Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam takie objawy - moze wiecie co moze byc przyczyna. E46 320d 2005r touring, 130tys km, automat.

 

1. Po dluzszej jezdzie jak wrzuce na N lub P czuc gdzies co 2-3 sekundy bardzo delikatne wibracje ( czuc je jakby w nogach) po czym ich brak i za 2-3 sek znow.

2. Na zimno (ale rowniez w dodatnich temperaturach - tak do 6 st.C) po odpaleniu piszczy jakby z okolic paska klinowego 2 minuty i ustaje. Po lekkim dodaniu gazu tez ustaje piszczenie. Ale jesli delikatnie dodam gazu i nagle puszcze, obroty spadaja i czuc konkretne telepnięcie pod maską. Jak byly wyzsze temperatury nie bylo piszczenia ale telepnięcie owszem.

Dodam, ze jakis czas temu ASO zalecilo wymiane tlumika drgan ukladu wydechowego (nr katalogowy czesci: 18107515325),czego nie zrobilem. Równiez niedawno mialem problemy z odpalaniem-raz odpalal, a raz nie, wymienilem sterownik swiec, filtr paliwa, pompe wstepna paliwa pod fotelem kierowcy i wreszcie to co rozwiazalo problem: przekaźnik pompy paliwa - ten za schowkiem od strony pasazera. Podczas diagnozowania tego problemu z odpalaniem na kompie wyszly jakies rozne cisnienia na szynie (tyle zrozumialem bo bylo to sprawdzane za granica). Nie wiem jak jest teraz z tymi cisnieniami gdy auto odpala juz od strzalu. Ale wibracje, o ktorych pisalem wystepowaly juz przed problemami z odpalaniem.

 

Pozdraiam,

pur

Opublikowano
najbardziej prawdopodobne to koło pasowe z tłumikiem drgań , jest z przodu silnika .... ze względu na te piski , a przy okazji wymień paski ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
najbardziej prawdopodobne to koło pasowe z tłumikiem drgań , jest z przodu silnika .... ze względu na te piski , a przy okazji wymień paski ....

Przyłączam się do zdania kolegi, wymiana powinna rozwiązać problem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dzieki wielkie, tak tez podejrzewalem czytajac wczesniej forum.

 

Poajwily sie tez posty, ze lepiej wymienic w ASO bo potrzebny jest specjalny klucz. Ktos z was wymienial w warsztacie niezaleznym gdzie takim nie dysponowali i czy wyszlo ok?

Lepiej kupic Corteco czy Impergom tez moze byc? No i te paski - oryginal z ASO czy zamienniki?

 

Pozdrawiam,

 

Pur

Opublikowano
Dzieki wielkie, tak tez podejrzewalem czytajac wczesniej forum.

 

Poajwily sie tez posty, ze lepiej wymienic w ASO bo potrzebny jest specjalny klucz. Ktos z was wymienial w warsztacie niezaleznym gdzie takim nie dysponowali i czy wyszlo ok?

Lepiej kupic Corteco czy Impergom tez moze byc? No i te paski - oryginal z ASO czy zamienniki?

 

Pozdrawiam,

 

Pur

Kolego jak już robić to konkretnie, więc tylko Corteco w ASO wcale nie musisz wymieniać, wielu robiło to bez specjalnego klucza, pasek oczywiście tylko contitech bo taki idzie na pierwszy montaż i powinien mieć takie włoski (coś ala zamsz) od środka jeśli nie będzie miał to zamów w ASO, bo jeśli kupisz inny to przy starcie i gaszeniu będzie ci piszczeć, chyba byli tacy co robili u swoich zaufanych mechaników i było OK, jeśli chodzi klucz to koszt 250 złotych w tym wątku jest kolega który zakupił ten specjalny klucz. viewtopic.php?f=69&t=100711&start=375 Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po prawie miesiecznych testach na wymienionych czesciach jest znaczna poprawa. Nie ma juz lub jest ledwo wyczuwalne czasem na zimnym to telepniecie po dodadniu i puszczeniu gazu, zniknelo tez wystepujace wczesniej na zimnym silniku "lupniecie" podczas wrzucania biegu D z P. No i nie piszczy. Takze jest sukces. Pozostaly jednak te wibracje po dluzszej jezdzie, o ktorych pisalem na poczatku. Coz, na razie odpala na cieplo jak zloto wiec chyba jeszcze na szczescie nie wtryski.

 

dzieki i pozdrawiam,

 

pur

Opublikowano
. Pozostaly jednak te wibracje po dluzszej jezdzie, o ktorych pisalem na poczatku.

 

pur

 

A poduszki pod silnikiem wymieniałeś ?

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
wymienialem poduszki jakies 40 tys km. temu. powinny byc chyba jeszcze dobre,nie?
Opublikowano
Powinny co najmniej na 100 tys starczyć - jeżeli użyłeś Fraudenberg - Lemforder - Febi (wszystko to jedna i ta sama poducha)
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Takie pytanie:

Jak jednoznacznie sprawdzić czy poduszki są już do wymiany? U mnie jak gaszę silnik wiadomo to czuć pewne wibracje, ale chyba nowe poduszki nie wyeliminują takich wibracji w 100%?...

Opublikowano
Takie pytanie:

Jak jednoznacznie sprawdzić czy poduszki są już do wymiany? U mnie jak gaszę silnik wiadomo to czuć pewne wibracje, ale chyba nowe poduszki nie wyeliminują takich wibracji w 100%?...

 

 

Jednoznacznie stwierdzić nie można, no chyba że są popękane to może dojrzysz, ale jak nie wymieniałeś od nowości to polecam to zrobić bo poduchy się po prostu ubijają i drgania przechodzą na budę, fotele, wydech...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.