Skocz do zawartości

wymiana tulei tylnej belki


strzempa

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej rozwiercić stare tuleje i wciskać cięzarem samochochodu nowe.Nie zapomnij tylko oczyścić miejsca w belce na tuleje. Dobrze wysmaruj jakąś pastą lub olejem zeby lepiej wchodziły. Uważaj też przy podnoszeniu auta na przewody hamulcowe i paliwowe. Jakieś 3-4 godziny solidnej pracy jeśli wszystkie sruby ładnie się odkręcą. Powodzenia.. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da rady bez problemu bez wyciągania belki, trzeba je rozwiercić jak kolega pisał wyżej, jest to troche pracochłonne ale sie da to zrobic. ja do siebie kupiłem lemfordera i jestm bardzo zadowolony;) u mnie koszt wymiany bez wyjmowania belki 150zł, jakbyś się uparł to samemu też to zrobisz :mrgreen:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wysmaruj jakąś pastą lub olejem zeby lepiej wchodziły

 

brednie. najlepiej może powiedz mu żeby od razu spalił te tuleje. Olejem tego się nie smaruje, będą do wywalenia 2x szybciej.

 

2x tuleje lemforder około 100zł

 

wymiana bez ściągania belki około 200zł

 

przy okazji wymiana poducha dyferencjału obowiązkowo - około 120-140 za poduche meyle + grosze za wymiane

 

pzdr

Edytowane przez warnyak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są do tego specjalne PASTY

 

właśnie.

 

olej zostanie tam na długo po nałożeniu i tuleje mogą się ślizgać również pewien dłuższy okres po ich zamontowaniu, a tego chyba nikt nie lubi :| po to się te tuleje wymienia, żeby było stabilniej, nie na odwrót..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymieniłem tuleje, koszty to około 60zł tuleja Lemforder po rabatach, a do demontażu starej użyłem piłki do metalu za 0,90gr,potrzebne dwa klucze klucz 13 i 22. czas prac to około 2-4h, bez demontażu niczego. Przy okazji wyczyściłem i zamalowałem punkty korozji. Aha jeszcze do tego użyłem dwóch podnośników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dobrze wysmaruj jakąś pastą lub olejem zeby lepiej wchodziły.

 

Po oleju czy smarze guma spuchnie i zamiast sobie ułatwić pracę, zdecydowanie ją utrudnicie. Poza tym guma ze smarami reaguje - tuleje szybciej "się skończą".

 

Do wciśnięcia nowych tulei polecam następującą metodę:

1) Po wyciśnięciu starych tulei oczyścić łoże w belce papierem ściernym

2) wysmarować łoże w belce i nową tuleję mydłem w płynie

3) podłożyć odpowiednio wysoki/gruby przedmiot między belkę a podwozie (najlepiej drewniany klocek)

4) wcisnąć lewarkiem tuleję (podłożyć przedmiot, który rozłoży siłę lewarka na zewnętrzną krawędź wciskanej tulei), masa auta zrobi resztę

5) wyjąć uprzednio podłożony między belkę a podwozie przedmiot, skręcić wszystko co trzeba ;)

 

Do wyciśnięcia starej tulei można wykorzystać również ciężar auta + 1 osoba która wejdzie i podskoczy kilka razy na progi... Po rozkręceniu belki z 1 strony wystarczy między karoserię a tuleję podłożyć nacięty (dający się przełożyć przez śrubę tulei) hydrauliczny śrubunek 1,2" (idealnie kołnierzem naciska na tuleje) i lewarować belkę obok tulei, dociskając "wyciskacz" z belką do podwozia. Jak auto będzie w górze, osoba staje na progu i dobrze kilka razy zahuśta autem. To alternatywa dla rozwiercania / wycinania starej tulei.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.