Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie to ,że na wolnych tylko jak dłużej pojadę bardziej ostro tak, to wtedy tak się dzieje potem jak już jechałem spokojniej to uspokoiło się, najczęściej to mrugnęła jak sprzęgło wciskałem
Opublikowano

To się raczej zgadza. Pojeździsz ostrzej - olej się nagrzewa i jest rzadszy. Wciskasz sprzęgło - silnik schodzi z obrotów, pompa już tak ostro nie pracuje i ciśnienia zaczyna brakować.

 

Najprostszy sposób sprawdzenia - zamiast czujnika ciśnienia oleju zapalającego kontrolkę wkręcić manometr, który pokaże czy ciśnienie jest w normie czy nie. W m30 jest on w głowicy od strony kabiny. Nie wiem czy w nowszych silnikach też ale jakbyś chciał to sprawdzać to pewnie rozeznasz temat :)

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano
dam to mechanikowi do sprawdzenia bo ja nic nie jestem kumaty w takich sprawach, a jeśli będę tak jeszcze z tym jeździł to coś się stanie złego ?

 

Kolego.już się stało coś złego, a jak tak pojeździsz to zatrzesz silnik.Nie można jeździć jak kontrolka od oleju się pali czy nawet mruga, bo nie ma ciśnienia albo ciśnienie jest za małe.Jak się tak dzieje to silnik może ci stanąć w każdej chwili, nawet wtedy kiedy kontrolka jest zgaszona.Pisałeś że poprzedni właściciel jeździł na mineralnym i poprzedni również, to wyjaśnia sprawę.Lali minerał bo na syntetyku nie było już szans jeździć,przykro to pisać ale wygląda na to że kupiłeś zajeżdżone auto.Jest jeszcze nadzieja że pompa olejowa ci siadła,jak nie to został ci kapitalny remont silnika albo wymiana o ile buda jest jeszcze w dobrym stanie i wogóle się to opłaca.Nie kombinuj już z wymianą oleju bo to nic nie da,zaciągnij bunię do mechanika i módl się żeby to była tylko pompa oleju.POWODZENIA :cool2:

Opublikowano

przed zmianą oleju tez tak było po ostrej jeździe, kupiłem sobie książkę sam naprawiam e34 i jest tam parę zagadnień zahaczających o tematy oleju , i są rożne powody np olej silnie nagrzany i gdy przyśpieszę lampka gaśnie to nie jest to usterka, lub uszkodzony czujnik, za małe ciśnienie -zbyt mało oleju,przewód czujnika ma zwarcie do masy więc może tak źle nie będzie, bo silnik chyba nie jest jakiś zdezelowany , kupiłem auto pól roku temu i nie miałem z nim żadnych problemów, czy zima -20 czy normalna temperatura to pracował ok, teraz też jeździ tak samo jak teraz tylko ten komunikat się pokazał, więc może to wo gole nie być usterka mechaniczna, bo np tak samo mailem ze światłami pozycji kiedyś wymieniałem reflektory z przodu i do jednego słabo było wsadzona wtyczka, która wypięła się podczas jazdy i pokazał się komunikat Parking light , teraz też się czasem zapali choć nie wiem czemu bo oba światła świecą ok

 

ale dzięki i tak za zainteresowanie i dla pewności wpadnę do mechanika gdy będę miał wolnego trochę

 

pozdrawiam

Opublikowano
Jak najbardziej może być. Jak nie wiadomo co było to najlepiej stary wywalić, ewentualnie przepłukać i dać nowy. A jakoś tak dziwnie jest że większość właścicieli nie ma pojęcia co mają w silniku. Gdyby mieli olej do smażenia też by się nie zainteresowali.. :duh:
Opublikowano
a daj spokoj!!! jak oni moga tak spokojnie jezdzic nie wiedzac co jest wlane w silnik :shock: to tak jakby nie wiedzieli jakie paliwo wlewac do baku!!! rope czy benzyne. Rozumie blondynki i emerytow bo nieznaja sie i jada z tym do mechanikow!!! Jak sam sobie wymienie to bede w 100% wiedzial na czym stoje prawda!!! Dzieki za info. Nie bylem pewny i wolalem spytac :D :D
Opublikowano
dziś byłem w warsztacie specjalizującym się w BMW, sprawdzenie ciśnienia kosztowało mnie 50zł i.... mechanik powiedział ,że to nic niezwykłego w tak leciwym aucie,i że nawet nie warto tego naprawiać bo to kosztowało by jakieś 5 tyś taki kapitalny remont silnika żeby było jak nowe auto, a da się z tym spokojnie jeździć i powiedział żebym przy następnej wymianie oleju przeszedł najwyżej na gęstszy olej,oraz zalecił wlanie preparatu moto doktor ,który ma pomoc trzymać ciśnienie, wlałem i zobaczymy co dalej.
Opublikowano
Kurcze, w życiu nie widziałem, żeby ktoś lał mineralny do turbo diesla. Jak najszybciej płukanka i przejście na półsyntetyk jeżeli jeszcze chcesz pojeździć. Najwyżej turbo wymienisz, co jest bardzo prawdopodobne jeżeli jeździło na mineralnym.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Kurcze, w życiu nie widziałem, żeby ktoś lał mineralny do turbo diesla. Jak najszybciej płukanka i przejście na półsyntetyk jeżeli jeszcze chcesz pojeździć. Najwyżej turbo wymienisz, co jest bardzo prawdopodobne jeżeli jeździło na mineralnym.

No niby są i mineralne dedykowane do diesli/turbo diesli ale teraz to już sam nie wiem co myśleć, póki co nie stać mnie na uszczelnienie silnika w razie wu, a auto mi cały czas potrzebne do roboty i nie mogę sobie pozwolić na przestój.... :/ Chyba jeszcze teraz zaleję go mineralnym, tym niby do diesli, a przy następnej wymianie pomyślę o normalnym oleju. Bo jak teraz bym go zalał normalnym olejem i by mi się rozszczelnił, tak bez auta leżę, więc i dla mnie i dla autka będzie lepiej jak jeszcze raz przecierpi na tym gównie :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Spróbuj używać oleje przywracające elastyczność elementom uszczelniającym takie jak np: Valvoline Max Life czy Castrol GTX High Mileage.
Opublikowano
Witam. Podłącze sie pod temat . Mam silnik zalany Mobilem 1 5w50 czy lepiej by bylo zmienic go na 10w40 ? Jak go kupilem to na takim oleju juz byl wiec podczas wymiany tez taki zalałem ale wydaje mi sie ze dziwnie pracuje silnik jakby za glosno.
Pozdrawiam
Opublikowano

...

Kurcze, w życiu nie widziałem, żeby ktoś lał mineralny do turbo diesla. Jak najszybciej płukanka i przejście na półsyntetyk jeżeli jeszcze chcesz pojeździć. Najwyżej turbo wymienisz, co jest bardzo prawdopodobne jeżeli jeździło na mineralnym.
...... :mad2:

skad takie wnioski????

dlaczego w ofercie renomowanych producentow sa oleje mineralne rownież przeznaczone do silników wysokoprężnych z doładowaniem...???

czy olej mineralny wysokiej klasy bedzie gorszy od syntetyku/półsyntetyku niskiej klasy???

...Hugo jak śmigasz na mineralnym to możesz śmiało na nim dalje jezdzić(byle spełniał odpowiednie normy) i byś go wymieniał na czas t.j max 10000tys.km ponieważ mineralny szybciej traci swoje parametry...

a na to ile bedzie pracować turbospreżarka to przedewszystkim zależy od odpowiedniego użytkowania,a nie dlatego że wlany jest olej mineralny(oczywiście klasa musi być)

...CO ZA BZDETY..

...tak samo jak czekać do wymiany az stuknie 30000tys.km bo na butelce napisane jest LONG LIFE...

iZzI
Opublikowano
Zgadzam się, że olej mineralny może mieć podobną charakterystykę co inny, ale tylko jak osiągnie temperaturę roboczą. Jak jest zimny to jest przepaść, przerabiałem to już w niejednym aucie, zimą minerał jest jak smoła. A z turbo raczej korzystasz ciągle, bo to diesel, a temperaturę roboczą zimą w TDSie na przykład jak lecisz sobie około 100 km/h osiągasz po kilku kilometrach. Zresztą miałem przykład jak w tym samym TDSie mechanik zalał minerał i po zimie turbo się rozsypało, a przed było ok, bo sam to auto kupowałem dla znajomego. Też mam auto stare jak Ty, ale jeżdżę na syntetyku 5W40 i nie zamierzam zmieniać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

...

TDSie mechanik zalał minerał i po zimie turbo się rozsypało
...

niezłego masz mechanika...tylko pozazdroscić :D :mad2:

a tak na poważnie tu prosze link ...zapraszam do obejrzenia ,mam nadzieje że rozwieje wątpliwosci...

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

iZzI
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

zrobiłem już ponad tysiąc km i od wlania tego engine doktora już nie pokazuje mi się kontrolka od ciśnienia oleju, mam jeszcze tylko takie pytanie... czy jest sens przy następnej wymianie oleju lać znowu półsyntetyk skoro musiałem i tak wlać zagęszczacz? ( oleju nic nie ubywa-wycieków nie ma) żeby to ciśnienie podnieść, czy przejść już na minerał?

 

No i jeszcze w ogóle co trzeba było by w silniku remontować żeby podnieść to ciśnienie i czy jest to opłacalne, czy nie warto, i po prostu zalać gęstszy olej następnym razem.

Opublikowano

Żeby podnieśc ciśnienie w silniku to trzeba naprawić wał,czyli szlif,panewki,razem przeważnie robi sie głowicę,tłoki,pierścienie ,koszt całego remontu przeważnie przekracza wartosć samochodu,dla tego żadko się to robi

spróbuj zalac 10w40 jak bedzie brał olej to zalej minerał

tym moto doktorem to mogłeś przyspieszyć agonię silnika,to podobnie jak esperal w tyłek dla alkoholika,pomaga na krótko a potem powraca z podwojona siłą

pozdrawiam

Opublikowano
Moto-doktor??? Nie ma na rynku ŻADNYCH cudownych środków regenerujących silnik i uszczelki. Te przykłady olejów które podałem służą do czasowego poprawienia elastyczności uszczelek i choć zdają w 100% swoje zadanie jako olej silnikowy to jeśli uszczelki są zniszczone to i tak czeka je wymiana choć w późniejszym terminie. A moto-cudoto zostaw tym co je robią. Dlaczego? NIGDY i ŻADEN z producentów tych produktów nie przedstawił jakichkolwiek dokumentów stwierdzających że zostały one przebadane w jakikolwiek sposób w jakimkolwiek aucie. A na pytanie, czy stosuje ten preparat w swoim aucie odpowiada: TAK, to w momencie zaproponowaniu dolaniu jeszcze odrobiny tego czarodziejskiego eliksiru ucieka w popłochu.
Opublikowano
no mi się poprawiło , bo już kontrolka się nie pokazuje a wycieków nie miałem i tak żadnych, a pytałem czy to robić jakoś czy zmienić olej po prostu na gęstszy skoro i tak do tego rzadszego musiałem wlać zagęszczacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.