Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

lesko1909 i klawisz śmiało możecie przejść na pełny syntetyk, zwłaszcza jeśli wasze motornie cykają jak zegareczki. Producent opracował ten silnik do pracy na olejach 0w i 5w. Można zastosować 10 ale tylko w awaryjnych sytuacjach, co nie znaczy,że taki olej uszkodzi jednostkę, ale po prostu nie jest zalecany i tyle.

 

Za niedługo też robię wymianę u Siebie i tak rozkminiam te wszystkie normy LL98,01 itp. i zastanawiam Się czy to nie jest trochę przerost formy nad treścią stosowanie takiego oleju :?: Jak wiadomo sławny system w naszych autach oil inspection nakazuje wymianę po oleju po około 20-25tkm w zależności od stylu jazdy i pokonywanych tras. Mało kto Się do tego stosuje,choć są takie przypadki, lecz większość wymienia po 10,12 maksymalnie 15 tkm na świeży olej. Więc skłaniam Się powoli ku temu,że można lać każdy olej syntetyczny i to bez rekomendacji BMW,aby tylko na czas był wymieniony. Już pomijam to co mówi wspomniany wcześniej Michu w swoich filmach o filtrze i olejach LL :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
To już najlepiej jak sam zdecydujesz jaka marka i ile chcesz na nią wydać,bo jak sam widzisz każdy stosuje i poleca co innego. Z takich średnich cen to Valvoline godny polecenia, nieco droższe to Motul, Liqui Moly, Millers. Kupuj na jaki Cię stać i wymieniaj na czas
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Jednak panowie zdecydowałem się zalać syntetyka, zgodnie z zaleceniami producenta. Teraz zastanawiam się nad dwoma opcjami :

- elf 5w40 evolution 900 sxr

- valvoline maxlife synthtetic 5w40

 

Czekam na wasze opinie, pozdrawiam :)

Opublikowano
Bierz Valvo, tu chyba nie ma co porównywać do Elfa, sam wcześniej stosowałem Valvoline ale Synpowera i wszystko było :cool2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A ten valvo który pisałem, nada sie ? Sorki, zw tsk wypytuje ale to 1sza e39 w moich rękach i nie chciałbym wlac do niej jakieś gowno :(
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

Mam pytanie odnośnie mojego popełnionego grzechu. Kompletnie mi z głowy wyleciała wymiana oleju, zrobiłem na syntetycznym Motul 5w40 27500 km, :mad2: . Czy coś mogło się stać? Muszę jeszcze zrobić około 400 przed wymianą. Mogę jeździć ze spokojną głową czy już przypał całkowity? e39 520i, Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te 400km już nie zrobi różnicy, sporo współczesnych (co nie oznacza lepszych) silników pracuje właśnie przy zmianach na 30kkm i jakoś te 200-250kkm wytrzymują, więc m52tu też wytrzyma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jednak panowie zdecydowałem się zalać syntetyka, zgodnie z zaleceniami producenta. Teraz zastanawiam się nad dwoma opcjami :

- elf 5w40 evolution 900 sxr

- valvoline maxlife synthtetic 5w40

 

Czekam na wasze opinie, pozdrawiam :)

 

Ja, jak i poprzedni właściciel laliśmy do e38 m60 Valvoline maxlife synthtetic 5w40.

Tym samym olejem przez 8 lat zalewałem e39 m52 , jak i obecne e60 m54.

Jak dla mnie jest :cool2:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie mam ten sam kłopot. Pacjent E39 2.8 rok produkcji 1996. Mam auto od roku, poprzedni właściciel lał castrola 10w40 przez 6 lat więc zalałem taki sam. Sprawdzałem w Sam naprawiam że powinno być 5w40. Mam kuzyna mechanika który powiedział mi aby zostać już na 10w i nie zmieniać na pełen syntetyk, że on w audi miał to samo jak kupił miał być pełen syntetyk a był lany pół i nie zmieniał bo mieli taki przypadek na warsztacie że klient też sprawdził i powinien być pełny syntetyk u niego w aucie i wymienił. Po przejechaniu ok 1500km zapaliła się kontrolka od oleju zaczął chodzić jak diesel a gdy zdemontowali miskę olejową to mówił że zrobił się kisiel włożyli łyżkę i stała pionowo :) więc nie wiem co robić czy rzeczywiście już zostać na tym 10w40 tym bardziej że spełnia normę ACEA A3/B4 i nie będzie problemu czy wymieniać na 5w40 tak jak w książce jest napisane. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym że te starsze mają jeden tylko Vanos jak u mnie czy nie.... Auto ma nalatane 233kkm i nigdy nie brało oleju ale jakiś czas temu trochę sobie polatałem z prędkościami 180-200km i ostatnio zobaczyłem na miarce że ubyło trochę oleju ok 1/4 między min a max. już po prostu głupieje czy zamienić czy nie :cry2: gadałem ze znajomym co ma e39 2.0 to mówił że jak tyle czasu lane to żeby nie kombinować i nie zmieniać bo właśnie mogę wypłukać uszczelniacze. Więc POMOCY płukanka + nowy filtr + wymiana oleju na 5W40 czy zostać na 10w??? Jak by był ktoś ze SZCZECINA i jeździł na oleju 5w40 w silniku M52 niech da znać chciałbym porównać jak chodzi moja i jego oraz was chłopaki proszę o pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmieniaj na 5w40 bezstresowo

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A może na 0W40?? Zastanawiałem się nad millersem mobilem i motulem i Motul 8100 X-max 0W40. Znalazłem bardzo ciekawe testy tych olei i Motul 8100 X-max 0W40 wypadł super w porównaniu z millersem i mobilem. Link do filmiku
- Motul polecam zobaczyć. Troszkę się zagłębiłem i tak jak maniek napisał wymieniam. Do tego pójdzie płukanka aby jak najwięcej wypłukało starego oleju, wymienię separator oleju z przewodami i dam zanć jaki efekt
Opublikowano

I jak efekty? Czekam na informacje, ponieważ mam identyczną sytuację. 97r. 28iA - był lany 10w40, po trasach trochę ubywa mi oleju i się właśnie zastanawiam czy aby nie wymienić na 5w40 Xado (http://sklep-xado.pl/pl/p/Olej-silnikowy-5W-40-SMCF-4litry/452) co myślicie? Ktoś użytkował ww. olej? Auto mam zadbane i chciałbym aby silnik posłużył jak najdłużej.

 

@edit:

Znalazłem fajną tabelę pokazującą zestawienie olei względem ochrony przed ścieraniem https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 - co o tym myślicie? Im mniejsza wartość tym lepiej chroniący olej (według testów autora tabeli) - czy ma przełożenie na ochronę silnika i według tych danych TOP3 to:

1) Valvoline All-Climate diesel C3 5W40

2) Xado Nova Drive 5W30

3) Mannol 4-takt plus 10W40

Opublikowano
nie musisz lać takiego skomplikowanego oleju z normą LL04, tobie wystarczy olej z normą LL01 i tego się trzymaj.
Opublikowano
Xado dobra i uznana marka,ale teraz co byś nie wybrał to będzie git, tyle że nie z najniższej półki.Mannola Sobie odpuść ma teraz 5w/40 i szału nie robi. Ja celował bym w Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w40. Następna wymiana i wybiorę jeden z nich
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Więc pójdę w tym kierunku Xado 5w40 lub Valvoline MaxLife 5w40 (zobaczę co wyjdzie bardziej ekonomicznie).

 

Co do wymiany to jak ją przeprowadzić? Są 2 opinie:

1) Zlać ciepły olej -> wymienić filtry, nowa uszczelka -> zalać nowy olej i jeździć (wykonać kolejną wymianę na ten sam olej trochę szybciej, po 6-8 tys km)

czy

2) Zrobić płukankę i reszta z punktu 1)?

 

Osobiście skłaniałbym się do pkt 1) ale interesuje mnie opinia bardziej doświadczonych.

Opublikowano
Przechodząc z 10W na 5, zrób płukankę bo taka wymiana płucząca po "6-8 tkm" to chyba trochę za dużo. Btw. ten max life nie spełnia normy bmw :nienie:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Znalazłem bardzo ciekawe testy tych olei i Motul 8100 X-max 0W40 wypadł super w porównaniu z millersem i mobilem. Link do filmiku
- Motul polecam zobaczyć.

Testowano tam również szampon do włosów i wypadł lepiej niż jakikolwiek olej :lol: A tak na poważnie. Ja przed każdą zmianą oleju wlewam płukankę. Zalej olej spełniający normę LL01. Firma w zależności od zasobności portfela. Ważniejsza jest regularna wymiana co 10-12 tyś km niż super-hiper drogi olej.

Opublikowano

OK znalazłem oleje spełniające normę LL01, padło na Millers Oils Trident 5w40 (136 zł za 5L + 2x 1L = 199 zł). Cenowo raczej znośnie, a i jakościowo chyba będzie OK.

Co do płukanki to nie jestem przekonany. Drążę ten temat już jakiś czas i nie wyrobiłem zdania, tyle samo jest opinii przeciw jak i za. Czy ktoś ze "świeżego" własnego doświadczenia jest w stanie przytoczyć konkretne argumenty za/przeciw płukaniu silnika?

Opublikowano

Dobra podzielę się moimi doznaniami.

Mimo że szczecin to ciężko było z motulem więc wybór padł na VALVOLINE 5W40 SYN POWER myślałem nad Mobilem 1 ale mieli tego nowego FE i mówili, że on jest za New Line ale nie miał aprobaty BMW LL-01 więc darowałem go sobie. I tak Kupiłem płukanke Valvoline + Valvolne 5W40 SynPower (koleś mówił że jest lepszy od Max Life mimo że jest tańszy i to pełen syntetyk a nie pół jak max a synpower ma aprobate LL-01 i PAMIĘTAJCIE MAX LIFE NIE MA APROBATY BMW!!! W sklepie z olejami mówił że nie poleca do bmw bo brak aprobaty). Zaczynamy. Płukanka wlana na zimno odczekane do zagrzania, na zagrzanym silniku 10minut i spuściłem. Aby dobrać się do separatoru(odmy) odkręciłęm zbiorniczek płynu wspomagania (ułatwia bardzo dostęp nie trzeba kolektora odkręcać i wymiana trwa max 30min) odczepiłem węże i znalazłem winowajcę uciekającego płynu. Jeden wąż(od skrzyni korbowej miał dziurkę przy separatorze i na blok sypało) węże też już gnój w środku i były w bardzo kiepskim stanie (okazało się że zestaw węże i odma od nowości nigdy nie wymieniane). Założyłem nowy separator(polecam ze względu też na to iż w nim również zostaje olej w środku w filtrze z całym syfem z silnika a przy zmianie oleju na lepszy nie chcemy aby to sie dostało znów do silnika), nowe węże, złożyłem wszystko do kupy i zalałem silnik olejem. Od wtorku przejechane do soboty 1000km i powiem tak nie wiem czy to efekt placebo ale moje odczucia są takie: silnik chodzi ciszej, oleju narazie nigdzie nie ubywa, w płynie chłodniczym brak oznak przeciekania płynu, spaliny w normie i najważniejsze mam wrażenie i widzę po obrotach i pracy silnika jak by miał lżej, łatwiej wchodzi na obroty silnik jak by stał się mocniejszy, jak gdyby dostał jakiś "kompresor" chodzi bardziej agresywnie. Wiem, że to może być tylko w moim odczuciu ale naprawdę widzę różnicę w pracy silnika szczególnie podczas wkręcania na obroty. Dioda informacyjna o ciśnieniu gaśnie od razu. Więc podsumowując ogólnie polecam wymienić ale jak przechodzimy na pełen syntetyk to polecam płukanka + separator(odma) + NAJWAŻNIEJSZE śmiesznie to zabrzmi ale przy spuszczaniu oleju podnieście lewy bok auta(korek jest z prawej strony i spora część oleju pozostaje w misce, chyba że odkręcicie miske i zlejecie resztę).

A teraz koszta:

Separator komplet węże, śruby, uszczelki - 280zł

Olej 90zł - 4L SYNPOWER x2

Płukanka 30zł

Więc wymiana na DUŻY PLUS i będę przyglądać się i dawać znać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słuszna decyzja :cool2: ale żeby motula nie było :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No sam w szoku byłem najlepszy motul jaki był dostępny w sklepach to 5W40 X-Cess. 0W40 X-MAX tylko na zamówienie nigdzie nie dostępny w sklepach a niektóre nawet wogóle motulem nie handlowały więc niestety ale jak zdecyduję się na motula to zamawiać będę przez neta. Myślaęm długi czas nad Mobilem, ale wszedłem na stronę producenta ten nowy FE Like New nie ma aprobaty BMW LL-01 już więc też darowałem go sobie i tak jak nie miałem przekonania do Valvoline tak padł wybó na niego. Trochę też przez sprzedawce, mówił że w sabie zalewał motulem i przeszedł na valvoline to mówił że dwa razy tańszy a silnik zaczął chodzić ciszej i tak został na synpower i tak polecał. I najważniejsze pierwsze co biło po oczach to jako pierwsze ze wszystkich APROBATA BMW LL-01. Także dzięki maniek ty też pchnąłeś mnie na zmianę z której jestem zadowolony. I pamiętajcie wymieńcie separator!! Bardzo dużo to daje :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.