Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

Mój błąd miało być na 6 cyl- błąd myślowy. Można się domyśleć, że jest po 1 na zawór.

popychaczy jest 24 tyle ile zaworów. Nie było R6 z mniejszą ilością zaworów.

A właśnie, że było.

Tds ma po 2 na gar.

Dlatego napisałem 6 szt tylko źle sformułowałem, ale oczywiście zaraz....czepianie się co,po co i dlaczego.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kompensator hydrauliczny . To dzięki nim nie musimy regulować zaworów. Działa na zasadzie tłoczka, którego wypycha ciśnienie oleju i w ten sposób likwiduje on luz zaworowy. Jeżeli już te tłoczki nie domagają to luz nie jest w pełni kasowany i zawory klekoczą. Przeciętnie koszt 1 kompensatora to ok 40 zł.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Owe kompensatory bywają też przyczyną nierównej pracy silnika.

Ich klepanie nie jest jedyną możliwą awarią.

 

Niestety wymiana kosztuje i mało kto je zmienia a powinno się.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super chłopaki, dowiedziałem się już co to są popychaczę, odpowiedzcie mi teraz proszę na pytanie, jaki olej wlać ?! : )

5w40 z normą ll 01

Polecam motul x cess 5w40

 

 

Dostałem dużo opinie, że może mi przez uszczelki przepuszczać, prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dostałem dużo opinie, że może mi przez uszczelki przepuszczać, prawda to ?

 

To może lepiej polej minerala, uszczelni Ci uszczelki, a przy okazji też Vanosa, odmę i kanały olejowe :lol:

 

A tak na poważnie kolego, przeczytaj parę stron z tego tematu, dużo ludzi już pytało co lać, czy płukać, czy rozpuszczają się uszczelki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczytałem dużo, byłem dziś też u mechanika od BMW. Powiedział mi aby zalać tak jak mam 10w-40, tylko dobrej firmy.

Auto ma ponad 300tyś. A więc nie będę już wymyślał.

 

 

No i po co ci forum???

 

Pan Kazio doradził i wszystko jasne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczytałem dużo, byłem dziś też u mechanika od BMW. Powiedział mi aby zalać tak jak mam 10w-40, tylko dobrej firmy.

Auto ma ponad 300tyś. A więc nie będę już wymyślał.

 

Kto bogatemu zabroni :) Mechanik to pewnie wie jak zadbać o klientów - dla siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tesco mają olej 20w40

Polecam do aut z przebiegiem ponad 100 000km bez względu na stan i markę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem dużo, byłem dziś też u mechanika od BMW. Powiedział mi aby zalać tak jak mam 10w-40, tylko dobrej firmy.

Auto ma ponad 300tyś. A więc nie będę już wymyślał.

pewnie pan mechanik szkolil sie sto lat temu na mechanika.

olej zawsze lej taki jak zaleca producent a nie mechanik z ery kamienia lupanego.

jak zaczyna brac olej to nie naprawia sie auta stosując inny olej ( gesty) zeby uszczelnic silnik

tyklo naprwia sie to co jest przyczyna ubytku oleju.

kup ten ruski specyfik do silnika wlejesz 500ml i nie bedziesz muial wymieniac oleju ani dolewac :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dostałem mocnego hejta :P Akurat jak chodzi o kupno Oleju, kupię go w firmie w której pracuje.

Boje się o uszczelki panowie. Tak są wymienne, ale kurde to są kolejne koszta, których mogę uniknąć.

Wleje półsynteze i będzie fajnie jezdziło, nie sądzicie.

Jestem otwarty na wasze opinie, bo możliwe że macie racje. Jestem bardzo Ciekawy mądrych opini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden hejt. tylko nie wierz mechanikowi tylko dlatego bo jest mechanikiem. jeżeli producent zaleca pełny syntetyk to takiego używaj i nie boj się o uszczelki bo pewnie i tak nic sie nie stanie a jak to większość sam wymienisz.

natomiast co do półsyntetyków ja osobiście sie przekonałem ze nie warto w mojej poprzedniej 525i po kupnie doradzono mi wlej 10w 40 bo nie wiesz co bylo lane wczesniej a auto mialo przejechane 140tys km okolo. po zalaniu auta magnatec 10w40 wszystko bylo fajnie ale w zimne dni slychac bylo klekotanie z silnika wiec szybko wymienilem na 5w30 klekotanie ustalo i silnik chodzil ciszej.

obecnie mam 530i z przebiekiem 280tys km i leje 0w30 castrola wymieniam wzgledem wskazan komputera ( wychodzi co jakies 15-18tys) i nie mam problemow.

chodzi mi o to ze uzywanie nie walsciwego oleju na dluzsza mete moze byc gorsze w skutkoch niz uszczelki o ktore sie boisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez hejtow... Chlopie co ty sie tak na te uszczelki uwziales?kto Ci takich pierdow nawciskal?Olej kupisz w swojej firmie wiec powiazanej niejako z branza motoryzacyjna a takie pierdy kladziesz i fabryke razem z inzynierami i konstruktorami chcesz przechytrzyc...

Uszczelek ktore puszczaja olej nie naprawia sie gestszym olejem o niezgodnych z wymaganiami parametrach tylko wymienia na nowe.Zgadzam sie z kolega wyzej, ladnych pare lat temu moja zabka(328iA) dostala 10w40(byl w promocji-gratis;) Castrol i sie zaczelo...cieple dni wszystko ok ale chlodny silnik to byla orkiestra...2000 km i wymiana na syntetyk, wszystko wrocilo do normy...

Korzystajac z tematu

Panowie od 10 lat jezdze na Valvolinie 5w30 SynthPower Max Life itd...

Od kolejnej wymiany namawiaja mnie mechanicy do przejscia na Repsol o identycznych parametrach, zna ktos ten olej? Jezdzil ktos na nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.