Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich kolegów, mam pytanie. Posiadam 2 opony Run Flat ze swojej e90. Koledze brakuje akurat dwóch opon 17" a ja mam bardzo ładne. Więc chciałbym mu je oddać po kosztach. Czy mozna je załozyć do Mercedesa CLK 200 KOMPRESSOR?nie bedzie skutków ubocznych itp?Kolega jeździ głównie po mieście..
Opublikowano
Można założyć do mercedesa pod warunkiem, że kolega ma te dwie swoje opony tez ROF oraz czujnik ciśnienia w ogumieniu (dla bezpieczeństwa). W innym przypadku jeśli ma 2 zwykłe i 2 ROF auto będzie nadsterowne, lub pod sterowne, w zależności na której osi będą dane opony :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
hmmm czy napewno?...przyznam szczerze ze pierwszy raz takie coś słysze...nie mówie ze to nie jest prawda ale...hmmm
Opublikowano
Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.[/quo

Wg mnie to jest bardzo dziwne co mówisz, pierwsze slysze. Ja raczej wszystkie opony zmieniam z ROF na zwyłe i pasują idealnie wiec odwrotnie muszą tez grac.Pozdr

Opublikowano

Tez pierwszy raz slysze taka teorie. Felgi sa takie same w miejscu wyprofilowania.

Oczywiscie, twoj kolega moze je zalozyc do Mercedesa lub innego samochodu, ale:

1. na ROF bedzie twardo

2. jak bedzie mial ROF i nie ROF na aucie to samochod bedzie sie dziwnie zachowywal, ale to tez jest do przezycia

3. teraz chyba najwazniejsze, jezeli jego auto nie ma wskazania przebitej opony (czyli nie sygnalizje tego), to skad twoj kolega bedzie wiedzial, ze jedzie na przebitej oponie? Wizualnie tego nie bedzie widac, wiec jesli lubi sprawdzac cisnienie w oponach raz dziennie to mysle ze da rade.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.

 

Felga jest taka sama. W końcówce zamierzchłych lat 90tych:) kiedy zaczęto myśleć o koncepcji ROF Michelin wyszedł ze swoja ideą systemu PAX, która wymagała innych felg, w tym samym czasie Bridgestone opracowywał już technologię ROF, która nie wymuszała stosowania innych felg i jak widać okazała się lepsza od systemu Michelina, który robi również opony ROF, a o PAXie nikt już chyba nie pamięta.

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano
Kolega bedzie miał 4szt. ROF także spokojnie:) da rade:) Merc jest podobno j na tyle komfortowy ze nie poczuje tych opon:)
Opublikowano
No OK, jak pisalem wczesniej da rade, tylko na powaznie niech kolega kontroluje sam cisnienie w oponie, gdyz nie bedzie na niej widac spadku cisnienia, a jak bedzie jezdzil w pelnym zakresie predkosci bez powietrza to opona sie rozleci. Znam taki przypadek z wlasnego podworka. Tzn opona dala w sumie rade ale od dlugiej jazdy bez powietrza zaczela sie uszkadzac i pozniej byla do wyrzucenia (koniecznosci wymiany na drodze nie bylo). Jaki dystans zostal przejechany bez powietrza tego nikt nie wie bo nie bylo sprawdzane nigdy cisnienie, wiec moglo to byc nawet kilka tys km, ale tego juz sie nie dowiem/my.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.

 

Felga jest taka sama. W końcówce zamierzchłych lat 90tych:) kiedy zaczęto myśleć o koncepcji ROF Michelin wyszedł ze swoja ideą systemu PAX, która wymagała innych felg, w tym samym czasie Bridgestone opracowywał już technologię ROF, która nie wymuszała stosowania innych felg i jak widać okazała się lepsza od systemu Michelina, który robi również opony ROF, a o PAXie nikt już chyba nie pamięta.

PAX jest stosowany w bugatti veyronie

Opublikowano (edytowane)
Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.

 

 

Masz oczywiście rację Michał :) ,koledzy proszę poczytać http://www.oponix.pl/view/page/id/3746/title/Technologia+Run+On+Flat%3A+felgi+i+opony - chodzi o dodatkowy garb który występuje w oryginalnych felgach BMW zapobiegający zsunięciu się opony po przebiciu. pozdr

Edytowane przez arnold
Opublikowano
Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.

 

Felga jest taka sama. W końcówce zamierzchłych lat 90tych:) kiedy zaczęto myśleć o koncepcji ROF Michelin wyszedł ze swoja ideą systemu PAX, która wymagała innych felg, w tym samym czasie Bridgestone opracowywał już technologię ROF, która nie wymuszała stosowania innych felg i jak widać okazała się lepsza od systemu Michelina, który robi również opony ROF, a o PAXie nikt już chyba nie pamięta.

PAX jest stosowany w bugatti veyronie

 

faktycznie...a ja myślałem, że to przeżytek...:)

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano
No OK, jak pisalem wczesniej da rade, tylko na powaznie niech kolega kontroluje sam cisnienie w oponie, gdyz nie bedzie na niej widac spadku cisnienia, a jak bedzie jezdzil w pelnym zakresie predkosci bez powietrza to opona sie rozleci. Znam taki przypadek z wlasnego podworka. Tzn opona dala w sumie rade ale od dlugiej jazdy bez powietrza zaczela sie uszkadzac i pozniej byla do wyrzucenia (koniecznosci wymiany na drodze nie bylo). Jaki dystans zostal przejechany bez powietrza tego nikt nie wie bo nie bylo sprawdzane nigdy cisnienie, wiec moglo to byc nawet kilka tys km, ale tego juz sie nie dowiem/my.

 

Nie wiem jak można nie czuć utraty powietrza... :mad2: :mad2: Samochód po utracie ciśnienia ma fatalną sterowność powyżej 50-60 km/h...

Podejrzewam że po 100 kilometrach opona nadaje się do wyrzucenia. Pewnie da się przejechać na niej znacznie więcej ale wtedy trzeba traktować ją jak jednorazówkę. Raz złapałem gumę "run flatem" i po przejechaniu delikatnie 5 kilometrów do wulkanizacji opona byla bardzo gorąca i nosiła minimalne ślady jazdy na "flaku". Według mnie run flat służy tylko do dojazdu do najbliższego serwisu oponiarskiego. pozdr.

Opublikowano

Dokladnie,

jak ci zejdzie powietrze z ROF - nie da sie nie zauwazyc - auto plywa a auto zostawia na miekkiej nawierzchni podwojne wyzlobienie jakby ktos na feldze bez opony jechal. Ale idzie sie przyzwyczaic. A i jeszcze jedno - gumiarze boja sie ROF, a zwykle wystarczy ja pieknie zakorkowac bez sciagania z felgi

Opublikowano
Dokladnie,

jak ci zejdzie powietrze z ROF - nie da sie nie zauwazyc - auto plywa a auto zostawia na miekkiej nawierzchni podwojne wyzlobienie jakby ktos na feldze bez opony jechal. Ale idzie sie przyzwyczaic. A i jeszcze jedno - gumiarze boja sie ROF, a zwykle wystarczy ja pieknie zakorkowac bez sciagania z felgi

 

Czy ja wiem czy się boją, jak nie mają pojęcia i narzędzi do zdjęcia opony ROF to nie tyle, że się boją, co nie wykonują usługi. A, że takich zakładów wulaknizayjnych jetst mał to inna sprawa. Zakorkować bez ściągania to sobie można.. Mi łatali letniego ROFa oczywiście ze zdjęciem opony - procedura normalna jak przy zwykłej gumie.

 

Pzdr.

Opublikowano
Zakorkować bez ściągania to sobie można..
Mi łatali bez zdejmowania gumy, to kwestia dziury - wielkości i miejsca uszkodzenia na oponie. pozdr
Opublikowano

Ja miałem dziurę po jakimś gwoździu i z tego co pamiętam oprócz gumowego kołka jeszcze podkleił od środka gumą.

 

Pzdr.

Opublikowano
Od 15 lat w autach które miałem z oponami bezdętkowymi i teraz raz z run flat nigdy nie ściągali mi opony z felgi przy kołkowaniu dziur . Po przebiciu run flat i zejściu powietrza jedzie się autem fatalnie i do tego max 60km/godz . Chciałbym zobaczyć taką oponę po przejechaniu 200km bez powietrza . Opona na bank do wymiany. I co trzeba kupić nową oponę , a co jak mam już pozostałe np po przebiegu 35 tys i czwarta będzie nowa , czy to nie będzie przeszkadzało w trakcji auta. Dla mnie run flat ma tylko jeden plus jest bezpieczniejsza , bo po za tym to tylko z nią same problemy .
Opublikowano

Felga jest taka sama. W końcówce zamierzchłych lat 90tych:) kiedy zaczęto myśleć o koncepcji ROF Michelin wyszedł ze swoja ideą systemu PAX, która wymagała innych felg, w tym samym czasie Bridgestone opracowywał już technologię ROF, która nie wymuszała stosowania innych felg

 

Do opon Run Flat musi być odpowiednia felga. Felga do takiej opony jest inaczej wyprofilowana w miejscu gdzie nachodzi opona.

 

Masz oczywiście rację Michał :) ,koledzy proszę poczytać http://www.oponix.pl/view/page/id/3746/title/Technologia+Run+On+Flat%3A+felgi+i+opony - chodzi o dodatkowy garb który występuje w oryginalnych felgach BMW zapobiegający zsunięciu się opony po przebiciu. pozdr

 

To w końcu musi czy nie musi?

Jeżeli musi to czy jakieś aftermarketowe felgi mają ten garb? Czy muszą być oryginalne BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie to jest bardzo dziwne co mówisz, pierwsze slysze. Ja raczej wszystkie opony zmieniam z ROF na zwyłe i pasują idealnie wiec odwrotnie muszą tez grac.Pozdr

 

Ja też jeżdżę na zwykłych oponach. Jakbyś założył oponę ROF na felgę bez dodatkowego wytłoczenia to po przebiciu opona spadnie z felgi bo ją nie będzie miało co trzymać. Zwykłe opony można zakładać na felgi przystosowane do ROF, ale odwrotnie już nie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Panowie nie przesadzacie troche. Nie kazdy jezdzi szybko, niektorzy nie przekraczaja 110km/h, wiec wiekszosc czasu jezdza w zakresach predkosci przeznaczonych dla ROF bez powietrza. Mowicie ze bedzie tak bardzo to czuc, hmm watek jest o samochodach innej marki a nie BMW, wiec czy bedzie to tak bardzo czuc np w Golfie 4, ktory ma mase 1200kg i bedzie mial ROF 17". Wytrawny kierowca jakim jest oczywiscie to grono to wyczuje to bez problemu zapewne ale czy zwykly zjadacz chleba podrozujacy 75konnym silnikiem to wyczuje tez? Nie wiem a znam przypadek kiedy nie wyczul. Opona w smietnik ale ile bylo na niej przejechane to tez nie wiem.

Czy mozna ROF na zwykla felge czy nie mozna, tez nie mam zamiaru wdawac sie w dluga i namietna dyskusje ale ja mam zwykle alu i na nich ROF i nic nie spada.

Dalej piszecie ze co bedzie jak jedna opona nowa a inne po wiekszym przebiegu. Hmm czy wy jezdzicie na torach F1?

Na to odpisze tylko aby sprawdzic co bedzie sie dzialo w dziale E9x, jak ceny aut spadna jeszcze tak o 50%, wtedy sobie panowie poczytacie co da rade zrobic i na czym jezdzic a na czym nie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

 

 

To w końcu musi czy nie musi?

Jeżeli musi to czy jakieś aftermarketowe felgi mają ten garb? Czy muszą być oryginalne BMW?

 

Przeczytaj ze zrozumieniem ten link a znajdziesz wszelkie odpowiedzi...

 

AndiT - nie mam zamiaru przekonywać Cię ponieważ Ty zrobiłbyś wszystko czego ja nie zrobiłbym nigdy... Ja wierzę inżynierom którzy tworzą te technologie i instrukcję ich użytkowania a nie przeczuciu "nic mi nie spada" - skoro ma spaść to spadnie, poczekaj... Twoje podejście przypomina mi czasy gdy nie było w Polsce części zamiennych i każdy kombinował jak coś ulepić, przyłapać na wkręcik itp... Mam zupełnie inne podejście do tematu, założę się że również auta do zakupu oglądalibyśmy inne Ty widziałbyś okazję tam gdzie ja nawet nie chciałbym się spojrzeć i odwrotnie. P.S. Twoje podejście, Twoja sprawa... pozdr.

Opublikowano (edytowane)
:mrgreen: gdybys nie kupil swojej bawarki w weekend po weekendzie bylaby moja, wiec nie posuwaj sie za daleko piszac o okazjach i o tym na co kto by patrzyl albo nie patrzyl, bo szukalismy w tym samym czasie i bardzo podobnych wozow :mrgreen: , niestety ja spoznilem sie na rumunskie egzemplarze. Zreszta sam wiesz jak szybko sie one rozeszly i w jakich cenach wiec nie pisz o okazjach, bo wiemy jak bylo. Tak czy inaczej pozdrawiam :wink: Edytowane przez AndiT

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.