Lublina, generalnie w 2 miejsca, pod 2 kompy i do 2 mechaników, mam nadzieję że przynajmniej z jeden pomoże :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany (tymczasowo,ale jednak :wink: )

 

Dziś podpiąłem auto u Pana Darka Sawy, miałem jechać do BRJ, byłem umówiony u nich ale miałem po drodze więc zajechałem. Po minucie wyszło... Oxygen sensor i Oxygen sensor fault po skasowaniu powtórnie to samo wskoczyło, pozatym brak błędów i silnik ideał :wink: Zalecono mi wymianę sondy,na zamiennik oryginał nie do zdobycia podobno, ale że trzeba by czekać z 3 dni na sprowadzenie i zapłacić 300zł za ten shit plus 60-100 za wymianę pojechałem do BRJ, tam jeszcze większy kabaret sonda ori 800zł wymiana podobnie, niedostępne zamienniki. Tymczasowo naprawiłem poprzez wypięcie wtyczki :norty: Da się to zrobić bez kanału jak się człowiek uprze i jest wkurzony :mrgreen:

Podsumowując, dobrze mówiliście a ja się uparłem na te wtryski zamiast rozpiąć i sprawdzić. Na chwilę obecną silnik pracuje idealnie, moc wróciła, przyspieszenie wciska w fotel i jest tak jak być powinno, ale sondę wymienię na dniach :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyślałem że to sonda ale tak bez przekonania. Ja mam walnięta ale bez takich numerów :shock: . Widocznie jest taka opcja że sonda potrafi walnąć w drugą strone i podawać za ubogą mieszanke :mad2: . choć tak myślałem żeby odpiąć i zrobić reset :norty: . znowu nauczyłem się czegoś nowego.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie grunt to samemu coś ogarnąć i wiedzieć "na potem" :wink: Ja tę sondę swoją jeszcze muszę dokładnie obejrzeć, podniosę samochód w sobotę i sprawdzę jej kable i wtyczkę dokładnie, we wtyczce zdaje mi się że widziałem zielony nalot więc może pomoże dokładny przegląd,czyszczenie i zlepienie kabla żeby sonda okazała się dobra.

A Ty Paweł u siebie coś mi się wydaje że pisałeś że też masz odpiętą?

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam uszkodzona ale nie daje w kość tak jak twoja. Spalanie mam na poziomie 19 w mieście i 11 w trasie ale komp wykazał błąd sondy. Zapalam zapłon , wciskam pedał gazu 5 razy do oporu i kontrolka checkengine zaczyna migać podajac jaki jest błąd. ja mam 1221 czyli oxygen sensor, Zobacz u siebie ile razy miga.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podepnę i zobaczę bo z odpiętą sondą to na bank mi wymiga 1221 czyli "oxygene sensor", no chyba że wymiga też "oxygene sensor fault" bo to dwie oddzielne rzeczy z tego co dziś widziałem, chociaż to drugie to po prostu błędne dane z sondy więc może już się nie pojawiać skoro sonda danych nie podaje . W sumie to mogę sprawdzić z podpiętą i rozpiętą sondą, bo jak już pisałem da się ją podłączyć/odłączyć bez kanału :wink:

 

A ty masz sekwencję? Ja mam KME wtryski jakieś Magic czy coś chwilowo i spalanie mam 12 na trasie i 16 w mieście(nawet pomimo uwalonej lambdy)

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Sawa (specjalista niesamowity od Beemek podobno) poinformował mnie że sonda musi być ori bo nie będzie śmigać jak należy :wink: .

W planach mam przejrzenie dokładnie tej sondy którą mam u siebie bo we wtyczce zaśniedziało, a może po prostu gdzieś kabel ząb czasu przegryzł :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto z instalacją easy-jet . Nawet fajna instalka bez parownika, wtryski montowane przy kolektorze obok benzynowych (szybki wtrysk). Komputer od LPG sam się reguluje od kompa auta . Pali 19 lpg ale odcinki jakie pokonuje to 4 km rano i 4 po pracy , jak jeżdze po mieście dłużej to spalanie mam ok 17.Nie ma zasady że na walniętej sondzie będzie palić więcej.

 

Kamilf czy u ciebie też miga lampa check na zapalonym silniku ??

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, z podpiętą sondą miga mi 1221 z odpiętą też- co mnie nie dziwi bo w końcu sondę mam uwaloną :wink:

Check pali mi się tylko po zapłonie i gaśnie po kilku sekundach, podczas jazdy jeszcze nie widziałem żeby się zapalił.

wtryski montowane przy kolektorze obok benzynowych (szybki wtrysk). Komputer od LPG sam się reguluje od kompa auta

U mnie jest tak samo, tylko spalanie troszkę niższe, ale podejrzewam że u Ciebie to przez te krótkie odcinki, ja tym autem jeżdżę raczej tylko w weekendy tak w relacji 40/60-miasto/trasa, do pracy jeżdżę drugim,albo trzecim, po mieście zresztą też więc nie ma mi gdzie więcej przepalić. A teraz wiosna idzie motocykl wyciągnę z zimowego schowka więc już całkiem chyba odstawię E34 do garażu, będzie czas zrobić powolny serwis wszystkiego po kolei :8) Pozatym zrobiłem tą Beemką dopiero z 3-4k km więc jeszcze mam niedokładne pomiary, pomimo tego że staram się skrupulatnie prowadzić dziennik kosztów w internecie.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie check miga i nie wiem dlaczego. Jak kupiłem autko to nie było żaróweczki , a po założeniu patrze świeci się ok zapalam silnik a ona zamiast zgasnąć to miga dość szybko i nikt nie wie dlaczego, Pytałem ludzi na forum i nic :mad2:
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pan Sawa (specjalista niesamowity od Beemek podobno) poinformował mnie że sonda musi być ori bo nie będzie śmigać jak należy" - a to niby dlaczego? Jak tam jest zwykła 4-przewodowa sonda. Te ceny sond co pisałeś to też jakieś kosmiczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a to niby dlaczego?... ....Te ceny sond co pisałeś to też jakieś kosmiczne...

Nie wiem dlaczego, podobno musi być oryginał lub bdb zamiennik bo inne nie działają jak należy :wink: Nie chciałem podważać autorytetu mechanicznego pana Sawy, dlatego nie komentowałem tej opinii, dla niektórych na forum Darek to guru jeśli chodzi o BMW :norty: A ceny wzięte z BRJ I AUTOPERFECT'u.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zacznę może od tego że ... warto sprawdzić ceny sondy lambda w AutoLand <--- firma z częściami markowymi jak i zamiennikami ... albo Inter Cars to 2 firma dosyć duże ja zakupowałem tam części do różnych marek i są w przystępnych cenach oferowane może tam spróbuj poszukać .... a co do temat nie wiem może to głupi pomysł ale tak sobie dumałem czy któryś z was sprawdził uszczelki pomiędzy Kolektorem a silnikiem ? bo lubią sparchnieć i wtedy objawy są identyczne jak wasze ... tzn. niby auto chodzi ale przerywa muli itp. i to występuje ponieważ mieszanka jest zbyt uboga ... bo poprzez dziurę i sparchniałe uszczelki dostaję się dzikie powietrze ... a dlaczego nie wariuje na niebieskiej kresce ? ponieważ auto chodzi na ssaniu jak to ktoś przede mną zauważył i wtedy mieszanka (wraz z dzikim powietrzem) spełnia te normy ale po wyłączeniu ssania zmniejsza się ilość paliwa dostarczana do komory silnika a ilość powietrza wraz z dzikim jest zbyt duża i tłumi procesy zapalania/spalania może też o to chodzi jak możecie to spójrzcie bo to nie musi być jedynie wina sondy ... Jeżeli palnąłem jakąś głupotę (co jest możliwe) ponieważ to tylko domysły nawet uwagi na ten post nie zwracajcie :)

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł, z tym że auto już jeździ w miarę normalnie, wystarczyło odpiąć sondę która jest uszkodzona :wink: A jeśli chodzi o zakup sondy to na razie się wstrzymam, jutro obejrzę dokładnie tę którą mam w aucie, możliwe że gdzieś się kabel przerwał albo coś po prostu nie łączy we wtyczce bo jak już pisałem jest silnie zaśniedziała. Wole się upewnić że sonda na pewno jest do wyrzucenia bo kupowanie drugiej na zapas nie ma większego sensu jeśli ta dałoby się naprawić :cool2:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu kupiłbym zwykłą uniwersalną sondę NGK (80zł). W niczym ta za 800zł nie będzie lepsza, a tak przy okazji to widział ktoś kiedyś sondę za 800zł? Wydaje mi się że nawet w serwisie będzie taniej, i to bez rabatów, gość chyba chce sobie trochę na tobie zarobić. W intercars jest BOSCH bez rabatów za 320-370zł, NGK niecałe 400zł

Porównaj sobie uniwersalną np. Boscha z boscha oryginałem, różni się tylko tym, że oryginał ma kabel z wtyczką. W młodszych modelach silników stosowana jest sonda tytanowa która szybciej działa. I jak byś zamiast tytanowej włożył zwykłą to w tedy miał byś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaylo ja te ceny napisałem takie jak mi w BRJ podali i u Darka w Autoperfekcie , sam ich nie wymyśliłem :wink:

Jak już pisałem najpierw obejrzę tą którą mam bo jak przetarł się kabel albo uszkodziła się tak że da się ją naprawić to nie ma sensu wymieniać, może wystarczy polutować albo coś. A jak jest zamordowana całkiem to kupię uniwersalną i najpewniej z NGK właśnie, musiałbym chyba na głowę upaść żeby dać za nią 800zł, a cenę podałem tak żeby Was rozśmieszyć trochę bo i mi się śmiać chciało jak mi w BRJ gość taką cenę podał.

Piotr dzięki za linki :cool2:

A tak w ogóle to po odpięciu sondy auto zaczęło mniej palić i lepiej jeździć :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.