Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, moje E39 jest zalane Mobilem 10w40 i ma na liczniku 280tys km. Czy powinienem go zmienić na 5w40? Czy rodzi to jakieś konsekwencje?
Opublikowano

zalej motul 0w30 i po problemie

1. olej podawany przez producenta, to olej najniższej jakości jaki trzeba zalewać. podaje 5w40 śmiało w górę czyli np 0w30, w dół już nie

2. Przebieg nie ma wpływu na konieczność wymiany oleju z 5wX na 10wX czy niżej

3. Nie ma oleju do diesla i do benzyny. Nie ma oleju uniwersalnego. Wszystko jest to samo. Wszystko inne marketing i ściema. Można uznać, że do diesla oleje w20,w30,w40, do benzyny w30,w40,w50

4. Mity o przepłukiwaniu silnika to będą mity

5. Olejów nie rozróżniamy po oznaczeniach, 0w30 jako pełen syntetyk, a 10w40 jaki minetal, a po tym z czego są zrobione. Te wartości to lepkość którą można uzyskać dla każdego oleju.

6. Oleje 15wX są tak samo lepkie w 50stc jak 0wX około 15stc. Więc skoro zimą 0wX jest od razu w pompie to po co niszczyć silnik jakimś 10w?

7. Wymiana spokojnie co 20.000, nawet 25.000, ale nie dłużej. Wymiana co 10.000 to udawanie, że dba się o silnik.

8. Oleje long life to ściema

9. Oleje tylko oryginały na długie przebiegi i interwały czasowe. Na lato możesz jeździć na oleju roślinnym. Nic nie będzie jak 1000km zrobisz.

10. Oleje przystosowane do aut z filtrem cząstek stałych. Ściema

11. Zmiana oleju nie rozszczelni silnika, nie spowoduje przedmuchów przy pierścieniach.

12. Po co tak się spuszczać nad olejami.

13. Masz diesla, możesz jeździć na oleju opałowym jako paliwo. I nie patrz na idiotów co nigdy nie lali, i mówią, że rozwalisz silnik, czy pompę. ON o OO to to samo, ale inny kolor. Masz zwykłą pompę, czy CR. Bez znaczenia. Ci co leją i jeżdżą mówią, ze jest ok, a ci co nie leją i nie jeżdżą wiedzą lepiej.... ahhh.

14. Dodatki do olejów i paliw - pół ściema, czasami działają.

15. ceramizer działa

 

Całe ponad 100 stron tematu streszczone w 1 krótkim poście. Nie patrz na wypociny co niektórych, bo to tylko domysły, Lej 0w30, 0w40, 5w30, 5w40, zakładaj dobre filtry i nie martw się niczym.

Temat do zamknięcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jeździsz na opale i zmieniasz olej co 25kkm?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Olej co 20-22 25 też zdarzyło się przejeździć. i tak od 650.000 km. Więc teraz o co chcesz się zapytać? Potwierdzić nie sprawdzone mity?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O to co już zapytałem, czyli czy jeździsz na opale?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
tak. Oczywiście po torze i po łące ale nie po publicznych drogach. No i oczywiście nie w Polsce, ani żadnym kraju europejskim ;-) Jedyna różnica poza ceną jest taka, że w sumie nie wiem.. Niczym się nie różni.
Opublikowano

U mnie jest coś nie tak tylko z czym???

Jadę spokojnie, długie trasy miasto itp oleju nie ubywa.

A dam w palnik i widać różnicę stanu oleju na bagnecie nawet po 100km :shock:

co ciekawe, nie widzę aby dymił jak dodaje gazu. Wycieków jakiś mega nie znalazłem.

Pierścienie, uszczelniacze? :P

Opublikowano
U mnie jest coś nie tak tylko z czym???

Jadę spokojnie, długie trasy miasto itp oleju nie ubywa.

A dam w palnik i widać różnicę stanu oleju na bagnecie nawet po 100km :shock:

co ciekawe, nie widzę aby dymił jak dodaje gazu. Wycieków jakiś mega nie znalazłem.

Pierścienie, uszczelniacze? :P

 

Tu masz problemów kilka.

Błąd pomiaru

turbo

błąd pomiaru

odma

błąd pomiaru

dziurawy intercooler na dole wyrzuca olej z turbo

błąd pomiaru.

Po 100km to nie ma bata. To nie ma filtra cząstek aby nie było widac dymu. Masz wyciek!

Opublikowano
Panowie obecnie w e39 528i z 98r.mam zalany olej motul x-clean 5w30.Jako,ze zbliza sie czas wymiany oleju zastanawiam sie czy wlac ten sam olej,czy motul 5w40?Sa jakies istotne roznice miedzy tymi olejami?Ludzie polecaja zmienic na 5w40,bo niby lepszy dla tego silnika.Jesli bym zmienial to płukanke trzeba zrobic?
Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej w mojej jednostce M54B22 zalany był olej półsyntetyczny Mobil Super 2000 10w40. Po przejechaniu około 1tys. km w silniku ubyło 1.1l oleju. Wymieniłem odmę, uszczelniłem dolot, wypłukałem silnik i zalałem olej syntetyczny Xado 5w30 504/507. Na obecną chwilę po przejechaniu 1tys. km ubyło mi ~0.3l oleju.
Opublikowano
nie musisz wcale stosować oleju z normą LL04, wystarczy LL01, a skoro trochę bierze, to jednak lepiej 5w40, raczej wtedy by mniej wciągał.
Opublikowano
nie musisz wcale stosować oleju z normą LL04, wystarczy LL01, a skoro trochę bierze, to jednak lepiej 5w40, raczej wtedy by mniej wciągał.

 

Tak zrobię przy kolejnej wymianie oleju. Dziękuję za radę!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej w mojej jednostce M54B22 zalany był olej półsyntetyczny Mobil Super 2000 10w40. Po przejechaniu około 1tys. km w silniku ubyło 1.1l oleju. Wymieniłem odmę, uszczelniłem dolot, wypłukałem silnik i zalałem olej syntetyczny Xado 5w30 504/507. Na obecną chwilę po przejechaniu 1tys. km ubyło mi ~0.3l oleju.

 

Pierścienie olejowe na tłokach masz do wymiany.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I ciekawy film Łysego :)

 

Podsumowująć poza lepkością 5w30 trzeba też patrzeć na normę ACEA A3/B3 w silnikach M54. Coś tam kiedyś rozkminiałem, ale jak widać to jest chyba kluczowy parametr. Jeśli olej spełnia normy LL01 to powinien również spełniać to ACEA z założenia, ale lepiej sprawdzić.

 

Szczegóły tutaj:

 

 

http://oleoo.pl/bundles/oleoo/images/myimg/oleoo-klasyfikacja-jakosciowa-img3.jpg

 

 

I ciekawostka - taki olej Red Line 0w30 A5/B5 - spełnia również normy LL01, więc A3/B3 to chyba minimum jakie dany olej powinien spełniać?

 

 

 

http://allegro.pl/olej-silnikowy-red-line-0w30-4-7l-subaru-brz-i6862360059.html

Opublikowano

Lałem Valvoline ale zmieniłem na Total 5W40 9000 Energy. Bańka 4 litrowa prawie o połowę tańsza od Valvoline, parametry trochę gorsze ale 20 lat temu nie było normy BMW LL04 więć uważam, że LL01 wystarczy. Polecam.

ACEA A3 / B4

API SM / CF

GENERAL MOTORS GM-LL-B025

VOLKSWAGEN 502.00 / 505.00

MERCEDES-BENZ 229.3

BMW Longlife 01

PORSCHE A40

PEUGEOT CITROEN B71 2296

Pozdrawiam.
Opublikowano

Witam Panowie,

 

Dzisiaj odebrałem swoją e39 2.8. Był lany do niej półsyntetyk 10w40, Polecicie coś ? Mobile 1 10w40 chyba troszkę kapota ?

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem nie dawno e39 2.0 benzyna 99r. Z Niemiec. Poprzedni właściciel(drugi w DE) niby mechanik (maszyn budowlanych) mówił, że wymienił 3 razy olej w ciągu 25tyś km które zrobił. Lał do niej olej 10w40 Castrol bo jak twierdził miał to za grosze.

Auto ma przejechane 280000 ori przebieg. Silnik chodzi jak zegarek szwajcarski. Prawie niesłyszalny. Moje pytanie brzmi czy pozostać na tym oleju czy zmienić na 5w40?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.