Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moja E39 stała cały listopad i początek grudnia pod chmurką, żona raz zrobiła tylko krótką trasę. Po powrocie zajrzałem pod koreczek i też było tzw. masełko(zawsze je miałem), ale wystarczyło trochę lepiej przegonić auto(2x40km) i wszystko zniknęło. Jedynie u mnie było tego mniej niż na fotkach kolegi
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest troszkę nalotu maziowatego. Fakt, nie miałem tak w innych samochodach oprócz starego opla kadetta (mój pierwszy wóz :D ). Nie ma co się przejmować jeśli nie przybywa oleju lub nie pojawia się maź pod korkiem płynu chłodniczego. Głównie robię krótkie odcinki, a maź pojawiła się jak zrobiło się mocno zimno. Niedługo go przegonie i pewnie zniknie.

 

Co do oleju, to ja stosuję obecnie 5W30 valvo. W poprzednim wozie (Citroen C5) też miałem hydropopychacze, ale ktoś nalał kilka lat wcześniej 10W40 i silnikiem mocno telepało na zimnym... zmusiło mnie to do przepłukania silnika i zmiany oleju - kiedy zobaczyłem pozytywne efekty tej zmiany, to jeszcze zmieniłem popychacze na nowe - efekt był super. 10W40 to raczej nie jest dobre wyjście przy większych silnikach z hydroregulacją luzu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maź to standard jeśli robi się krótkie odcinki. Ja już kiedyś pisałem, że na Valvo SynPower 5w30 mogłem praktycznie nie wymieniać oleju, tyle go spalał. Obecnie Shell 5w40 wymieniony w kwietniu i dolałem około litr na 8000 km. Także u mnie ten Valvoline jest skreślony.

Wasu płukanki się nie bój. Możesz śmiało zastosować, tylko kup dobrą np. LM albo Archoil. Potem zalej silnik olejem syntetycznym w zależności od zasobności portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Co to może być czy to norma czy szukać problemu?

 

Auto jeździ 15 km w jedną stronę, silnik dogrzany na obc wskazuje 92-95 stopni. Termostat i separator cały wymieniony z rurkami i do tego wyczyszczony bagnet. Płynu w chłodnicy nie ubywa a oleju też w nim nie ma. Auto spala sporo oleju czy to możliwe że paliwo dostaje się do oleju i tak wygląda całość? Do tego odma (przewód z pokrywy) również zabita taką mazią.

 

 

 

 

http://i.imgur.com/tZMnkFb.jpg

http://i.imgur.com/p690uly.jpg

http://i.imgur.com/fS8k8P3.jpg

 

Zrobiłem trasę 300 km, osad w większości zniknął. Problem polega na tym że z tego co widziałem to te gluty "przytkały" przewód odmy który wychodzi z pokrywy i nie wiem co dzieje się dalej. Dodatkowo kiedyś zwróciłem że na końcu bagnetu na elemencie z tworzywa pojawiła się kropka właśnie takiej mazi i zawsze była na jednej wysokości. Podejrzewam że wychodziło to z rurki która łączy obudowę bagnetu z odmą. Teraz pytanie czy można to usprawnić czy zaradzić bo wydaje mi się że problem raczej jest a jego rozwiązaniem nie jest przeganianie auta w dłuższą trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przecież to normalne. Nie wiem czemu ludzie panikują i robią problem tam gdzie go nie ma.

Jest zimno i zachodzi zjawisko kondensacji czyli silnik się poci(do środka też), a woda w połączeniu z olejem daje nam...odpowiedź na zdjęciach wyżej.

Poza tym wystarczy już rozmów o niczym zwłaszcza, że to temat dotyczący wymiany i rodzajów olejów.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w tych silnikach przy takiej pogodzie jak mamy to norma, chyba że ktoś same trasy robi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wymiana silnika w swojej e39 530d. Mam już zarezerwowany silnik, również 3.0 diesel 184km i zastanawiam się jakim olejem go zalać. Silnik ma przejechane 170tys mil co wychodzi gdzieś 280tys. Stary silnik który przechodził do 500tys był zalewany vavoline 5W40 a ostatni raz było zalane MOTULem 10W40. Jakim olejem polecacie zalać ten silnik który będzie włożony? Czytałem wcześniejsze strony i nie znalazłem odpowiedzi. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest następująca, nie wiem jaki olej był lany wcześniej, nie chce robić płukanki więc zalewam półsyntetyk i po sezonie sobie wymienię na pełen syntetyk lub zostanę przy półsyntetyku (zobaczymy czy dobrze będzie się sprawował)

 

 

Silnik 2.5 (170kuca), zrobię może z 10tys km

 

 

Olej mam Mobil Super 2000 10W40 4litry styknie?

I filtr Mann filter

 

 

dobrze będzie?

olej svke

svke olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co polecasz

 

 

 

tylko bez głupot typu kup w ASO bańkę 5l syntetyka za 500złotych bo jak już pisałem nie wiem co było lane więc najbezpieczniej wlać półsyntetyk i ewentualnie przy kolejnej wymianie przejść na pełen syntetyk.

 

Ile tego oleju tam wchodzi? 5l?

olej svke

svke olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci karze kupować w, aso? Chcesz taniej kup Shell helix 5w40 z normą ll 01 i będzie ok. Kup 2x4l i ci zostanie na, ew dolewki albo 5+1+1.

 

Za olej dasz za dużą bankę trochę ponad 100zl to jest bardzo dobra jak na 5w a Shell wcale złym olejem nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.