Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Podczas dzisiejszej krótkiej jazdy po mieście z umiarkowaną prędkością, ok 1.5km od startu zapaliła się nagle kontrolka DSC i na wyświetlaczy iDrive pojawił się komunikat "DSC Failure" oraz inforamcja, aby jechać powoli bo coś jest nie tak z systemem hamulcowym i jak najszybciej odwiedzić dealera.

Po kilku sekundach informacja zniknęła.

W momencie pojawienia się błędu jechałem w miarę jednostajnie, może lekko hamowałem - przyznam, że zaskoczył mnie ten błąd i nie pamiętam

Może nie ma to związku, ale dnia poprzedniego na chwile zapalił się olej przy parkowaniu, po włączeniu auta komunikatu nie było.

 

Jakieś sugestie co do tego DSC Failure?

 

Dzięki!

 

PS. Trochę namieszałem z wątkami i stworzyłem duplikat tutaj viewtopic.php?f=40&t=150749, ale skoro dyskusja toczy się tu to…

Edytowane przez cyp
Opublikowano

nie wiem czy był to zły dział ale przeczytałem ,

miałem podobny problem tylko, że występował u mnie "często", z racji tego, że napraw próbowało ASO, nie ASO, Tunerzy , Mechanicy z garażu, .... i udało się zlikwidować to od czego zacząć jak będzie problem występował cyklicznie:

1) problem jest na równej/dobrej drodze,

2) komp diagnostyczny/test GT1 nie wykazuje błędów,

zaczynamy:

1) zmiana na koła z auta, w którym nie ma takiego problemu, jak jest krzywa felga lub źle wyważone całe koło może coś takiego występować - czyli lampka, jak felga podczas przyspieszania będzie się odkształcać będzie ikonka a komp będzie ograniczać dawki paliwa - lampka, będzie uslizg komp dodatkowo będzie hamował koło - lampka, felga wpada w wibracje - lampka...ogólnie im mocniejsze auto tym większa szansa na pracę DSC przy złym kole...

2) aby ocenić czy ikonka jest bo jest uślizg czy inny powód pracy układu DSC należy podpiąć komp diagnstyczny i zrobić próby dynamiczne, podaczas jazdy komp zarejstruje pracę układu DSC oraz prędkości obrotwe kół,

3) jak koła będą się równo kręcić i felgi są dobrze wyważone a DSC pracuje to może być awaria czujnika prędkości obrotowej - znajduje się pod fotelem kierowcy/nogami kierowcy,

4) jak czujnik będzie dobry to najgorsze i najdrożesz może być awaria całego układu/sterownika DSC,

5) może być też problem trywialny, który był u mnie, że padł soft z układu DSC ale tak nie fortunnie, że wgrywanie softu tylko na DSC nie pomagało, soft na DSC został przyjety po wgraniu całego, pełnego softu na auto - dlaczego tak było,że soft się zepsuł i nie przyjmował podczas wgrywania na pojedynczy sterownik to nikt tego nie umiał wytłumaczyć....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

AO myslisz ze awaria czujnika prędkości obrotowej (znajduje się pod fotelem kierowcy/nogami kierowcy) moze powodowac krotkotrwale zaswiecenie sie lampki DSC?

Czy to nie jest tak ze on, albo dziala albo jest zepsuty? W sumie on podaje sygnal o przeciazeniach na agregat DSC, wiec sam nie wiem czy moze tak to skutkowac krotkotrwalym bladem?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Ostatnio za często nie jeżdżę, ale poobserwuję problem. Mam nadzieję, że to jednorazowy przypadek…

 

Jeszcze jedno: nie chodzi o samą kontrolkę DSC, ale komunikat DSC Failure na iDrive.

Opublikowano
AO myslisz ze awaria czujnika prędkości obrotowej (znajduje się pod fotelem kierowcy/nogami kierowcy) moze powodowac krotkotrwale zaswiecenie sie lampki DSC?

Czy to nie jest tak ze on, albo dziala albo jest zepsuty? W sumie on podaje sygnal o przeciazeniach na agregat DSC, wiec sam nie wiem czy moze tak to skutkowac krotkotrwalym bladem?

jestem w 100% pewny, że tak, próbnie miałem założony "zły" czujnik aby też sprawdzić różnice w zachowaniu DSC, czujnik nie musi działać tylko w pozycjach dobry/zły...są też inne "lekko dobry" lub "lekko zły" :mrgreen: :mrgreen: itd.

 

Jeszcze jedno: nie chodzi o samą kontrolkę DSC, ale komunikat DSC Failure na iDrive.

nie ma znaczenia, kontrolka/komunikat sygnalizuje, że coś było nie tak...przyczyny jak uklad nie powinnien interweniować a interweniuje "opisałem"...

 

jak powinna być interwencja/komunikat to nie masz czym się przejmować...

 

pozdr. i aby więcej nie występował błąd :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzebuje

 

Dzis jadac prosta droga rowna predkoscia zaswiecil sie komunikat:

DSC failure

 

http://images61.fotosik.pl/305/cf8732dbbd6e1740med.jpg

 

Byla jeszcze chyba dalsza czesc komunikatu/albo drugi na zmiane >> jakies Info odnosnie RUNLFAT.....(niestety niepamietam calej tresci) niemamn Runflatow tylko zwykle opoony.

 

PO chwili zgasl komunikat (lacznie z nm swiecily sie kotrolki od trakcji, recznego itp.)

 

Pytanie, czy:

-moze to miec zwiazek z wymiana kolckow z tylu ? (wymienialem tydzien temu i wszystko bylo OK choc malo jezdzilem zeby jednoznacznei stwierdzic) NIebyl kasowany serwis klockow po zmianie bo jeszcze komp mi wksazywal 10 000tys.

 

Profilaktycznie sprawidzilem cienienie w kolach ( tyl rowno przod jedno kolo 2.0 bara drugi 2.2, ale to chyba nie jest az taka roznica, zeby system glupial ?!

Opublikowano

Podnosze temat..

 

W pierwszej kolejnosci sprawdzac czujnki od ABS-u ? (klocki z tylu byly zmieniane, moze to cos niedopiete ?)

Problem "komunikat>blad +kontroki" zgasl i sie wiecej niepojawil narazie, ale obecnie auto stoi od 2 dni w garazu (na weekendzie trasa to sie okaze, czy problem sie powtorzy)

  • 4 lata później...
Opublikowano
Miałem dokładnie taki sam problem równa droga, stała prkdosc i nagle pyk opisane wyżej błędy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie pali się już żadna kontrolna a iDrive nie widzi żadnego błędu. Czy problem znikł i był to jakiś jednorazowy błąd ? Jeśli się ponownie nie pojawi mam się czyms przejmować i szukać usterki ?
Opublikowano

Polecam sprawdzić również czy w kołach jest takie samo ciśnienie. U mnie w e61 np też wywalał błąd dsc okazało się że w jednym kole miałem o 0.5 bara różnicy. Po wyrównaniu błąd nie powrócił. Nie wiem jak to się stało że była taka różnica.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Błąd powrócił, INPA oznacza go jako D373

Sprawdziłem położenie konta kierownicy właśnie o owej INPIE i na prostych kołach i prosto ustawionej kierownicy mam niemal idealnie. Czy to oznacza, że czujnik położenia kierownicy działa prawidłowo ? Gdzie szukać problemu ? Czytałem coś o słabym akumulatorze czy może o być sprawca problemu ?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Po ostrym hamowaniu pojawiły się następujące błędy DSC failure moderately. DBC failure moderately. RUN flat indicator. Czy ktoś może zna odp co to może być i jak temu zaradzić.. Z góry dziękuję.
Opublikowano
Warto sprawdzić czy nie masz zabrudzonego któregoś z czujników prędkości obrotowej koła lub możne któryś z nich dokonał żywota. U mnie zabrudzony dawał takie objawy co prawda w e91 ale zawsze jakiś trop.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.