Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

zaczęła się wiosna więc chciał bym zabrać się za wymianę filtrów i płynów eksploatacyjnych w mojej e34 525i 24V 192km, z powodu braku czasu na wędrówki po sklepach robię zakupy przez internet, na allegro znalazłem tylko jeden zestaw pasujący do tego modelu, komplet 3 filtrów więc płace tylko raz za przesyłkę oto link

 

http://allegro.pl/zestaw-3-filtry-bmw-e34-520-150km-525-192km-i1506837694.html

 

i chciałem się dowiedzieć czy będą ok czy to jakieś słabej jakości elementy, które nie są warte uwagi

 

następna rzeczą jest olej 15w40 mineralny na takim jeżdżę myślę nad castrolem tylko,że na aukcji jest 5 litrów a wiem,że trzeba mieć prawie 6 i czy dolać trzeba też castrola czy może być np mobil1 też 15w40

 

http://allegro.pl/olej-castrol-gtx-15w40-mineralny-szczecin-5l-tanio-i1495847631.html

 

no i zastanawiam się również nad płynem w chłodnicy bo na kompie pokazuje mi coolant level ale auto się nie grzeje nawet podczas ostrej albo długiej jazdy więc może to być tylko czujnik lub niewykasowany bład ale nie jestem pewny bo tak samo mam komunikat brake linings ale hamulce są dobre i gdy wcisne pedał to koła piszczą auto ładnie hamuje, zmią dolałem brakującego płynu hamulcowego bo było już mało i się zapowietrzył, że sprzęgło nie wy sprzęg lało ale dolewka załatwiła sprawę, i nie wiem czy płyn hamulcowy też zmieniać skoro dobrze hamuję czy zostawić to gdy będę wymieniał klocki

 

 

 

no i takie dodatkowe pytanie związane z oponami,auto kupiłem na oponach 215/55/16 lecz tylne opony już były przetyrane i czy dobrze będzie gdy kupił bym teraz 205/55/16 i dał na przód a te szersze 215-stki ,które były na przodzie dać teraz na tył auta

 

 

pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi

Opublikowano

Na mineralnym śmigasz ? :shock: Nie szkoda silnika ? Pomijając już ten fakt, to TAK, nie ma żadnych przeciwskazań co do mieszania olejów różnych marek, ale o takiej samej lepkości i oczywiście typie oleju ;)

 

Jeśli chodzi o filtry, to o ile można wierzyć obrazkom, są to części polskiej firmy Filtron a nie chińszczyzna, czyli w porządku ;)

 

Nic się nie stanie jak dasz szersze opony na tył a węższe na przód ;] Jeśli chodzi o właściwości jezdne - wyjdzie Ci to tylko na plus, choć przy takiej małej różnicy szerokości będzie to niezauważalne ;)

 

Co do układu chłodzenia - należy przywiązywać w BMW do tego szczególną wagę, nie zaszkodzi płynu raz na jakiś czas zmienić. Jak masz hamulce w porządku, to nie ruszaj nic z płynem hamulcowym ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Na mineralnym śmigasz ? :shock: Nie szkoda silnika ?
.......???? po czym wnosisz ze jazda na mineralnym oleju niszczy silnik..
iZzI
Opublikowano
po czym wnosisz ze jazda na mineralnym oleju niszczy silnik..

Konstrukcja tych silników produkowanych w tamtym czasie ma swoje wymagania i oleje mineralne SĄ DLA NICH SZKODLIWE.

Opublikowano

aha jak filtry są ok to zamawiam i olej tak samo i doleje do niego mobila bo taki posiadam w garażu :)

odnośnie mineralnego oleju to na takim auto jeździło gdy je kupiłem od poprzedniego właściciela i poprzednik poprzednika również lał minerał, a gdy napisałem do sklepu zajmującymi się olejami z pytaniem czy nie lepiej dla mojego auta dokładnie opisałem jaki silnik itp nie było by przejść na półsyntetyk albo syntetyk i chciałem je od niego kupić, te oleje są droższe więc mógł powiedzieć żebym kupił od niego właśnie te droższe oleje to powiedział, że te auta gdy zostały wyprodukowane to jeździły na mineralnych i takie są dla nich dobre, oczywiście gdybym chciał spróbować przejść to tylko na półsyntetyk ale mogły by powstawać wycieki i częste dolewki, i wtedy musiał bym wrócić do mineralnego z powrotem, więc nie wiem czy warto sprawdzać to, bo jakieś odczuwalne różnice są na innym oleju niż mineralny? Sprzedawca powiedział , że zima jest lepszy bo szybciej smaruje silnik, nie musi się tak rozgrzewać.

 

no z tym płynem w chłodnicy to jest coś około 11 litrów potrzeba ale jak pisałem wskaźnik temperatury dochodzi do połowy czyli jest ok, auto się nie grzeje więc może to tylko czujnik lub nie wykasowany błąd,tak jak z hamulcami, a jeśli miał bym zmieniać to na jakiej firmy płyn ?

 

 

no najpierw chciałem kupić opony 225 bo podobają mi się takie ale są droższe a teraz mam trochę wydatków jeszcze, i z tego co czytałem wczoraj to od szerokich opon szybciej zużywają się części np zawieszenie itp, chociaż nie bardzo rozumiem dlaczego

Opublikowano
aha jak filtry są ok to zamawiam i olej tak samo i doleje do niego mobila bo taki posiadam w garażu :)

odnośnie mineralnego oleju to na takim auto jeździło gdy je kupiłem od poprzedniego właściciela i poprzednik poprzednika również lał minerał, a gdy napisałem do sklepu zajmującymi się olejami z pytaniem czy nie lepiej dla mojego auta dokładnie opisałem jaki silnik itp nie było by przejść na półsyntetyk albo syntetyk i chciałem je od niego kupić, te oleje są droższe więc mógł powiedzieć żebym kupił od niego właśnie te droższe oleje to powiedział, że te auta gdy zostały wyprodukowane to jeździły na mineralnych i takie są dla nich dobre, oczywiście gdybym chciał spróbować przejść to tylko na półsyntetyk ale mogły by powstawać wycieki i częste dolewki, i wtedy musiał bym wrócić do mineralnego z powrotem, więc nie wiem czy warto sprawdzać to, bo jakieś odczuwalne różnice są na innym oleju niż mineralny? Sprzedawca powiedział , że zima jest lepszy bo szybciej smaruje silnik, nie musi się tak rozgrzewać.

 

no z tym płynem w chłodnicy to jest coś około 11 litrów potrzeba ale jak pisałem wskaźnik temperatury dochodzi do połowy czyli jest ok, auto się nie grzeje więc może to tylko czujnik lub nie wykasowany błąd,tak jak z hamulcami, a jeśli miał bym zmieniać to na jakiej firmy płyn ?

 

 

no najpierw chciałem kupić opony 225 bo podobają mi się takie ale są droższe a teraz mam trochę wydatków jeszcze, i z tego co czytałem wczoraj to od szerokich opon szybciej zużywają się części np zawieszenie itp, chociaż nie bardzo rozumiem dlaczego

Nie tyle od szerokich opon, co od ich niskiego profilu. A szersze opony są robione na większe felgi i mają niższy profil ;) Opony o niższym profilu, co logiczne, mniej amortyzują same w sobie i utwardzają samochód (mniejsza objętość powietrza w środku, większe ciśnienie), przez co samochód lepiej trzyma się drogi, ale z powodu szerokości opon więcej pali i traci na mocy (opory toczenia), zawias mocniej po dupie dostaje od niższego profilu ;)

 

Płyn należy wymieniać z tego powodu, że z czasem zbiera się w nim syf, i mimo to, że układ chłodzenia działa prawidłowo, to może mieć to różne konsekwencje, np pompa wody może Ci siąść ;]

 

To jakoś kiepsko doradził Ci ten facet i zbytnio pojęcia nie miał, bo pierwsze słyszę żeby BMW od nowości na mineralnym latało :D Zapewne już byś miał kilka razy głowicę remontowaną/wymienianą ;) Co do wycieków po zmianie na lepszy olej, to słyszałem różne opinie, sam nie praktykowałem, więc się nie wypowiadam.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
nie wiem czy płyn hamulcowy też zmieniać skoro dobrze hamuję czy zostawić to

 

:duh:

 

Jak masz hamulce w porządku, to nie ruszaj nic z płynem hamulcowym ;)

 

:duh:

 

często jest tak, że układ hamulcowy nie zazdiała TYLKO RAZ, chociaż wcześniej był raczej sprawny..

 

płyn hamulcowy jest higroskopijny..jeśli wchłonie zbyt dużo wody..to wtedy może nastąpić ten pierwszy raz..

 

dlatego też interwałem wymiany płynu hamulcowego nie jest okres, w którym układ dziala sprawnie, lecz naogół są to 2 lata.

Opublikowano

No właśnie, jak kupujesz filtry to tylko nie chińszczyzna, najlepiej Filtron, Mann, Knecht czy coś z innych firmowych zamienników...

 

Ja przy zmianie filtrów w październiku dzwoniłem do autoryzowanego serwisu w Lublinie pytając o ceny oryginałów, tylko ja mam 525TD:

- filtr powietrza 115 (filtron 45)

- filtr paliwa 188 (mann 75)

- filtr oleju 75 (mann 45)

W nawiasach ceny zamienników, które wtedy kupiłem w hurtowni.

 

Chyba jesteś pierwszy, który napisał że do beemki leje minerał hehe :lol: Lej co uważasz; Castrol, Total, a najlepiej Valvoline,

ja zalałem Total Quartz - 2 bańki po 5l wyszły mnie 158zł

Pozdro

Opublikowano

Chyba żadne auto w wieku 10+ nie jest przystosowane do mineralek.. Wycieki to prędzej na mineralnym by powstały. Jeśli ktoś się ich obawia czy ma już ich początki to może zastosować np. Valvoline Max Life lub Castrol GTX High Mileage które na jakiś czas przywracają elastyczność elementom uszczelniającym.

Płyn hamulcowy powinien móc sprawdzić każdy mechanik małym, banalnym urządzonkiem i zajmuje to kilka sekund. Chyba ze takiego nie ma. Jak nie ma a nie wiesz kiedy był wymieniany to zrób to natychmiast. DOT-4 chyba nie jest drogi?

Opublikowano

po tym co mi napisaliście poczytałem jeszcze o olejach i znalazłem stronkę na, której są wypisane płyny eksploatacyjne zalecane do danego modelu auta... i patrze na oleje , które są podane od zalecany, dobry do dopuszczalny i każdy z nich to syntetyk... więc mineralnego raczej już nie kupię, sprzedawca argumentował to,że olej mineralny jest gęstszy i dzięki temu nie ma wycieków i dzięki takiemu olejowi te wszystkie stare auta nabijają tak wielkie przebiegi stare auto= stary mineralny olej.

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&modelyear=&vehicle=2101

 

Gdy moja bemka śmigała na mineralnym to jakieś szkody ten olej silnikowi wyrządził ? i czy teraz gdy wleje syntetyk to jakoś będzie odczuta ta różnica poprzez np ładniejszy dźwiek pracy silnika albo lepsze przyśpieszenie itp ?

 

a jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz jakiś tydzień temu jeździłem sobie autem dość ostro, przeciąganie na obrotach na maxa , szybkie przyśpieszanie itp, i gdy jechałem autostradą 200 km/h wyświetliła się kontrolka od oleju i napis oil pressure czyli ciśnienie oleju, to jest to spowodowane tym ,że olej już stary brudny i po prostu zły do tego auta czy czymś innym ?

Opublikowano

To znaczy że każdy olej inaczej się zachowuje w zależności od eksploatacji a przy ostrym traktowaniu gęsty olej wytwarza duże ciśnienie. Jeśli zmienisz na półsyntetyk to na pewno lepiej to dla silnika niż mineralka. Gęstszy silnik wymaga od silnika większego wysiłku do pracy i wytwarza większe ciśnienia ale zbyt rzadki może rozszczelnić silnik czy film ochronny będzie za cienki i silnik będzie gorzej chroniony. Dobierz optymalnie i najlepiej półsyntetyk.

Czy mineralka wyrządziła jakieś szkody to może się okazać później.

Opublikowano

no na tej stronie wszystkie oleje to są syntetyczne, jeszcze poczekam na inne propozycje jaki olej będzie najlepszy, patrzyłem teraz jeszcze do instrukcji od e34 i jest takie coś o olejach

 

http://img855.imageshack.us/img855/9007/instrukcjaobslugibmwe34.jpg

Opublikowano
czy teraz gdy wleje syntetyk to jakoś będzie odczuta ta różnica poprzez np ładniejszy dźwiek pracy silnika albo lepsze przyśpieszenie itp ?

 

już pomijając totalną absurdalność tego pytania.. zastanów się, czy użytkownicy rezygnowaliby z tego, o czym napisałeś dla głupich 50zł różnicy za 5l oleju (w przybliżeniu taka jest różnica za 5l mineralnego a półsyntetycznego) ?

 

..najlepszy olej do m50 10w40--> motul 6100

Opublikowano
po tym co mi napisaliście poczytałem jeszcze o olejach i znalazłem stronkę na, której są wypisane płyny eksploatacyjne zalecane do danego modelu auta... i patrze na oleje , które są podane od zalecany, dobry do dopuszczalny i każdy z nich to syntetyk... więc mineralnego raczej już nie kupię, sprzedawca argumentował to,że olej mineralny jest gęstszy i dzięki temu nie ma wycieków i dzięki takiemu olejowi te wszystkie stare auta nabijają tak wielkie przebiegi stare auto= stary mineralny olej.

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&modelyear=&vehicle=2101

 

Gdy moja bemka śmigała na mineralnym to jakieś szkody ten olej silnikowi wyrządził ? i czy teraz gdy wleje syntetyk to jakoś będzie odczuta ta różnica poprzez np ładniejszy dźwiek pracy silnika albo lepsze przyśpieszenie itp ?

 

a jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz jakiś tydzień temu jeździłem sobie autem dość ostro, przeciąganie na obrotach na maxa , szybkie przyśpieszanie itp, i gdy jechałem autostradą 200 km/h wyświetliła się kontrolka od oleju i napis oil pressure czyli ciśnienie oleju, to jest to spowodowane tym ,że olej już stary brudny i po prostu zły do tego auta czy czymś innym ?

 

Jedyne co mogło się stać przy mineralu to multum syfu w silniku.. przed wymianą na olej o innej lepkości należało by wykonać płukanie silnika na przykład "liqui moly engine flush".. półsyntetyk czy syntetyk mają większą liczbę TBN (w uproszczeniu związków czyszczących) taki olej szybko "ściemnieje" co będzie oznaczało czyszczenie silnika od wewnątrz z tego brudu, co czasem może spowodować nawet zatkanie kanałów olejowych, poza tym olej szybko straci swoje właściwości czyszczące i smarujące, co do gęstości olejów owszem mineralny jest gęstszy lecz w temperaturze pokojowej ;] w temp. roboczej w silniku syntetyk czy mineralny będzie tak samo "płynny" tylko w tym przypadku syntetyk będzie zachowywał swoje właściwości a mineralny nie.. na forum jak widziałem jest sporo wątków co do olei ;)

tutaj jest ciekawy materiał do przeczytania owszem z innego fora lecz watro przeczytać http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26202&postdays=0&postorder=asc&start=480

Opublikowano

zadając to pytanie nie chodziło mi o to czy ludzie zalewają mineralnym żeby oszczędzić 50zł tylko czy po prostu jest jakaś odczuwalna różnica, po przejściu z jednego na drugi, bo nie wiem a niektórzy ludzie przecież leja np syntetyk od nowości auta tak jak mój ojciec nie przez oszczędność lecz przez to, że tak zaleca producent.

 

Przeglądając różne fora , opinie użytkowników są różne np:

 

"Nie polecam tego kierunku zmiany oleju. Obowiązuje zasada zmiany oleju z rzadszego na gęstszy, czyli z syntetycznego na półsyntetyczny, z półsyntetycznego na mineralny - nie odwrotnie. W Twoim przypadku istotne jest jak długo jeździłeś na oleju półsyntetycznym, chociaż naprawdę nie polecam robić tej wymiany. Rzeczywiście istnieją różne szkoły na ten temat, ale zasada jest taka jak zaznaczyłem. A jeśli masz ochotę przeprowadzać doświadczenia - Twój wybór. Trzymaj się raczej normy producenta pojazdu"

 

"Przerabiałem kiedyś temat zamiany z oleju mineralnego na półsyntetyczny ; wszystko byłoby ok , gdyby silnik nie zaczął ciec jak durszlak - owszem łatwiejsze było odpalanie silnika zimą"

 

 

"spróbować zawsze można , nie wszystko co piszą spryciarze na forach jest twardą zasadą w każdym przypadku"

 

 

więc znów mam niepewność czy przejść na półsyntetyk albo syntetyk....

Opublikowano

te zasady że nie wymienia się z minerala na syntetyk chyba wymyślili za czasów prl-u :D jeżeli sito z silnika się robi po wymianie to widocznie silnik uszczelniał nagar z całym brudem, a to zadanie uszczelek, wymiana uszczelki pod klawiaturą czy simmeringi po 15 latach jest chyba oczywista, guma czy korek nie jest wieczny i to normalne elementy eksploatacyjne które się zużywają, Kolego zrób płukankę i lej syntetyk :) ja już tak w dwóch swoich poprzednich samochodach robiłem, oraz w paru nie należących do mnie i było wszystko okej :) za niedługo u siebie też będę wymieniać na syntetyk bo poprzedni właściciel karmił silnik półsyntetykiem :roll:

 

płukanka: http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-pro-line-polecam-i1507515149.html

olej: http://allegro.pl/gdansk-elf-excellium-ldx-nf-5w40-5w-40-5-litrow-i1515711217.html lub http://allegro.pl/liqui-moly-5w40-top-tec-4100-4l-toptec-4100-i1477466334.html

Opublikowano
wielkie dzięki za odpowiedź oraz linki do aukcji, dałeś mi nadzieje :D przeczyszczę silnik i chyba spróbuję zmiany na syntetyk a jeśli zacznie cieknąć to ile w najgorszym wypadku może kosztować wymiana tych wszystkich uszczelek itp. i rozumiem ,że po ewentualnym wycieku oraz wymianie uszczelek już będę mógł ciągle śmigać na syntetyku?
Opublikowano

nic nie powinno się stać ;) płukanka także zazwyczaj odblokowuje zapieczone pierścienie tłokowe więc ewentualnie po płukance może się zwiększyć kompresja gdyż pierścienie nie będą "ściśnięte" i będę wykonywać swoje zadanie.

koszt uszczelki pokrywy zaworów to 60 zł za torpana i około 150 zł za elringa, uszczelniacze zaworowe to ok 4 zł za sztukę, uszczelka miski olejowej to wydatek ok. 110 - 140 zł

Opublikowano

Konstrukcja tych silników produkowanych w tamtym czasie ma swoje wymagania i oleje mineralne SĄ DLA NICH SZKODLIWE.

 

 

 

wieku 10+ nie jest przystosowane do mineralek.. Wycieki to prędzej na mineralnym by powstały.

...

 

moim skromnym zdaniem to co napisales jest niedorzeczne ... oczywiscie nie twierdze ze mineralne oleje sa lepsze od syntetykow ...

 

generalnie nie bede sie rozpisywal ale proponowal bym poczytac troche na temat olejow, a nie powielac jakies tam przyczytane wczesniej stereotypy :cool2:

iZzI
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

generalnie nie bede sie rozpisywal ale proponowal bym poczytac troche na temat olejow, a nie powielac jakies tam przyczytane wczesniej stereotypy :cool2:

Zalecam dostosowanie się do własnego twierdzenia :cool2:

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem Darek ma rację. Mineralny olej może i jest dobry, ale do dużego Fiata,Żuka czy innej Zastawy. W instrukcji oraz w internecie są napisane zalecane klasy olejów do silników BMW. Osobiście przeprowadzałem kilka zmian z mineralnego na syntetyk w swoich autach i znam wiele osób które też to robiły i jeżeli silnik jest w dobrym stanie to taka zmiana na pewno mu nie zaszkodzi. Wiadomo, jeśli ktoś zamiast uszczelnić silnik nowymi uszczelkami/uszczelniaczami itp woli wlać gęstszy olej bo to niby taniej to i tak go nie przekonamy :wink: Ja osobiście wychodzę z założenia że lepiej wymienić uszczelnienia i wlać dobry olej niż robić po kosztach i tego się będę trzymać :cool2:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

dziś zrobiłem trasę jakieś 120 km i gdy jechałem autostradą szybciej trochę to potem zaczęła mi się świecić kontrolka oleju...tzn mrugać, gdy wciskałem pedał sprzęgła i hamulca .

Tak samo było przed wymianą oleju , potem jeszcze pokazał się komunikat oil pressure co tez występowało wcześniej... wkurza mnie to..

Opublikowano

Uuuuu, jak na rozgrzanym silniku lampka na wolnych obrotach mruga to ciśnienia nie trzyma...

 

Prawdopodobnie się panewki kłaniają :cry:

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.