Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tam wątpliwości nie mam. Sprawdzam i na ciepłym kilka min po tym jak silnik chodził i na zimnym. U mnie wynik pomiary jest ten sam, ale u mnie filtr się nie opróżnia po nocy.

 

Kontrolka od ciśnienia jak, długo świeci może być skutkiem właśnie pustego filtra.

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mam pytanie w sklepie powiedziano mi ze są oleje z oznaczeniem bmw LL01 i LL04 mam m54b30 i ktory wybrac ,i jaka jest roznicy miedzy nimi
Opublikowano

To prawda, czy zalejesz LL-01 czy LL-04 to nic silnikowi nie będzie.

Osobiście proponowałbym LL-04 ponieważ jest to nowsza norma od LL-01, sam leję taki do swojego E38 (728i `98) i nic mu się nie dzieje.

Opublikowano

Wałkuję ten temat od tygodnia. Wnioski:

1. Benzyna - LL-01

1.Diesel z DPF- LL-04 ( bez DPF nawet z Turbiną lepszy LL-01 ).

 

LL-01 jest "zdrowszy" dla silnika.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Wieksze znaczenie od normy ma przebieg wymiany.Ja nigdy nie sprawdzałem nawet jakie normy ma dany olej tylko wlewam mobila 3000 5w40 i od wymiany do wymiany bagnet mnie nie interesuje(przy wymianie uszczelki miski byłem w szoku jak czysty jest silnik w środku) a auto ma pewnie z 400 w kołach.Inni znowu ciężkie przemyślenia mają co by wlać żeby lepiej było,do tego płukanka i inne cuda a pozniej po wymianie na forum wyskakują bóle że po wymianie oleju słychać hydraulike,czy wymiana uszczelniaczy pomoże na branie oleju albo najlepsze co było ostatnio:zalewanie nafty do cylindrów i cała rozpiska co ile krecić godzin silnikiem i dolać nafty a po tygodniu opisów i zrobieniu 100km autem post kończący "panowie auto bierze dalej olej" :D
Opublikowano
Z nafty nie ma co się śmiać bo czasami może pomóc. Chyba na każdym forum jest taki właśnie temat na którym wałkuje się temat z olejami. Ja leje taki by miał normę, auto mam 6 lat i silnik ma się dobrze. Licznikowo 340tys w kołach tylko Niemiec wie :mrgreen:
Opublikowano
Witam Wszystkich na forum JA zauważyłem, że często jest to kwestia przyzwyczajenie do danej marki i firmy oleju. Przez lata bazowałem na Castrolu Magnatec 5w40, po czym za namową znajomego przesiadłem się na Motula 5w40 X-CESS i jednak jest różnica na plus jeżeli chodzi o prace silnika, jest o wiele ciszej niż na Castrolu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
VALVOLINE SynPower 5W30 5L LL-01 będzie to dobre? 530D POLIFT, 298 przebiegu, wcześniej tez lany 5w30 tylko nie wiem jakiej firmy bo dopiero co z Niemiec autko przyjechało.
Opublikowano
Lej śmiało,ten Valvoline synpower zalecany jest do silników benzynowych jaki diesla, spełnia LL01 więc :cool2: Chyba, że chcesz coś z już normą LL04 to np. LM Toptec 4200
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry, mam takie pytanie, 520i wszystkie strony - dobierz olej, podają 6,5 litra. U mnie wchodzi 6,8 - 6,9 i do maksimum na bagnecie pozostaje milimetr.

Gdzie jest problem? Nie oryginalny bagnet? Ile wchodzi u Was oleju przy wymianie?

Pozdrawiam.
Opublikowano
Problem jest tu,że nie lejemy pod górną kreskę. Stan oleju masz mieć pośrodku kresek między MIN a MAX. Wtedy bankowo wejdzie 6.5 litra
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzień dobry, mam takie pytanie, 520i wszystkie strony - dobierz olej, podają 6,5 litra. U mnie wchodzi 6,8 - 6,9 i do maksimum na bagnecie pozostaje milimetr.

Gdzie jest problem? Nie oryginalny bagnet? Ile wchodzi u Was oleju przy wymianie?

 

A bagnet masz prosty? Ja swój wymieniłem na nowy bo był pogięty i pokazywał zawsze mniej.

Opublikowano (edytowane)

Sorry za zmianę samochodu :D ale potrzebuję szybką odpowiedź:

Samochód Nexia 270 tys km , od 20 tys.km caly czas 10W- 40 :mad2: .

Czy mozna ją zalać teraz 5W-30 ?

 

Proszę o pilną,nie dla mnie, odpowiedź

EDIT: wyżej

Edytowane przez Ernet
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam kolegę który mial Tico z salonu i od nowości także miał zalewane 5W50.
Opublikowano

Zadziwiające, bo w instrukcji jest zalecane 5W-30, ale od 20 tys. km ktoś lał 10W-40 :mad2: Intencją jest aby nie lać za gestego oleju ( wieksze opory w silniku ) i juznie chodzi o markę samochodu tylko przebieg- 270 tys. km . Aby jednak nie zaśmiecać wątku, to ogólnie: czy mozna bezpiecznie przejść z 10W-40 na 5W-30 . Czy nie będzie wycieków, cos tam wypłucze....Krótko : czy nic się nie stanie po przejściu z 10W-40 (półsyntetyk ) na 5W-30 (syntetyk) ?

Jeszcze raz przepraszam za offtop.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.