Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy w każdej e60 podczas gwałtownego wcisniecia gazu do podłogi, jadąc np 100km/h, mija z 2 sekundy zanim zredukuje biegi i zacznie przyśpieszać? Przyznam że to lekko irytujące, te dwie sekundy trwaja czasem naprawde długo
Opublikowano

Witam

No niestety ale tak jest kolego.Ja przełączam sobie na sport i wtedy jest natychmiastowa reakcja.Pozdrawiam

Opublikowano
Sekundowa jest bankowo, z tymi 2s też bym polemizował. Ale to po pierwsze wina tego że turbo działa od 2tyś obrotów a zwykle przy stałej prędkości auto ma ok.1.5k obrotów, więc zanim dostaniesz tego właściwego kopa to obroty muszą wskoczyć na 2k RPM, no i po drugie skrzynia też musi zareagować redukcją czego też nie czyni od razu (to nie DSG). Ale faktycznie wrzuć tryb sport, powinieneś poczuć lekką poprawę. Daj znać czy coś to dało ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Drazni mnie fakt ze VW zrobil najszybsza skrzynie na swiecie DSG.Ciekawe jaki elastyczny jest automat w Mercedesie.DSG ponoc ma dwa sprzegla male i duze,ale czy napewno jest najszybsza to nie chce mi sie w to do konca wierzyc.Bmw chyba sie nie popisalo w tej dziedzinie :think:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Niestety VW zrobił najszybszą skrzynię na świecie ;) Ale weź pod uwagę fakt "czasowy" z jakiego okresu pochodzi skrzynia BMW a skrzynia DSG (bodajże z 2006 roku). W tym okresie VAG mordował się z tiptronic oraz multitronic (np montowane w A6 gdzie zwłaszcza ta druga miała być rewolucyjna a była nieporozumieniem). Nic nie jest doskonałe :) Z moich źródeł wiem że DSG może i jest szybkie ale po pewnym przebiegu(100-150kkm) zaczyna stwarzać problemy - wycieki, zatarte zębatki, i coś tam jeszcze - chodzi o suche czy mokre sprzęgło. I informacje te mam akurat wprost z serwisu VW. Nie kontrolowanie tych spraw grozi rozwaleniem skrzyni. Ale niewątpliwie palmę pierwszeństwa DSG posiada - bo nawet PowerShift od Forda nie daje tak rady :) (mimo iż jest dwusprzęgłowe) .

Nie wiem jak w F01 i F10 wygląda ta sprawa z nowymi 8-biegowymi skrzyniami. Mercedes - mnie się bardzo fajnie pomykało 7Gtronic :) natomiast może mniej elastyczny i "toporny" jest 5biegowy automat ale jest chyba nie do zdarcia :)

 

Jeśli chodzi o meritum - jest opóźnienie - około sekundowe - które czasami wydaje się zbyt długie :) zwłaszcza kiedy jedzie się spokojnie i nagle trzeba depnąć jest ZA DŁUGIE.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Bez przesady z szybkością DSG... miałem tą skrzynię przez 3 lata w dwóch samochodach i owszem, sprawnie zmieniała biegi, ale redukcja szła jej dokładnie tak samo opornie jak w skrzyniach BMW. Nawet obecne 7-biegowe DSG np. w Passacie ma na oko takie samo opóźnienie.

Po przesiadce do mojej E61 prawdę mówiąc nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w szybkości zmiany biegów ani w dół, ani w górę. Jedyne co się wyróżnia to że u mnie DSG ruszało od 1 biegu, a BMW startuje od 2-go, przez co początkowe wrażenia są odrobinę inne, ale to nie znaczy gorsze.

 

p.s. aha, DSG nie pojawiła się w 2006, tylko chyba jeszcze w 2003 w Audi.

Opublikowano

Audi nie produkowało nigdy DSG, tylko w modelu B6 pojawiła się bezstopniowa skrzynka multitronic :wink: DSG było w Passatach i innych modelach VW. Obie bardzo szybkie, ale multi niestety dodatkowo baaardzo delikatna i stwarzająca problemy. Skrzynie sypały się na potęgę, nie to, co stary poczciwy tiptronic.

Na + tej skrzynki, że mniej spalała niż w manualu, a przyspieszała równie szybko do 100km/h. Nikt mi nie powie, że DSG nie ma szybszej reakcji i sprawniej nie zmienia biegów niż tip w Audi, czy automat w BMW :)

Co do poruszonego opóźnienia, to jak radzą koledzy - spróbuj "przyuczyć" skrzynię w opisywany na forum sposób - na pewno pomoże. Nie zaszkodzi też aktualizacja softu skrzyni.

Opublikowano

Chyba jednak Audi wrzuciło tą skrzynię do TT w 2003.

Co do szybkości to co mogę powiedzieć...

szczególnie przy redukcji, ja nie widzę różnicy w szybkości między moim BMW i ujeżdzanymi przeze mnie wcześniej samochodami z DSG). Chwila zawahania występuje tu i tu.

Co do przyuczania, o którym pisze Kolega KOval81, to rzeczywiście polecam - to działa :cool2:

Opublikowano (edytowane)

Na wstępie witam KOval'a z a4-klub.pl :mrgreen: :mrgreen: :norty:

 

Sprawdziłem dokładnie i VW i AUDI DSG wypuszczało od 2002-2003r..

 

Jeździłem jakiś czas temu i DSG i Automatem w E60 (aktualnie mam w e60 Manuala)

DSG sprawiło na mnie wrażenie bystrzejszej skrzynki od aftomata w e60. Ale to prawda że DSG z trwałością nie ma nic wspolnego :duh:

Co do Kickdowna.. Znajomy kupił jakiś czas temu e61 530d 231KM, którym jeździł wcześniej jego 70letni wujek w Niemczech (1 właściciel).

Po przyprowadzeniu auta do Polski kolega stwierdził że skrzynia chyba jest sypnięta bo jest naprawdę drętwa itp. W którymś ASO poradzili mu żeby przejeździł jakiś czas po naszych drogach swoim stylem jazdy, który bądź co bądź chyba znacząco różnił się od tego którym jeździł jego wujek. po kilku tygodniach i kilku tys km. stwierdził że skrzynia dostała drugiego życia :wink:

 

Także tak samo może być kolego i w Twoim przypadku :)

Edytowane przez skovroon
Opublikowano
Panowie jak macie pedał w podłodze, do ilu obrotów wam ciągnie na pierwszym biegu??
Opublikowano
Na wstępie witam KOval'a z a4-klub.pl :mrgreen: :mrgreen: :norty:

 

VW DSG wypuszczał od 2004r.. (chyba początkowo tylko w golfach)

 

Jeździłem jakiś czas temu i DSG i Automatem w E60 (aktualnie mam w e60 Manuala)

DSG sprawiło na mnie wrażenie bystrzejszej skrzynki od aftomata w e60. Ale to prawda że DSG z trwałością nie ma nic wspolnego :duh:

Co do Kickdowna.. Znajomy kupił jakiś czas temu e61 530d 231KM, którym jeździł wcześniej jego 70letni wujek w Niemczech (1 właściciel).

Po przyprowadzeniu auta do Polski kolega stwierdził że skrzynia chyba jest sypnięta bo jest naprawdę drętwa itp. W którymś ASO poradzili mu żeby przejeździł jakiś czas po naszych drogach swoim stylem jazdy, który bądź co bądź chyba znacząco różnił się od tego którym jeździł jego wujek. po kilku tygodniach i kilku tys km. stwierdził że skrzynia dostała drugiego życia :wink:

 

Także tak samo może być kolego i w Twoim przypadku :)

 

Witam kolegę skovroon'a :mrgreen: :mrgreen: Siedzieliśmy na jednym, posiedzimy i na drugim forum, bo coraz bardziej wkręcam się w temat e60 530d :roll: Przy okazji będę miał i do Ciebie kilka pytań :wink:

Pozdrawiam EOT

Opublikowano
Co do poruszonego opóźnienia, to jak radzą koledzy - spróbuj "przyuczyć" skrzynię w opisywany na forum sposób - na pewno pomoże. Nie zaszkodzi też aktualizacja softu skrzyni.

 

Aktualnie mam oprogramowanie z progmana V28 wczesniej nawet nie wiem co było, chyba orginał z 2005. Po zmianie ogromnie poprawila się plynnośc zmiany biegów przy powolnym przyspieszaniu oraz w drybie M. Ale opóznienie pozostało, tak dla poprawności dodam że mam benzyne. Dzisiaj ponownie zwróciłem uwage na zachowanie i wygląda to mniejwięcej tak że wciskam gaz do dechy, kiedy silnik ma np. z 2500rpm. W tym momecie jest wrażenie jakby napęd się rozłączał, obroty rosną do około 5500 i dopiero ciągnie, to wszystko trwa jakieś 2s. Jeżdze też japończykiem (notabene ten model ma podobno bardzo powolną skrzynie) ale tam nie ma takiego efektu, ciągnie odrazu, fakt że czasem od niskich obrotów ale on ma tylko 4 biegi więc przy wyższych prędkościach to chyba zrozumiałe.

 

Parę osób już tu się wypoiwedziało więc zadam może dodatkowe pytanie, a raczej opiszę spostrzeżenie:

Podczas ruszania, puszczam hamulec i wciskam gaz żeby ruszyć, i wyczuwam delikatne szarpniecie, im mocniej wcisniety gaz tym bardziej odczuwalne. Mam wrażenie że przypadłośc pojwiła się po aktualizacji oprogramowania. Czy u was tez tak to wygląda?

Opublikowano
Witam mam małe pytanko zwiazane z automatem e60 3litry diesel. jest to moj pierwszy automat i przy wrzuceniu na automacie np D auto delikatnie tak jak by chcialo jechac do przodu przez chwile bez gazu ale za chwile jest spokoj i zeby ruszyc musze dodac gazu i tak samo jak wrzuce R delikatnie tak jak by chciala jechac samo czy to normalne w automacie czy cos jest nie tak?
Opublikowano
Po wrzuceniu na D lub R i puszczeniu hamulca nożnego auto powinno delikatnie się toczyć do przodu/tyłu bez dodawania gazu. To normalne
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Witam mam małe pytanko zwiazane z automatem e60 3litry diesel. jest to moj pierwszy automat i przy wrzuceniu na automacie np D auto delikatnie tak jak by chcialo jechac do przodu przez chwile bez gazu ale za chwile jest spokoj i zeby ruszyc musze dodac gazu i tak samo jak wrzuce R delikatnie tak jak by chciala jechac samo czy to normalne w automacie czy cos jest nie tak?

 

 

Kolego, mam podobnie, ale np rano gdy samochód przestoi całą noc, jak się rozgrzeje jest wszystko ok, czy to jest normalne?

Opublikowano
Aha czyli wszystko ok a juz myslalem ze cos nie tak dzieki za info:)
Opublikowano
Jak najbardziej normalne zjawisko "raczkowania" :D Nie ma się czego obawiać - to jak ruszanie na pół-sprzęgle w manualu, też się będzie toczył jak ruszysz bez gazu - automat jedynie się nie zadusi, bo steruje nim elektronika, a nie noga kierowcy :)
Opublikowano
Witam mam małe pytanko zwiazane z automatem e60 3litry diesel. jest to moj pierwszy automat i przy wrzuceniu na automacie np D auto delikatnie tak jak by chcialo jechac do przodu przez chwile bez gazu ale za chwile jest spokoj i zeby ruszyc musze dodac gazu i tak samo jak wrzuce R delikatnie tak jak by chciala jechac samo czy to normalne w automacie czy cos jest nie tak?

Spoko spoko, tak ma byc, dajesz na D puszczasz hamulec i ma jechac bez wcisnietego gazu, z R jest dokladnie tak samo!!

Opublikowano
Dodam tylko, że to czasem pomaga w zimie wyjechać ze śniegu. Koła nie buksują tylko delikatnie się toczą i o ile teren jest równy auto spokojnie sobie wyjedzie bez krztyny gazu.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Jako że wcześniej nie zwracałem na to uwagi (to mój pierwszy automat) zaciekawiony waszymi spostrzeżeniami dzisiaj zrobiłem mały test na drodze a mianowicie: tempomatowe 100km/h i pedał gazu w podłogę – no i trwa to dobrą sekundę ale czy dużo szybciej ręcznie bym zrzucił bieg z np. 5->3 to bym polemizował!Co do wolnego ruszania bez gazu to wydaje się normą choć zauważyłem że jak auto stoi dłużej na hamulcu to to ruszanie jest leniwsze!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.