Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do M52 tylko 5W. Wchodzi 6 litrów.

Butelek litrowych się nie opłaca bo 2 litry będą kosztować prawie tyle co w czwórce.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

jak był lany powiedzmy półsyntetyk i nie byl jakoś rzadko wymieniany to przejdzie bez płukanki zalać syntetykiem?

 

 

 

sprawdziłem olej to w miare czysty jest, kolor miód (tylko mało go coś)

olej svke

svke olej

Opublikowano
To jak, mało to wymieniaj lub teraz dalej. Nie jezdzij z niskim stanem. Możesz robić bez plukanki. Nie ma 10w spełniający normy. Ja też bym 2x po 4l kupił i wyjdzie na kasie lepiej. Nie zalewaj 10w. Ten Shell co ci podałem spełnia normy. Zalej i będzie ok masz mało bo pewnie coś go pali to jak 2x4l kupisz to akurat zostanie na dolewki
Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich ;)Daniel ma racje- dla Vanosow tylko syntetyki 0wX lub 5wX. Szczenka polecam Ci Meguina Super Leuchtlauf 5w40 - jest to ten sam olej co Liqui Moly High Tech - bardzo dobry olej, nie ma normy LL-01, lecz to nie ma znaczenia - nie sadze zebys eymienial olej co 25tys km, a ta norma mowi tylko o tym ze olej ma byc "dobrej" jakosci i jest Long Life, poza tym Twoja 2.5 litrowka nie posiada skomplikowanycjhsystemow oczysczania spalin ktore wchodzily w pozniejszych latach. Sam go uzywalem i powiem Ci ze olej bardzo dobry zarowno w niskich temperaturach jak i podczas pracy ja wysokich obrotach, cena tez jest przystepna, nie chce slepo reklamowac jakis stron z olejami, lecz musze powiedziec ze na zmienolej.pl spotkalem sie z szybka wysylka, dobrtmi cenami i mozna porozmawiac z szefem-zna sie na olejach. Jezeli z jakich wzgledow postanowisz zalac cos innego co posada normy BMW to szukaj olejow z norma LL-01 nie z LL-04 z racji tego ze ta 2 norma chroni bardziej dpfy i zaawansowane katalizatory a nie silnik - cienszy film olejowy, mniej dodatkow przeciwzuzyciowych oraz niski wskaznik TBN oraz poziom wapnia - mniejsza czystosc silnika wewnatrz. Pozdrawiam Edytowane przez Rasil7
Opublikowano

Kupiłem już Motula jakiegoś X cośtam 5W40 z norma LL-01 (drogo jak diabli) i filtr Mannfilter

 

Tyle że 6 litrów to ja mam na bagnecie dopiero minimum także z 0,5l jeszcze wejdzie na pewno

olej svke

svke olej

Opublikowano

Mechanik co mi wymieniał pytał ile dałem to mi zaproponował Mannol czy tam jakiś inny smalec :D niby 5w40 ale bałbym sie to lać.

 

 

Zobaczymy, jak nie będzie palił tego oleju za bardzo ani nie bedzie uciekał to zostanie, a jak za duzo bedzie szlo to przejde na Shella :P

olej svke

svke olej

Opublikowano

Pacjent M54B30, mam problem z poziomem oleju. Z rana przed odpaleniem poziom lekko poniżej minimum, na rozgrzanym (zgodnie z instrukcją, BMW sugeruje sprawdzenie stanu oleju 5 minut po wyłączeniu gorącego silnika) w normie, około w połowie między MIN a MAX. Wszystko z silnikiem OK, nie mam zarzutów co do pracy.

 

Czy to OK i można zignorować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest zupełnie odwrotnie.Na zimnym stan na miarce powyżej MAX.Na ciepłym silniku po wyłączeniu i odczekaniu 5-10 minut jest ok.
Opublikowano
Pacjent M54B30, mam problem z poziomem oleju. Z rana przed odpaleniem poziom lekko poniżej minimum, na rozgrzanym (zgodnie z instrukcją, BMW sugeruje sprawdzenie stanu oleju 5 minut po wyłączeniu gorącego silnika) w normie, około w połowie między MIN a MAX. Wszystko z silnikiem OK, nie mam zarzutów co do pracy.

 

Czy to OK i można zignorować?

 

Nie jest to ok.z rana na zimnym poziom powinien być max lub lekko poniżej max.U ciebie jest poniżej minimum,odpalasz silniki ,rozgrzewasz olej i po 5min.jest stan w połowie.Do rana stan spada poniżej dolnej kreski.Sam widzisz że to bez sensu .Do rana,im dłużej auto stygnie tym stan oleju na bagnecie powinien rosnąć bo olej spływa do miski gdzie zanurzona jest miarka.

Albo olej z jakiegoś powodu nie spływa z góry silnika do miski,albo przy gorącym oleju bagnet gdzieś ociera się o resztki oleju i fałszuje pomiar.Ja nie sugerował bym się tym pomiarem 5min po zgaszeniu rozgrzanego silnika tylko tym pomiarem rano na zimnym.Dla tego uważam że masz za mało oleju w silniku.

Opublikowano
Z tym dotykaniem miarki masz rację ja widzę dobry stan jak wloze miarę później obroce o 180st i znowu wloze. Mam wtedy równomiernie zanurzoną miarę i tak odczytuje stan oleju
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Matko powinniście w aptece pracować.

JAki to problem sprawdzić olej?

Jakie ma znaczenie milimetr w tą czy w tą?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Matko powinniście w aptece pracować.

JAki to problem sprawdzić olej?

Jakie ma znaczenie milimetr w tą czy w tą?

 

Do czego to w ogóle napisałeś? kto mówi o milimetrach? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz,poczytaj ze zrozumieniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej sprawdzany czy to na ciepło kilka minut po zgaszeniu , czy po nocy ma się mieścić w granicach miarki na bagnecie.

Jeśli tak nie jest to trzeba skorygować ilość oleju i tyle.

Nie wolno jedynie sprawdzać poziomu oleju jeśli zimny silnik pracował tylko przez chwilę.

 

Sorki jeśli kogoś uraziłem ale dla mnie tak banalna sprawa jak sprawdzenie poziomu oleju nie zasługuje na "prace naukowe".

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Po nocy średnio. Bo często olej spływa z filtra i bezpieczniej jest sprawdzać kilka min po zgaszeniu. Inaczej można mieć cały czas zbyt niski poziom.

 

Pewnie ze banalna sprawa nikt nie mówi tu przecież że to coś trudnego. Jeśli ktoś zadaje pytanie to odpowiadamy. Ja np nie sprawdzę dokładnie oleju jak lekko nie przekrece baneru. Czemu? Nie wiem. Po prostu nie jest zanurzony ze wszystkich stron tak, samo i pomiar jest bardzo niedokladny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do wyższego poziomu oleju na ciepło to możliwe < ale zaznaczam , że to tylko moja teoria> Ze olej sie lekko pieni i zakłamuje pomiar.

Po czasie piana opada i poziom spada.

Ale musiało by to świadczyć o słabej jakości oleju.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie no żaden olej nawet najsłabszy nie spieni się bez powodu.Jednym z powodów może być pęknięta głowica lub uszczelka ,gdy się zmiesza z płynem wtedy spieni się najlepszy olej.Ale wówczas widać to gołym okiem na miarce.Kolega który ma problem nic takiego nie pisał.
Opublikowano

zerknąłem z rana i poziom jest ok, gdzieś pomiędzy pozycją min a środkiem.

 

bagnet czysty, płyn chłodniczy też. robiono test na UPG i głowica to na pewno nie jest.

 

olej to castrol 5w40

Opublikowano
Po nocy średnio. Bo często olej spływa z filtra i bezpieczniej jest sprawdzać kilka min po zgaszeniu. Inaczej można mieć cały czas zbyt niski poziom.

 

Dokładnie odwrotnie.Najbezpieczniej jest sprawdzić po nocy na zimnym i wtedy powinno być max albo minimalnie poniżej max.To jest idealnie i nie ma obaw że jest za mało oleju.Nawet jak minimalna ilośc spłynie z filtra to tez nie ma obawy że oleju będzie za dużo.

Natomiast kilka minut po zgaszeniu może być tak że olej wolniej spływa z góry silnika i możemy dolać za dużo, a to też nie zdrowo.Wiem wiem że w instrukcji tak pisze, ale instrukcje na wszelki wypadek są pisane dla osób nie całkiem sprytnych.

Opublikowano
Odwrotnie nie odwrotnie. Zależy od tego jak szybko spływa z filtra olej. Niektóre praktycznie wogole nie trzymają i po kilkunastu min w filtrze jest pusto a tam pół litra raczej wejdzie na pewno kilka setek a to już może być poważnym problemem. Wtedy teoretycznie po nocy powinno byc sporo powyżej max oleju. A jak ktoś sprawdza po nocy z uszkodzonym zaworkiem / origami i trzyma stan jak na bagnecie pokazuje to już niezdrowo. Chyba że trzyma się podzialki max
Opublikowano
A jak ktoś sprawdza po nocy z uszkodzonym zaworkiem / origami i trzyma stan jak na bagnecie pokazuje to już niezdrowo. Chyba że trzyma się podzialki max

 

Tak właśnie pisałem.Trzymać się podziałki max na zimnym i będzie ok.

Sprawdzanie kilka minut po wyłączeniu na ciepłym ma trzy możliwości błędu:1- gęstość oleju 2-temperatura silnika i 3- czas po zgaszeniu.Pół minuty później lub wcześniej może oznaczać centymetr na miarce.Po co komplikować sobie życie.

Mam nadzieję że rozwiałem twoje wątpliwości Daniel.

 

Co do tego nie spływania oleju z filtra,nie szczelnych zaworków i oringów ,to więcej bajania i fikcji jak prawdy.Gdy kontrolka oleju nie gaśnie od razu po odpaleniu to nie jest przyczyną niespływania oleju z filtra jak sugerują niektórzy .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.