Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po to są plukanki. Nic ci nie zatka tylko wszystko rozpuści. Pamiętaj że masz vanos który nie lubi takiego badziewia, łańcuch smarowany tym olejem i nie tanie remonty silników w razie co.

 

Jak by zaczęło lecieć z jakieś uszczelki to się ją wymienia a nie lepi tandetnym olejem

Opublikowano

Daniel T y się tak udzielasz w tym temacie że już cała Polska jeździ starymi BMW na pełnym syntetyku najlepiej walvoline lub Motul i płukanie ,mycie silnika to jest według ciebie ok? życzę powodzenia z płukankami :roll: :duh:

Jeszcze trochę i dobijesz do pełnego koła w postach dając takie rady :mrgreen:

Opublikowano

Powiem Ci ze jak oglądałem auta od prywatnych właścicieli to albo nie wiedzieli jaki jest olej albo były lane 15w, 10w czasami 5w ale właśnie taką gęstość bardzo rzadko i dobrze na forum pisać żeby takiego błędu nie robili.

 

Plukanki stosuje 1 do roku a olej zmieniam, w ciągu roku 2 razy. Olej jak ma przed wlaniem jej bursztynowy kolor tak po niej kolor bardzo ciemnieje więc coś tam daje i nie jest to placebo. A marki te dwie są w przystępnych cenach i kulaja się już długo i wiele osób je poleca i przy okazji spełniają normy

Opublikowano

Nigdy nie wlałbym do silnika żadnej płukanki.Te płukanki są na bazie nafty, czyli możesz równie dobrze wlać do silnika 2l oleju napędowego i jeszcze lepiej wymyje się silnik.Kasa ci zostanie.Kiedyś ropą się płukało stare diesle w ciężarówkach.Teraz wymyślono płukanki.To jest to samo.Jeśli już nie wiesz co jest w silniku i chcesz go przepłukać to lej dobry olej syntetyczny przejedź na nim 100km. i go wymień.Płukanki powodują niszczenie panewek i gładzi cylindrowej .Często po takich płukankach jest jeszcze gorzej jak przed operacją.

 

Jak ktoś chce wyczyścić nagar to trzeba zdjąć kolektor i go dokładnie umyć i wysuszyć,tak samo cały dolot .nawet głowicę można zdjąć i ją ładnie umyć.Intercoler.To ma sens bo tam najwięcej jest brudu.Ale wlewanie środków myjących do michy i tam gdzie chodzi wał i korbowody jest bezsensu i na dodatek szkodliwe.Zresztą tam nie ma złogów brudu.

Niektórzy myślą że płukanka wlana do silnika wymyje im kolektor inerkoler.Ale niestety ten największy brut tam zostanie,to trzeba rozebrać i dobrze wyszorować nie ma tak łatwo.

 

To jest tylko moje doświadczenie i opinia,może ty masz większe i robiłeś to częściej.

Zresztą wszystko zależy od tego czy silnik bierze w ogóle olej .Jeśli nie to nie ma sensu płukanka .Jeśli tak to płukanka nie pomoże.Ja kupiłem swoją 5lat temu z przebiegiem 260tkm ,jeździła na 10w 40 .Zmieniłem na 5w 30 i teraz przy przebiegu 390tkm nic nie dolewam oleju do wymiany co 10tkm.

 

Jak jest silnik zajechany jeszcze turbo to nie ma zmiłuj,żadne płukanki nie pomogą i żadne najlepsze oleje,po prostu potrzebny remąt,ot i tyle taka prawda jest smutna.

Pozdrawiam Cię Daniel i bez urazy

Bogdan

Opublikowano
witam zastanawiam się nad olejem 5w40 czy 5w50 i nad marką valvoline i motul co możecie doradzić

 

Witaj, obydwie marki są na podobnym poziomie.

Chociaż do BMW wolałbym nalać Valvoline i teraz zależy od silnika jaka ma być lepkość i o jakiej klasie jakości.

Do benzynowej jednostki wystarczy Valvoline SynPower 5w40

Do diesla już lepiej - SynPower Xtreme MST C3 5W-30

To są tylko przykłady. Żeby precyzyjnie dobrać olej do silnika trzeba wiedzieć trochę o nim.

Opublikowano

Mój ma 310 i pije ok 0.7 na 15tys km.

Mam syntetyk i na pewno tak on nie wypłucze jak plukanka. Jeździłem na 3 różnych syntetykach i nigdy olej nie jest brudny. Po zastosowaniu plukanki wylatuje syf. Olej jest o wiele ciemniejszy i to widać na szmatce bardzo dokładnie bo kolor jest o wiele ciemniejszy.

 

Ja mój silnik nie dojedzie do 500tys to trudno. Ja przeciwnikiem plukanki nie jestem i nie będę

Opublikowano

Płukanki to dobry wynalazek do samochodów kupionych z rynku wtórnego, gdzie nie wiemy jak właściciel dbał o wymiany i co wlewał do silnika.

Jeżeli jeździł na oleju 30 tys. km bo przeczytał na opakowaniu Longlife-04, to na pewno ten silnik potrzebuje płukania.

Płukanki rozpuszczają naloty jakie pojawiają się podczas pracy, nie rozpuszczają uszczelek !.

Kupując drogi olej, lepiej nalać go do silnika który już jest oczyszczony.

Co innego jak samochód jest w naszych rękach od kilku lat i robimy wymiany co 10-15 tys.

Ciemny kolor oleju błędnie odczytujemy jako zanieczyszczony silnik, lub mocno przepracowany, np. LIQUI MOLY z dodatkiem MoS2 (dwusiarczek molibdenu) jest w opakowaniu koloru ciemnego.

Opublikowano

Od momentu zakupu swojej 530i 4 razy wymieniałem olej i za każdym razem płukałem silnik. Nic się do tej pory nie stało i nic nie cieknie. Były to płukanki Valvoline, Liqui Moly a ostatnio ArchOil. Jeśli silnik jest fest zasyfiony to żadna płukanka nie pomoże tylko rozebranie silnika i wyczyszczenie. Natomiast jeśli nie mamy pewności co zalewał poprzedni właściciel śmiało można zastosować płukankę.

Wiele osób boi się oleju syntetycznego. Jeżdżą na tym co wleje mechanik który uczył się zawodu na Polonezie. Z kim bym nie rozmawiał to 10w40 i najczęściej Castrol. Jak mówię o olejach Millers, Fuchs, czy nawet Motul to patrzą na mnie jak na kosmitę. A weź jeszcze powiedz, żeby zmienili na syntetyk to już strach w oczach, że silnik się rozszczelni i korbowód wyjdzie bokiem :D Niestety mit o olejach działa, że do 100 tyś km przebiegu - syntetyk, 100-200 tyś - półsyntetyk, pow. 200 tyś - mineralny.

Co do oleju. Ja bardzo niemiło wspominam Valvoline Synpower 5w30. Mogłem praktycznie wcale nie wymieniać oleju bo co około 1000 km dolewałem 0.5 litra oleju, jak mocniej przegoniłem auto to zdarzało się i więcej. Obecnie mam zalany Shell Helix Ultra 5w40 i chyba przy tym już zostanę. Olej zmieniany na początku kwietnia i jeszcze nie musiałem dolewać.

Opublikowano
ja też używam tego helixa już parę ładnych lat, a także w innych autach do których podchodzą normy tego oleju. Leję go do diesla i do benzyny i nie kupuję helixa z oznaczeniem diesel.
Opublikowano

Tak jak pisałem dobór oleju zależy od generacji silnika i jego wyposażenia.

Valvoline Synpower 5w30 jest olejem do nowszej generacji silników wyposażonych w DPF i z wymaganiami dla oleju o obniżonej zawartości popiołów.

Dlatego też mógł być niewłaściwie dobrany.

Opublikowano
samochod to bmw e39 3.0i ,wiem tyle ze syntetyk zalany jest jest roznica miedzy w30 w40 w50 producent podaje w30 co sadzicie ,u mnie w sklepie jest dostępny motul
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja lałem 5w40 xclean, później za namową mauto zalałem xcess 5w40. Różnicy nie zauważam - moim zdaniem oba oleje są dobre, xclean ma chyba lepsze właściwości czyszczące.

 

A silnik wygląda tak:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6132509/16471071.jpg?1446161219

Opublikowano

Wszystkie wyszukiwarki pokazują klasy olei do nowych silników ( o małym przebiegu). W trakcie użytkowania samochodu trzeba dobierać olej do warunków w jakich się jeździ i stylu jazdy kierowcy.

druga cyfra składowa po W.... mówi nam o tym jak olej będzie smarował silnik w wysokich temperaturach.

Jak jeździmy głównie po autostradach i rzadko w mieście to lejmy olej 5W30

Jeżeli głównie miasto (korki i częsta praca silnika na postoju) wtedy lepiej 5W40

A jeżeli ktoś ma ciężką nogę i często wkręca silnik w wysokie obroty to zalecam 5W50.

Wszystkie te oleje są syntetyczne.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja lałem 5w40 xclean, później za namową mauto zalałem xcess 5w40. Różnicy nie zauważam - moim zdaniem oba oleje są dobre, xclean ma chyba lepsze właściwości czyszczące.

 

A silnik wygląda tak:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6132509/16471071.jpg?1446161219

 

A jak spalanie u Ciebie? Ja chce spróbować zmienić oliwę i wróci do 5w poprzedni właściciel lał 10w. Muszę zrobić wycieki spod pokrywy bo leci sporo. Tylko castrolowi jakoś nie ufam zawsze brałem motula.

Opublikowano
Witam, sprawa wygląda tak. Aktualnie mam zalanego Mobila 5w40 energy, jeżeli auto postoi jakieś 2 dni, potem go odpalę to na zimnym pracuje cicho, nic nie klepie. Jeżeli silnik już się rozgrzeje to już słychać popychacze :? . Jaki olej wlać? Myślałem nad LIQUI MOLY MoS2 LEICHTLAUF 10W40 ( kolega mi mówił że w jego m52 uciszył popychacze ) lub VALVOLINE VR1 RACING 5W50 . Co by było lepsze w moim przypadku? Lub jakieś inne propozycje? :)
Opublikowano

JA PIER...

 

Jak Was czytam... ''znawców'' to śmiać mi się chce.

Jeśli producent zaleca olej 5W30 to nawet jak wóz będzie miał 1 000 000 km przebiegu

to nadal ma pracować na tym samym oleju !!

 

Mam jedną z wielu BMW, E38, 728i z przebiegiem 600 000 km i zalany jest 5W30.

Od wymiany do wymiany bierze od stanu max do stanu min.

 

Nie ma czegoś takiego, że się zmienia olej w zależności od przebiegu !!

Jeśli zużywają się części to się je wymienia na nowe a nie kombinuje z doborem oleju !! !! !!

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Poprzedni właściciel nie bardzo dbał o auto, bo ciekło z uszczelki pod podstawą filtra, pokrywą, zbiorniczka płynu wspomagania itd, ponadto olej był u niego zalewany castrolem 10w40, ja zalałem motula też półsyntetyk. Tak więc auto od co najmniej 7 lat na półsyntetyku. Zdjęcie zaraz po zdjęciu pokrywy więc nie czyszczone do zdjęcia. Nie widzę tu żadnego zaglucenia.. ( Sorry za jakośc ale nie mam kable aktualnie i zdjęcie musiało pójsć przez FB..)

 

http://images.tinypic.pl/i/00809/mpqh2d2ul5q3_t.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.