Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ostatnio kupiłem na dolewkę 1L za 65 zł na Shell'u, a teraz widzę na alledrogo za 22 zł (oficjalna dystrybucja Shell Lubricants) :evil:

Aż 3-krotna przebitka na stacji? Tego chyba jeszcze nie grali...

Opublikowano
ja kupiłem jakiś czas temu shell 5w30 ECT,w inter carsie 4L za 95zł,kilka dni później na stacj shell widziałem ten sam olej w opakowaniu 1L za jedyne 103zł,dobrze że nie stał na półce z napisem promocja miesiąca :D
Opublikowano

Dobrze wiedzieć :wink:

Nie dam już sobię wkręcić takiego wałka.

A tak zapytam z ciekawości - sprawdzacie stan oleju na zimnym silniku "z rana", czy tak jak producent radzi 5 min po zgaszeniu rozgrzanego silnika?

Opublikowano
Warto robić na ciepłym. Jak wiadomo popychacze mogą się wypompowac z oleju i co najważniejsze zawór przy filtrze często w tych modelach nie trzyma a tam może sporo oleju uciekać do miski i przekłamac wynik. Pokaże dobry stan a będzie oleju w układzie za mało
Opublikowano (edytowane)

No różnica tak jak by była bo na zimnym wychodzi mi z 3mm ponad minimum a 5 min po zgaszeniu ciepłego wychodzi na kresce minimum.

Tak czy inaczej trzeba z pół litra kupić i dolać :!:

 

Jest możliwość, że coś się stanie z silnikiem, jak jeździł z za niskim poziomem minimum (tak z pół litra za mało)?

Edytowane przez Carlos_811
Opublikowano

Czyli musisz dolać oleju. Bo masz stan min. Ja sprawdzam ok 10 min od zgaszenia. Praktycznie nigdy na zimnym ze względu na możliwość przekłamania.

 

Bardzo duże wahania ludzie mieli w przypadku gdy auto zaraz po odpaleniu kilka sek klekocze i lampka ciśnienia nie gaśnie szybko tylko z opóźnieniem. Wtedy wiadomo że olej z filtra spłynął do miski a tam dobrych kilka setek wchodzi i bardzo przekłamuje pomiar.

Opublikowano

Dwie sek to już długo, ale w naszych modelach to nie panewki czy kończąca się pompa tylko właśnie ten zaworek zawodzi. Tam jest uszczelka którą się wymienia.

 

tutaj kolega z forum wymieniał tą uszczelkę. U nas to bardzo podobnie wygląda, ale jest łatwiejszy dostęp.
Opublikowano
Dobrze wiedzieć, ale takie opóźnienie jest z tego co mi się wydaje raz na kilka albo i kilkanaście odpaleń więc nie ma reguły :wink:
Opublikowano

Jak jest uszkodzona ta uszczelka to tylko po dobrych kilku godzinach długo nabija ciśnienie. Jak jeździłeś i odpalasz po kilkunastu min to olej nie zdąży spłynąć z filtra.

Jak oglądałem kilka modeli to bardzo metalicznie kilka sztuk grało pierwsze kilka sek i ustawało klekotanie zaraz przed zgaszeniem kontrolki ciśnienia oleju.

Opublikowano

A jak pytałem wcześniej - czy coś mogło się z silnikiem stać, jeśli przez jakiś czas (powiedzmy 1k km) jeździł na zbyt niskim poziomie oleju (z pół litra za mało) pod kreską "minimum"?

Komputer nic nie krzyczał i kontrolka się nie paliła, że za mało ;)

Opublikowano
Ciśnienie było i raczej jakiś szkód nie wyrządziłeś. Jak byś piłował auto czy jechał długo autostradą to silnik na pewno by dostał w jakimś stopniu po tyłku ale też się nie rozleci. Na pewno nie było to dla niego korzystne.
Opublikowano

Piłowany nie był, kilka razy kickdown przy wyprzedzaniu.

Słyszałem, że czujniki oleju padają i właśnie się zastanawiam, czy mój nie jest padnięty skoro nie świeciła się kontrolka jak oleju było poniżej poziomu minimum.

Opublikowano

Ja teraz podczas wymiany wlałem najpierw 6 l i czujnik pokazywał niski poziom oleju a na bagnecie było na minimum. Różnica między minimalnym a maksymalnym poziomem na wskaźniku wynosi 1 l. Dolałem potem 400 ml. i jest ok. Jeżeli jeździłeś poniżej minimalnego poziomu przez krótki czas to wg. mnie możesz spać spokojnie, choć rzecz jasna wskazane to nie jest.

Jak nie pojawiał Ci się , check oil level' to warto sprawdzić choćby wtyczkę od kostki. Czasem potrafi się saczyć z tego czujnika ( jest tam uszczelka ) i wszystko idzie na kostkę choć tego bym raczej nie obstawiał..

Opublikowano
Piłowany nie był, kilka razy kickdown przy wyprzedzaniu.

Słyszałem, że czujniki oleju padają i właśnie się zastanawiam, czy mój nie jest padnięty skoro nie świeciła się kontrolka jak oleju było poniżej poziomu minimum.

Czujniki oleju padają w zastraszającym tempie w M52TU. Z którego miesiąca masz auto, lub ile masz vanosów, 1 czy 2 ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Samochód mam z kwietnia 98 r. na pojedynczym Vanosie.

 

Najbardziej dziwi mnie to, że stan oleju na zimnym silniku jest większy niż 10 min po zgaszeniu ciepłego :shock:

Chyba odwrotnie powinno być?

Opublikowano

Tak mnie jeszcze zastanawia, co do oleju, oznaczenie normy LongLife według BMW.

Z tego co widziałem jest LongLife 98, 01 i 04.

Domyślam się, że chodzi tu o daty produkcji silników.

Jeśli mam samochód z 98 r. to najlepiej lać olej z normą LL98?

Bo ostatnio widziałem na sklepie ASO-BMW oler ORI BMW 5W40 z normą LL98 za 30 zł/L, więc wyszło by niewiele ponda 200 zł ;)

Opublikowano
Ja zalałem do 2,5d MOTULa 5W40 X-Cess z filtrem MANNa (5l 148zł w IC), do tego od razu filtr odmy, paliwa i powietrza... A swoją drogą co ile zmieniacie olej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.